Jump to content

RECOMANDARI PENTRU UN INCEPATOR IN ALE BMW-ULUI


RETRO

Recommended Posts

:) La Multi Ani tuturor, bine v-am gasit si in primul rand va urez sanatate, intelepciune si un an bun de care sa va para rau ca se incheie peste 12 luni!!

In al doilea rand, de 2 saptamani sunt fericitul posesor al unui BMW 520i, automatic, pe care l-am cumparat personal din Munchen. Am incredere in neamtul care e propietarul autohaus-ului de und el-am luat, am luat vreo 20 de masini de la el si masina se prezenta in anunt cam asa:BMW 520i, primul propietar, 84.000 km originali, TUV facut pe 13.12.2007, valabil pana in 2009!! 1200 euro festpreis!

Eu am luat masina la doar o zi dupa ce i-au facut tuv-ul si desi e a 35 a masina personala, e primul BMW!! Plecasem oricum cu gandul sa-mi iau fie un Mercedes 500 pana in 1990, fie un BMW 730-735 tot asa, pana in 1990,imi plac masinile in care nu s-a bagat atat de multa electronica, mari, solide(stiu ca e discutabila faza asta d.p.d.v safety...) si mai ales cele pe care le poti intretine in propriul garaj fara sa depinzi de service, reprezentanta,programare..bleah, sunt patit :blink: :)

Buuuun, am luat asadar masinuta, mai am un BMW in familie si varul meu m-a innebunit cu fiabiliatea si placerea condusului la 535-ul lui din 1995 incat eram tare curios sa vad ce sicum!

Ei bine, asteptarile mi-au fost pe deplin confirmate, cei 3000km facuti de atunci, 1600 la intoarcere si restul prin tara,m-au convins ca masinuta e intr-adevar adorabila,caroseria e perfecta, vopsea originala bineinteles, motorul are un sunet atat de placut incat multe sute de km am inchis casetofonul(original BMW Bavaria, evident) ca sa pot asculta varrraitul mai ales in accelerari.

Ei si daca nu v-ati saturat de citit pana acum va multumesc anticipat daca imi puteti da cateva sfaturi din experienta voastra, va rog:

1. Daca in timpul opririlor in blocajele omniprezente din Bucuresti, tin piciorul pe frana, masina ramanand in drive, e ok sau mai bine sa mut mereu pe neutral?

2.Renteaza sa-i pun gpl, in conditiile in care merg cam 1200-1500 km pe luna, consumul este, dupa metoda cea mai draga mie, plin ochi, zgaltait maisna sa se duca spuma, iar pus, iar zgaltait etc asadar pe Munchen-Szeged, mers 150-170 singur in masina aproape 11 l/suta, prin tara 2-3 persoane maxim 120km/h cam 8-9l/suta, in oras n-am fost curios... :)

3.Daca raspunsul la 2 e da, puteti sa-mi recomandati un atelier, va rog?

4.Pentru motor si cutie, Dura-Lube-ul e ok sau pur si simplu nu face nimic bun? Ca rau nu prea am auzit! La 2 maisini am avut dar erau Oltcit-uri si n-am sesizat nimic in plus, poate un pic mai silentios motorul.

5.Unde se tin intalnirile si daca mai primiti nou-veniti...

Eu merg in Germania cel putin o data pe luna, daca vreti sa va aduc vreo piesa sau altceva va pot ajuta cu drag! Pentru orice legat de BMW, in limite decente, ma refer la greutate si dimensiuni, nu va costa absolut nimic! :)

Va multumesc si va urez drumuri bune si bine ca n-am uitat, stick-ere de unde pot lua? :)

Link to comment
Share on other sites

1. Eu tin masina la stop in Drive, doar daca este un stop mai lung de 30 de secunde o pun in neutral.

 

2. Eu nu i-as pune GPL, 1200-1500 km pe luna nu inseamna deloc mult.

 

3. ---

 

4. Dura Lube este total nerecomandat, uleiul are deja aditivi in el, Dura Lube este o mare teapa, dupa un tratament cu Dura Lube s-ar putea sa constati ca motorul mananca ulei, ca numai porneste la rece, etc.

Citeste acest topic: http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?act...;f=23&t=458

 

5. Intalnirile se tin la Parlament insa momentan nu se organizeaza. Cel care face stickere este @alex_maniacu_91, da-i un pm pentru sticker.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru urari, la fel si tie!

 

Felicitari pentru masina! Sa fie intr-un ceas bun!

