Jump to content

Probleme cu chiulasa la ursulet ?


Recommended Posts

ursuletul lui til se manifesta cam asa, daca dai busonul de la radiator jos si o accelerezi bolboroseste urat de tot apa

el spune ca fostul proprietar a schimbat garnitura de chiulasa, a planat-o si a mers 6 luni de zile fara probleme, til cand a cumparat masina deja bolborosea apa, si acum face din ce in ce mai rau.

intrebare : de ce nu s-a rezolvat problema asta de la primul schimb de garnitura?

daca schimbam garnitura se va rezolva chestia asta?

este obligatoriu sa planam chiulasa?

se poate sa fie chiulasa fisurata?

Link to comment
Share on other sites

ajustari:

cand am luat-o se incalzea putin nu se vedea sa bolboroseasca in expansiune. A inceput sa faca urat in ultimele doua saptamani, dupa ce am alergat-o 1000 km pe la mare si acasa.

 

Inca un lucru interesant: nu reusesc sa o aerisesc cum trebuie. Orice i-as face tot mai ramane putin aer in zona caloriferului. Acum merg cu termostatul pus pe direct, pentru ca lasat in mod normal, nu deschide, sau deschide f f putin, radiatorul ramanand rece cu toate ca temperatura motorului se apropie de zona rosie.

Link to comment
Share on other sites

Avand in vedere experienta mea in aceste prostbleme:1,verifica chiulasa daca a avut garnitura proasta e posibil ca aceasta sa fi cedat2.verifica TOT sistemul de racire e posibil ca radiatorul(care am inteles ca a fost desfundat) sa nu mai faca fata.Masina incalzea si avea simptomele descrise de tine si vand afara erau sun 20 grade?Daca da cel mai probabil garnitura de chiulasa e de vina :blink: .
Link to comment
Share on other sites

Am dat jos radiatorul acum o saptamana si l-am spalat sub jet pe exterior, intr-adevar era imbacsit rau. Pe interior nu pare deloc infundat. Cu termostatul pus pe direct, raceste foarte bine, am un carton care acopera jumatate din el si nici macar in trafic aglomerat temperatura nu trece de jumatate, cu toata garnitura aia rupta.

 

Problema se manifesta indiferent de temperatura exterioara.

Link to comment
Share on other sites

Acum nu stiu cata vreme am spus ca e bine daca ai da o gaura mica cu burghiul in termostat exact acolo unde e sageata care indica cum sa il asezi in pozitie.Te-ar ajuta la aerisire, daca zici ca nu reusesti sa scoti tot aerul din instalatie.Unele termostate chiar au acolo un fel de supapa, poate al tau nu are asa ceva.
Link to comment
Share on other sites

O sa-i dau si gaura de care zici. Totusi, nu vad de ce nu s-ar deschide pentru ca termostatul e in contact cu apa fierbinte din circuitul inchis intotdeuna, chiar daca pe partea cealalta ar fi aer (incins si el odata cu corpul termostatului).
Link to comment
Share on other sites

O sa-i dau si gaura de care zici. Totusi, nu vad de ce nu s-ar deschide pentru ca termostatul e in contact cu apa fierbinte din circuitul inchis intotdeuna, chiar daca pe partea cealalta ar fi aer (incins si el odata cu corpul termostatului).

37603[/snapback]

 

E vorba cand termostatul e inca inchis, aerul sa iasa prin gaurica aia.Vezi ca nu faci gaura in centru,adica in partea aia care se inchide si deschide.Faci in exteriorul lui, adica partea care e fixa.

Link to comment
Share on other sites

E vorba cand termostatul e inca inchis, aerul sa iasa prin gaurica aia.Vezi ca nu faci gaura in centru,adica in partea aia care se inchide si deschide.Faci in exteriorul lui, adica partea care e fixa.

37605[/snapback]

Nu are nici o treaba poate sa dea si 10 gauri in ala daca e dusa garnitura de chiulasa,la mine am avut si termostat cu gaura facuta si termostat fara gaura nu

s-a vazut nici o diferenta.Oricum din ce a spus sunt sanse mari ca garnitura sa fie ciupita :blink:

Link to comment
Share on other sites

wlf, gaura cred ca o sa prinda si partea fixa si pe cea mobila, pentru ca gatul capsulei termostatului e ingust. Oricum, trebuie sa desfac motorul.

 

Iata si istoricul problemei

37608[/snapback]

 

Nu.Gaura aia nu trebuie sa fie decat pe parea fixa.E posibil sa nu fie acelasi tip de termostat.

Gaura nu ajuta decat la aerisire mai usoara, daca e garnitura dusa nu rezolvi nimic.

