Jump to content

E39-520D, mers fara ulei 100km ! :(


cosmy

Recommended Posts

E39, 520D 04.2000

S-a intamplat acum 4 zile... se aprinde lampa pe bord(galben-rosu), era foarte frig afara astfel si eu neglijent, ma uit unde am parcat, nici urma de ulei, urc in masina inghetat, merg 100 de km... nevasta aude ceva la motor, opresc muzica, opresc masina, verific uleiul, aproape deloc, pun 1,5l ulei, ma duc la service.

Ce sa fie... o gaura de 2mm in racitorul de ulei, cauzata(as crede eu) carcasei din plastic dp motor(un surub care nu a fost pus). Am cautat toata tara un racitor de ulei, in final am gasit(500ron), il pune, pune ulei si tot ce trebuie. Pornesc motorul, la rece suna accetabil, astept 10 min sa se incalzeasca, o trancaneala oribila, accentuata in mers mai ales in treptele inferioare, mai mult scoate fum alb(nu foarte gros). Mecanicii mi-au spus ca e periculos sa merg cu ea asa, dar am luat-o pentru ca sperante sa o repare inainte de sarbatori nu sunt, si am nevoie de masina. Am inteles cuzinetii ar fi de vina. Intrebarea e cat e de riscant sa merg cu ea inca vreo 4-500 km, ce poate sa se fi defectat, cat ma ajung reparatiile...( are cineva de vanzare un motor nou ? :blink:) ). Va rog sa-mi spuneti ce trebuie sa fiu atent in momentul in care se fac reparatiile, ce sa le cer mecanicilor.

Link to comment
Share on other sites

este bine ca se invarte motorul, e posibil sa scapi cu o segmentare si cu cuzineti(se aude un zgomot specific la bataia de cuzineti mai ales in accelaratie), poate axe cu came, in mod nomal daca nu e gripat se poate rezolva, dar numai ca trebuie vazut la dezmembrare pot aparea mai multe probleme
Link to comment
Share on other sites

pe termen lung sigur da!nu e bine sa mergi cu ea asa..in schimb dc mai poti face 100 km-1000km cu motorul asa nimeni nu poate sa-ti zica cu certitudine,da,o sa se mai strice ceva..sau te lasa in drum.Chestie de noroc,dar cel mai bine evident ar fi sa nu o mai folosesti Edited by grozadan
Link to comment
Share on other sites

Nu, motorul nu bate chiar daca bate axa cu came. E un zgomot specific la axe, care se aude atat la rece cat si la cald.

 

@cosmy: In momentul in care nu mai ai ulei in motor ar fi trebuit sa-ti indice Engine Oil Low.

Eu te sfatuiesc sa lasi masina pana dupa sarbatori, nu de alta, dar s-ar putea sa ai neplacuta surpriza sa se intoarca vreun cuzinet si nenorocesti si vibrochenul. Oricum, motorul trebuie revizuit complet, incepand cu cuzineti biele, cuzineti palier, pompa ulei, tacheti hidraulici, axe cu came, mai exact, tot ceea ce se unge prin presiunea de ulei.

 

De curiozitate, ce temperatura avea motorul cand ai auzit zgomotele? Daca era aproape pe rosu, iti tb. si alta garnitura de chiulasa si alti segmenti.

In cazul in care temperatura era normala, scapi doar cu un set de cuzineti de biela, posibil si palier. De axe si hacheti hidraulici nu ma pot pronunta.

Link to comment
Share on other sites

De curiozitate, ce temperatura avea motorul cand ai auzit zgomotele? Daca era aproape pe rosu, iti tb. si alta garnitura de chiulasa si alti segmenti.

In cazul in care temperatura era normala, scapi doar cu un set de cuzineti de biela, posibil si palier. De axe si hacheti hidraulici nu ma pot pronunta.

 

temperatura era ok...

acum la 80km/h prezinta o vibratie, care te scutura usor :blink:

Link to comment
Share on other sites

Cand se incalzeste motorul, se aud zgomote, batai in motor? Daca temp. era normala nu ai pb. cu segmenti si garnitura chiulasa.

Problema vibratiei, nu cred sa tina de motor......, dar depinde ce vibreaza: masina, volanul, motorul..

 

Explica-mi putin fenomenul si mai ales spune-mi daca se aud batai sacadate in motor.

 

Stii, cand uleiul este putin in motor, pompa baga cat poate la axe si tacheti, la intinzatoare si celelalte angrenaje.

Este posibil ca vibrochenul sa fi avut ungere insuficienta si cuzinetii sa fi fost cam pe uscat. M-am referit la faptul ca afirma-i o anumita trancaneala cand se incalzeste motorul. :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nu am ascultat, si am mai mers inca 20km cu masina.

Azi am fost la service :blink:(

Era masina urcata, am vazut vibrochenul. Era rupt un cuzinet, 1biela(nr2) a mers direct pe vibrochen, mult span in ulei, se vedea uzura puternica, practic se vedea in otel cum e mancat(in dreptul bielei2)... si asta nu omogen. Am inteles ca se poate rectifica, dar trebuie mai intai masurata, dp care imi da verdictul. De la atata span, ei cred ca si turbina poate fi cu probleme(inca nu au verificat-o).

Stiti daca se poate gasi un vibrochen nou/second hand(daca desface cineva un motor ptr. atat), cat costa cuzinetii de palier/biela, cat costa 1 biela. Se merita mai bine sa caut un motor intreg ? Ce sa fac ?

