Jump to content

Cablu capota


Recommended Posts

daca ti s-a rupt doar minerul de plastic, e foarte usor, faci rost de altul, si prinzi cablul in el.

 

daca ti s-a rupt cablul inainte de biluta din miner (cum am patit eu), trebuie sa desfaci si yala care tine capota, si sa-l schimbi pe tot pina acolo. cred ca la seria 5/7 sint doua yale ?

 

oricum, e usor, urmaresti traseul si o sa iti dai seama direct.

Link to comment
Share on other sites

Manerul e intreg. Cablu este cel care a cedat, cam la 2 cm. de "biluta" aia.

Se gaseste pe undeva cablu cu tot cu "biluta" aia in afara de dezmembrari? Ca altfel nu prea am cum sa il prind, sarma fiind otelita. Iar daca e sa il iau nou, am vazut ca se vinde cu tot cu inchiderea de la capota.

De urmarit e simplu dupa ce iesa din bord, in coltul capotei, insa n-am idee daca are vreun ghidaj sau ceva de genul, in traseul de sub bord.

 

Apropo, ce faceam daca se rupea de la mijloc? Asa am tras de el cu un patent si s-a deschis, dar daca se rupea undeva pe traseul de sub capota? :blink:

Link to comment
Share on other sites

e, o sa ai un pic mai mult de munca. daca nou zici ca ti-l vind doar cu tot cu yala (nesimtitii...) atunci dezmembrari scrie pe tine. eu am dat vreo 200 mii lei pe un cablu cu tot cu minerul din interior si suport.

nu are nici un ghidaj, e un cablu cu camasa metalica (camasa e ca un fel de arc, ca sa fie cit de cit flexibil), si are o dracie de plastic la trecerea dintre interior si compartimentul motor (de obicei la dracia aia ii rupi unul din craci cind o scoti, pina te prinzi care e treaba).

 

daca se rupea mai incolo (de obicei se rup imediat linga bila, la unul din capete), cautai frumos yala pe linga faruri si bagai o surubelnita dreapta si suceai. da, atit de usor se poate fura ceva din compartimentul motor bmw :blink:

Link to comment
Share on other sites

cred ca la seria 5/7 sint doua yale ?

Da, la seria 5 E28 sunt doua yale. Faza este ca la E28 capota motorului se ridica de la bot, avand balamalele la capatul dinspre parbriz, pe cand la celelalte modele BMW din anii '80 (seriile 3 E21 si E30, seria 6 E24 si seria 7 E23, mi se pare ca si seria 7 E32) se ridica de la parbriz si are balamalele la capatul dinspre bot.

Nu imi aduc aminte cum e la seria 5 E34.

Link to comment
Share on other sites

La fel si la E39, balamale inspre parbriz si inchidere langa faruri (ceea ce face cablu sa fie mai lung). Tragi de manerul din interior, iesa din grila cel din fata masinii, tragi si de ala si se deschide capota.

 

Daca la astea cu inchiderea langa faruri bagi surubelnita prin grila, la cele cu inchiderea sub stergatoare ce faci? :blink:

Link to comment
Share on other sites

La fel si la E39, balamale inspre parbriz si inchidere langa faruri (ceea ce face cablu sa fie mai lung). Tragi de manerul din interior, iesa din grila cel din fata masinii, tragi si de ala si se deschide capota.

 

Daca la astea cu inchiderea langa faruri bagi surubelnita prin grila, la cele cu inchiderea sub stergatoare ce faci? :blink:

1908[/snapback]

 

Spargi grila din fata... :)

Link to comment
Share on other sites

La fel si la E39, balamale inspre parbriz si inchidere langa faruri (ceea ce face cablu sa fie mai lung). Tragi de manerul din interior, iesa din grila cel din fata masinii, tragi si de ala si se deschide capota.

 

Daca la astea cu inchiderea langa faruri bagi surubelnita prin grila, la cele cu inchiderea sub stergatoare ce faci? :blink:

1908[/snapback]

 

 

"inchiderea" adica yala/yalele care blocheaza capota sint tot in fata indiferent de modul de basculare a capotei.

 

dar, stiati ca bmw are part number pentru grile de vara (cu aproape toate canalele decupate) si de iarna (cu mare parte din ele astupate), cele de iarna blocind si accesul la aceasta yala ? caz in care nu ai de facut altceva decit o gaura in locul respectiv (eventual inainte sa montezi grila, ca sa o faci la fix) sau sa o distrugi cind patesti necazul.

 

cel mai bine e sa previi ruperea cablului, prin verificarea si ungerea/repararea/inlocuirea yalei care e pe cale de a se defecta. simptomul e foarte simplu, cind incepe sa mearga greu sau sa se deschida singura la gropi, e un mare semnal de alarma.

Link to comment
Share on other sites

mm... daca vii sa-ti arat la masina mea o sa intelegi :blink:

 

cind tragi de cablu, capota "sare" in sus vreo 10 cm, dupa care se deschide spre fata masinii prin culisare si apoi ridicare dinspre parbriz. habar n0-am sa explic mai bine, dar daca vezi o sa te prinzi. din cite stiu la toate masinile (mai putin dacia berlina deh) siguranta respectiva e in fata... probabil sint si ceva motive stiintifice.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.