Jump to content

Apa in ulei ( _chiulasa_ arsa?)


Recommended Posts

Ieri, pe drumul Alexandria-Bucuresti, in zona satului Stalpu s-a produs minunea......mergeam in coloana, observ fum-abur in fata mea...a crezut ca e de la masina din fata, cand am inceput sa ne deplasam si masina din fata s-a distantat de mine cu aproximativ 3-4 m am vazut cu ies aburi de sub capota si prin grila de la radiator. A oprit pe dreapta, pe margine, a deschis capota..... :blink: iesise furtunul care face legatura intre radiator si motor (din dreapta radiatorului) lichidul din radiator ......pe motor....peste tot. Am prins la loc furtunul respectiv, am strans bine colierul care-l fixa, am mai pus lichid in radiator, intre timp am inceput sa dau niste telefoane sa intreb "CE? DE CE? CUM?"....mi s-a spus exact ce facusem eu, adica sa completez cu lichid si sa astept sa se raceasca motorul. Bun.... asta am facut ....am stat 1 ora cu capota ridicata sa se raceasca motorul. Pornesc motorul...in 3 minute de la RECE a tracut pe ROSU temperatura, instantaneu a ajuns pe rosu, asa pe rosu am mers vreo 500m pana la o benzinarie, pe marginea soselei, pe avarii, pe drum a observat un fum, fum nu aburi iesind de sub capota.....am sintit cum motorul da sa moara....ajunsese cred ca la 200 rpm de la 1300-max 1500rpm dupa care in 3-5 sec si-a revenit, am ajuns cu greu in benzinarie plin de nervi. (De la inceputul incidentului cat am mers cu masina ...nu am trecut de 1500-1800 de ture.) Bun ajuns acolo intrebare CE FAC? Dau telefoane...cumpar lichid de racire....pun in radiator pana il umplu...intre timp asteptam sa se raceasca motorul si sa-l pormesc iar, pentru a-si face racirea singur. Dupa o alta ora de stat, motorul se raceste....pun contactul ...pornesc cu capota ridicata si cu ochii pe ceasul care indica temperatura...vad cu creste temperatura sub ochii mei...in cateva secunde...20-max 1 minut a ajuns pe ROSU. Gata asta a fost. Dupa alte telefoane aflu ca e posibil sa se fi dus garnitura de la _chiulasa_ adica nu mai puteam sa fac nici 2 metri cu EA. Se punea problema tractarii, dar cine.....deja se facuse 5 seara, ceata, aglomeratie, coloana, frig, si eu stateam intr-o benzinarie la vreo 30-35 de km de Bucuresti. Sun un membru BMWClub in ideea ca poate are niste cunostinte, are BMW, stie mai multe decat mine. Dupa alte minute ( timp in care fumam de mama focului in benzinarie), Il sun si pe Alin, un om pe care l-am vaut de 3 ori in viata mea ( membru BMWClub ) i-am spus unde sunt , si a pornit spre mine. M-a tractat pana in Rahova si am lasat masina intr-o benzinarie, nu puteam sa intram in Bucuresti, era prea aglomerat. am revenit pe la 12 noaptea am luat-o si am adus-o in fata blocului.

Ce as vrea si eu sa stiu acum:

De ce s-a desprins furtunul respectiv? (nu am mers deloc spotriv cu ea...pana in 4000 rpm)

A ajuns apa in ulei, ce e de facut?

Pareri.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Daca ai apa in ulei probabil s-a dus garnitura de chiulasa. Dar in conditie asta inca poate merge bine motorului. O sa strica in timp din cauza lipsa de ungere dar de mers, merge. Daca si la esapament iese un fum alb cu miros dulce, iti intre si apa in cilindrii din cauza garnitura arsa.

Ridicare de temperatura foarte rapid poate fi si de la o punga de aer in sistem.

Cand ai vazut prima data abur, cum era temperatura motorului?

 

Eu zic sa faci un test de compresie. Daca asta iese bine, si motor merge bine, poate merite un schimb de ulei, aerisire buna de sistem de racire, dupa care vezi daca mai intre apa in ulei. Daca la test de compresie deja iese garnitura arsa, trebuie inlocuit. Nu este chiar asa grav. Se mai intampla.

Link to comment
Share on other sites

Cand ai vazut prima data abur, cum era temperatura motorului?

 

Nici la jumate nu era temperatura ( ce indica ceasul)

Inseamna ca daca s-a ars, probabil s-a ars cand ai mers cu ea pana la benzineria. Faci un test de compresie si o sa sti mai multe despre garnitura.

