Jump to content

Turare motor


Bogdanel

Recommended Posts

Pentru ca motorul se incalzeste mai bine in sarcina si nu la relanti ?

Un timp de 10-15 secunde e OK pentru a lasa motorul sa functioneze, astfel incat presiunea uleiului si lichidului de servo sa ajunga la normal iar relantiul sa se stabilizeze.

Link to comment
Share on other sites

Pai nici nu ai cum sa pleci dupa ce o pornesti iarna. Uleiul din cutia de viteze e gros, nu intra calumea in viteze...Eu unul stau cam 10min max cu ea pornita dupa care plec.

Nu am avut niciodata probleme cu viteze iarna, poate ai probleme cu cutie, sau un ulei gresit. Drept merge mai uns cand e cald, dar sa nu exageram..

 

LE vad ca ai short-shifter, asta amplifica probabil simtul ulei mai vascos :blink:

Edited by bartro2
Link to comment
Share on other sites

Chiar nu gasesc nici o explicatie logica la faza asta, mai ales cand pornesti motorul in conditii de frig de - 10 grade C, cand uleiul are o vascozitate ridicata, iar angrenajele nu au o ungere corespunzatoare.

Si eu dupa pornirea motorului astept vreo 5-10 min. sa mearga la relanti, abia dupa pornesc.

 

Una ar fi mediu. In timp cat sta moturul tau la rece la relantiu cam polueaza.

Doi ar fi ca cand motor are ceva sarcina, ajunge la temperatura optima de lucru mai repede, deci uzura e mai putin.

Trei la relantiu ulei circula mai incet mai ales daca e vascos prin motor, deci unele componente (ma gandesc la axa cu came) primesc putin ulei cand sta la relantiu cu ulei foarte vascos.

Problema cu mediu de unde ai scoso? ori mergi cu ea, ori stai pe loc tot polueaza.

Normal ca in sarcina temperatura motorului urca mai repede, dar uzura unui motor rece turat ii mai mare ca uzura unui motor rece la relanti. Pompa de ulei baga suficienta presiune la relanti incit sa nu afecteze unele componente.

Link to comment
Share on other sites

Pai nici nu ai cum sa pleci dupa ce o pornesti iarna. Uleiul din cutia de viteze e gros, nu intra calumea in viteze...Eu unul stau cam 10min max cu ea pornita dupa care plec.

Nu am avut niciodata probleme cu viteze iarna, poate ai probleme cu cutie, sau un ulei gresit. Drept merge mai uns cand e cald, dar sa nu exageram..

 

LE vad ca ai short-shifter, asta amplifica probabil simtul ulei mai vascos :blink:

Da, ai dreptate, are si SS-ul o vina pt asta :)

Link to comment
Share on other sites

Pentru ca motorul se incalzeste mai bine in sarcina si nu la relanti ?

Un timp de 10-15 secunde e OK pentru a lasa motorul sa functioneze, astfel incat presiunea uleiului si lichidului de servo sa ajunga la normal iar relantiul sa se stabilizeze.

Asa scrie si in manual.

Cat despre uleiul din cutie nu cred ca se incalzeste prea mult nici daca stai o ora cu ea pornita in curte.

Link to comment
Share on other sites

Cat despre uleiul din cutie nu cred ca se incalzeste prea mult nici daca stai o ora cu ea pornita in curte.

 

corect :blink:

 

la mine e musai sa stau 1 minut la relanti.. sau s-o turez ca-s io mai nerabdator pina creste unpic temperatura.. pt ca daca incerc sa plec de pe loc mi se inneaca, da sa moara.. da rateuri.. numa ciudatenii, nu-i place daca n-o incalzesc unpic DAR eu am probleme cu debitmetrul, am observat ca daca-i scot mufa si dau sa plec de pe loc dupa ce-am pornit motorul.. rupe!! parca mi se dubleaza caii :)

Link to comment
Share on other sites

Problema cu mediu de unde ai scoso? ori mergi cu ea, ori stai pe loc tot polueaza.

Normal ca in sarcina temperatura motorului urca mai repede, dar uzura unui motor rece turat ii mai mare ca uzura unui motor rece la relanti. Pompa de ulei baga suficienta presiune la relanti incit sa nu afecteze unele componente.

 

Poate polueaza mai putin cand mergi cu ea. :)

 

De ce crezi ca este mai mare uzura unui motor turat decat al unui motor care merge le relanti?

De fapt aia este problema?Eu ma gandeam ca pornirea este problema. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Turarea: se intampla intradevar o data la o sapt sa fac acest lucru sa ii dau o pedala doua si sa ajunga la 3-4ooo sa aud motorul mai rotund, este Diesel masina si stim cu totii cum suna un D la pornire cand e rece afara, si eu stau cu ea la relanti ~3-4 min pana o curat de zapada. Dar din acest moment nu ii mai dau pedala de loc (ma-ti convins cu vascozitatea) o sa las pe ea sa isi faca damblaua.

 

multumesc tuturor pt sfaturi !

 

asfalt uscat. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Problema cu mediu de unde ai scoso? ori mergi cu ea, ori stai pe loc tot polueaza.

Normal ca in sarcina temperatura motorului urca mai repede, dar uzura unui motor rece turat ii mai mare ca uzura unui motor rece la relanti. Pompa de ulei baga suficienta presiune la relanti incit sa nu afecteze unele componente.

 

Poate polueaza mai putin cand mergi cu ea. :)

 

De ce crezi ca este mai mare uzura unui motor turat decat al unui motor care merge le relanti?

De fapt aia este problema?Eu ma gandeam ca pornirea este problema. :blink:

Pai ii tot una uzura unui motor care merge la 800 rot/min sau peste 3000 rot/min in conditiile in care lubrefierea componentelor este mai proasta sa zicem. Caracteristicile uleiului sunt diferite la temperaturi scazute si acestea cresc odata cu temperatura.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.