Jump to content

Probleme la cutie


Recommended Posts

  • Replies 222
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

N-am spus ca se schimba uleiul daca apare o problema, am spus ca se poate schimba uleiul fara urmari negative.

 

Este clar insa ca schimbarea uleiului nu este o reparatie ci o masura preventiva, cutia stricata va ramane stricata chiar si dupa schimbarea uleiului.

Link to comment
Share on other sites

ciupane,,calculeazami si mie te rog taxa de prima inmatriculare la maisna mea,,eu 3,,7 ani are,,este din 2001,motor 2500,,cat ar fi acum taxa,,si cat este cand se schimba de la 1 iulie,,ca pe mine ma nebunit calculatorul ala,,sunt vreo 3 si nu stiu care este bun,,toate arata pret diferit,,mss mult si o zi bunaaaaa..
Link to comment
Share on other sites

Si eu sufar de acceasi obsesie cu cutia steptronic, am cautat destul pe net si intradevar parerile sunt pro si contra schimbat ulei. Parerea mea proprie si personala este urmatoarea :

1. Faza cu combinatul uleiurilor mi se pare amuzanta avand in vedere ca sunt acelasi tip si cu aceleasi proprietati ( stiu ca probleme apar cand sunt 2 uleiuri diferite si reactioneaza chimic componentele intre ele, si uleiul rezultat isi pierde din proprietati). Si oricum pentru cei ce se indoiesc se mai poate face inca un schimb de ulei si filtru la cutie dupa 10.000 km , si atunci probabil se va schimba cam 70-80 % din ulei.

2. Din cate am inteles principalul inamic al cutiilor steptronic este spanul rezultat din frecarea componentelor si supraincalzirea cutiei. Spanul poate bloca electrovalvele si circuitele de racire, iar un ulei vechi si murdar isi pierde din proprietati si nu mai face racirea cum trebuie.

3. Discutiile se concentreaza numai pe schimbarea uleiului, dar cand se face schimbarea de ulei se schimba si filtrul ( ceea ce nu poate sa fie decat un lucru bun pentru ca se mareste capacitatea de filtrare a particulelor metalice din ulei). Plus ca se curata si baia de ulei si magnetii care banuiesc ca au destule depuneri. Deci totul contribuie la micsorarea cantitatii de span care "se plimba" prin cutie.

4. Un alt aspect care de care trebuie tinut seama ( daca cititi DIY-rile despre schimbarea uleiului in cutie, toti spun ca este foarte important ca nivelul uleiului in cutie sa fie cel prescris de fabricant, de aia se face incalzirea cutiei la 40-50 grade si se completeaza uleiul ). Acum intrebare : care din cei de pe acest forum pot garanta ca nivelul uleiului in cutia lor de viteze, dupa 100 mii km este identic cu cel prescris de fabricant ? Banuiesc ca nimeni ! Doar daca nu au completat azi noapte !.

Deci ce e mai bine sa stau cu uleiul vechi cu proprietatile de ungere diminuate , cu o gramada de particule metalice in el, eventual 80-90% din el ( sa nu-mi ziceti ca in 100, 150 mii de km nu se consuma nici un gram ca nu va cred - adica la motor trebuie sa completezi ulei , la unele BMW chiar cand e masina noua ( M-uri, etc) la 2000-3000 km mai pui nu stiu cat, si vezi doamne la cutie au inventat un ulei miraculos ( Lifetime), care e perfect si dupa 200.000 km. Chestia asta cu Lifetime cred ca e o treaba de marketing, uleiul de cutie e lifetime pentru ca poate rezista de 4-5 ori mai mult decat celelalte uleiuri ( 30.000km la motor, etc.

De ce nu il schimba unii dealeri ?( am spus unii pentru ca am deja o programare la un Dealer BMW aici in Olanda, si ma costa 400 euro schimbat ulei cutie si diferential)