Link to comment
Share on other sites

de acord cu cher, garnitura prajita este EFECTUL fierberii motorului, dar cea mai probabila CAUZA pare a fi pompa de apa;

daca nu ti-a plecat viscocupla, e posibil ca presiunea din radiator datorata fierberii sa fi aruncat furtunul

 

@drop vezi ca e sher

scuze ....sher

Link to comment
Share on other sites

Din cat am inteles acul de temperatura nu era in rosu cand a vazut abur. Deci trag concluzia ca nu s-a fiert motor din cauza un termostat defect sau pompa de apa defecta, sau vasca nefunctionala. Daca era una din ele vinovatul, acul de la ceas de temperatura ar fi in zona rosie inainte sa sare furtun.

Chiar daca ar fi fost o presiune mare in sistem, cred ca are undeva o supapa care deschide in caz asta. Nu pica furtun. Interesant ramana totusi intrebare de ce s-a desprins furtunul de pe radiator. Este umblat recent acolo? O fi un colier rupt sau nestrans?

Link to comment
Share on other sites

Interesant ramana totusi intrebare de ce s-a desprins furtunul de pe radiator. Este umblat recent acolo? O fi un colier rupt sau nestrans?

 

Colierul pare ok, se strangea bine pe furtun, iar capatul furtunului care s-a desprins nu era fisurat, crapat, nimic neobisnuit. :blink: dar totusi s-a intamplat. Capatul care intra in motor a "sarit", a iesit, (poate nu am precizat asta) colierul a ramas pe firtun fiind destul de bine strans.

Link to comment
Share on other sites

Interesant ramana totusi intrebare de ce s-a desprins furtunul de pe radiator. Este umblat recent acolo? O fi un colier rupt sau nestrans?

 

Colierul pare ok, se strangea bine pe furtun, iar capatul furtunului care s-a desprins nu era fisurat, crapat, nimic neobisnuit. :blink: dar totusi s-a intamplat. Capatul care intra in motor a "sarit", a iesit, (poate nu am precizat asta) colierul a ramas pe firtun fiind destul de bine strans.

Pana la urma ce ai facut?

Ai dus-o la doctor? Ce are?

Link to comment
Share on other sites

Ieri, pe drumul Alexandria-Bucuresti, in zona satului Stalpu s-a produs minunea......mergeam in coloana, observ fum-abur in fata mea...a crezut ca e de la masina din fata, cand am inceput sa ne deplasam si masina din fata s-a distantat de mine cu aproximativ 3-4 m am vazut cu ies aburi de sub capota si prin grila de la radiator. A oprit pe dreapta, pe margine, a deschis capota..... :blink: iesise furtunul care face legatura intre radiator si motor (din dreapta radiatorului) lichidul din radiator ......pe motor....peste tot. Am prins la loc furtunul respectiv, am strans bine colierul care-l fixa, am mai pus lichid in radiator, intre timp am inceput sa dau niste telefoane sa intreb "CE? DE CE? CUM?"....mi s-a spus exact ce facusem eu, adica sa completez cu lichid si sa astept sa se raceasca motorul. Bun.... asta am facut ....am stat 1 ora cu capota ridicata sa se raceasca motorul. Pornesc motorul...in 3 minute de la RECE a tracut pe ROSU temperatura, instantaneu a ajuns pe rosu, asa pe rosu am mers vreo 500m pana la o benzinarie, pe marginea soselei, pe avarii, pe drum a observat un fum, fum nu aburi iesind de sub capota.....am sintit cum motorul da sa moara....ajunsese cred ca la 200 rpm de la 1300-max 1500rpm dupa care in 3-5 sec si-a revenit, am ajuns cu greu in benzinarie plin de nervi. (De la inceputul incidentului cat am mers cu masina ...nu am trecut de 1500-1800 de ture.) Bun ajuns acolo intrebare CE FAC? Dau telefoane...cumpar lichid de racire....pun in radiator pana il umplu...intre timp asteptam sa se raceasca motorul si sa-l pormesc iar, pentru a-si face racirea singur. Dupa o alta ora de stat, motorul se raceste....pun contactul ...pornesc cu capota ridicata si cu ochii pe ceasul care indica temperatura...vad cu creste temperatura sub ochii mei...in cateva secunde...20-max 1 minut a ajuns pe ROSU. Gata asta a fost. Dupa alte telefoane aflu ca e posibil sa se fi dus garnitura de la _chiulasa_ adica nu mai puteam sa fac nici 2 metri cu EA. Se punea problema tractarii, dar cine.....deja se facuse 5 seara, ceata, aglomeratie, coloana, frig, si eu stateam intr-o benzinarie la vreo 30-35 de km de Bucuresti. Sun un membru BMWClub in ideea ca poate are niste cunostinte, are BMW, stie mai multe decat mine. Dupa alte minute ( timp in care fumam de mama focului in benzinarie), Il sun si pe Alin, un om pe care l-am vaut de 3 ori in viata mea ( membru BMWClub ) i-am spus unde sunt , si a pornit spre mine. M-a tractat pana in Rahova si am lasat masina intr-o benzinarie, nu puteam sa intram in Bucuresti, era prea aglomerat. am revenit pe la 12 noaptea am luat-o si am adus-o in fata blocului.

