Jump to content

Start-Stop


emceul

Recommended Posts

am gasit pe siteul BMW .... If desired, the Auto Start Stop function can be completely deactivated with the press of a button.

 

deasemenea un film ...

nu stiu cat de eficent este dar nu m-as simti in siguranta ... pe langa asta la fiecare repornire te zguduie ... nu stiu ce sa zic ...

Link to comment
Share on other sites

deci ....

 

sistemul se poate dezactiva apasand butonul de pe panoul central. Daca se opeste motorul cu butonul de START/STOP... atunci functia se activeaza din nou ...

 

sistemul de pornire a motorului se zice ca a fost intensiv schimbat pentru a "face loc" acestor opriri/porniri succesive ...

 

oprirea motorului nu se face daca motorul nu are temperatura optima de functionare, daca bateria este descarcata, daca sunt prea multi consumatori activi, daca temperatura exterioara este foarte scazuta sau foarte ridicata ....

 

motorul se opeste in momentul cand ati scos din viteza, masina este la stop complet si ati ridicat complet piciorul de pe ambreiaj.

 

motorul se porneste in momentul cand s'a apasat circa 5 cm ambreiajul ... va spun sincer pana cand ati bagat in treapta 1... motorul este deja pornit si gata de functionare in parametrii maximi sa zic asa :blink:

 

daca motorul este oprit prin sistemul stop/start automat si clima e pornita, daca compresorul nu mai poate raci suficient atunci, motorul este pornit automat pt a pune compresorul in functiune... ceva similar daca se raceste temperatura pe timp de iarna ...

 

daca motorul este oprit si se deschide usa, apare un mare semnul exclamarii in bord .... si nu'mi mai aduc aminte dar am impresia ca nu se mai porneste motorul automat .... nu mai retin exact

 

daca motorul este oprit si se apasa pe butonul de dezactivare a sistemului, motorul va ramane complet oprit, pornirea facandu'se doar prin butonul de pe bord de START/STOP

 

alte intrebari ?

 

PS: eu il folosesc in orasele europene.... nu in bucuresti ...

Edited by oSerX
Link to comment
Share on other sites

inca doua intrebar1 :))

 

1.ai spus "sistemul se poate dezactiva apasand butonul de pe panoul central. Daca se opeste motorul cu butonul de START/STOP... atunci functia se activeaza din nou ..."

 

cand spui ca daca se opreste motorul cu butonul START/STOP te referi la oprirea motorului cand ai ajuns la destinatie?

adica ... daca plec de acasa ... dezactivez sistemul din motiv ca o sa trec prin 100 de opriri sau pur si simplu nu am chef ... ajung la servici si opresc motorul in mod normal... peste x ore ma repornesc masina sa ma duc la x ... dar tot nu vreau sa fie activ sistemul START/STOP iar trebuie sa-l dezactivez din panou sau masina stie ca l-am mai dezactivat odata cand am plecat de dimineata la serv.? :blink:

 

2.spui ca in romania nu-l folosesti ... de ce?prea mare aglomeratie si devine enervant sau...?totusi la pornire din filmul de pe youtube se sesizeaza un "tremurat" al masini dealtfel normal ... dar cred ca daca il traiesti de 20 de ori in 30 de minute e ceva cu care trebuie sa te obisnuiesti ...

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Am un prieten care are un 118d si am mers cu el de multe ori dar nu am vazut niciodata chestia asta. Exista seria 1 si fara functia asta?

 

Si inca o chestie daca vrei sa parchezi si te misti mai greu si faci multe miscari pe loc masina se opreste si porneste de 20 ori in 2 min ?

Link to comment
Share on other sites

inca doua intrebar1 :))

 

1.ai spus "sistemul se poate dezactiva apasand butonul de pe panoul central. Daca se opeste motorul cu butonul de START/STOP... atunci functia se activeaza din nou ..."

 

cand spui ca daca se opreste motorul cu butonul START/STOP te referi la oprirea motorului cand ai ajuns la destinatie?

adica ... daca plec de acasa ... dezactivez sistemul din motiv ca o sa trec prin 100 de opriri sau pur si simplu nu am chef ... ajung la servici si opresc motorul in mod normal... peste x ore ma repornesc masina sa ma duc la x ... dar tot nu vreau sa fie activ sistemul START/STOP iar trebuie sa-l dezactivez din panou sau masina stie ca l-am mai dezactivat odata cand am plecat de dimineata la serv.? :blink:

 

2.spui ca in romania nu-l folosesti ... de ce?prea mare aglomeratie si devine enervant sau...?totusi la pornire din filmul de pe youtube se sesizeaza un "tremurat" al masini dealtfel normal ... dar cred ca daca il traiesti de 20 de ori in 30 de minute e ceva cu care trebuie sa te obisnuiesti ...

 

1. in momentul cand ajungi la destinatie si opresti motorul, functia se activeaza din nou, data viitoare cand vrei sa pleci, daca nu dezactivezi sistemul, atunci la primul stop se va opri ... functia ramane dezactivata pana la oprirea motorului in mod voit de la butonul de START/STOP.

2. cel putin in bucuresti il folosesc doar seara cand e mai liber ... poate nu'l folosesc, gandindu'ma ca se poate strica prematur sistemul de pornire .... oricum daca esti in aglomeratie ... sistemul nu opreste motorul... in ideea ca daca mergi 5m ...10m sau mai stiu eu cat ... oricum te plimbi ca melcul prin trafic ... motorul nu se opreste ... pe mine nu ma deranjeaza deloc trepidatu... in filmul ala mi se pare un pic cam exagerat ....

 

Am un prieten care are un 118d si am mers cu el de multe ori dar nu am vazut niciodata chestia asta. Exista seria 1 si fara functia asta?

