Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Caseta directie E39?


Ardeal

Recommended Posts

Am un troncanit pe fata - nu imi dau seama pe ce parte bate - atunci cand rulez pe piatra cubica sau daca trec peste niste gropi.

Nu imi dau seama ce are. Am demontat toata directia si nu am absolut nici un joc in bucsi si brate....dar ma omoara ca ea troncane in continuare.

Acum urmeaza sa dau jos caseta de directie...si daca nu-i nici asta....cred ca amortizoarele sa fie, desi ele nu se simt sa fie moi.

Simtome: suna urat - dar lumea zice ca sunt si prea pretentios ( dar tot suna si mor); pe franare masina nu mai este stabila.

Ce sa fie?????....mai dati-va si voi cu parerea ca io nu ajung la o concluzie clara.

Link to comment
Share on other sites

Am un troncanit pe fata - nu imi dau seama pe ce parte bate - atunci cand rulez pe piatra cubica sau daca trec peste niste gropi.

Nu imi dau seama ce dracu are.  Am demontat toata directia si nu am absolut nici un joc in bucsi si brate....dar ma omoara ca ea troncane in continuare.

Acum urmeaza sa dau jos caseta de directie...si daca nu-i nici asta....cred ca amortizoarele sa fie, desi ele nu se simt sa fie moi.

Simtome: suna urat - dar lumea zice ca sunt si prea pretentios ( dar tot suna si mor); pe franare masina nu mai este stabila.

Ce sa fie?????....mai dati-va si voi cu parerea ca io nu ajung la o concluzie clara.

37559[/snapback]

 

eu inclin sa cred ca sunt amortizoarele, daca spui ca pe franare masina numai este stabila...jocul in caseta se depisteaza usor....pe loc misti de volan putin si te uiti si la cauciuc, dc se misca odata cu rotirea volanului e bine, acelasi lucru poti sa-l faci si in mers, misti stanga-dreapta de volan si vezi dc masini reactioneaza prompt la miscarile volanului....ar mai putea fi joc in bratele de la caseta, capetele de bara....si c-am atat...

Link to comment
Share on other sites

eu inclin sa cred ca sunt amortizoarele, daca spui ca pe franare masina numai este stabila...jocul in caseta se depisteaza usor....pe loc misti de volan putin si te uiti si la cauciuc, dc se misca odata cu rotirea volanului e bine, acelasi lucru poti sa-l faci si in mers, misti stanga-dreapta de volan si vezi dc masini reactioneaza prompt la miscarile volanului....ar mai putea fi joc in bratele de la caseta, capetele de bara....si c-am atat...

37560[/snapback]

 

Caseta poate sa bata chiar si fara sa aiba joc.E ceva foarte des intalnit la E39.Ce fel de caseta ai, cu servotronic sau fara?

Parca esti din Cluj.Este de vanzare la Ghita pe Oasului cu 250 de euro.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce tip de caseta e..;si decat sa vorbesc prostii mai bine nu imi dau cu parerea.....sincer nu am fost pe Oasului ( am auzit ca fac treaba buna aia).....dar io am un amic in Zorilor (Mol Rally Team) si acolo imi fac masina.

Caseta am dat-o jos si am trimis-o la Marghita in BH....aia o fac cu 3-6 mil ROL in functie de cat e de defecta. Sa vad....dupa ...cum se comporta.....

....dar iti multumesc mult!

Link to comment
Share on other sites

Daca nu este stabila este posibil (peste 50%) sa fie amortizoarele fata. Nu stiu exact cum e la modelul tau, dar la majoritatea masinilor, amortizoarele, in partea de sus, au o flansa cu rulment. Este posibil si acolo sa fie ceva probleme.

Asta o poti verifica usor: ridici masina pe cric (fata) si misti tot ansamblul (cu roata cu tot sa ai forta mai multa) inspre tine si inspre masina. Trebuie sa fii atent la partea de sus a amortizorului daca are joc. Se vede (si chiar se aude) imediat.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce tip de caseta e..;si decat sa vorbesc prostii mai bine nu imi dau cu parerea.....sincer nu am fost pe Oasului ( am auzit ca fac treaba buna aia).....dar io am un amic in Zorilor (Mol Rally Team) si acolo imi fac masina.

