Jump to content

bmw


mada

Recommended Posts

Cand tii mult apasat butonul de dsc ca sa-l dezactivezi se mai aprinde si senzorul d la frana de mana dar nu pe culoarea rosie ca si cand ai ridica frana de mana, se aprinde dar pe galben ? ce reprezinta ? si daca e bine sa-l dezactivezi si pe el sau nu ?

ma scuzati daca sunt sacaitor dar sunt proprietar mai nou de bmw si nu am manual in romana !

 

Am aflat asta de la un prieten..

 

La o singura apasare se decupleaza DSC si ramane cuplat DTC iar la tinerea apasata pentru mai mult de 3 secunde se decupleaza amandoua.

 

Ce inseamna DSC??

Ce inseamna DTC??

E bine sa merg cu ele activate sau dezactivate?

Link to comment
Share on other sites

cand tzii mult apasat butonul de dsc ca sa-l dezactivezi se mai aprinde shi senzorul

de la frana de mana dar nu pe culoarea rosie ca shi cand ai ridica frana de mana, se aprinde dar pe galben ? ce reprezinta ? shi daca e bine sa-l dezactivezi shi pe el sau nu ?

ma scuzatzi daca sunt sacaitor dar sunt prop mai nou de bmw shi nu am manual in ro !

 

am aflat asta de la un preiten

 

La o singura apasare se decupleaza DSC si ramane cuplat DTC iar la tinerea apasata pentru mai mult de 3 secunde se decupleaza amandoua.

 

ce inseamna DSC????????

ce inseamna DTC????????

e bine sa merg cu ele activate sau dezactivate?

e bine sa mergi cu ele activate.

cand tii apasat mai mult se decupleaza controlul stabilitatii si toate sistemele electronice ale masinii , de verficare a unghiurilor rotii , franarea rotilor etc , mai putin unitatea ABS aceea este permanenta. scoti toate sistemele atunci cand vrei sa "te joci" cu tractiunea spate , dar nu pe drumurile publice! :blink:

DSC - dynamic stability control

DTC - dynamic traction control

Edited by kretzu_sla
Link to comment
Share on other sites

Decuplarea simultana a DSC-ului si DTC-ului iti vor fi de un real folos numai in cazul inpotmolirii autoturismului in noroi, zapada sau de ce nu, nisip (cazul meu unde am fost nevoit sa-l folosesc...)

 

Cand "scoti toate sistemele atunci cand vrei sa "te joci" cu tractiunea spate" defapt activezi autoblocantul, astfel ambele roti "tragand" simultan chiar daca una este pe gheata iar cealalta pe uscat!

Edited by Sorin Golf 3 cabrio
Link to comment
Share on other sites

Decuplarea simultana a DSC-ului si DTC-ului iti vor fi de un real folos numai in cazul inpotmolirii autoturismului in noroi, zapada sau de ce nu, nisip (cazul meu unde am fost nevoit sa-l folosesc...)

 

Cand "scoti toate sistemele atunci cand vrei sa "te joci" cu tractiunea spate" defapt activezi autoblocantul, astfel ambele roti "tragand" simultan chiar daca una este pe gheata iar cealalta pe uscat!

 

"Autoblocantul" este un diferential mecanic. Acesta nu poate fi activat sau dezactivat electronic.

In afara de M3 nu prea o sa vezi des E46 cu autoblocant.

Ca piesa aftermaket costa in jur de 2500 euro...

 

cand tii apasat mai mult se decupleaza controlul stabilitatii si toate sistemele electronice ale masinii , de verficare a unghiurilor rotii , franarea rotilor etc , mai putin unitatea ABS aceea este permanenta. scoti toate sistemele atunci cand vrei sa "te joci" cu tractiunea spate , dar nu pe drumurile publice! :blink:

DSC - dynamic stability control

DTC - dynamic traction control

 

DTC se activeaza in cazul in care ai ramas cu masina inzapezita. Il activezi pentru a putea iesi prin balans din zapada..

