Jump to content

Probleme de iarna...


Recommended Posts

Eu pe data de 1 Ianuarie am avut nesansa sa circul pe un drum inzapezit rau cu cauciucurile de vara. Rezultat: 140km in 7 ore. Am pus anvelope de iarna si am impresia ca sunt cu tancul acum chiar daca masina arata ca dracu cu jante de tabla pe 15.
Link to comment
Share on other sites

@fersakal Dunlop , grija mare ca se fabrica si in china si in turcia scrie pe margine unde este fabricat

 

Pai nu prea am cum sa vad, daca le cumpar de pe site-ul mentionat mai sus, decat sa intreb. Unde ar trebuii sa fie fabricat ca sa fie ok?

 

 

P.S: am ramas la doua modele:

 

Goodyear Ultra Grip Performance

225/50 R17 98V XL BSW, M+S - 552 ron/buc

 

Dunlop SP WINTER SPORT M3 - 558 ron/buc

225/50 R17 98H XL cu protecţie de jantă *

 

Ce ati alege?

Edited by Big990
Link to comment
Share on other sites

Conform celor de la AMS Germania GoodYear Eagle Ultra Grip 7 au iesit cel mai bine in testele efectuate. Locul 2 Continental Winter Contact TS810 si 3 Dunlop SP Winter Sport 3D. Din ce am vazut eu, doar Continentalul a tinut aproape de GY.

Recomandarea mea e sa verifici exact ce model sunt, unde sunt fabricate si ff important CAND sunt fabricate (DOT-ul). Pt ca la noi se practica preturi mici la cauciucuri cu 1-2 ani vechime. Daca nu-i intrebi, baietii tac malc.

Link to comment
Share on other sites

Ce ati alege din urmatoarele si de ce ? Ca pret sunt toate apropiate, marime 225/50 r17

 

Continental - WinterContact TS 790

Vredestein - Wintrac xtreme

Semperit - SPEED-GRIP

Dunlop - SP WINTER SPORT M3

 

Am avut cam aceiasi intrbare cu tine acum .. doua luni. Pe atunci multi gandeau: la ce-mi trebuie cauciucuri de iarna? oricum la ce ierni avem...

Am testat Michelin si Dunlop (inchiariate de la garaj) si am ales Dunlop.

"Dupe" cum urmeaza:

Dunlop SP WINTER SPORT M3

-mai silentioase decat run flaturile de vara (Dunlop SP1);

-aderenta ireprosabila, de cand le-am schimbat nu am vazut DSC-ul aprins;

-pretul a fost rezonabil.. 235/55 r17 pt 170E;

-sunt mai inalte in talon decat cele de vara si eventualele gropi aproape ca nu se simt;

-au protectii de janta (o banda de cauciuc mai lata cu 1cm la baza jantei) asa ca daca parchezi langa bordura si nu vezi ce si cum, ai sanse mai mici sa zgarii janta.

Edited by Maverick
Link to comment
Share on other sites

Eu am unele Fulda...nu stiu exact modelul...nu stiu ce sa zic, dar ma gandesc ca n-or fi cele mai stralucite de pe piata..dar am urcat la munte pe drum circulat, dar acoperit de geata si zapada, fara probleme...

 

Singurul loc unde am intampinat probleme a fost intr-o parcare unde iesirea era in panta si nu aveam vizibilitate, deci trebuia sa opresc inainte sa iesi de tot in strada, si rotile din spate ramaneau in zapada si plecam mai greu..

 

In bucuresti am ramas blocat numai acolo unde zapada era mai mare decat garda mea la sol (pe 3 ian seara printre blocuri) dar cu rabdare si balans am reusit sa scap aproape de fiecare data neimpins....doar 1 data mi-a fugit spatele si am intrat in zapada de peste juma de metru, si a trebuit dau zapada la o parte si sa ma impinga cativa prieteni.

