Jump to content

Apa in ulei ( _chiulasa_ arsa?)


Recommended Posts

asa e cu motoarele de BMW , odata umblate in ele, pa....

 

 

Cine ti-a zis asta? :)

 

Daca mecanicul e paralel poate..

Sa nu incepem iarsasi cu discutiile. Eu am un exemplu concret si una e sa vezi cu ochii tai si alta e sa citesti carti. Si alea te ajuta, da' practica te omoara!

:blink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

@wind316: Daca ai bani si un mecanic priceput, poti sa faci motorul sa fie ca nou.

 

E normal insa ca mecanicii de cartier prefera sa spuna vorbe d-astea de duh din moment ce in spate au 3-4 motoare, de pe masini dezmembrate, de care nu au putut sa scape si incearca sa le dea.

 

Plus ca asa muncesc mai putin decat daca ti-ar reconditiona motorul cum trebuie.

 

asa e cu motoarele de BMW , odata umblate in ele, pa....

 

 

Cine ti-a zis asta? :)

 

Daca mecanicul e paralel poate..

Sa nu incepem iarsasi cu discutiile. Eu am un exemplu concret si una e sa vezi cu ochii tai si alta e sa citesti carti. Si alea te ajuta, da' practica te omoara!

:blink:

 

Vrei sa zici ca ai bagat piese noi intr-un motor si nu l-ai putut face?

 

M-as mira.

Link to comment
Share on other sites

In fostul cazan, la chiulasa originala, totul a fost nou supape, semeringuri, ghiduri de supape si tot n-a mers.Dupa aceea am luat chiul;asa de 2000.

 

In cazul lui wind 316 daca e blocul ce sa faca, sa ia bloc nou?

Edited by -Felix-
Link to comment
Share on other sites

Cu 2000 iti aduce vreo 2 masini...

sau asa, inca o masina pt piese, mai lovita mai ruginita daca as gasi dar sa mearga motorasul ceas elvetian.

 

asa e cu motoarele de BMW , odata umblate in ele, pa....

 

 

Iti aduce masina din Germania. Eu l-am intrebat cat m-ar costa un E34 525i si mi-a zis ca 800 euro, masina in stare buna.

Deci... nu mai comentez.

 

@Ciupanezu te rog sa ma intelegi, ca de fiecare data cand aud de reparat motoare la BMW, ma ia cu frisoane si nu-mi imaginez decat bani aruncati aiurea.

Si sa fac un off topic acum: Oare daca bagam eu pe fostul E39 in loc de M52, un M54, nu eram mai castigat?

 

Asa si wind316. Poate s-a saturat omul de cotizat si s-a gandit ca e mai bine alt motor. Daca intre tipm il face si pe cel original, cu atat mai bine.

Link to comment
Share on other sites

@Ciupanezu te rog sa ma intelegi, ca de fiecare data cand aud de reparat motoare la BMW, ma ia cu frisoane si nu-mi imaginez decat bani aruncati aiurea.

Si sa fac un off topic acum: Oare daca bagam eu pe fostul E39 in loc de M52, un M54, nu eram mai castigat?

 

Masina avea prea multe probleme, mai bine ca ai scapat de ea. :blink:

 

Asa si wind316. Poate s-a saturat omul de cotizat si s-a gandit ca e mai bine alt motor. Daca intre tipm il face si pe cel original, cu atat mai bine.

 

Fiind doar de 1.6 motorul, nu merita facut.

Ar fi bun ori motorul de 1.8is ori un 2.5 :)

Link to comment
Share on other sites

mah, tinand cont ca nu am serie pe motor, cred ca as putea sa-i pun si unul de 2.0, sunt curios cat o costa si o transmisie de 2.0, E36.

cat sa ma duca un motor de E36 316, 1.6????

 

nu stiu daca se poate combina un motor de 1.8 cu o cutie de pe un 1.6?

Edited by wind316
Link to comment
Share on other sites

asa e cu motoarele de BMW , odata umblate in ele, pa....

 

Eu cred ca ai gasit niste mechanici dubiosi care au stricat mai mult decat au facut bine. Nu are motor de BMW nimic specific care sa strica daca incerci o reparatie. Poate daca 'umbli', atunci da.