Caseta am dat-o jos si am trimis-o la Marghita in BH....aia o fac cu 3-6 mil ROL in functie de cat e de defecta. Sa vad....dupa ...cum se comporta.....

....dar iti multumesc mult!

37565[/snapback]

 

Din pacate tipul asta de caseta de directie nu mai poate fii facut.Am incercat si eu.E vorba de niste simeringuri care la unele casete se pot schimba,dar la tipul asta de caseta, nu mai merge.Stiam si eu smecheria cu reparatul,dar nu e valabil la E39. :blink:

Apropo,acolo langa Mol in Zorilor, vad mereu un E39 cu o culoare deosebita de albastru,e al tau cumva?

Link to comment
Share on other sites

Da.....despre al meu e vorba.

Azi dupa masa imi spune individul din Marghita daca caseta e problema si daca poate sa o faca sau nu ..tare curios sunt! Dar daca caseta e problema..si asta nu poate sa o faca....gasesc una noua pe Oasului????.....sau e una data jos de pe alta masina si ....atunci dau 250 EUR .....si nu stiu cat o sa ma tina si asta. Cat costa una noua si ce firma o produce pt BMW....ca de ex. bucsile...bratele...capetele de bara le face LEMFORDER....si se pot lua piesele noi de la distribuitori cu un pret mult sub cel de la reprezentanta

Edited by Ardeal
Link to comment
Share on other sites

Da.....despre al meu e vorba.

Azi dupa masa imi spune individul din Marghita daca caseta e problema si daca poate sa o faca sau nu ..tare curios sunt!  Dar daca caseta e problema..si asta nu poate sa o faca....gasesc una noua pe Oasului????.....sau e una data jos de pe alta masina si ....atunci dau 250 EUR .....si nu stiu cat o sa ma tina si asta. Cat costa una noua si ce firma o produce pt BMW....ca de ex. bucsile...bratele...capetele de bara le face LEMFORDER....si se pot lua piesele noi de la distribuitori cu un pret mult sub cel de la reprezentanta

37570[/snapback]

 

Foarte frumoasa masina ai, imi place mult culoarea.Sa ai bafta de ea.

 

Era vorba binenteles de caseta second hand, data jos de pe o masina mai veche decat a ta.250 de euro e un pret foarte bun, pentru ca se vand de la 300-400 de euro in sus in alte parti.

Caseta originala costa foarte mult, in jur de 7-800 de euro.La Auto Meteor se gasesc casete de directie noi, nu originale, in jur de 500 de euro, cu garantie.

 

Poate ai noroc si nu e caseta de vina.

Link to comment
Share on other sites

Multam de apreciei pt masina.

Am gasit si raspunsul referitor la producatorii de amortizoare si caseta.

BILSTEIN - echpeaza BMW cu amortizoare - 180 EUR/buc pt fata

LEMFORDER - echipeaza BMW cu caseta de directie - 1.785 EUR/ buc - speeeeeeer sa nu fie caseta!

37601[/snapback]

 

Nu e atata de mult caseta.Cineva si-a luat caseta noua si originala din Ungaria, mi-a zis pretu in forinti si aproximativ 800 de euro insemna.

Link to comment
Share on other sites

Acelasi E39, acelasi troncanit, aceeasi caseta de directie!

Eu am intrebat chiar la reprezentanta si era la ei in jur de 1200 Euro. Un pic mai scumpa in cazul in care ai active steering.

Se pare ca e ceva generalizat in RO si cica 90% din E39 sufera de boala asta, cel putin asa spuneau cei de la reprezentanta in Buc, confirmat si de cei din BV.

Link to comment
Share on other sites

Si ai rezolvat-o cumva????......ca io-s in ceata rau de tot.

Am vorbit de 5 min. la telefon cu cei la care am trimis caseta sa o repare si-mi spun ca e ok caseta....si ca totusi luni dimineata o pun pe stand sa o verifice dar ca ei sunt convinsi in proportie de 90% ca n-are nimic ( o fi crezand ca sunt nebun)....si ca mi-o trimit inapoi....asa cum le-am trimis-o ca n-are nimic.

Buuuuunnnn.....dar...am verificat si plansele de la amortizoare si sunt ok...toate sunt "ok" dar masina troncane.

