Jump to content

Probleme la cutie


Recommended Posts

Va salut...M-am decis sa postez anuntul cu scopul de gasi o rezolvare a problemei mele...

Am un 525d.2002 steptronic cu 178000km cumparat relativ recent si din pacate am neglijat cutia de viteze prin faptul c anu am stiut ca la 160000km se schimba uleiul din cutie! As vrea sa il schimb dar nu stiu unde!

 

Masina nu mai trage linear in ture de la 1800 la 2400 iar cand accelerez pedala de ex la viteza de 100km/h isi da treapta inferioara respectiv a 4,eu accelerez si nu trage pana in mom cand ajung la mom. kick down cand skimba a 3 si ``se duce`` in ture!

 

Este o problema de la cutie sau este una a motorului? Am fost la test la Filaret la Bmw si mi-au spus ca motorul functioneaza normal si ca nu este nici o eroare iar in privinta cutiei ei nu se baga!

Ma poate ajuta cineva cu un sfat sau o trimitere catre un mecanic competent?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 222
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Va salut...M-am decis sa postez anuntul cu scopul de gasi o rezolvare a problemei mele--

Am un 525d.2002 steptronic cu 178000km cumparat relativ recent si din pacate am neglijat cutia de viteze prin faptul c anu am stiut ca la 160000km se schimba uleiul din cutie! As vrea sa il schimb dar nu stiu unde!

 

Masina nu mai trage in linear in ture de la 1800 la 2400 iar cand accelerez pedeala de ex la viteza de 100km/h isi da treapta inferioara respectiv a 4,eu accelerez si nu trage pana in mom cand ajung la mom. kick down cand skimba a 3 si ``se duce`` in ture!

 

Este o problema de la cutie sau este una a motorului? Am fost la test la Filaret la Bmw si mi-au spus ca motorul functioneaza normal si ca nu este nici o eroare iar in privinta cutiei ei nu se baga!

Ma poate ajuta cineva cu un sfat sau o trimitere catre un mecanic competent?

am eu un prieten care se deface cutii...le repara etc...trebuie vazuta problema , zi mai concret ce anume se intampla...ca ea daca schimba intr-o treapta inferioara inseamna ca este sub turata...iar daca u ai 100 la ora si esti in viteza a 5-a iar ea o duce intr-a 4-a inseamna ca o ai pusa pe manual/secvential.mers la consum./ mai da detalii :blink:

Edited by kretzu_sla
Link to comment
Share on other sites

am eu un prieten care se deface cutii...le repara etc...trebuie vazuta problema , zi mai concret ce anume se intampla...ca ea daca schimba intr-o treapta inferioara inseamna ca este sub turata...iar daca u ai 100 la ora si esti in viteza a 5-a iar ea o duce intr-a 4-a inseamna ca o ai pusa pe manual/secvential.mers la consum./ mai da detalii :blink:

 

Cutia steptronic nu este subturata cand schimba intr-o treapta inferioara, ci face acest lucru cand ii dai kickdown.

 

Modul manual nu este pentru mers la consum, modul secvential propriu-zis nu exista.

Cutia steptronic este adaptiva, deci se adapteaza la stilul de condus al soferului. Chiar si in drive, daca apesi acceleratia putin va schimba jos, iar daca vei pastra acest stil de condus pentru mai multi km, va raspunde mai greu la acceleratii. Insa daca ii dai kickdown de cateva ori, va raspunde mult mai rapid la apasarea acceleratiei.

 

Ca fapt divers, cutia steptronic are urmatoarele pozitii: Parking, Reverse, Neutral, Drive, Manual/Sport

 

@botzzze: Iti recomand sa mergi la aceasta firma, ei fiind importatori ZF.

Au in cadrul uzinei Faur un banc de probe pentru diagnosticarea profesionala a oricarei cutii automate.

Asa vei stii exact ce are cutia ta.

