Jump to content

Franare la 520i din 2000 (E39)


alien4u

Recommended Posts

Intrarea ABS-ului pe zapada sau polei are ca dezavantaj marirea distantei de franare.

 

Fara ABS distanta ar fi mai scurta? :blink:

Este arhicunoscut ca, pe zapada sau gheata, ABS-ul mareste distanta de franare.

 

Si asta se poate demonstra foarte usor. Urca-te in masina, la 50 la ora apasa pedala de frana violent, apoi la aceasi viteza franeaza fin fara sa intre ABS-ul. Oare cand a franat masina mai bine, cand a intrat ABS-ul sau cand ai franat apasand pedala de frana usor si treptat? Vorbesc despre franare pe zapada, gheata sau polei, pe uscat e clar ca ABS-ul micsoreaza distanta de franare.

incredibil ce spui tu... se pare ca am studiat degeaba atatia ani ingineria asta " auto" ...

Link to comment
Share on other sites

Si totusi el a fost de acord:

 

Intrarea ABS-ului pe zapada sau polei are ca dezavantaj marirea distantei de franare.

 

Normal, dar asta nu inseamna ca se duce sanie, sanie e atunci cand franezi si masina se duce incontrolabila ca pe sine pentru ca ti se blocheaza rotile.

 

 

 

Gandeste-te ca daca intra ABS-ul (ma rog, nu pe gheata) inca mai ai controlul volanului incat sa eviti un obstacol.

 

 

Banuiesc ca si aici sunt tot baliverne:

In gravel and deep snow, ABS tends to increase braking distances. On these surfaces, locked wheels dig in and stop the vehicle more quickly. ABS prevents this from occurring. Some ABS calibrations reduce this problem by slowing the cycling time, thus letting the wheels repeatedly briefly lock and unlock. The primary benefit of ABS on such surfaces is to increase the ability of the driver to maintain control of the car rather than go into a skid — though loss of control remains more likely on soft surfaces like gravel or slippery surfaces like snow or ice. On a very slippery surface such as sheet ice or gravel it is possible to lock multiple wheels at once, and this can defeat ABS (which relies on detecting individual wheels skidding). Availability of ABS relieves most drivers from learning threshold braking.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_braking_system

 

Is the stopping distance shorter with ABS?

 

No! From early commercials, it may have looked like you could stop on a dime. That instantaneous stop is not realistic. When braking on dry or wet roads your stopping distance will be about the same as with conventional brakes.

 

You should allow for a longer stopping distance with ABS than for conventional brakes when driving on gravel, slush, and snow. This is because the rotating tire will stay on top of this low traction road surface covering, and effectively "float" on this boundary layer.

 

A non ABS braked vehicle can lock its tires and create a snow plow effect in front of the tires which helps slow the vehicle. These locked tires can often find more traction below this boundary layer.

 

http://www.tc.gc.ca/roadsafety/tp/tp13082/abs2_e.htm

Link to comment
Share on other sites

Da, am si spus, nu discutam de zapada. Acolo e foarte important sa ai ABS, pentru ca mai ai controlul volanului cat de cat.

 

Dar totusi, nu sunt de accord cu al doilea citat, cred ca e vorba tot de zapada, pentru ca in mod normal, pe o suprafata uscata si la o franare de urgenta, ABS-ul opreste mai rapid ca non-ABS-ul (ca doar nu comparam ABS cu non- ABS cand oprim la semafor ca e useless, doar se opresc amandoua la fel). Avem nevoie de o situatie unde se blocheaza rotile si de alta unde intra ABS-ul ca sa putem discuta.

 

Iar chestia cu "franare usoara si treptata", e penibila, iti sare unul in fata si il lovesti, si ii spui la politist, eu am franat usor si treptat, nu stiu cum de nu s-a oprit masina. Nu mai zic de "arhicunoscuta". Faci parte dintr-o academie, vreun institut ceva, de toti colegii cunosc chestii din astea arhicunoscute? Incearca sa eviti exprimari de genul asta, care seamana cumva, daca pot face o paralela, cu ce zic samsarii in targ, full-extra fara piele.

 

 

Si legat de problema celui care a facut topicul. Ti s-a lucrat cumva la masina de curand? La directie, suspensie? De cateva zile patesc cam la fel, mi-am schimbat rulmentii pe fata ca huruiau groaznic, si nu stiu prin ce metoda mi-au presat rulmentii noi la loc, ca se pare ca mi-au zapacit complet ABS-ul, poate au distrus coroana de la planetara, ceva s-a intamplat, a devenit exagerat de sensibil. In oras la semafor cand opresc, imi intra si imi scutura pedala de ma enerveaza, am ajuns sa il dezactivez de la buton in oras ca ma exaspereaza.

Link to comment
Share on other sites

Da, am si spus, nu discutam de zapada. Acolo e foarte important sa ai ABS, pentru ca mai ai controlul volanului cat de cat.