Pentru ca oricat ar fi ei de dealeri BMW , principalul scop al lor este sa faca profit. Si intre a schimba o cutie de 5000 euro plus inca vreo cateva sute manopera ,si a castiga 100 euro la o schimbare de ulei e o diferenta mare. Si sa nu mai spun ca inclusiv fabricantul BMW castiga adaos pentru ca furnizeaza cutia noua. Iar problema ca nu se baga sa-l schimbe pentru ca pot avea probleme dupa aceea, nu spune decat ca intradevar cutiile pot avea probleme dupa 150-200 km, probabil statistic au fost cazuri in care cutiile au picat nu neaparat dupa schimbarea de ulei ( daca cutia sta sa pice, poti sa-i schimbi uleiul in fiecare zi), ci durata lor de viata este +- 200 .000 km, si asta dealerii o stiu pentru ca probabil au acces la statisticile de reparatii ale BMW. Si nu cred ca se duce cineva la dealer sa schimbe uleiul la cutie la 30.000 km. Majoritatea se duc la peste 150.000 km, deci dupa intervalul in care daca pica sau nu cutia e loterie ( depinde de cum a fost exploatata). Si e normal ca un dealer sa nu isi asume riscul de a schimba o cutie de 5000 euro ( in cazul in care au schimbat uleiul si cutia pica dupa aia), pentru un profit de 100 euro cat castiga la o schimbare de ulei si filtru.

Deci cred ca trebuie facuta o diferenta intre argumentele tehnice si cele ce tin de marketing sau profitul dealerilor. Iar argumentele tehnice impotriva schimbarii uleiului in cutie sunt destul de subtiri.

Si din ce am citit pe acest forum si pe altele straine, toate topicurile suna cam asa :

"Am probleme cu steptronicul, ce imi recomandati sa fac? Sa ma duc sa schimb uleiul? "- cred ca 60-70 % din discutiile legate de ulei la cutie, incep cu probleme la cutie ( unele se rezolva la schimbarea uleiului altele nu). Pai daca respectivii deja au probleme la cutie, se duc sa schimbe uleiul si in 10.000 km pica cutia, toti zic ca a fost de la schimbarea de ulei, ceea ce nu e corect. Poate daca nu il schimbau pica cutia in 5000 km.

Si inca un aspect ce s-a discutat aici pe acest topic. Americanii schimba uleiul la 160.000. Eu zic ca in SUA , 95% din cutiile de viteze sunt automate ( ma refer la intreaga gama de masini vandute), iar experienta dealerilor si mecanicilor in cutii automate e probabil de 100 ori mai mare decat a celor europeni. Iar daca dealerii BMW din SUA, pe aceleasi modele de cutii vandute si in Europa, schimba uleiul la 160.000, contrar specificatiilor producatorului ( ma refer al BMW, nu stiu ce zice GM, sau ZF), eu unu inteleg ca se pare ca exista o problema, iar uleiul nu e asa de Lifetime, iar schimbarea lui imbunatateste fiabilitatea cutiei.

Sau doar o opinie , poate americanii fac mai multi km in medie cu BMW-urile, si statistic vorbind, daca masinile fiind inca in garantie ajungeau pe la 160.000 km si cam aveau probleme cu cutiile, atunci dealerul era obligat sa suporte costurile de reparatie si inlocuire, atunci e normal ca au analizat problema si au inceput sa schimbe uleiul ( pentru ca altfel plateau din buzunar pentru o cutie noua).

Link to comment
Share on other sites

tind sa'ti dau dreptate.

eu am 160000 si functioneaza perfect,dar vreau totusi sa'i fac schimbul.

 

Mai este un aspect:Schimbul asta este cu doua taisuri.Depinde in ce conditie este uleiul acum.Daca este foarte negru, ars, un schimb ii poate face mai mult rau.Daca uleiul arata ok, nu are miros pregnant de ars si nu exista multe reziduuri atunci e ok.Se poate desface busonul de umplere si colectat un pic de ulei.

Link to comment
Share on other sites

tind sa'ti dau dreptate.

eu am 160000 si functioneaza perfect,dar vreau totusi sa'i fac schimbul.

 

Mai este un aspect:Schimbul asta este cu doua taisuri.Depinde in ce conditie este uleiul acum.Daca este foarte negru, ars, un schimb ii poate face mai mult rau.Daca uleiul arata ok, nu are miros pregnant de ars si nu exista multe reziduuri atunci e ok.Se poate desface busonul de umplere si colectat un pic de ulei.

 

 

am sunat la AB.

la cutia mea RMFD AUTOMATIC TRANSMISSION EH A5S 325Z - TN se pune un ulei esso care vine in recipiente de 20l si costa 1795 ron.mi'au spus ca am nevoie de 8.9l.cine produce cutia asta?ZF,GM...?

filtrul de ulei-79 ron

garnitura baie-49 ron

manopera 150-200 ron :blink: cu aproximatie

Eu stiu ca nu se poate schimba tot uleiul,am intrebat cat ar fi necesar efectiv pt un schimb si ei spun 8.9l...cu toate ca cel din convertizor nu se poate schimba.mi se pare hotie sa factureza 8.9l si sa schimbe efectiv 6l sa zicem.

