Jump to content

E28


TiL

Recommended Posts

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Are cineva date despre acest model?

Salut TiL. Ai un E28? Daca da, e excelent, inseamna ca suntem cel putin doi.

Am un manual Bentley si 4 ani de experienta cu E28 - oricand sunt deschis la orice discutie pe teme tehnice. O sa ma uit diseara in manual sa vad daca gasesc informatii despre volumul portbagajului.

 

Completare 19 nov. 9am:: Nu, n-am gasit in manual informatii despre volumul portbagajului.

Edited by FiveThreeFive
Link to comment
Share on other sites

O fi informatie confidentiala :) La urma urmei iau zece saci de plastic, in umflu si vad daca incap. Cat sa aiba un sac, 50-80 litri?:blink:

 

P.S. Felicitari pentru masina! Sunt rare in Romania, mai ales cele in stare buna. Presupun ca si a ta e ok, daca o tii de patru ani.

Voi reveni cu probleme tehnice.

Link to comment
Share on other sites

Cat sa aiba un sac, 50-80 litri?

Sunt destul de surprins ca vrei sa afli cu precizie volumul portbagajului. Vrei sa instalezi un jacuzzi in spate? :blink:

Avand in vedere ca E28-urile sunt patratoase, o metoda empirica, dar destul de precisa este sa masori interiorul portbagajului si sa faci niste calcule de volum, matematic.

Link to comment
Share on other sites

Glumeam. Nu o sa ma vezi umfland saci in fata blocului :blink:. Sunt doar curios, cu atat mai mult cu cat il caut de ceva vreme. Oricum, daca pun mana pe o rigla, trei masurari si doua inmultiri un sunt mare lucru...
Link to comment
Share on other sites

:blink:

Interesant document, dar nu prezinta ceea ce ma intereseaza: inaltimi, latimi. In schimb am aflat diagonala gurii portbagajului :)

 

Aproximez undeva pe la 500 litri (peste 1mp suprafata si 45-55cm inaltime).

Edited by TiL
Link to comment
Share on other sites

Chiar are cam jumatate de metru, numai ca masura asta (527mm) porneste de undeva din roata de rezerva si se termina sub capacul portbagajului. E posibil sa am ~520 mm sub plafoniera care tine boxele.

Va anunt luni rezultatele masurarii (si pe cele de la loto :blink:).

Link to comment
Share on other sites

Si eu sunt curios cat iese volumul. Cert e ca E28 are portbagaj mare, nu gluma.

Dezavantajul la portbagajul lui E28 este ca, fiind proiectat in stilul anilor '70 - '80, capacul acestuia nu include si o parte din spatele masinii (unde e plasat numarul de inmatriculare, de exemplu). Ca urmare, incarcarea / descarcarea portbagajului se face doar prin partea de sus - asta presupune sa ridici obiectele destul de mult, ceea ce nu e intotdeauna usor.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Am o problema la servodirectie de vreo doua saptamani.

Simptomele sunt:

- arunca ulei din rezervorul de ATF, pe langa surubul care strange capacul

- servoul ajuta doar pe jumatate

- se aude un fel de harait cand nu trag de volan (cand trag face mult mai urat)

- nu 'suge' din puterea motorului, am mai avut o pompa care afecta mult relanti-ul.

 

Totul a inceput dupa ce am incercat sa vad cat poate pe autostrada si am tinut-o mult pe la 5400-5500 intr-a patra si e din ce in ce mai rau, pe zi ce trece.

Haraitul se mai auzea si inainte cand scapam apa pe pompa si uneori la pornire.

 

Intre timp am scos cureaua de la servo ca sa nu mai arunce ulei, si fac muschi la volan, dar nu o mai folosesc in Bucuresti, am fost la munte. Incredibil, cat de bine trage acum motorul la 800-1000 rpm si cum se aude! Am avut nevoie de turatiile mici pe zapada...

 

Ce credeti ca ar trebui schimbat/reparat?

Edited by TiL
Link to comment
Share on other sites

Ce credeti ca ar trebui schimbat/reparat?
Til, iti dau acelasi sfat pe care l-am dat lui lordseba in acest post (click for link).

 

Totusi, mai am ceva de comentat:

a. Dupa simptome, este mai probabil, in cazul tau, ca sa kiss good bye pompa de servo (deci sa trebuiasca sa o inlocuiesti sau sa o repari, daca ai unde).