 

Dar totusi, nu sunt de accord cu al doilea citat, cred ca e vorba tot de zapada, pentru ca in mod normal, pe o suprafata uscata si la o franare de urgenta, ABS-ul opreste mai rapid ca non-ABS-ul (ca doar nu comparam ABS cu non- ABS cand oprim la semafor ca e useless, doar se opresc amandoua la fel). Avem nevoie de o situatie unde se blocheaza rotile si de alta unde intra ABS-ul ca sa putem discuta.

 

Iar chestia cu "franare usoara si treptata", e penibila, iti sare unul in fata si il lovesti, si ii spui la politist, eu am franat usor si treptat, nu stiu cum de nu s-a oprit masina. Nu mai zic de "arhicunoscuta". Faci parte dintr-o academie, vreun institut ceva, de toti colegii cunosc chestii din astea arhicunoscute? Incearca sa eviti exprimari de genul asta, care seamana cumva, daca pot face o paralela, cu ce zic samsarii in targ, full-extra fara piele.

 

 

Si legat de problema celui care a facut topicul. Ti s-a lucrat cumva la masina de curand? La directie, suspensie? De cateva zile patesc cam la fel, mi-am schimbat rulmentii pe fata ca huruiau groaznic, si nu stiu prin ce metoda mi-au presat rulmentii noi la loc, ca se pare ca mi-au zapacit complet ABS-ul, poate au distrus coroana de la planetara, ceva s-a intamplat, a devenit exagerat de sensibil. In oras la semafor cand opresc, imi intra si imi scutura pedala de ma enerveaza, am ajuns sa il dezactivez de la buton in oras ca ma exaspereaza.

Ce sa dezactivezi ?

Link to comment
Share on other sites

Pai nu e vorba de BMW. Am Quattro care are switch pentru blocarea diferentialului fata sau spate. In momentul cand blochezi un diferential, automat ABS-ul se dezactiveaza, pentru ca rotile cand diferentialul e blocat se invart la fel, daca ai frana cu ABS si o roata s-ar invarti mai mult ca cealalta, ar putea afecta diferentialul. Si am buton pentru ABS cum are BMW-ul buton de ASC, il cuplez si il decuplez cand doresc.
Link to comment
Share on other sites

Iar chestia cu "franare usoara si treptata", e penibila, iti sare unul in fata si il lovesti, si ii spui la politist, eu am franat usor si treptat, nu stiu cum de nu s-a oprit masina. Nu mai zic de "arhicunoscuta". Faci parte dintr-o academie, vreun institut ceva, de toti colegii cunosc chestii din astea arhicunoscute? Incearca sa eviti exprimari de genul asta, care seamana cumva, daca pot face o paralela, cu ce zic samsarii in targ, full-extra fara piele.

 

La E39 pedala de frana are o cursa foarte scurta. De aici rezulta ca daca apesi pedala la fund pe zapada s-ar putea sa te trezesti in situatia penibila in care realizezi ca masina nu se mai opreste.

 

Foarte multa lume poate observa ca pe zapada, cand intra ABS-ul, masina franeaza mai greu, deci este ceva arhicunoscut.

 

Am observat ca tu compari cam orice cu ceea ce zic samsarii din targ, ma intreb de ce? :blink:

Link to comment
Share on other sites

La E39 pedala de frana are o cursa foarte scurta. De aici rezulta ca daca apesi pedala la fund pe zapada s-ar putea sa te trezesti in situatia penibila in care realizezi ca masina nu se mai opreste.

 

Foarte multa lume poate observa ca pe zapada, cand intra ABS-ul, masina franeaza mai greu, deci este ceva arhicunoscut.

 

Am observat ca tu compari cam orice cu ceea ce zic samsarii din targ, ma intreb de ce? :)

 

Deci trebuie apasata pedala fin, sau cum?Din moment ce nu intra ABS-ul, prin apasarea pedalei cat mai usor se va mari distanta de oprire.

 

Cine este lumea asta multa despre care vorbesti?Vrei sa faci o proba, fa-o si vino cu rezultate concrete, nu "multa lume stie".

Fa o simpla proba cu masina ta, pe zapada.Franezi in acelasi loc de doua ori, o data apasand usor pe pedala, asa cum stii tu, si o data apasand pedala la maxim.Masoara distantele in ambele cazuri si vei trage singur o concluzie, lasa lumea si pe google la o parte.

Si daca vrei sa vezi situatie penibila, incearca faza cu apasatul usor pe pedala cand ai in fata un copac. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Am observat de mai multe ori acest lucru, pe zapada si polei te opresti mai usor daca franezi apasand pedala moderat.

 

Deja devina plictisitor, am patit asta de mai multe ori iarna trecuta, mergeam in coloana si cand s-a oprit masina din fata mea am apasat frana, a intrat ABS-ul si masina nu se mai oprea, m-am oprit foarte aproape si asta la o viteza mica.

La aceeasi viteza, daca franam fara sa intre ABS-ul masina mai usor.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.