Jump to content

Turare motor


Bogdanel

Recommended Posts

Buna asta cu "asfalt uscat".

basic se intampla ca uleiul e gros pana se incalzeste si nu unge calumea pistoanele pe care tu le invarti la 5000 de ture si de aici mai multe lucruri naspa.

 

 

o pedala, doua poate nu dauneaza asa mult ! SPER :blink: , :)

Link to comment
Share on other sites

Uzura prematura a multor componente ale motorului, de obicei (distributie, cuzineti/vibrochen, turbina). Pompa de ulei are nevoie de cateva secunde bune pentru a face presiune si a trimite uleiul in toate angrenajele motorului, plus ca atat timp cat uleiul e rece nu are nici aceleasi proprietati si nici nu poate fi pompat la fel de bine pentru ca e prea vascos.
Link to comment
Share on other sites

Concluzia pe care ar trebui sa o tragi e sa nu turezi motorul tare la rece. Nu stiu daca ai observat dar la m5 e39 ai niste leduri pe turometru care stau aprinse de pe la 4000rpm pana la 8000 :blink: http://i5.ebayimg.com/04/i/000/b3/ef/23b8_2.JPG si se sting pana la 6500 cand se incalzeste mot. iar de la 6500 la 7000 ramane galben iar 7000 la 8000 rosu. Edited by duxter
Link to comment
Share on other sites

ce probleme apar (daca apar) cand turezi motorul la relanti ( prima cheie) pana pe la 3-4-5ooo/ ture cand e rece (acum iarna) cand sunt -5. -9 grade afara ?

mersik,

 

asfalt uscat !

 

Nu cred sa apara vreo problema imediat.

Dar de ce ai accelera-o la 4-5000 cand este rece, faci ceva teste?

Link to comment
Share on other sites

Eu incerc sa ma obisnuiesc cu anumite lucruri invatate aici,pana nu se incalzeste motorul cat de cat

nu merg decat sub 2000 rot/min si dupa ce ii dau bice astept 1 min pana sa opresc motorul.Cu 5000 rot/min nu am mers

inca nici in conditii de vara,am 320 d 150cp.Deci incerc cat pot sa menajez si sa prelungesc viata motorului.Cand aveam E30 324d si-i

faceam ITP ul ieseam din hala pentru ca nu suportam sa-l aud turat la peste 6000 ,turatie la care eu nu-l puneam niciodata dar a si mers

peste 350000km fara probleme la mine (o bijuterie de masina).

Link to comment
Share on other sites

ce probleme apar (daca apar) cand turezi motorul la relanti ( prima cheie) pana pe la 3-4-5ooo/ ture cand e rece (acum iarna) cand sunt -5. -9 grade afara ?

mersik,

 

asfalt uscat !

 

Nu cred sa apara vreo problema imediat.

Dar de ce ai accelera-o la 4-5000 cand este rece, faci ceva teste?

Poate a ramas undeva in zapada si nu poate sa iasa......

Link to comment
Share on other sites

ce probleme apar (daca apar) cand turezi motorul la relanti ( prima cheie) pana pe la 3-4-5ooo/ ture cand e rece (acum iarna) cand sunt -5. -9 grade afara ?

mersik,

 

asfalt uscat !

 

am patit si eu asta ieri ... am pornit motorul am stat 2 minute am dat cu spatele fara sa ma uit prea bine ce e pe jos si am intrat cu rotile in santurile facute de alte masini si surpriza m-am blocat. Dupa mai multe incercari de a face balans , decuplat asc , plecat la relanti in trepte superioare etc. m-am enervat si am inceput sa o cam turez , nu stiu daca chiar la 5000 ture dar oricum cred ca am prins vreo 80 km/h cu a 3-a pe loc ... n-am rezolvat nimic , exact cum a zis si ciupanezu degeaba am turat-o la 3-4000 ! cel mai bine cuplezi a 2-a cu asc si te dai jos si impingi singur la ea , eu asa am iesit! atentie cand pleaca de pe loc sa va si urcati la loc ca eu era sa o scap :blink:

Link to comment
Share on other sites

nu-ti imagina ca m-am dat jos si am inceput sa imping din spatele masinii :blink:) am deschis usa si am incercat intai cu un picior afara si unul pe acceleratie si impingeam cu umarul dupa care m-am dat jos cu ambele picioare deoarece trebuia putin mai multa putere
Link to comment
Share on other sites

Dupa cum s-a mai spus aici, ideea principala este ca motorul functioneaza optim la temperatura de regim (~90 grade C). Pana atinge aceasta temperatura, fluidele sunt prea "groase" (putin vascoase), componentele motorului nu sunt dilatate conform specificatiilor (pistoane, segmenti, cilindri etc), rulmentii se misca mai greu etc.

 

Din aceste motive este bine sa eviti turarea motorului sa zicem, peste jumatatea intervalului de ture. La diesel regula empirica este sa nu treci de 3000 rpm, la benzina nu stiu. Oricum, toate principiile astea (si in general cam toate) se refera la situatii repetate in mod constant. Adica daca in fiecare zi turezi motorul la 4500 rpm cand este rece, la un moment dat va fi afectat; daca o faci o data, sau o data la n saptamani, nu va pati nimic (decat daca este "pe duca").

 

My 2 cents.

Link to comment
Share on other sites

Sincer nu stiu de ce ar recurge cineva la o asemenea manevra : 4-5000rpm la pornire ?? Eu unul dimineata inainte sa plec la munca ies si o pornesc cu cel putin 15-20 min inainte sa plec. (apoi beau cafeaua si vreo 2 tigari ). E adevarat , stau la casa , masina sta in curte , dar nu e o problema : daca stateam la bloc imi puneam o alarma cu pornirea motorului din casa (are un prieten pe A6 : masina trebuie lasata pe liber cu frana de mana trasa si activata alarma ; daca vreuna din aceste conditii nu e indeplinita nu porneste ; in timpul incalzirii masina ramane incuiata ! )

LE : se pare ca in acest fel se trece peste imobilizator , cheia nefiind in contact. Multi useri de pe forum intrebau despre asta , probabil un "specialist" in alarme poate rezolva misterul.

Edited by user008
Link to comment
Share on other sites

Sincer nu stiu de ce ar recurge cineva la o asemenea manevra : 4-5000rpm la pornire ?? Eu unul dimineata inainte sa plec la munca ies si o pornesc cu cel putin 15-20 min inainte sa plec. (apoi beau cafeaua si vreo 2 tigari ). E adevarat , stau la casa , masina sta in curte , dar nu e o problema : daca stateam la bloc imi puneam o alarma cu pornirea motorului din casa (are un prieten pe A6 : masina trebuie lasata pe liber cu frana de mana trasa si activata alarma ; daca vreuna din aceste conditii nu e indeplinita nu porneste ; in timpul incalzirii masina ramane incuiata ! )

LE : se pare ca in acest fel se trece peste imobilizator , cheia nefiind in contact. Multi useri de pe forum intrebau despre asta , probabil un "specialist" in alarme poate rezolva misterul.

La orice alarma cu pornire a motorului din telecomanda sa sacrifica o cheie din care se ia cipul si se "planteaza" undeva in masina pt a pacali imobilizatorul.

Nu inteleg de ce pornesti motorul si-l lasi la relanti 15 minute. Ai citit macar o data un manual de utilizare al masinii sa vezi ce scrie acolo?

Link to comment
Share on other sites

cel mai bine cuplezi a 2-a cu asc si te dai jos si impingi singur la ea

:blink:

 

Eu nu as da sfaturi din asta, te da cineva in judecata dupa ce masina lui a intrat in alta masina fara sa fie el la volan. Cam riscanta manevra.

Nu prea ar avea cum :)

 

In orice caz, cu niste pneuri de iarna nu ajungi in asa situatie.