Link to comment
Share on other sites

Si eu am 270.000 si merge frumos cutia ( habar n-am daca e originala, sau a mai fost schimbata) , dar il schimb doar pentru "peace of mind", ca daca pica cutia macar stiu ca am facut tot ce era posibil ca sa o intretin bine. Cel putin la 530DA stiu ca pica mai des ca la celelalte, probabil din cauza cuplului mare. ( Stiu vreo 3 cazuri cu cutii steptronic, schimbate inainte de 200.000 km la 530D).

Nu prea imi vine sa cred ca pot sa-ti factureze, 9 litri de ulei daca te duci si stai langa ei, sau cel putin le zici ca stii ca nu poate sa fie schimbat tot uleiul.

Si eu ma gandeam sa cumpar uleiul si sa-l schimb singur ca nu e "rocket science", numai ca nu stiu cum o sa am acces la cutie, ca e destul de greu.

 

Stie cineva unde pot sa ma uit dupa data fabricatiei cutiei, sau cum verific daca a fost schimbata de catre fostii proprietari?

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

tind sa'ti dau dreptate.

eu am 160000 si functioneaza perfect,dar vreau totusi sa'i fac schimbul.

 

Mai este un aspect:Schimbul asta este cu doua taisuri.Depinde in ce conditie este uleiul acum.Daca este foarte negru, ars, un schimb ii poate face mai mult rau.Daca uleiul arata ok, nu are miros pregnant de ars si nu exista multe reziduuri atunci e ok.Se poate desface busonul de umplere si colectat un pic de ulei.

 

 

am sunat la AB.

la cutia mea RMFD AUTOMATIC TRANSMISSION EH A5S 325Z - TN se pune un ulei esso care vine in recipiente de 20l si costa 1795 ron.mi'au spus ca am nevoie de 8.9l.cine produce cutia asta?ZF,GM...?

filtrul de ulei-79 ron

garnitura baie-49 ron

manopera 150-200 ron :blink: cu aproximatie

Eu stiu ca nu se poate schimba tot uleiul,am intrebat cat ar fi necesar efectiv pt un schimb si ei spun 8.9l...cu toate ca cel din convertizor nu se poate schimba.mi se pare hotie sa factureza 8.9l si sa schimbe efectiv 6l sa zicem.

 

m'am uitat in topicul lui paul si se pare ca avem acelasi tip de cutie :) ZF.

am sunat si la mhs-motors...astept raspuns la preturi.mi'au zis din start ca e ulei lifetime si nu trebuie schimbat :)

Link to comment
Share on other sites

Cutiile steptronic de pe motorizari diesel sunt GM, cele de pe benzinare sunt ZF.

 

Se schimba aproximativ 5 litri.

 

http://www.peterschmid.com/SD92-113.pdf

 

 

 

Si eu am 270.000 si merge frumos cutia ( habar n-am daca e originala, sau a mai fost schimbata) , dar il schimb doar pentru "peace of mind", ca daca pica cutia macar stiu ca am facut tot ce era posibil ca sa o intretin bine. Cel putin la 530DA stiu ca pica mai des ca la celelalte, probabil din cauza cuplului mare. ( Stiu vreo 3 cazuri cu cutii steptronic, schimbate inainte de 200.000 km la 530D).

Nu prea imi vine sa cred ca pot sa-ti factureze, 9 litri de ulei daca te duci si stai langa ei, sau cel putin le zici ca stii ca nu poate sa fie schimbat tot uleiul.

Si eu ma gandeam sa cumpar uleiul si sa-l schimb singur ca nu e "rocket science", numai ca nu stiu cum o sa am acces la cutie, ca e destul de greu.Stie cineva unde pot sa ma uit dupa data fabricatiei cutiei, sau cum verific daca a fost schimbata de catre fostii proprietari?

 

1.nu ma lasa sa stau langa ei la AB sau MHS

2.este un diy facut de paul ...daca te incumeti.eu nu am nici sculele nici indemanarea necesara.

succes.

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...ic=9086&hl=

Edited by armin
Link to comment
Share on other sites

Cutiile steptronic de pe motorizari diesel sunt GM, cele de pe benzinare sunt ZF.

 

Se schimba aproximativ 5 litri.