 

Ca o comparatie: iarna in principiu e mai lejer cu tractiune pe fata din mai multe motive...dar in conditiile de saptamana trecuta (adica extreme) m-am descurcat mai bine in intersectii inguste unde era doar cate o banda "sapata", pt ca la viraje acceleram un pic mai tare, si masina fugea de spate si intra singura pe traseu, spre deosebire de cei cu tractiune pe fata care faceau 5 manevre ca sa nu se loveasca de "pereti".....plus de asta, eu am mers prin locuri unde altii cu tractiune fata si garda la sol mai inalta decat a mea ramaneau blocati....Indiferent de sistemul de tractiune, trebuie neaparat atentie si cauciucuri bune!

 

Ca sa vezi diferenta pe care o fac cauciucurile, incearca sa mergi prin zapada in pantofi, si apoi pe acelasi drum in bocanci!

Link to comment
Share on other sites

Intradevar daca ai cauciuciri de iarna nu vad problema chiar daca e tractiune spate.Eu am e 34 caociucuri iarna fata-spate,si nu am ramas niciodata inzapezit (blocat)ba chiar mai mult am scos si pe altii din zapada cu bmw-ul,printre care se numara si un audi s8 4x4 :blink:
Link to comment
Share on other sites

@fersakal Dunlop , grija mare ca se fabrica si in china si in turcia scrie pe margine unde este fabricat

 

Pai nu prea am cum sa vad, daca le cumpar de pe site-ul mentionat mai sus, decat sa intreb. Unde ar trebuii sa fie fabricat ca sa fie ok?

 

 

P.S: am ramas la doua modele:

 

Goodyear Ultra Grip Performance

225/50 R17 98V XL BSW, M+S - 552 ron/buc

 

Dunlop SP WINTER SPORT M3 - 558 ron/buc

225/50 R17 98H XL cu protecĂžie de jantĂŁ *

 

Ce ati alege?

Dunlop SP WINTER SPORT

Link to comment
Share on other sites

Cum se comporta cauciucurile de iarna pe portiuni umede cand sunt temperaturi sub 3 grade C?

 

Eu am folosit pana acum cauciucurile de vara (erau noi) desi am tractiune doar pe spate. Cand urcam o panta pe zapada mergea in treapata intai si tot tipul asc+t-ul era activ, problema era la coborare ca era ca o sanie masina. Necazul este ca ieri, desi erau cam 5 grade afara si soseaua uscata, intr-o curba unde era ceva umezeala am derapat si am iesit de pe sosea desi nu aveam mai mult de 60km/h si am mai luat curba respectiva de zeci de ori pana acuma si cu viteze mult mai mari fara a avea nici o problema. Sunt curios daca gumele de iarna ar fi ajutat in cazul asta.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Interesant subiectul cu activarea si dezactivarea DSC la modelul seria 5 E60/2005. Pana sa traducem cartea din germana sau engleza corect, avand in vedere termenii tehnici, ar fi interesanta o discutie despre acest subiect cu membrii care au o mai mare experienta si cunosc pasii care trebuiesc facuti.
Link to comment
Share on other sites

Nu e nevoie de nici o mare experienta pentru activarea/dezactivarea DSC-ului sau DTC-lui.

In mod normal masina are activat DSC(Dynamic stability control) .O apasare scurta a butonului restrictioneaza DSC-ul si activeaza DTC(dynamic traction control)

La o apasare mai lunga a butonului,ambele sisteme sunt dezactivate,dovada si martorul aprins in bord.

Link to comment
Share on other sites

Eu am Goodyear UltraGrip Performance. Sunt foarte multumit si recomand si la altii. Pretul este de aprox. 600 RON/Buc (eu am 225/55/16 pe E39). Am mai avut Godyear pe alta masina si am fost multumit si din cauza asta mi-am luat si la BMW.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Exista solutii temporare de 2-3 ani. Avand in vedere preturile, pe cauciucuri de vara merg "lanturi din material sintetic" la un modic pret de 80 euro/setul, pret de anul trecut. O solutie provizorie pentru cei care nu au posibilitatea de a cumpara minim doua cauiucuri odata. Se gasesc in Germania si sunt made in Italy- Michelin.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.