Jump to content

nu invarte electromotorul


Recommended Posts

Am patit intr-o dimineata sa raman fara baterie, am dat la automat, a incercat sa invarta de 3-4 ori dupa care nu a mai avut curent. Am mai incercat inca o data dar cand dadeam la automat nu se mai auzea nimic, nu invartea electromotorul, nu pacaia sau alte zgomote, pur si simplu liniste. Am incercat sa iau curent de la alta masina, am lasat-o jumatate de ora cu cablu sa se incarce dar tot asa face. Se aprinde bordul, nu ramane nici un bec de defectiune aprins dar cand dau la automat pur si simplu nu se intampla nimic. De unde sa incep cu treaba asta?
Link to comment
Share on other sites

a facut scanteie, numai nu am masurat tensiunea, dar la pus cabluri de curent am ceva experienta. am mai patit sa raman fara gram de curent in baterie dar in momentul in care dadeam la automat se aprindea si se stingea bordul, acu nu se intampla asa...

aaa, uitasem, se mai aprind si farurile cand incerc de mai multe ori (butonul e pe OFF), asta ce o fi?

Link to comment
Share on other sites

aaa, uitasem, se mai aprind si farurile cand incerc de mai multe ori (butonul e pe OFF), asta ce o fi?

 

Pai asa face, e normal. Iti descarca bateria fortat ca sa nu mai incerci. Cand am patit si eu prima data m-am speriat rau de tot. Face tzac-tzac-tzac.

Link to comment
Share on other sites

nu am reusit sa poornesc masina cu cabluri... niciodata.. nici dupa 20 de minute de incarcat cu motorul celeilalte masini pornite.

singura posibilitate a fost sa pun baterie sanatoasa.

Cand nu am mai avut curent ...aveam doua clickuri puternice la care se aprindeau becurile si bordul ...fara invartit electromotor.

Edited by Stefan_SNK
Link to comment
Share on other sites

am incercat si am pus alta baterie sanatoasa, dar tot nu a vrut sa porneasca. am inteles ca in momentul in care nu ai bateria buna scade tensiunea si se freaca carbunii, se intampla ceva pe acolo si cred ca si asta e problema mea. acu sui masina pe platforma si o duc la mecanic sa vad ce rezolva.
Link to comment
Share on other sites

am incercat si am pus alta baterie sanatoasa, dar tot nu a vrut sa porneasca. am inteles ca in momentul in care nu ai bateria buna scade tensiunea si se freaca carbunii, se intampla ceva pe acolo si cred ca si asta e problema mea. acu sui masina pe platforma si o duc la mecanic sa vad ce rezolva.

Pana la urma ce face nu invarte electromotorul sau invarte si nu porneste?

daca nu invarte ai probleme cu electromotorul iar daca invarte si nu porneste lucrurile se schimba

Link to comment
Share on other sites

ieri am fost la electrician

au plecat carbunii

mi-a spus ca daca e slaba bateria face flama intre carbuni sau sunt ei uzati...in fine nu mai retin exact

faza e ca in momentul cand dadeam la automat nu facea nici un fel de zgomot, si nici cand am pus inca o baterie

luni desface electromotorul si am sa ii pun carbuni noi,

am sa pun reply cu rezultatele

Link to comment
Share on other sites

Am patit-o si eu zilele trecute.....m-a lasat bateria.....Ceea ce e ciudat e ca nu pornea nici daca-i dadeam curent de la alta masina. Initial ma gandisem ca ar putea fi altceva nepornind nici daca-i dau curent , insa am incercat cu alta baterie si surpriza : Porneste. Am intrebat vreo 2 electricieni si mi-au spus ca intradevar nu poti lua curent de la alta masina....unul din calculatoarele masinii simte lucrul asta si nu permite. (nu stiu daca nu cumva chiar imobilizatorul). Nu face scanteie aproape deloc , am cumparat alte cabluri crezand ca e defect unul din ele , tot degeaba. Daca e descarcata bateria si incerci sa o pornesti se intampla multe lucruri ciudate : se aprind si se sting farurile , martorii de bord , casetofonul , clima trece pe auto pe la 23 gr C....ciudat. Bateria mai are curent suficient sa porneasca o dacie , chiar si dupa vreo 5 incercari de pornit bmw-ul. Probabil are un circuit ce masoara curentul de pornire si nu permite invartirea electromotorului. Apropo , ce curent de ponire are nevoie BMW-ul E46 318i ? Pe bateria veche (MOLL made in De) scrie 420A ( are 55Ah) , pe cea noua (Varta Blue Dynamic ) scrie 540A ( asta e de 60Ah).
Link to comment
Share on other sites

Nu te duci cu el in mana...ci cu codul inscris pe el...sau macar caracteristicile electrice, adica curentul debitat...sau cu carbunii vechi...trebuie ca cei noi sa se potrivesca la latimi, adica sa intre in soclurile lor...lungimea celor noi fiind, logic, mai mare decat a celor scosi din electromotor...

