Jump to content

Mercedes Ml versus Bmw x5 e70


Changing

Recommended Posts

O mare problema, care poate veni ca un soc pt cei care trec de pe masini cu roti normale pe SUV-uri cu pachete sport (roti foarte late) este ca sunt foarte usor furati de jgheaburile si denivelarile din sosea.

Ex: sos de centura a Bucurestiului e criminala pe anumite portiuni, daca nu strangi bine de volan.

La fel, pe diverse DN-uri in valuri, cand franezi USOR, veti vedea ca rotile tind sa mearga pe ruta cea mai usoara, asa ca te trage intr-o parte sau alta.

Cand un prieten cu Infiniti 35 FX se plangea de asta, credeam ca glumeste.

Nu e o problema a SUV-urilor, tramlining-ul se poate manifesta la orice masina.

http://www.google.com/search?hl=en&q=tramlining

Link to comment
Share on other sites

Este clar si logic ca distanta de franare este afectata de greutatea masinii.

 

Este clar si logic dar pentru foarte putini ca distanta de franare NU depinde de greutatea masinii. :blink: Scuze pentru interventie dar hai sa fiu mai explicit:

 

La franare:

masa*deceleratia=miu(constanta de material)*masa*acceleratia_gravitationala

 

Prin urmare, avand masa in ambele parti ale ecuatiei, aceasta pur si simplu se reduce.

Am neglijat forta de frecare cu aerul care nu e dependenta de greutate ci doar de forma si marime. Oricum e nesemnificativa.

 

Edit:

Ca sa fiu mai scurt: Masa unei masini face masina sa adere mai bine dar exact cu aceeasi proportie creste si inertia care trebuie invinsa.

Edited by adi76
Link to comment
Share on other sites

un automobil ar opri la fel de repede daca ar avea 1t sau 10t

Exact asta se si intampla. Tu singur ai spus-o, doar ca pote iti pare neverosimil. Un tir chiar daca are 16 tone nu opreste cu nici nu metru mai eficient decat un Logan de exemplu, ambele avand frane la fel de eficiente si cauciucuri de aproximativ aceeasi calitate.

 

Edit:

Ca sa iti mai dau un exemplu. O masina super sport care este extrem de usoara franeaza mult mai rapid decat orice X5 standard doar datorita franelor mult mai eficiente. In momentul in care tunezi x5-ul, pui frane adevarate, discuri de carbon o sa franezi exact la fel ca un Porsche Gt3, nici macar cu un centrimetru mai putin...

Edited by adi76
Link to comment
Share on other sites

Si fizica mea e ruginita dar ca sa imi spui ca doua mase diferite se opresc in aceeasi distanta...

 

Deci un trabant de 300 kg si un Iveco de 30000 kg se opresc la fel daca au franele si cauciucurile la fel...

 

Adica trabantul are franele mult mai eficiente decat super camionul Iveco ..............................................

 

Deci inertia vehicului este zero( 0 ) sau cum ??????????????

Link to comment
Share on other sites

Este clar si logic dar pentru foarte putini ca distanta de franare NU depinde de greutatea masinii. :blink: Scuze pentru interventie dar hai sa fiu mai explicit:

 

La franare:

masa*deceleratia=miu(constanta de material)*masa*acceleratia_gravitationala

 

Prin urmare, avand masa in ambele parti ale ecuatiei, aceasta pur si simplu se reduce.

Am neglijat forta de frecare cu aerul care nu e dependenta de greutate ci doar de forma si marime. Oricum e nesemnificativa.

 

Edit:

Ca sa fiu mai scurt: Masa unei masini face masina sa adere mai bine dar exact cu aceeasi proportie creste si inertia care trebuie invinsa.

Singura problema in ecuatia ta ar fi ca discutam de masa masinii x acceleratia necesara opririi = masa discului x miu intre discuri si placute x g

Cum masa discului nu poate varia foarte mult, g este constant, rezulta ca miu e diferit in functie de masa masinii. Deci masa mai mare => discuri si placute mai mari.

 

Q.E.D.

Edited by avlad
Link to comment
Share on other sites

Singura problema in ecuatia ta ar fi ca discutam de masa masinii x acceleratia necesara opririi = masa discului x miu intre discuri si placute x g

Cum masa discului nu poate varia foarte mult, g este constant, rezulta ca miu e diferit in functie de masa masinii. Deci masa mai mare => discuri si placute mai mari.

Formula ta este diferita fata de ce am scris eu. Nu stiu de unde ai scos in partea din dreapta ca fiind MASA DISCULUI pentru ca este tot MASA MASINII.

Ce are masa discului intr-o formula simpla de descompunere de forte? Vai vai, nu mai postez pe subiectul asta ca ma intristez doar.

Aici e o chestiune de descompunere de forte.

 

 

Pentru cel care zicea ca un trabant franeaza mai rau decat un Iveco de 30t. Fals. Un trabant cu frane in stare perfecta franeaza exact ca si un camion. Daca trabantului ii spui porsche atunci va frana mult mai repede pentru ca are frane mai puternice, cauciucuri mai de calitate. discuri de frana mai de calitate si placute de frana mai de calitate.

