Jump to content

Diferenta intre ASC si DSC


alinutza

Recommended Posts

Din cate stiu eu ASC-ul franeaza rotile spate doar prin reducerea turatiei motorului.

 

 

The ASC + T system intervenes in two stages: When it detects one rear wheel near the threshold of adhesion, it starts to rapid pulse the brake to that wheel (just like ABS). When the second rear wheel nears the limit of adhesion, engine power is reduced.

 

The first stage (single wheel braking) actually improves vehicle performance. The second stage (engine reduction) doesn't improve performance available, but it adjusts output so that all that is available is fully utilized.

 

The dashboard ASC + T light only flashes when the system enters the second stage, and is reducing engine power. It doesn't flash when the system is only braking a wheel about to slip.

Link to comment
Share on other sites

ceea ce nu inteleg eu e, CUM POATE DSC-UL SA FRANEZE ROTILE DIN FATA? are ceva electronic la frana? cu asc-ul am inteles franeaza rotile din spate prin reducerea turatiei la motor....... banuiesc eu ca la pilotul automat cand se tureaza sau se franeaza motorul pentru a mentine o viteza fixata , dar sa se franeze rotile din fata nu inteleg cum.........?

eu am e 39 din 1996 si am ASC pe el si cel mai bine se simte ca intervine cand vrei sa pornesti si nu ai aderenta..... se aprinde becul in bord si nu patineaza rotile se invart mai incet........... referitor la DSC nu stiu ca n-am condus masina cu DSC..............

 

Sunt foarte multe filmuleÞe ºi explicaÞii pe net, le poÞi cãuta cu google ºi cu siguranÞã vei ÎnÞelege.

Link to comment
Share on other sites

Imi e lene sa traduc:

1. Default position when you start the car:

 

The DSC+ system is active. The car has full stability and traction control. This means that the engine power will be cut if the driving wheels start to spin.

 

2. DTC on - Short press of the DTC button:

 

When you engage DTC, the DSC system remains active, but the limits at which it will intervene are increased. So the car will wheelspin a bit before engine power is reduced.

 

3. DSC+ off - Hold DTC button for more than 5 secs

 

This turns the traction and stability control systems off. The driver has full control and the engine power will not be reduced, no matter how much wheelspin you get or how far the car gets out of shape in a bend.

 

Officially, BMW state that DTC is for low traction situations, e.g. mud, gravel or ice. However, it's pretty clear that it's also designed to allow for a more sporting drive. Motoring journalists often describe it as emulating an electronic limited slip diff.

Edited by alexandru_83
Link to comment
Share on other sites

ceea ce nu inteleg eu e, CUM POATE DSC-UL SA FRANEZE ROTILE DIN FATA? are ceva electronic la frana? cu asc-ul am inteles franeaza rotile din spate prin reducerea turatiei la motor....... banuiesc eu ca la pilotul automat cand se tureaza sau se franeaza motorul pentru a mentine o viteza fixata , dar sa se franeze rotile din fata nu inteleg cum.........?

eu am e 39 din 1996 si am ASC pe el si cel mai bine se simte ca intervine cand vrei sa pornesti si nu ai aderenta..... se aprinde becul in bord si nu patineaza rotile se invart mai incet........... referitor la DSC nu stiu ca n-am condus masina cu DSC..............

 

Sunt foarte multe filmuleÞe ºi explicaÞii pe net, le poÞi cãuta cu google ºi cu siguranÞã vei ÎnÞelege.

sistemul de frana la E39 e electronic? nu stiam........ dar poate asa e. oricum in acest caz poate actiona rotile din fata, adica frana cand intra in actiune DSC-ul. oricum daca e electronic atunci si ASC-ul actioneaza si frana pe rotile din spate.

eu oricum ramana la ideea mea ca ASC-ul nu actioneaza frana ci reduce doar din puterea motorului. referitor cum reduce puterea numai la o roata cred ca cu ajutorul diferentialului din puntea spate........ nu?

Link to comment
Share on other sites

eu oricum ramana la ideea mea ca ASC-ul nu actioneaza frana ci reduce doar din puterea motorului. referitor cum reduce puterea numai la o roata cred ca cu ajutorul diferentialului din puntea spate........ nu?

 

Tu ai citit postul meu de mai sus? :lol:

 

Scrie clar ca ASC-ul actioneaza SI frana.