Link to comment
Share on other sites

@cosmy: In momentul in care nu mai ai ulei in motor ar fi trebuit sa-ti indice Engine Oil Low.

Eu te sfatuiesc sa lasi masina pana dupa sarbatori, nu de alta, dar s-ar putea sa ai neplacuta surpriza sa se intoarca vreun cuzinet si nenorocesti si vibrochenul.

 

 

Oi fi eu din Moldova, da' sa stii ca prost nu sunt! :blink: Daca ti-am zis sa lasi masina in pace, nu ai ascultat! Acum costa!

 

Sa zici ,,merci" da iti iese vibrochenul la R2! Nu lua vibrochen second! Doar nou. Cuzineti biela noi, cuzineti palier noi, iar daca tb. o biela schimbata, OBLIGATORIU un set de segmenti, caci in momentul in care-ti schimba biela pistonul cu tot cu segmenti v-a fi dat jos. Este doar un sfat.

Edited by nt98adu
Link to comment
Share on other sites

Schimba motorul ia unul nedesfacut scond si te duce mai putin decat daca incerci sa-l repari pe al tau,sfat din proprie experienta,daca pui totul nou nu ai cum sa-i faci rodajul la rece astfel nu va tine mai mult de 30k,in plus nu gasesti meseriasi ,nu carpaci sau specialisti de sambata si duminica!!!gasesti la 2000 eu motor bun,pe cand daca stau sa-ti calculez ce ai de schimbat sari de 4000 eu,numai turbina te costa 1000
Link to comment
Share on other sites

4000 ? stiu ca un vibrochen nou e 600euro, tubina 900, ce mai trebuie pana la 4000 ? care e chestia cu rodajul la rece ?

Ar trebui sa ma crezi nu de alta dar stand acasa faci socoteli gresite fata de cele din piata ce calcul simplu ai facut in care nu ai pus o caruta de pise incepand de la suruburile de la _chiulasa_,garnituri semeringuri eventual pistoane supape ,tacheti semering supape,pompa ulei,pompa vacuum,axe,pinioane,lanturi ,manopera 1 manopera 2 ca primul nu a prea stiut...

poate este nevoie sa rectifici _chiulasa_,poate si blocul,rulmentul de la ambreiaj,timp pierdut,nervi,si masina tot nu merge.....cum crezi dar din casa lucrurile sunt simple ca si cum ai schimba un bec...alegerea este a ta dar este bine sa inveti din experienta altora,cat despre rodajul la rece ce sa-ti mai spun ca nu ti-l face nimeni in RO motorul proaspat segmentat trebuie invartit pe bancul de probe pana la un anumit numar de rotatii,apoi pornit proprizis...

Link to comment
Share on other sites

daca iti trebuie o rectificare pe cilindru,ti-a masurat interiorul ?poate trebuie cota 2 la pistoane sunt multe lucruri pe care nu le-ai luat in calcul,tu chiar crezi ca te va costa doar 1500 EU?? Gandeste-te bine innainte de a te apuca de lucru!Daca eventual ai nevoie de ceva poti apela si in masura in care te pot ajuta o sa o fac cu placere,si inca o data ..stiu ce spun..nu vorbesc gratuit .Succes si reusita!!
Link to comment
Share on other sites

La cilindri rectificare? Pai parca era vb. de vibrochen..... In fine, prin intermediul forumului e mai greu de reparat.

Cota vibrochenului, tb. masurata dupa alezarea pt. a sti ce are de facut, ce tb. sa cumpere (daca se mai poate scoate ceva din el) Daca nu de preferinta un vibrochen second inclusiv cuzinetii de biela si palier, chiar si tot setul de biele, precum si niste bolturi noi. Pistoanele pot ramane cele de pe masina.

Link to comment
Share on other sites

Vin si eu si intaresc cele spuse de colegi, ia un motor sh, verifica-i compresia si uita-te la vibrochen sa nu fie uzat. Exact acceasi problema am avut-o eu la o alfa, am luat-o cu motoru busit .. avea o bataie in motor, am crezut ca ii variatorul de la axa cu came de admsie... si defapt motoru fusese gripat .. a mers fara ulei. Zgomotul se tragea de la 2 pistoane care bateau in cilindru. M-am pus sa-l repar cu piese noi, originale, toata afacerea s-a dus cam in 2000 euro (piesele cumparate din ungaria, cam la 60-70% din pretul celor de aici). La sfarsit am vazut ca ieseam mult mai bine daca luam alt motor sh si il dadeam pe asta pe bucati, poate ieseam chiar la 0 . Inca o treaba, cu vibrochenu, daca il rectifici, indiferent la ce cota, nu va mai tine la fel ca si cel nerectificat, asa ca mai bine iei unu sh la cota buna, decat sa il rectifici pe asta. Bafta
Link to comment
Share on other sites

SI eu ma atasezi cu colegi sa cumperi un motor secand, numai sa ai grija sa stii de unde iei, si sa dea si garantie. Ar fii bine ca la achizitionarea motorului sa iei un mecanic cu tine dar unul bun si sa masurati compresia, si vibrochenul daca e uzat. Mie mi sa intamplat ca lam spart baia de ulei si a trebuit sa merg 47km fara ulei asta era cu un E34 525i. Norocul meu (cred) a fost ca foloseam ulei metabond 5w30 si adaos metabond Gold, si asa mam scapat numai cu 40euro o baia de ulei din mana a doua, masina merge de atuni si nu a avut problema noul proprietar. :blink:
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.