 

O singura remarca: NU mai umple "ochi" rezervorul, este posibil sa creezi probleme datorita presiunii pe retur; fabricantul defineste "plinul" momentul in care pistolul pompei de carburant declanseaza si decupleaza. Scrie si in manual, daca nu ma insel.

 

Drumuri bune si sa auzim numai de bine!

Link to comment
Share on other sites

Am citi topicul si e clar, nu-mi pun Dura-lube! Inca ceva, eu stau dimineata 2-3 minute inainte sa plec de pe loc, asa mi-a recomandat cineva pentru cutiile automate de generatie mai veche. Are vreo insemnatate sau e abureala? E prima masina cu cutie automata si de aceea sunt novice in domeniu!
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sal.Si eu am un e34 520i din 89,diferenta este ca al meu e cu transmisie manuala si ca al meu e "dotat"...cu GPL.Daca vrei sa ti pui gaz ca sa ai un cost scazut la combustibil trebuie sa ti pui instalatie secventiala(cu injectoare de gaz pe fiecare cilindru)care costa din ce am inteles eu vreo 30 mil .A mea este clasica,a costat 20 mil,cu difuzor de gaz inainte de debitmetru si la un test de consum(extern)mi a iesit un 14l/100km,mers cat se poate de lejer,cam cu 100km/h.Consumul urban nu i l am facut dar banuiesc ca se ridica pe la 20.La acest consum se mai adauga si neplacerea de a cara cu tine tot timpul "marea"butelie de gaz din portbagaj,si defectiunile ce intervin la debitmetru (cauzate de rateurile din galeria de admisie atunci cand se face schimbul de pe benzina pe gaz),si la pompa de benzina,sa nu mai vb de faptul ca pe gaz se misca mult mai lent decat pe benzina.Ca punct forte al gazului mentionez ca esti scutit de probleme cauzate de rezidurile prezente in combustibilul lichid,si costul relativ scazut de transport raportat la dimensiunile masinii(ca si cum mi ar consuma 7 l benzina extern)ceea ce zic eu ca e destul de bine pt un seria 5(1500 kg)

Concluzia o tragi tu :blink:

Link to comment
Share on other sites

Despre cutie automata, sa nu-i turez cand e in N sau P. cutiile ZF de generatie asta nu suport. Cel putin cel cu 4 viteze pot sa cedez daca faci asta. Este recomandat s-o ti in 'D' si la un stop. Daca stai mult pe loc opresti motorul.

 

Despre gaz, sunt sute de discutie si parereri. daca vrei sa faci sec economie la carburant si nu te intereseaza spiritul sportif asociat cu BMW neaparat, nici nu vrei sa faci 400.000 de kilometri cu motorul, pot sa pui GPL. Dar din asta seqventiale.

Link to comment
Share on other sites

Preturile la instalatiile de gaz au scazut semnificativ. Cam pe la 500-600Euro. Daca e sa pui instalatie, recomand numai d-asta noua, secventiala.

In rest, numai de bine pt instalatia de gaz. In afara de imaginea gazului asociata unei masini sportive care poate nu da bine, in rest nu vad rezervele voastre fata de GPL. Insa as pune-o pe seama lipsei de informatii si a preconceptiilor legate de fiabilitatea masinilor cu GPL.

Cine nu-si face probleme de consumul de benzina, atunci probabil nu merita sa-ti pui GPL. Insa daca totusi conteaza si vreti o masina pe benzina, nu vad ce va opreste sa-i puneti instalatie de gaz. Cu butelie toroidala, sa nu ocupe portbagajul. Cand vrei economie mergi pe gaz, cand vrei sa mergi mai sportiv, dai pe benzina. Totul tine de calcule, de amortizare si de bani.

Link to comment
Share on other sites

Eu vorbesc din cunostinta de cauza(am gaz pe e34)dar varianta clasica si ti spun ca nu este lipsit de probleme,iar consumul de gaz este f mare(14-20)deci nu economisesti chiar asa multi bani,in plus daca ti da un rateu si ti face praf debitmetrul te ai facut cu o paguba de 1250 lei :blink:

Butelia toroidala este de 40 de litri(din cate stiu eu)deci poti sa bagi in ea max 30 litri de gaz pe care i arzi in 150 km,iar la un drum lung e suparator sa tot te opresti la fiecare statie GPL...in fine ti am zis eu am gaz pe masina si il folosesc zilnic,acum ma inpac f bine cu el(dupa ce i am rezolvat problemele)dar sincer sa fiu nu cred ca as monta eu gaz pe masina(mentionez ca asa am achizitionat-o cu GPL pe ea)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.