Link to comment
Share on other sites

eu zic ca e la fel ca la manuala...la 100 intr-a 5-a e subturata...si o schimbi a 4-a logic...e ca si cum ai merge cu a 3-a cu 30 la ora...destul cat sa dea in nas si sa o schimbi intr-a 2-a...poate nu am dreptate...da nu vad nici o problema la cutia lui.
Link to comment
Share on other sites

Cutia steptronic nu poate merge subturat sau sa dea in nas.

 

O diagnoza profi ar fi mai utila decat o parere din auzite.

 

Esti sigur ca ai citit atent postul sau initial?

pai e normal ca o cutie automata nu poate sa dea in nas eu vorbeam de manuala.automata schimba intro treapta inferioara in mom in care este subturat motorul.

se vede ca vorbesti ca un moderator..nu mai am ce sa comentez.

Link to comment
Share on other sites

am eu un prieten care se deface cutii...le repara etc...trebuie vazuta problema , zi mai concret ce anume se intampla...ca ea daca schimba intr-o treapta inferioara inseamna ca este sub turata...iar daca u ai 100 la ora si esti in viteza a 5-a iar ea o duce intr-a 4-a inseamna ca o ai pusa pe manual/secvential.mers la consum./ mai da detalii :blink:

 

Cutia steptronic nu este subturata cand schimba intr-o treapta inferioara, ci face acest lucru cand ii dai kickdown.

 

Modul manual nu este pentru mers la consum, modul secvential propriu-zis nu exista.

Cutia steptronic este adaptiva, deci se adapteaza la stilul de condus al soferului. Chiar si in drive, daca apesi acceleratia putin va schimba jos, iar daca vei pastra acest stil de condus pentru mai multi km, va raspunde mai greu la acceleratii. Insa daca ii dai kickdown de cateva ori, va raspunde mult mai rapid la apasarea acceleratiei.

 

Ca fapt divers, cutia steptronic are urmatoarele pozitii: Parking, Reverse, Neutral, Drive, Manual/Sport

 

@botzzze: Iti recomand sa mergi la aceasta firma, ei find importatori ZF.

Au in cadrul uzinei Faur un banc de probe pentru diagnosticarea profesionala a oricarei cutii automate.

Asa vei stii exact ce are cutia ta.

 

 

Cred ca vorbesti de cutiile vechi, el are pe masina Steptronic si are secvential (plus-minus).

Verifica filtre, pune-i motorina buna, incearca sa-i cureti EGR-ul.... nu cred ca are ceva cutia.

Link to comment
Share on other sites

am eu un prieten care se deface cutii...le repara etc...trebuie vazuta problema , zi mai concret ce anume se intampla...ca ea daca schimba intr-o treapta inferioara inseamna ca este sub turata...iar daca u ai 100 la ora si esti in viteza a 5-a iar ea o duce intr-a 4-a inseamna ca o ai pusa pe manual/secvential.mers la consum./ mai da detalii :blink:

 

Cutia steptronic nu este subturata cand schimba intr-o treapta inferioara, ci face acest lucru cand ii dai kickdown.

 

Modul manual nu este pentru mers la consum, modul secvential propriu-zis nu exista.

Cutia steptronic este adaptiva, deci se adapteaza la stilul de condus al soferului. Chiar si in drive, daca apesi acceleratia putin va schimba jos, iar daca vei pastra acest stil de condus pentru mai multi km, va raspunde mai greu la acceleratii. Insa daca ii dai kickdown de cateva ori, va raspunde mult mai rapid la apasarea acceleratiei.

 

Ca fapt divers, cutia steptronic are urmatoarele pozitii: Parking, Reverse, Neutral, Drive, Manual/Sport

 

@botzzze: Iti recomand sa mergi la aceasta firma, ei find importatori ZF.

Au in cadrul uzinei Faur un banc de probe pentru diagnosticarea profesionala a oricarei cutii automate.

Asa vei stii exact ce are cutia ta.

 

 

Cred ca vorbesti de cutiile vechi, el are pe masina Steptronic si are secvential (plus-minus).

Verifica filtre, pune-i motorina buna, incearca sa-i cureti EGR-ul.... nu cred ca are ceva cutia.

am scris si eu mai sus ca nu vad ce ar putea sa aibe cutia...de acord cu tine , sa vada filtre , egr sa verifice daca vine vacuum pe furtun si motorina de calitate superioara.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca vorbesti de cutiile vechi, el are pe masina Steptronic si are secvential (plus-minus).