 

DSC-ul se dezactiveaza pentru a putea obtine maximul de performante oferite de masina. Cu DSC on puterea este limitata...

 

Explicatia cea mai buna este urmatoarea:

 

Link to comment
Share on other sites

Si atunci cum iti explici fenomenul:

 

Am pus masina (320ci) cu o roata spate pe nisip iar cu cealalta pe asfalt. Cu DSC-u si DTC-u dezactivate, la o plecare in tromba roata aflata pe asfalt a lasat exact aceeasi urma ca cea de pe nisip. Dupa urma lasata pe asfalt respectiv nisip ambele roti au tras de la inceput pana la sfarsit perfect identic, ambele lasand o "dara" de x metrii.

Link to comment
Share on other sites

Si atunci cum iti explici fenomenul:

 

Am pus masina (320ci) cu o roata spate pe nisip iar cu cealalta pe asfalt. Cu DSC-u si DTC-u dezactivate, la o plecare in tromba roata aflata pe asfalt a lasat exact aceeasi urma ca cea de pe nisip. Dupa urma lasata pe asfalt respectiv nisip ambele roti au tras de la inceput pana la sfarsit perfect identic, ambele lasand o "dara" de x metrii.

ambele roti erau la acelasi nivel , iar planetarele au invartit in acelasi timp. M3 , M5 , M6 si alte masini M , au diferential autoblocant din fabrica , celelalte nu.

Link to comment
Share on other sites

Cand tii mult apasat butonul de dsc ca sa-l dezactivezi se mai aprinde si senzorul d la frana de mana dar nu pe culoarea rosie ca si cand ai ridica frana de mana, se aprinde dar pe galben ? ce reprezinta ? si daca e bine sa-l dezactivezi si pe el sau nu ?

ma scuzati daca sunt sacaitor dar sunt proprietar mai nou de bmw si nu am manual in romana !

 

Am aflat asta de la un prieten..

 

La o singura apasare se decupleaza DSC si ramane cuplat DTC iar la tinerea apasata pentru mai mult de 3 secunde se decupleaza amandoua.

 

Ce inseamna DSC??

Ce inseamna DTC??

E bine sa merg cu ele activate sau dezactivate?

Deci, daca apeci DSC iti apare un semn de exclamare deoarece este un sistem care nu trebuie utilizat prea mult, doar in situatii limita si pe perioade scurte de timp. Semnele galbeme la BMW sunt de atentionare ca este ceva activat sau pe sfarsite (ulei, lichid racire, etc) si sunt cele rosii, care inseamna toate STOP si verifica si apoi mergi mai departe.

Eu folosesc DSC activat cand este polei, drum cu zapada, pe ploaie torentiala, situatii cand este buna o tractiune integrala.

la DSC activat, DTC este "restrictied", cand tii 3 secunde, se dezactiveaza DTC si atunci ai o masina cu tractiune spate ca pe vremuri, atunci cand cele pe motorina nu porneau iarna si le incalzeai cu foc.

Daca ai navigatie, atunci explicatiile sunt mai detaliate, altfel iti apar unele pictograme pe bord, ca si mie.

Succese.

Link to comment
Share on other sites

Cand tii mult apasat butonul de dsc ca sa-l dezactivezi se mai aprinde si senzorul d la frana de mana dar nu pe culoarea rosie ca si cand ai ridica frana de mana, se aprinde dar pe galben ? ce reprezinta ? si daca e bine sa-l dezactivezi si pe el sau nu ?

ma scuzati daca sunt sacaitor dar sunt proprietar mai nou de bmw si nu am manual in romana !

 

Am aflat asta de la un prieten..

 

La o singura apasare se decupleaza DSC si ramane cuplat DTC iar la tinerea apasata pentru mai mult de 3 secunde se decupleaza amandoua.

 

Ce inseamna DSC??

Ce inseamna DTC??

E bine sa merg cu ele activate sau dezactivate?