Oameni buni, intelegeti odata, masa nu conteaza pentru ca altfel Am avea foarte multe accidente de masini care tamponeaza din spate tiruri si basculante. Nu e asa, ce vreti mai mult?

 

Si ca sa revin la dilema mea in alegere, un e90 330xd franeaza cel putin la fel de bine ca un E70. Testati si voi ca eu am testat :blink:

Edited by adi76
Link to comment
Share on other sites

Ceea ce spun eu si tu nu intelegi este ca este imposibil ca doua mase una de 300 kg si alta de 3000 sau 30000 sa se opreasca in aceeasi distanta DACA amandoua au aceleasi frane si cauciucuri. Ceea ce lipseste din logica ta este inertia .

 

Sustii ca daca pe camion pui roti de bicicleta si frana de mana de bicicleta camionul de 30 de tone se opreste la fel de repede ca bicicleta.

Asta-i chiar foarte tare!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Formula ta este diferita fata de ce am scris eu. Nu stiu de unde ai scos in partea din dreapta ca fiind MASA DISCULUI pentru ca este tot MASA MASINII.

Ce are masa discului intr-o formula simpla de descompunere de forte? Vai vai, nu mai postez pe subiectul asta ca ma intristez doar.

Aici e o chestiune de descompunere de forte.

 

 

Pentru cel care zicea ca un trabant franeaza mai rau decat un Iveco de 30t. Fals. Un trabant cu frane in stare perfecta franeaza exact ca si un camion. Daca trabantului ii spui porsche atunci va frana mult mai repede pentru ca are frane mai puternice, cauciucuri mai de calitate. discuri de frana mai de calitate si placute de frana mai de calitate.

Oameni buni, intelegeti odata, masa nu conteaza pentru ca altfel Am avea foarte multe accidente de masini care tamponeaza din spate tiruri si basculante. Nu e asa, ce vreti mai mult?

 

Si ca sa revin la dilema mea in alegere, un e90 330xd franeaza cel putin la fel de bine ca un E70. Testati si voi ca eu am testat :blink:

Formula mea e simplista, dar modelul fizic in sine e cel explicat de mine. Cum iti explici ca masini cu masa mai mare => masini cu discuri mai mari? De fapt aici e problema ML-ului. Are masa foarte mare si se pare ca franele sint subdimensionate. Sau de o calitate inferioara celei necesare.

Si ai dreptate ca e vorba de descompunere de forte. Pentru ca masina merge rectiliniu, iar rotile au o miscare de rotatie. Daca te gandesti putin, o sa vezi ca masa masinii din formula F = ma nu este aceeasi cu masa masinii transmisa ansamblului frane + roti din formula Ff = m*miu*g. In a doua formula e o componenta a masei din prima formula.

Gandeste-te mai simplu. Ia 2 masini de mase diferite care merg cu 100 km/h si care franeaza pana la 0 in 40 m. De aici rezulta ca amandoua au aceeasi acceleratie (a = v2/2d). Deci in formula ta ar insemna nici mai mult nici mai putin ca a = miu*g si implicit ca indiferent de masa miu e constant, deci toate masinile au aceleasi roti, aceleasi discuri, indiferent ca sint tiruri sau trabanturi. Fals!

Link to comment
Share on other sites

Ceea ce spun eu si tu nu intelegi este ca este imposibil ca doua mase una de 300 kg si alta de 3000 sau 30000 sa se opreasca in aceeasi distanta DACA amandoua au aceleasi frane si cauciucuri. Ceea ce lipseste din logica ta este inertia .

 

Sustii ca daca pe camion pui roti de bicicleta si frana de mana de bicicleta camionul de 30 de tone se opreste la fel de repede ca bicicleta.

Asta-i chiar foarte tare!!!!!!!!!!

 

Din pacate chiar in logica ta lipseste inertia Egalata de forta normala pe suprafata care genereaza o forta de franare proportional mai mare exact cu inertia marita. Iti amintesc ca forta de franare este egala cu o constanta de material inmultita cu GREUTATEA. Gata, va las ca vad ca nici macar nu vreti sa faceti vre-un efort sa intelegeti fizica de-a 9-a.

 

Avlad, esti aproape de realitate dar tot aberezi putin. :blink:

Sigur ca marimea si puterea franelor conteaza. Daca pui franele mari de pe camion pe trabant o sa franeze chiar mai bine trabantul chiar daca masa trabantului tot mica ramane. Hai mai oameni ca nu e asa de greu...

 

 

Va las ca vad ca nu am cu cine, ba chiar mai si insistati.

Link to comment
Share on other sites

corect ..e chestie subiectiva....dar pe S-classe sunt cam aceleasi "jucarii " ca si pe X5 sau seria 7. (adica un minim de butoane.)Probabil ca la urmatoarea generatie de ML se va introduce sistemul gen I_Drive...nush cum se numeste la Mercedes. Personal ML imi place mai mult decat X5 in ceea ce priveste capabilitatea Off-road cu pachetele off-road si confortul la rulare. a...si ca au un diesel serios si varianta AMG. in rest imi place X5
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.