Cum sa actioneze frana cu diferentialul? :)

Link to comment
Share on other sites

sistemul de frana la E39 e electronic? nu stiam........ dar poate asa e. oricum in acest caz poate actiona rotile din fata, adica frana cand intra in actiune DSC-ul. oricum daca e electronic atunci si ASC-ul actioneaza si frana pe rotile din spate.

eu oricum ramana la ideea mea ca ASC-ul nu actioneaza frana ci reduce doar din puterea motorului. referitor cum reduce puterea numai la o roata cred ca cu ajutorul diferentialului din puntea spate........ nu?

 

Sistemul de frânare este hidraulic, ĂŽnsă poate fi acţionat electronic, d-aia există senzori de ABS şi DSC la fiecare roată.

 

Roţile spate sunt frânate şi la ASC.

 

Cred că ar fi mai bine să te documentezi ĂŽnainte să tragi diverse concluzii.

 

Taie puterea pentru că modulul de ABS/DSC primeşte semnal de la senzorii de ABS/DSC de la fiecare roată ĂŽn caz că o roată se ĂŽnvârte mai repede decât celelalte, adică pierde aderenţa.

Ăn acest caz, trimite semnal computer-ului de injecţie să taie puterea şi frânează doar acea roată.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

am si eu o intrebare. am vazut ca si DSC-ul acesta este de mai multe tipuri (DSC, DSC II si DSC III).

in principiu am inteles care sunt diferentele dintre ele, dar cum ne dam seama cu ce tip de DSC este echipata masina. ma refer in special la e39.

multumesc

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Dezgrop si eu topicul acesta cu o mica intrebare: La un E39 echipat cu ASC, daca apesi o singura data pe butonul de ASC (si se aprinde beculetul galben in bord) se dezactiveaza complet?

 

Asa zicea cineva pe topicul asta. Ca la ASC apesi o data si e dezactivat complet, nu ca la DSC unde trebuie sa tii apasat.

Eh, chestia e ca am apasat o singura data, am incercat o plecare de la 5-6000 ture si abia au scartait rotile o fractiune de secunda si apoi s-a dus. De ce mi se pare ciudat? Ca am avut o problema la un moment dat cu un senzor de ABS care imi dezactiva COMPLET atat sistemul de ABS cat si cel de ASC si atunci daca incercam o plecare de la 3000 ture si invartea rotile in gol ca nebuna.

 

N-am incercat si sa tin apasat pe buton, dar eu cred ca asa ar trebui ca sa dezactivez ASC. Sau mai scot mufa de la senzorul ala. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...

Eu am ASC pe masina. Si nu am nevoie de DSC!

De ce? Ca sa imi taie acceleratia cand pleaca spatele? Nuuuu ... merci!

 

Aici sunt de acord....am dsc,dar de fiecare data cand pornesc motorul il dezactivez$$$,las doar launch controlul activ.cand mergi sportiv cu dsc activ si carosabilul este umed, in viraj taie gazul si intra frana la prima abatere de la drum...iar asta te poate costa viata,degeaba contrabrachezi daca masina se duce din inertie fara control pe acceleratie ,nu? Pentru un sofer incepator care teoretic merge incet este bun sistemul ,ajuta la oprire/ control ...sau nu... Dar intr-o depasire ?! Sa iti taie gazul ca ai trecut peste o piatra (senzorul considera derapaj) si sa iti vina masina din contrasens, ce faci? Franezi,nu? Atatea povesti...si tot atatea idei,dar soferia nu ar trebui sa se bazeze pe niste senzori ....ci pe instinct de autoconservare si reflexe....degeaba ai masina de 500.000 €... nu se conduce singura....iar daca considerati ca sistemele de pilot automat si ce a mai aparut acum se compara cu cele ale unui avion in aer...cred ca va inselati. Va recomand sa vizionati pe net niste teste cu masini carora sistemele de directie si frana automata nu au reactionat si rezultatul a fost accidentarea grava a persoanelor implicate.

Soferi, conduceti responsabil!

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Aici sunt de acord....am dsc,dar de fiecare data cand pornesc motorul il dezactivez$$$,las doar launch controlul activ.cand mergi sportiv cu dsc activ si carosabilul este umed, in viraj taie gazul si intra frana la prima abatere de la drum...iar asta te poate costa viata,degeaba contrabrachezi daca masina se duce din inertie fara control pe acceleratie ,nu? (...)

Asa e astia de la BMW nu stiu ce fac si fac masini numai pentru incepatori si femei (fara sa fiu misogin, mai imprudente ca incepatorii d.p.m.d.v.)

 

Dar ia uite ce zic altii/americanii:

https://f80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1328448

 

(Si inca o parere personala, daca masina nu are diferential LSD nu e bine sa ne aventuram cu lunch control (LC); am inteles asta mai demult si mi-am amintit acum..)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.