Ce as vrea si eu sa stiu acum:

De ce s-a desprins furtunul respectiv? (nu am mers deloc spotriv cu ea...pana in 4000 rpm)

A ajuns apa in ulei, ce e de facut?

Pareri.

Salut. mi s-a intamplat si mie ceva in genul asta.Eream in traficul infernal de la amiaza din bucuresti prin martie anul asta cand la un moment dat asteptad la semafor incepe sa iasa abur de sub capota...s-a aprins verde si am plecat asa pana m-am oprit la 500m sa vad despre ce este vorba ! Cand am ridicat capota tot motorul erea plin de antigel si iesea un abur de nu mai vedeam nimic, am asteptat putin si am constatat ca imi iesise furtunul de sus care intra in radiator,s-a spart gura acea unde se prinde furtunul, in fine..l-am pus la loc stangand colierul mai inauntru , am complectat cu niste apa si antigel ce mai aveam pe la mine pana la prima benzinarie. Tocmai cu cateva zile inainte facusem schimbul de antigel(la -30*C) si ulei(castrol 10w-60 rs), cred ca asta a fost norocul meu...uleiul m-a salvat. Din cate am aflat acest ulei este folosit pentru seria M care ridica temperaturi foarte mari...si a putut sa aiba inca ungere ...Problema a inceput de la vascocupla(ventilatorul)care nu mai cupla si mi-a distrus si radiatorul si o "pipa"din plastic care este pe blocul motor si sunt doua furtune pe ea. Trebuie sa verifici si termostatul, daca este blocat pe inchis temperatura se ridica imediat. Daca iti intra apa in ulei sau invers inseamna ca s-a ars garnitura de _chiulasa_ si trebuie schimbata si poate si indreptata _chiulasa_. bafta

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pana nu esti sigur ca nu este altceva defect nici sa nu te gandesti sa umbli in motor! Porneste motorul cand este rece si observa daca sufla in vasul de expansiune pana sa se incalzeasca(atunci e sigur garnitura).

daca nu observi nimic, da pompa de apa jos si verifica daca are paletii rupti (problema frecventa la modelele mai vechi), apoi verifica si termostatul. Daca aceste sunt OK, mai ramane garnitura. Poti sa ii faci un test de compresie si sa vezi in dreptul carui piston este arsa

Link to comment
Share on other sites

Pana nu esti sigur ca nu este altceva defect nici sa nu te gandesti sa umbli in motor! Porneste motorul cand este rece si observa daca sufla in vasul de expansiune pana sa se incalzeasca(atunci e sigur garnitura).

daca nu observi nimic, da pompa de apa jos si verifica daca are paletii rupti (problema frecventa la modelele mai vechi), apoi verifica si termostatul. Daca aceste sunt OK, mai ramane garnitura. Poti sa ii faci un test de compresie si sa vezi in dreptul carui piston este arsa

La fel spun si eu...nu te grabi sa desfaci motorul. Eu la Dacie l-am fiert mult mai mult.....de cca 10 ori intr-o zi si tot nu s-a ars garnitura (urcam pe Transfagarasan si n-aveam ce sa-i fac acolo , asa am venit pana acasa , mai cu opriri mai cu motorul oprit).Acum cine stie, o aerisire a sistemului de racire , si incearca sa o pornesti. Urmareste temperatura si nivelul lichidului de racire . ai spus ceva de apa in ulei.....sigur ??? Din ceea ce am citit cred ca intrebai daca se poate sa fi intrat , nu ca ar fi apa in ulei , nivelul de ulei a crescut pe joja ?

Link to comment
Share on other sites

Interesandu-ma de preturi am ajuns undeva in jurul cifrei de 400 E pentru schimbul garniturii +manopera.

E un pret bun???????????

Merita?????????

Am inteles ca a-si putea sa-mi iau alt motor (M43-316).

de banii astia iti iei alt motor

Mi sa pare mult ce au cerut, adevarat gasest alt motor, dar mai vine cheltuieli la montaj, plus nu prea sti ce cumpar SH (daca nu pot sa faci probe). Mai e si omologare, nu e scump dar sunt drumuri de facut, stat la coada. Daca moturul vechi era bun merite reparat. Dar tot nu ai zis daca ai facut test de compresie, sau alt test.

 

Si mai caute un alt service, trebuie scazut din pret.

Link to comment
Share on other sites

Mi sa pare mult ce au cerut, adevarat gasest alt motor, dar mai vine cheltuieli la montaj, plus nu prea sti ce cumpar SH (daca nu pot sa faci probe). Mai e si omologare, nu e scump dar sunt drumuri de facut, stat la coada. Daca moturul vechi era bun merite reparat. Dar tot nu ai zis daca ai facut test de compresie, sau alt test.

 

Si mai caute un alt service, trebuie scazut din pret.

 

Inca nu am facut testul, si da, caut un service.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.