 

b. Faptul ca arunca ulei ATF afara din rezervor poate sa fie si din cauza ca ai pus prea mult ATF. La E28 525i/528i/535i, din reservorul respectiv se deserveste atat servo directia cat si servofrana. O parte din lichid se strange in acumulatorul de presiune ("bomba") si este eliberat inapoi in rezervor atunci cand presiunea scade, in timp.

Umplerea corecta a rezervorului de servo se face astfel:

- cu motorul oprit, pompezi de cca. 20-25 de ori pedala de frana, pana la fund. In felul acesta te asiguri ca acumulatorul de presiune este complet descarcat;

- abia acum verifici nivelul de ATF din rezervor (care nivel trebuie sa fie la maxim).

 

c. Daca ai scos cureaua de la servo pompa, rezulta ca acum nu mai ai nici servo directie, nici servo frana. Desi, intr-adevar, motorul trage mai bine (ai economisit cca. 5..7 CP "consumati" de pompa), cred ca totusi trebuie sa iei masuri sa rezolvi problema.

 

Daca esti norocos de fel, atunci scapi schimband filtrul de ATF din fundul rezervorului de servo (cum am scris in postul indicat in link-ul de mai sus) + solutia de la pct. b. Daca nu, cred ca te paste schimbarea pompei de servo.

Te rog sa ne tii la curent.

Link to comment
Share on other sites

Mai asteptam rezultatul, pentru ca am alte treburi saptamana asta.

Franele tin foarte bine. E adevarat ca am umplut rezervorul de ATF fara sa fi pompat frana, dar a inceput sa arunce ulei dupa forja de pe autostrada.

Link to comment
Share on other sites

Va rog, dati cu pietre in mine, ca sunt pe cale sa tradez cauza!

Ma tenteaza cineva cu un escort diesel 2 usi, foarte bine pastrat, din '86 la schimb cu bijuteria mea innobilata de rugina. Eu care am jurat sa nu-mi iau diesel sa ma tin acum dupa patru cilindri umpluti cu motorina?!? :blink:

:) Da Doamne sa ceara o diferenta nesimtita "ca de, dieselul costa"! :)

Altfel Buzunarul castiga lupta cu Inima...

Partea buna e ca as face un bolnav dupa biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii---iiiimmmmmmmm fericit. Am incercat sa-l conving:"bai nu merita, e ruginit, consuma 18, usa nu se-nchide bine, baia sparta, electromotorul face urat, fise varza" si el uite-asa e: :)

 

Life sometimes sucks! :)

Link to comment
Share on other sites

Va rog, dati cu pietre in mine, ca sunt pe cale sa tradez cauza!

Ma tenteaza cineva cu un escort diesel 2 usi, foarte bine pastrat, din '86 la schimb cu bijuteria mea innobilata de rugina. Eu care am jurat sa nu-mi iau diesel sa ma tin acum dupa patru cilindri umpluti cu motorina?!? :blink:

:) Da Doamne sa ceara o diferenta nesimtita "ca de, dieselul costa"! :)

Altfel Buzunarul castiga lupta cu Inima...

Partea buna e ca as face un bolnav dupa biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii---iiiimmmmmmmm fericit. Am incercat sa-l conving:"bai nu merita, e ruginit, consuma 18, usa nu se-nchide bine, baia sparta, electromotorul face urat, fise varza" si el uite-asa e:  :)

 

Life sometimes sucks! :)

8811[/snapback]

 

Ignora-l :)

Link to comment
Share on other sites

Altfel Buzunarul castiga lupta cu Inima...
TiL, pentru cei cu masini ca ale noastre, lucrurile nu sunt niciodata clare.

Din punct de vedere obiectiv, strict rational, este stupid sa cheltuiesti sume enorme cu o masina veche de aprox. 20 de ani, care consuma dublu decat o masina moderna care ofera aceleasi performante dinamice, si in plus este mult mai sigura si probabil mai confortabila.

Pe de alta parte, pasiunea e lucrul naibii.

 

Totusi, sincer, tinand cont de preturile actuale ale combustibililor, la care se adauga taxele semnificative ce trebuie platite pentru o masina (impozit, asigurare, taxa de drum), plus perspectiva sumbra privind evolutia viitoare a acestora (si vorbim atat de preturile la combustibil, cat si la taxe), pot sa spun ca dilema in care esti este absolut justificata.

 

La orice concluzie vei ajunge, sper sa ne mai auzim pe aici pe forum. Iar daca vei ajunge sa te desparti de BMW, recomanda noului proprietar sa tina aproape de bmwclub.ro. E atat in interesul lui, cat si al nostru :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.