Link to comment
Share on other sites

Perfect de acord.

Un mecanic bun, daca iti desface motorul e imposibil sa nu-ti gaseasca buba...adica iti verifica tot de la bloc,chiulasa,pompa de apa,distributie,radiatoare,sonde,etc...am mai intalnit si eu o groaza de "mecanici" de bordura,si mecanici de reprezentanta, foarte greu mai gasesti mecanici in adevaratul sens al cuvantului...mai ales pentru bmw-uri...

Link to comment
Share on other sites

Pana nu esti sigur ca nu este altceva defect nici sa nu te gandesti sa umbli in motor! Porneste motorul cand este rece si observa daca sufla in vasul de expansiune pana sa se incalzeasca(atunci e sigur garnitura).

daca nu observi nimic, da pompa de apa jos si verifica daca are paletii rupti (problema frecventa la modelele mai vechi), apoi verifica si termostatul. Daca aceste sunt OK, mai ramane garnitura. Poti sa ii faci un test de compresie si sa vezi in dreptul carui piston este arsa

La fel spun si eu...nu te grabi sa desfaci motorul. Eu la Dacie l-am fiert mult mai mult.....de cca 10 ori intr-o zi si tot nu s-a ars garnitura (urcam pe Transfagarasan si n-aveam ce sa-i fac acolo , asa am venit pana acasa , mai cu opriri mai cu motorul oprit).Acum cine stie, o aerisire a sistemului de racire , si incearca sa o pornesti. Urmareste temperatura si nivelul lichidului de racire . ai spus ceva de apa in ulei.....sigur ??? Din ceea ce am citit cred ca intrebai daca se poate sa fi intrat , nu ca ar fi apa in ulei , nivelul de ulei a crescut pe joja ?

Revin cu ceea ce am postat atunci. Verifica radiatorul sau fa schimb cu un prieten binevoitor . Nu cumpara inca motorul. Se pare ca e cam la fel situatia cu ceea ce patise prietenul meu. A schimbat _chiulasa_ , apoi motorul si tot se incalzea : Normal , era radiatorul infundat !

Link to comment
Share on other sites

Pana nu esti sigur ca nu este altceva defect nici sa nu te gandesti sa umbli in motor! Porneste motorul cand este rece si observa daca sufla in vasul de expansiune pana sa se incalzeasca(atunci e sigur garnitura).

daca nu observi nimic, da pompa de apa jos si verifica daca are paletii rupti (problema frecventa la modelele mai vechi), apoi verifica si termostatul. Daca aceste sunt OK, mai ramane garnitura. Poti sa ii faci un test de compresie si sa vezi in dreptul carui piston este arsa

La fel spun si eu...nu te grabi sa desfaci motorul. Eu la Dacie l-am fiert mult mai mult.....de cca 10 ori intr-o zi si tot nu s-a ars garnitura (urcam pe Transfagarasan si n-aveam ce sa-i fac acolo , asa am venit pana acasa , mai cu opriri mai cu motorul oprit).Acum cine stie, o aerisire a sistemului de racire , si incearca sa o pornesti. Urmareste temperatura si nivelul lichidului de racire . ai spus ceva de apa in ulei.....sigur ??? Din ceea ce am citit cred ca intrebai daca se poate sa fi intrat , nu ca ar fi apa in ulei , nivelul de ulei a crescut pe joja ?

Revin cu ceea ce am postat atunci. Verifica radiatorul sau fa schimb cu un prieten binevoitor . Nu cumpara inca motorul. Se pare ca e cam la fel situatia cu ceea ce patise prietenul meu. A schimbat _chiulasa_ , apoi motorul si tot se incalzea : Normal , era radiatorul infundat !

o sa tin cont si de asta

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pisica e e refacuta in totalitate....Am gasit un mecanic in Alexandria, care a facut treaba buna.

Problema de un motor nou nu s-a pus, deoarece actualul nu are nimic, am schibat iar garnitura de _chiulasa_, vascocupla si termostatul si motorul merge superb.

Tragand linie rezultatul final este ca am dat 620 de euro la un mecanica din Bucuresti care ....a facut un singur lucru bun, a rectificat _chiulasa_ bine, in rest....iar al 2-a mecanic, cu tot cu piese si manopera 1050 lei(TVA inclus).