Verifica filtre, pune-i motorina buna, incearca sa-i cureti EGR-ul.... nu cred ca are ceva cutia.

 

 

Si eu am steptronic pe masina mea :blink:

Cutia steptronic nu este o cutie secventiala veritabila, SMG-ul este o cutie secventiala.

 

Eu din ceea ce am citit, inteleg ca initiatorul topicului a fost deja la Filaret deci probleme cu filtrele sau valva EGR nu vad cum ar mai putea fi...

Banuiesc ca ii patineaza cutia si nu ii schimba cand trebuie...

 

Cutia steptronic nu poate merge subturat sau sa dea in nas.

 

O diagnoza profi ar fi mai utila decat o parere din auzite.

 

Esti sigur ca ai citit atent postul sau initial?

pai e normal ca o cutie automata nu poate sa dea in nas eu vorbeam de manuala.automata schimba intro treapta inferioara in mom in care este subturat motorul.

se vede ca vorbesti ca un moderator..nu mai am ce sa comentez.

 

Pai si de ce vorbesti de manuala daca el are probleme cu o cutie steptronic?

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru sfaturi...Sper sa o potrezolva anu` asta pt ca vreau sa plec din tara cu ea dupa Revelion..

Problema este ca am incercat sa schimb vitezele si pe modul manual si am remarcat ca in manual nu face probleme daca schimb vitezele din treapta inferioara in superioara la o turatie de 2300-2500! Totodata filtrele de ulei si skimb absoult tot s-au facut recent(1500km) masina fiind relativ recent cumparata iar motorina bag numai de la Rompetrol unde banuiesc ca nu e proasta!

Problema se manifesta la drum lung si la inceput se manifesta numai din treapta a 5 intr`a 4`aeu apasand acceleratia degeaba la viteza de 100km/h ea skimba a 4 a singura dar cu a 4 nu trage pana ajung aproape de kick down si is da 3 a! As vrea sa stiu daca e o problema de motor sau de cutie pt ca la testuerul celor de la Filaret totul era OK atat pe motor cat si pe cutie din ceea ce mi-au spus!

Daca este o problema de cutie dat fiind faptul ca are 178000 de km as vrea sa stiu daca mai e cazul sa ii skimb uleiul sau nu adica sa o inlocuiesc cu totul cutia in caz ca nu se repara si daca e o problema de motor unde as putea sa o rezolv daca testerul nu spune nimic...??!!

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru sfaturi...Sper sa o potrezolva anu` asta pt ca vreau sa plec din tara cu ea dupa Revelion..

Problema este ca am incercat sa schimb vitezele si pe modul manual si am remarcat ca in manual nu face probleme daca schimb vitezele din treapta inferioara in superioara la o turatie de 2300-2500! Totodata filtrele de ulei si skimb absoult tot s-au facut recent(1500km) masina fiind relativ recent cumparata iar motorina bag numai de la Rompetrol unde banuiesc ca nu e proasta!

Problema se manifesta la drum lung si la inceput se manifesta numai din treapta a 5 intr`a 4`aeu apasand acceleratia degeaba la viteza de 100km/h ea skimba a 4 a singura dar cu a 4 nu trage pana ajung aproape de kick down si is da 3 a! As vrea sa stiu daca e o problema de motor sau de cutie pt ca la testuerul celor de la Filaret totul era OK atat pe motor cat si pe cutie din ceea ce mi-au spus!

Daca este o problema de cutie dat fiind faptul ca are 178000 de km as vrea sa stiu daca mai e cazul sa ii skimb uleiul sau nu adica sa o inlocuiesc cu totul cutia in caz ca nu se repara si daca e o problema de motor unde as putea sa o rezolv daca testerul nu spune nimic...??!!

 

 

Incearca sa verifici furtunul de vacuum de la turbo si valva egr.

Link to comment
Share on other sites

Si daca ar fi cum zici tu, de ce pe manual se comporta normal masina?