Link to comment
Share on other sites

ce probleme apar (daca apar) cand turezi motorul la relanti ( prima cheie) pana pe la 3-4-5ooo/ ture cand e rece (acum iarna) cand sunt -5. -9 grade afara ?

 

Eu n-am inteles motivul pentru care faci asta... :blink:

Imagineaza-ti ca tu esti motorul si te-ar trezi cineva cu doua palme peste fata in loc sa iti sopteasca suav la ureche "Rise and shine!"...

 

@leoberti:

post-1921-1199654048_thumb.jpg

Edited by BoBo
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu altii cum fac dar mie mi-e mila sa plec cu masina de pe loc imediat ce am pornit motorul. La pornire turometrul sta la 1000 rpm (non PD) si o las pana scade turatia sub 900 cum sta ea normal, abia dupa aia plec si schimb la maxim 2000rpm pana se incalzeste apa si uleiul. Am cuplu maxim la 1500rpm asa ca nu cred ca merg subturat daca schimb la 2000 cand e rece. Oricum chestia asta cu statul la relanti dureaza vreo 3 minute... Acum nu stiu daca dauneaza cu ceva motorului ca o las putin la relanti inainte sa plec.
Link to comment
Share on other sites

ce probleme apar (daca apar) cand turezi motorul la relanti ( prima cheie) pana pe la 3-4-5ooo/ ture cand e rece (acum iarna) cand sunt -5. -9 grade afara ?

 

Eu n-am inteles motivul pentru care faci asta... :blink:

Imagineaza-ti ca tu esti motorul si te-ar trezi cineva cu doua palme peste fata in loc sa iti sopteasca suav la ureche "Rise and shine!"...

 

@leoberti:

Sa fie asa cum zice acolo ?? Adica sa nu lasi masina sa mearga stationand imediat dupa pornire? Sa o conduci imediat dupa pornire ? Are cineva o explicatie ?

LE : nu vrea sa incarce si poza din postul respectiv

Edited by user008
Link to comment
Share on other sites

ce probleme apar (daca apar) cand turezi motorul la relanti ( prima cheie) pana pe la 3-4-5ooo/ ture cand e rece (acum iarna) cand sunt -5. -9 grade afara ?

 

Eu n-am inteles motivul pentru care faci asta... :blink:

Imagineaza-ti ca tu esti motorul si te-ar trezi cineva cu doua palme peste fata in loc sa iti sopteasca suav la ureche "Rise and shine!"...

 

@leoberti:

Sa fie asa cum zice acolo ?? Adica sa nu lasi masina sa mearga stationand imediat dupa pornire? Sa o conduci imediat dupa pornire ? Are cineva o explicatie ?

LE : nu vrea sa incarce si poza din postul respectiv

Chiar nu gasesc nici o explicatie logica la faza asta, mai ales cand pornesti motorul in conditii de frig de - 10 grade C, cand uleiul are o vascozitate ridicata, iar angrenajele nu au o ungere corespunzatoare.

Si eu dupa pornirea motorului astept vreo 5-10 min. sa mearga la relanti, abia dupa pornesc.

Link to comment
Share on other sites

Chiar nu gasesc nici o explicatie logica la faza asta, mai ales cand pornesti motorul in conditii de frig de - 10 grade C, cand uleiul are o vascozitate ridicata, iar angrenajele nu au o ungere corespunzatoare.

Si eu dupa pornirea motorului astept vreo 5-10 min. sa mearga la relanti, abia dupa pornesc.

 

Una ar fi mediu. In timp cat sta moturul tau la rece la relantiu cam polueaza.

Doi ar fi ca cand motor are ceva sarcina, ajunge la temperatura optima de lucru mai repede, deci uzura e mai putin.

Trei la relantiu ulei circula mai incet mai ales daca e vascos prin motor, deci unele componente (ma gandesc la axa cu came) primesc putin ulei cand sta la relantiu cu ulei foarte vascos.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.