 

http://www.peterschmid.com/SD92-113.pdf

 

 

 

Si eu am 270.000 si merge frumos cutia ( habar n-am daca e originala, sau a mai fost schimbata) , dar il schimb doar pentru "peace of mind", ca daca pica cutia macar stiu ca am facut tot ce era posibil ca sa o intretin bine. Cel putin la 530DA stiu ca pica mai des ca la celelalte, probabil din cauza cuplului mare. ( Stiu vreo 3 cazuri cu cutii steptronic, schimbate inainte de 200.000 km la 530D).

Nu prea imi vine sa cred ca pot sa-ti factureze, 9 litri de ulei daca te duci si stai langa ei, sau cel putin le zici ca stii ca nu poate sa fie schimbat tot uleiul.

Si eu ma gandeam sa cumpar uleiul si sa-l schimb singur ca nu e "rocket science", numai ca nu stiu cum o sa am acces la cutie, ca e destul de greu.Stie cineva unde pot sa ma uit dupa data fabricatiei cutiei, sau cum verific daca a fost schimbata de catre fostii proprietari?

 

1.nu ma lasa sa stau langa ei la AB sau MHS

2.este un diy facut de paul ...daca te incumeti.eu nu am nici sculele nici indemanarea necesara.

succes.

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...ic=9086&hl=

 

De bagat ma bag ca nu e problema , si scule nu iti trebuie cine stie ce, si oricum am ce imi trebuie. Problema e ca e cam greu sa ridici masina sa poti ajunge sa lucrezi cum trebuie. ( cand am schimbat uleiul am ridicat partea din fata cu un Forklifter pe niste paleti, ca santuri nu au astia in Olanda , sau alea pe care le au au 2 metri. )

Si daca tot o laudam ca merge bine cutia la 270.000 , acu am venit de la o benzinarie sa-mi iau tigari si ghici ce scria pe display "TRANS. FAILSAFE PROGRAM" - numa 50sec ca dupa aia a disparut subit - da din cate am citit pe alte forumuri, eroarea poate fi din 100 cauze, si nici una n-are legatura cu cutia (baterie terminata, alternator, contact prost, 100 senzori) - mi-am instalat un DVD in weekend pe masina, si poate fura curent cine stie. Oricum trebuie sa o duc la tester sa vad ce eroare da.

Link to comment
Share on other sites

ce scria pe display "TRANS. FAILSAFE PROGRAM" - numa 50sec ca dupa aia a disparut subit - da din cate am citit pe alte forumuri, eroarea poate fi din 100 cauze, si nici una n-are legatura cu cutia (baterie terminata, alternator, contact prost, 100 senzori) - mi-am instalat un DVD in weekend pe masina, si poate fura curent cine stie. Oricum trebuie sa o duc la tester sa vad ce eroare da.

 

 

Da, cel mai bine verifica ce eroare apare, decat sa presupui ca este o eroare banala.

Link to comment
Share on other sites

se completeaza uleiul ). Acum intrebare : care din cei de pe acest forum pot garanta ca nivelul uleiului in cutia lor de viteze, dupa 100 mii km este identic cu cel prescris de fabricant ? Banuiesc ca nimeni ! Doar daca nu au completat azi noapte !.

 

Daca nu exista garnituri defecte, unde se duce?Se consuma? :blink:

Link to comment
Share on other sites

se completeaza uleiul ). Acum intrebare : care din cei de pe acest forum pot garanta ca nivelul uleiului in cutia lor de viteze, dupa 100 mii km este identic cu cel prescris de fabricant ? Banuiesc ca nimeni ! Doar daca nu au completat azi noapte !.

 

Daca nu exista garnituri defecte, unde se duce?Se consuma? :blink:

 

Banuiesc ca se arde, sau da putin si pe la garnituri, ca daca uleiul e lifetime si ei schimba toata cutia cand ai probleme, trebuiau sa sudeze si orificiile de umplere si golire ca ar fi nefolositoare atunci. Eu din ce stiu cam orice cutie de viteze "mananca" un pic de ulei in 200.000 km, pe unde nu stiu probabil pe la garnituri, sau se descompune chimic in timp si isi modifica densitatea ( de aici si volumul), plus ca se mai uzeaza si componente metalice prin cutie, apar dilatari si contractii.

Link to comment
Share on other sites

Banuiesc ca se arde, . Eu din ce stiu cam orice cutie de viteze "mananca" un pic de ulei in 200.000 km, pe unde nu stiu probabil pe la garnituri, sau se descompune chimic in timp si isi modifica densitatea ( de aici si volumul), plus ca se mai uzeaza si componente metalice prin cutie, apar dilatari si contractii.

 

Interesant, nu stiam.

Multumesc pentru informatie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.