Deci, daca apeci DSC iti apare un semn de exclamare deoarece este un sistem care nu trebuie utilizat prea mult, doar in situatii limita si pe perioade scurte de timp. Semnele galbeme la BMW sunt de atentionare ca este ceva activat sau pe sfarsite (ulei, lichid racire, etc) si sunt cele rosii, care inseamna toate STOP si verifica si apoi mergi mai departe.

Eu folosesc DSC activat cand este polei, drum cu zapada, pe ploaie torentiala, situatii cand este buna o tractiune integrala.

la DSC activat, DTC este "restrictied", cand tii 3 secunde, se dezactiveaza DTC si atunci ai o masina cu tractiune spate ca pe vremuri, atunci cand cele pe motorina nu porneau iarna si le incalzeai cu foc.

Daca ai navigatie, atunci explicatiile sunt mai detaliate, altfel iti apar unele pictograme pe bord, ca si mie.

Succese.

 

cand nu ploua sau nu e polei mergi cu ele dezactivate????

Masina are putere mai mare daca merg cu ele dezactivate???

E bine sa merg doar cu DSC dezactivat sau cu ambele...si DTC???

Link to comment
Share on other sites

e bine sa merigi cu ele activate tot timpul...banuiesc ca nu degeaba au fost proiectate ca la pornirea masini sa fie activate si nu sa le activezi tu preferential.

La o situatie de impotmolire verifici si situatia cu dezactivarea. De exemplu eu am ramas impotmolit in zapada si am iesit cu el activat ( nu dezactivat)

Link to comment
Share on other sites

e bine sa merigi cu ele activate tot timpul...banuiesc ca nu degeaba au fost proiectate ca la pornirea masini sa fie activate si nu sa le activezi tu preferential.

La o situatie de impotmolire verifici si situatia cu dezactivarea. De exemplu eu am ramas impotmolit in zapada si am iesit cu el activat ( nu dezactivat)

ms pt sfat

Link to comment
Share on other sites

La o situatie de impotmolire verifici si situatia cu dezactivarea. De exemplu eu am ramas impotmolit in zapada si am iesit cu el activat ( nu dezactivat)

Nu stiu cum ai reusit tu sa iesi din zapada cu el activat, ca eu nu am reusit.

Cu el activ nu mi se invarteau rotile deloc. Doar dupa ce l-am dezactivat am reusit sa ies, atunci cand invarteau rotile si am facut balans.

Link to comment
Share on other sites

cand nu ploua sau nu e polei mergi cu ele dezactivate????

Nu. Este bine sa mergi cu ele activate. Le dezactivezi daca vrei sa faci ceva anume (drift, launch), stiind foarte bine ce urmeaza sa se intample... iar fara diferential autoblocant nu stii niciodata exact.

 

Masina are putere mai mare daca merg cu ele dezactivate???

Lucrurile stau in felul urmator. La o plecare din loc in forta (launch), in mod inevitabil vei avea mai mult sau mai putin wheel-spin a.k.a. una sau doua roti de pe puntea motoare (spate) vor patina din cauza ca nu pot pune pe sosea cuplul respectiv. In acel moment, DSC/DTC intervin prin mai multe metode, una din ele fiind reducerea pentru scurt timp a cuplului/puterii (prin limitarea turatiei). Un sofer experimentat va face acelasi lucru, insa mult mai prompt si pentru mult mai putin timp. De aceeea, daca vrei sa faci un lauch bun, vei opri DSC/DTC.

In rest, puterea nu este limitata in niciun fel (cu exceptia situatiilor de pierdere a aderentei, similare cu cea descrisa mai sus).

Edited by alexrosiu
Link to comment
Share on other sites

buna ,nu mai inteleg nimic adica:cand tin butonul DSC apasat si se aprind in bord 2 beculete galbene atunci in seamna ca sunt activate? :blink:

 

cand iti arata martori pe bord ...sunt dezactivate ,atunci poti pleca cu scart la roti:P...cand nu iti arata nimik pe bord sunt activate, si asa trebuie sa mergi cu ele.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.