Acum daca am vreo problema drumul european E70 e al meu.

Link to comment
Share on other sites

Ieri, pe drumul Alexandria-Bucuresti, in zona satului Stalpu s-a produs minunea......mergeam in coloana, observ fum-abur in fata mea...a crezut ca e de la masina din fata, cand am inceput sa ne deplasam si masina din fata s-a distantat de mine cu aproximativ 3-4 m am vazut cu ies aburi de sub capota si prin grila de la radiator. A oprit pe dreapta, pe margine, a deschis capota..... :blink: iesise furtunul care face legatura intre radiator si motor (din dreapta radiatorului) lichidul din radiator ......pe motor....peste tot. Am prins la loc furtunul respectiv, am strans bine colierul care-l fixa, am mai pus lichid in radiator, intre timp am inceput sa dau niste telefoane sa intreb "CE? DE CE? CUM?"....mi s-a spus exact ce facusem eu, adica sa completez cu lichid si sa astept sa se raceasca motorul. Bun.... asta am facut ....am stat 1 ora cu capota ridicata sa se raceasca motorul. Pornesc motorul...in 3 minute de la RECE a tracut pe ROSU temperatura, instantaneu a ajuns pe rosu, asa pe rosu am mers vreo 500m pana la o benzinarie, pe marginea soselei, pe avarii, pe drum a observat un fum, fum nu aburi iesind de sub capota.....am sintit cum motorul da sa moara....ajunsese cred ca la 200 rpm de la 1300-max 1500rpm dupa care in 3-5 sec si-a revenit, am ajuns cu greu in benzinarie plin de nervi. (De la inceputul incidentului cat am mers cu masina ...nu am trecut de 1500-1800 de ture.) Bun ajuns acolo intrebare CE FAC? Dau telefoane...cumpar lichid de racire....pun in radiator pana il umplu...intre timp asteptam sa se raceasca motorul si sa-l pormesc iar, pentru a-si face racirea singur. Dupa o alta ora de stat, motorul se raceste....pun contactul ...pornesc cu capota ridicata si cu ochii pe ceasul care indica temperatura...vad cu creste temperatura sub ochii mei...in cateva secunde...20-max 1 minut a ajuns pe ROSU. Gata asta a fost. Dupa alte telefoane aflu ca e posibil sa se fi dus garnitura de la _chiulasa_ adica nu mai puteam sa fac nici 2 metri cu EA. Se punea problema tractarii, dar cine.....deja se facuse 5 seara, ceata, aglomeratie, coloana, frig, si eu stateam intr-o benzinarie la vreo 30-35 de km de Bucuresti. Sun un membru BMWClub in ideea ca poate are niste cunostinte, are BMW, stie mai multe decat mine. Dupa alte minute ( timp in care fumam de mama focului in benzinarie), Il sun si pe Alin, un om pe care l-am vaut de 3 ori in viata mea ( membru BMWClub ) i-am spus unde sunt , si a pornit spre mine. M-a tractat pana in Rahova si am lasat masina intr-o benzinarie, nu puteam sa intram in Bucuresti, era prea aglomerat. am revenit pe la 12 noaptea am luat-o si am adus-o in fata blocului.

Ce as vrea si eu sa stiu acum:

De ce s-a desprins furtunul respectiv? (nu am mers deloc spotriv cu ea...pana in 4000 rpm)

A ajuns apa in ulei, ce e de facut?

Pareri.

Salut. Apa in ulei e clar. E o problema destul de complicata. Poate fi numai garnitura de chiulasa in cel mai fericit caz dar nu cred. E si chiulasa cred eu daca nu si blocul motor. Chiulasa e indoita sigur fiind din aliaj de aluminiu. Blocul poate fi ok sau nu. Trebuie verificat. Data chiulasa jos si dusa la un nene cu un utilaj numit freza sa ia cam 2mm din fata ei sa fie perfect dreapta. Luata garnitura de chiulasa noua. Daca tot desfaci motorul verifica si jocul in cilindri poate schimbi si setul motor. Posibil si supapele pe evacuare daca sint ancrasate. Si ai masina in final. Una care fuge

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.