Urmatorul pas e un stand de verificare a amortizoarelor.....si daca si astea sunt bune......atunci masina mea e numa buna de vandut....ca m-am saturat :blink:

Edited by Ardeal
Link to comment
Share on other sites

Baietii aia care ti-ai verificat caseta si au zis ca e buna, din punctul lor de vedere chiar e foarte buna. Pentru ca ei verifica sa nu curga ulei din ea, sa mearga foarte lejer stanga dreapta, si sa nu aiba nici un pic de joc. Dar chiar daca ar curge ulei din ea, nu ar avea ce face pentru ca tipul asta de caseta e capsulata, nu ai cum sa scoti simeringurile asa cum se face la casetele de ursulet.Daca ai desfacut-o, nu o mai poti capsa la loc etans. Iar daca a facut joc, poti sa o arunci, nu mai ai cum sa o repari. Crede-ma, cunosc problema pe indelete, si eu am schimbat caseta la E39.

 

Problema nu e functia de baza a casetei, ea merge cum trebuie. Problema e cum sta ea fixata pe masina, ar trebui sa nu miste, dar din cauza la ceva "bucsi" pe care ea le are , troncane pentru ca se misca la hopuri.

Poti face testul in panta, opresti masina, ii dai drumul incet la vale si apoi franezi nu foarte brusc.O sa auzi exact zgomotul asta disperant.

Link to comment
Share on other sites

Ar mai putea fi si altceva, legat de caseta de directie.

 

Universal joint ii zice si leaga caseta de axul volanului.Piesa din poza in care intra surubul 2, practic e impreuna cu axul.Mie mi s-a dus la un E34, numai ca la E34 e separata de ax, nu vine impreuna cu el.

post-116-1123860756_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Multumesc....acum am de unde sa mai apuc situatia si sa rezolv "cazul"...treaba cu testul in panta am facut-o (nu neaparat voluntar ca sa urmaresc in ce conditii troncane....dar sa stii ca am observat ca in asemenea situatie se aude o pocnitura)..cred ca asta-i

Si solutia la tine a fost sa cumperi o caseta la laba 2-a si s-a terminat ??? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Nu am rezolvat nimic, incerc sa ma obisnuiesc cu "troncanitul" pe care am observat ca il remarc mai ales cand sunt obosit :blink:

Tot ca tine am cautat intai la un prieten f. f. bun mecanic bucsa responsabila de zgomot, si degeaba.

Practic cand am vacut schimbul de ulei la reprezentata ultima data si i-am intrebat, mi-au luat-o inainte cu "diagnosticul" - caseta de directie.

Link to comment
Share on other sites

Si solutia la tine a fost sa cumperi o caseta la laba 2-a si s-a terminat ??? :blink:

37625[/snapback]

 

Am schimbat caseta, dar imediat am si vandut masina.Iar cel care a luat-o de la mine, in nici 3 saptamani de zile si-a cumparat alta caseta cu 450 de euro de la niste dezmembrari din Carei pentru ca aceea caseta care am pus-o eu si am mai si dat 200 de euro, curgea de te lasa fara 1 litru de lichid in cateva ore de mers.Nu batea, nu avea joc, dar curgea.

Nu ai ce face, caseta e boala lor. Bucura-te ca nu are joc si nu curge, ca de troncanitul ala nu scapi decat cu caseta noua.

Daca chiar vrei sa cumperi caseta noua, incearca sa te duci la Auto Meteor, langa fostul Shell de la podul din Marasti. Au ei casete de directie noi cu garantie, dar nu originale BMW. Daca ai probleme cu comandatul ( ei nu dau piese decat la firme cu care au contract de colaborare), da-mi un PM si mergem impreuna si o iau eu.

Link to comment
Share on other sites

Sper sa nu vin prea tirziu cu aceasta idee..

E 39, trancanit pe fata peste denivelari si piatra cubica.

Nu m-am gindit decit la suspensie, telescoapele in spetza, dar nu imi venea a crede pentru ca rulasem in Ro numai 5000 km.