Link to comment
Share on other sites

he he, punctul ala e inaccesibil din cauza capsulei. Imagineaza-ti ca piesele 1 si 9 sunt sudate, iar termostatul e prins inauntru. Asa arata situatia la mine, numai ca pe 1 nu exista cele doua sonde. Sunt puse in alta parte, pe motor.
Link to comment
Share on other sites

he he, punctul ala e inaccesibil din cauza capsulei. Imagineaza-ti ca piesele 1 si 9 sunt sudate, iar termostatul e prins inauntru. Asa arata situatia la mine, numai ca pe 1 nu exista cele doua sonde. Sunt puse in alta parte, pe motor.

37616[/snapback]

 

Nasol atunci.Practic cand schimbi teromstatul, il schimbi cu tot cu carcasa?

Macar ai deasupra surubelul ala ca sa aerisesti?Daca nu ai nici din ala, atunci e greu sa faci o aerisire corecta.

Link to comment
Share on other sites

da, se schimba cu totul iar aerisirea nu se poate face decat in vasul de expansiune care face corp comun cu radiatorul :) N-ai mai pomenit asa ceva...

 

In fine, ne-am cam abatut de la problema.

 

Eu vreau sa desfacem chiulasa, sa vedem cum arata garnitura, si daca e evident ca e ciupita sa o schimb fara sa mai planez chiulasa inca o data. Nu de alta dar acum n-am bani de planat (e adevarat ca face 1,5 mil? ) si vineri am nevoie de masina. Am niste foi vechi (in limba romana :)) care descriu toata tehnica ursuletilor cu M10 (thanks to Interceptor). Si iata cum se strange chiulasa:

- in primele trei treceri se strange fiecare surub, intr-o anumita ordine, din ce in ce mai tare, nu mai stiu valorile cuplurilor;

- se lasa motorul 20 minute se porneste, se incalzeste dupa care se mai strange fiecare surub cu 25+/-5 grade :blink:

 

Nu stiu daca am mai specificat pana acum: nu exista apa in ulei sau ulei in apa.

Link to comment
Share on other sites

daca bolboroseste, clar trebuie facuta chiulasa. poate prima oara a fost facuta la misto, sau a fost pusa o garnitura foarte proasta.

Din cate stiu :), chiulasa a fost planata corect (700.000 manopera + 300.000 semeringurile de supape), iar garnitura a fost una buna (cel putin asa mi-a zis mecanicul) si a costat 650.000 + 600.000 manopera

 

Garnitura busita era originala (motorul era impecabil, neumblat, cilindrii impecabili), chiar am vrut s-o pastrez prin portbagaj da' era prea jegoasa si pe vremea aia nu aveam ap. foto, so n-am dovezi :blink:

 

Cauza initiala pt ciupirea/arderea garniturii a fost radiatorul colmatat aproape complet

Acesta a fost dat jos, curatat cu o solutie "speciala" de 150.000, iar dupa refacerea motorului s-a procedat la o a doua curatare, a intregului system (turnat solutie, rulat cateva ore, flush, rulat cu apa cateva ore, flush, rulat cu apa cateva ore, flush, incarcare system racire cu antigel & apa distilata)

 

Imi e imposibil sa cred ca in 8.000Km (cat am facut io in 11 luni) se putea colmata la loc radiatorul - deci acesta iese clar din discutie

Link to comment
Share on other sites

Destul de putin 700.000 fata de scorurile la care mi s-a sugerat sa ma astept. Sigur au facut treaba buna ?

 

Acum am luat o garnitura Victor Reinz de 1,8 mm la 900.000

 

Ca optiuni mai aveam:

Standard (1,50 mm grosime) Glaser ® Spania=50 ron; Elring ® Germania=70 ron

R1 (1,80 mm grosime) Glaser ® Spania=90 ron; Elring ® Germania=114 ron

 

Ma mai pune pe ganduri un lucru. Imediat dupa ce ai schimbat garnitura motorul se incalzea cand treceai de 140 km/h viteza de croaziera? Nu cred ca-i normal, chiar daca era vara, deci e posibil ca problema sa fi avut radacini inca de atunci cand ai reparat-o.

Edited by TiL
Link to comment
Share on other sites

Dupa ce am skimbat kiulasa acul trecea de jumatate doar la viteze mai mari de 160-170km/h

Oricum, era undeva intre jumatate si 3/4, nici vorba de rosu..

Plus ca nu cred ca am trecut de 160 cu ea in mai mult de 3-4 cazuri, pur si simplu o chinuiam peste 160, nu simteam nici o placere..

Edited by Iulika0069
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.