Si eu am patit-o dupa ce nu am pornit-o 2 zile...bateria cumparata acum cateva luni...bosch cu gel :)...am cuplat cablurile direct la baterie (sub bancheta, nu la motor, la borna de plus de acolo :blink: ) si am pornit-o fara probleme, cu tensiune de la un logan...apoi am dat eu curent vecinului din cealalta parte a masinii, la un renault.......a pornit la sfert de heie la mine...renaultul nu a luat-o nici rugat timp de 10minute... :) ...

Edited by iulian518i
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Am nevoie de ajutor. am un BMW E39 530D din 2000 (inainte de facelift)

Problema e ca nu imi porneste electromotorul, nu misca deloc. e ca atunci cand introduci cod de pornire in OBC.

Mentionez ca bateria are 1 an, Bosch 88 Ah (800 A curent de pornire) si are 12,5V)

cand a murit bateria anterioara (Rombat 80 Ah veche de 5 ani) cand incercam sa pornesc facea: Clank-Clank-Clank. dupa schimbarea bateriei a mers perfect.

Mentionez ca merg in fiecare zi cu masina, cheia e incarcata, imi descuie masina.

Am impins-o cu un prieten si a pornit in 10 metri, din prima, deci nu cred ca e problema de imobilizator, iar in rezervor am peste 30 litri

Azi am sa ma uit la cabluri, sa vad daca nu e un cablu desprins/corodat.

Toate sigurantele din masina sunt ok (cele din torpedou si cele din porbagaj de la baterie)

Multumesc mult.

Link to comment
Share on other sites

Am nevoie de ajutor. am un BMW E39 530D din 2000 (inainte de facelift)

Problema e ca nu imi porneste electromotorul, nu misca deloc. e ca atunci cand introduci cod de pornire in OBC.

Mentionez ca bateria are 1 an, Bosch 88 Ah (800 A curent de pornire) si are 12,5V)

cand a murit bateria anterioara (Rombat 80 Ah veche de 5 ani) cand incercam sa pornesc facea: Clank-Clank-Clank. dupa schimbarea bateriei a mers perfect.

Mentionez ca merg in fiecare zi cu masina, cheia e incarcata, imi descuie masina.

Am impins-o cu un prieten si a pornit in 10 metri, din prima, deci nu cred ca e problema de imobilizator, iar in rezervor am peste 30 litri

Azi am sa ma uit la cabluri, sa vad daca nu e un cablu desprins/corodat.

Toate sigurantele din masina sunt ok (cele din torpedou si cele din porbagaj de la baterie)

Multumesc mult.

 

Poti verifica si cablurile pentru a elimina o banuiala, dar banuiala mea e electromotorul :hmm:

Link to comment
Share on other sites

Referitor la problema pe care o am cu electromotorul. (530D E39 an 2000)

Un prieten mi-a masurat tensiunea pe electromotor: 1,5 Volti cand incerc sa pornesc. mi se pare ciudat. Suspectez contacte imperfecte sau un releu defect. la 1,5 Volti bobina nici nu poate misca bendixul.

Numai seara am timp de mesterit si la lumina lanternei e cam greu iar pe mana mecanicilor din service nu am curaj sa o mai las.

Blitzu, sper sa ai dreptate sa fie un cablu care nu face contact bine... cand voi avea timp am sa verific cablurile, cum mi-ai recomandat.

Rewvin cu update peste o zi sau doua, cel mai tarziu sambata...

Bafta tuturor.

Link to comment
Share on other sites

nu am reusit sa poornesc masina cu cabluri... niciodata.. nici dupa 20 de minute de incarcat cu motorul celeilalte masini pornite.

singura posibilitate a fost sa pun baterie sanatoasa.

Cand nu am mai avut curent ...aveam doua clickuri puternice la care se aprindeau becurile si bordul ...fara invartit electromotor.

 

 

depinde foarte mult si ce cabluri ai folosit.ce se gaseste prin peco la 30-40lei sunt bune pt motoare mici pe benzina.la bmw,mai ales la diesel iti trebuie cabluri cu capacitate mare de transfer de curent.

m-am chinuit si eu mult cu cabluri deastea.pur si simplu nu transfera suficient curent de la masina donatoare la cea receptoare.

acum mi-am facut un set, din cablu de cupru (cred ca de 8mm)folosit la pamantare pt schele metalice din domeniul constructiilor.pot porni si camioane cu ele

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.