Deci: -in final au fost telescoapele

- nu se vedeau curse, si nici la incercari "la mina" nu prea iti dadeai seama

- am schimbat cu model Sachs pe gaze - so far so good - cumparate din Ro

- aceleasi telescoape in Germania erau mai ieftine cu 50 euro (330 era pretul)

-atentie la chitul de reparatii (bucsa de teflon si burduful de cauciuc). Tind sa cred ca astea mi-au facut figura, s-au distrus prematur pe drumurile din RO si spalarile dese cu jet la spalatorie. In plus on Germania sunt la preturi de nimic (ceva in jur de 10 euro setul), pe cind in Ro am asteptat si o gramada si m-a si uscat (vreo 60 de euro).

Bafta

Link to comment
Share on other sites

baieti.....sunt varza din nou!

 

Aia mi-au trimis caseta cu diagnosticul - sanatoasa tun!

 

Azi dupa masa o montez la loc si am incheiat un capitol. Acum mai trebuie sa vad ce si cum cu amortizoarele.....dar cum am citit intr-un topic....si aici este o intreaga filosofie. Adica amortizoarele care urmeaza sa le iau nu pot sa fie ....asa oricare...ca trebuie sa fie oem altfel.....nu tin.

 

Treaba cu amortizoarele a si asta data dracului. Nishte prieteni de la un mag de piese din cj mi-au spus ca mai bine merg la reprezentanta...ca ei au avut numai probleme cu bmw-urile....pt ca dupa 1-3 luni vin clientii la care le-au vandut amortizoare ca acestea s-au dus , ca au eficacitate 30%.;si ca ei nu au reusit sa rezolve problema inca. Ziceau ca i-au dat la un client acum de curand...bilstein - pe invers ....(m-au bagat si astia in ceata)

 

Idei????..........sugestii........a pus cineva amortizoare normale ( nu vreau sport) altele decat oem......si sa aiba si ceva vechime cu ele???

 

hei..cvalro....380 EUR ai dat pe buc..sau set???

:blink: :) :)

Link to comment
Share on other sites

Salutari tuturor!

Intervin pentru ca sunt in cunostinta de cauza si pot ajuta la lamurirea unor probleme legate de servodirectii.

Acum, strict la obiect, casetele de E39 prezinta trei feluri de defecte, din care doua reparabile:

-pierderea de ulei, care se rezolva prin inlocuirea simeringurilor.

-joc (si bataie) in bucsa din partea dreapta, se rezolva prin inlocuirea micii bucsi din teflon.

Al treilea, ireparabil:

-joc in volan in centru din cauza uzurii mari a danturilor, atit a cremalierei, cit si a pinionului. Asta poate da si bataie, chiar daca pe loc jocul nu se simte.

 

Alte observatii fata de ceea ce s-a discutat mai sus,

-caseta este fabricata ZF, nu este capsulata si se poate repara ca oricare alta.

-Lemforder o fi distribuitor, nu producator de casete.

-casete noi, dar nu originale nu exista.

-uzura centrala a danturii este intr-adevar o boala a casetelor de BMW (cele cu pinion si cremaliera).

Link to comment
Share on other sites

Casete noi dar nu originale BMW sunt disponibile la Auto Meteor.Sunt facute in Italia daca bine tin minte.Incearca si ai sa te convingi.

 

Ce spui tu despre casetele de tipul celor de pe E39 in legatura cu simeringurile nu este valabil. In cazul celor de ursulet da, se poate face, reparatia e un mizilic, 2-3 sute de mii si rezolvi problema scurgerilor prin inlocuirea simeringurilor. Dar in ceea ce priveste E39 , nu se poate face nimic, e imposibilia schimbarea simeringurilor. Inainte de a da 200 de euro pe o caseta second, am fost peste tot cu ea si nimeni nu a putut face nimic. Bucsa mica de teflon de care zici tu, nici ea nu se schimba, am incercat si chestia asta. Crezi ca daca problemele astea ar avea rezolvare, s-ar mai cere preturi cuprinse intre 200 si 500 pe o caseta second hand? Nu am vazut casete de E39 cu probleme de joc , doar de bataie si scurgere.

 

Daca cunosti ceva metode de reparatie, care pe la Cluj si Bistrita nu au ajuns, te-as ruga frumos sa ni le impartasesti. Eu am studiat problema foarte mult si nu am putut gasi nici o solutie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.