 

 

Pe modul manual se comporta relativ bine pentru ca schim la turatie de peste 2300-2500! Initial am observat ca nu trage in panta cand accelerezi si schimba din treapta 5 in 4 si accelerez nu trage dupa care ajung la capatul pedalei si isi da a 3-a!

Are momente cand nu trage nici in treptele mici-2,3 dar asta cand este motorul rece! Nu stiu ce sa zic mai mult...Sunt din Bucuresti daca vreunu dintre voie vrea sa dea o tura sa isi dea cu parerea...

Link to comment
Share on other sites

ciupanezu,cred ca el are GM,nu ZF. eu tind sa cred ca e de la cutie,pt ca si pe mine m-a lasat cutia la 182 mii km. si marea coincidenta e ca si la mine facea figuri intre 1800-2300 ture inainte sa pice. mai exact cand era intr-a 4-a si incepeam sa accelerez lin, imi oscila turatia,adica avea ezitari ca si cand ar fi vrut sa schimbe viteza 5,si imediat revenea in 4 si tot asa. asta pana la 2300,dupa care mergea normal. daca intre 1800 si 2300 apasam pedala mai tare,schimba 3 si mergea normal. la mine s-a pus cutie noua- 2850 euro din germania :blink:
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Pe E39 mai vechi, pana in facelift ('96-'00) s-a pus Steptronicul? Sau era cutia automata clasica? Cutiile astea 2 automate au fost puse in paralel pe E39 in functie de echipare sau Steptronicul a inlocuit automatica clasica? Ca nu mi-e clar. Am vazut pe afara 80% din 525tds au cutii automate, dar nu specifica ca sunt Steptronic. Ca o remarca, am vazut la Steptronic ca informatiile legate de pozitia levierului sunt scrise pe partea dreapta a levierului. e corecta observatia? Ca nu stiu, macar vizual din poze, cum sa identific Steptronicul!
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
ciupanezu,,imi explici si mie te rog ce este kickdownte ??ca am obesrvat ca sti multe si cred ca si tu ai cutie stepronik,,si eu am streptonic,,dar nu prea stiu cum sa ma inteleg cu ea,,ai un id ,,sa vob pe mes??sami explici si mie mai multe de cutia asta,,vreau sa stiu cum sa am grija de ea,,mss mult
Link to comment
Share on other sites

stie cineva ce ulei sa baga in cutia steptronic,si cati litri intra??mam hotarat,ma duc cumpar uleiul de la ei de la bmw,si ma duc la alt servis sa mil schimbe,,nu am curajul sa stau asa si sa nul schimb,,si mai am o intrebare,vreau sa schim bujiile,,stie cineva cum se spune in germana la buji??ce ce buji sa pun?,este motor de 2500 pe ea din 2001,,192 cp,325ci,,mersi mult celor care imi raspune..
Link to comment
Share on other sites

Kickdown-ul este o functie specifica doar cutiilor automate prin care, la apasarea completa a pedalei de acceleratie, cutia trece intr-o treapta inferioara de viteza.

 

Intra cam 5 litri de ulei, nu poti schimba complet uleiul.

Cel mai bine este sa te duci la Automobile Bavaria si sa cumperi ulei BMW pentru cutia ta.

Le spui ce masina ai si anul fabricatiei si iti vor indica ei uleiul potrivit.

 

Daca vrei niste bujii foarte bune poti cumpara NGK Iridium.

Link to comment
Share on other sites

Kickdown-ul este o functie specifica doar cutiilor automate prin care, la apasarea completa a pedalei de acceleratie, cutia trece intr-o treapta inferioara de viteza.

 

Intra cam 5 litri de ulei, nu poti schimba complet uleiul.

Cel mai bine este sa te duci la Automobile Bavaria si sa cumperi ulei BMW pentru cutia ta.

Le spui ce masina ai si anul fabricatiei si iti vor indica ei uleiul potrivit.

 

Daca vrei niste bujii foarte bune poti cumpara NGK Iridium.

ai vrut sa spui intr-o treapta superioara de viteza nu ? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.