 

Si inca o chestie daca vrei sa parchezi si te misti mai greu si faci multe miscari pe loc masina se opreste si porneste de 20 ori in 2 min ?

 

doar pe cele cu facelift productie dupa martie/aprilie 2007 exista sistemul, implicit butonul ...

 

repet: sistemul opreste motorul numai in cazul in care masina se opeste complet, schimbatorul e scos in punctul mort si ambreiajul se elibereaza complet !!!... daca te misti cativa metrii sau cu viteza mica sistemul nu opreste motorul ... stai linistit ... :)

 

 

doar daca in timp ce parchezi o scoti din viteza, lasi ambreajul si te gandesti pe care loc sa parchezi :)

 

cred ca nu te referi la bucuresti :) daca ai si timp de gandire ar fi minunat ... si atatea locuri :)

Link to comment
Share on other sites

Buton Start/Stop are sigur dar functia nu cred. Maine cand ma duc la munca o sa testez sa vad daca merge.

 

nu e vorba de butonul de oprire/pornire motor e un buton pe bara de jos unde sunt butoanele pt incalzire scaune.... un buton de vreo 3cm/1cm ... cu un led portocaliu ...

Link to comment
Share on other sites

daca functia se reactiveaza automat la fiecare pornire spre o noua destinatie mi se pare clar ca cel care va avea o astfel de masina trebuie sa se obisnuieasca ... e mai simplu decat sa apesi un buton de fiecare data ...

 

intradevar nu cred sa se opreasca chiar asa una doua ... probabil ca vara fiind cald si avand aerul pornit nu se va opri ... iarna fiind consumuri mari nu se va oprii ... si tot asa ...

 

nu cred ca e un deal-breaker precum ar fi de exemplu spatiul mic ... ba din contra sistemul avantajeaza prin reducerea consumului!!

 

anyway sistemul sigur e foarte testat mai ales ca va intra si in dotarea seriei 3 si 5 ... din cate am citit pe undeva :blink:

Link to comment
Share on other sites

Sistemul se numeste "automatic start stop" si face parte din conceptul mai larg numit BMW efficient dinamics care include si Brake energy regeneration.

Mai multe detalii mai poti gasi si pe aici:

 

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?s=&...st&p=253368

 

Eu am masina din luna iulie si a venit ca echipare standard. M-am obisnuit cu sistemul, dar uneori il decuplez daca e foarte aglomerat....Trafic bucurestean...

 

Sunt anumite conditii cand nu se opreste singura:

1. motorul nu a ajuns la temperatura optima de functionare

2. Bateria este descarcata grav

3. Parbrizul incepe sa se abureasca cand AC automat este pornit - (nu am inteles cum isi da seama ca se abureste - ma rog)

4. Temperatura exterioara este sub 3grd sau peste 30 grd si AC este pornit (cu AC oprit, motorul se opreste si la peste 30 grd)

5. AC este pornit si ori nu a fost atinsa temp dorita in habitaclu ori este activata functia MAX AC

6. Daca masina se opreste dupa ce a dat inapoi

7. Centura soferului nu e legata

 

Daca s-a oprit cu acesta functie nu mai porneste daca:

1. A fost deschisa capota motorului

2. S-a decuplat centura de siguranta

Evident porneste din START/STOP

 

Dupa ce s-a oprit porneste automat si fara sa apesi pe ambreiaj daca:

1. Masina se misca

2. Presiunea vacuumului franei este scazuta

3. BAteria este descarcata

4. Interiorul masinii se incalzeste puternic si AC-ul este pornit

5. Geamurile incep sa se abureasca si AC este activ

 

Din cate am mai citit bateria si electromotorul sunt special concepute ptr. acest sistem fiind supradimensionate. Ca si repere de piese de schimb sunt clar diferite.

Link to comment
Share on other sites

nu cred ca va scadea fiabilitatea masinii ... pana la urma cu acelasi sistem sunt echipate din septembrie si seria 3 ... seria 3 fiind cel mai vandut model de BMW. credeti ca ar fi facut asta daca nu s-ar fi gandit de 1000 de ori la consecinte... ramane de vazut ...
Link to comment
Share on other sites

Sistemul asta banuiesc ca se poate totusi dezactiva complet la reprezentanta. Nu de alta, dar cred ca as innebuni sa am asa ceva pe masina. Personal il vad la fel de inutil in Romania ca si celebrele gume runflat... :blink:

 

Te-ai obisnui. Sistemul e destul de prietenos. Te enerveaza doar in trafic aglomerat cand mergi 5 metri si iar opresti. Atunci si eu il scot. Nu pot emite o parere bazata pe un studiu clar facut cu sau fara Automatic START/STOP dar masina mea consuma foarte putin. (320d). Nu am depasit NICIODATA la mers numai in oras 8.2%, pe BC. Vorbesc de perioda de dupa primii 3000km. In conditiile in care la 318i-ul meu anterior (e46) aveam consum 12%, iar comportamentul meu la volan nu s-a schimbat in mod semnificativ de cand am diesel.

Deci opinez ca dpdv al consumului sistemul are un sens.

 

Cu Run FLATURILE alea e cu totul altceva. Sunt 100% de acord. Sunt si nejustificat de scumpe si foarte rigide. Parca am roti din cauciuc plin, cel putin la alea de 17...Imi imaginez ce feelinguri in rinichi au cei cu 19. Si in plus la noi poti calca pe diverse chestii (sine, dinti de cositoare, cuie de potcoave, table) care te determina sa schimbi roata, indiferent de cat de runflat esti...Si in portbagaj daca bag o roata, chiar si d'aia de bicicleta de 125 e neplacut. Imi pastrez speranta ca "N'o sa mi se intample tocmai mie..." desi n-ar fi prima oara...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.