Jump to content

"pe liber" in mers


Andrei92

Recommended Posts

un lucru este cert...NU se lasa masina in "punctul mort" niciodata in mers si aici ma refer la drum intins. Cand ai scos masina din viteza deja nu mai beneficiezi de acelasi control, iar iarna prin aceasta manevra rupi aderenta si deja ai o sanie in loc de masina. Altceva este cand te apropii in trafic de un semafor pe rosu si viteza este undeva la o limita superioara de 40-50km/h. Oricum eu la semafor nu stau cu ambreiajul calcat. O scot din viteza.
Link to comment
Share on other sites

Problemele pot aparea atunci cand masina este scoasa din viteza datorita vitezei relative mari intre arborele secundar (galben) si pinioanele albastre.

Pai pinioanele albestre cum sunt fixate pe arbore-rulment,bucsa,etc?Ca sa inteleg de ce s-ar uza,de ex daca ar fi rulment nu ar fi nici o uzura? Si ca un sondaj:Cine a auzit vreodata de la prieteni,mecanici vreo cutie de viteze avariata din cauza aceasta-lasat mult pe liber?

Link to comment
Share on other sites

Problemele pot aparea atunci cand masina este scoasa din viteza datorita vitezei relative mari intre arborele secundar (galben) si pinioanele albastre.

Pai pinioanele albestre cum sunt fixate pe arbore-rulment,bucsa,etc?Ca sa inteleg de ce s-ar uza,de ex daca ar fi rulment nu ar fi nici o uzura? Si ca un sondaj:Cine a auzit vreodata de la prieteni,mecanici vreo cutie de viteze avariata din cauza aceasta-lasat mult pe liber?

Eu.

Dar nu la bmw, ci la un opel kadet.

Link to comment
Share on other sites

Pai pinioanele albestre cum sunt fixate pe arbore-rulment,bucsa,etc?Ca sa inteleg de ce s-ar uza,

Pai tu cum crezi? Ca sa inteleg si eu ce ai intelege dintr-un eventual raspuns.

Pai serios ca eu nu stiu,de asta intreb ,ce sa dau cu presupusul,de ex daca ar fi rulment atunci nu s-ar uza nimic,pt. asta e facut un rulment,carcasa lui se poate roti la alte viteze fata de miezul rulmentului,sau poate fi chiar fixa ,no problem.La cutie cred ca e altfel fixarea,e ceva gen bucsa de se uzeaza ?,ca sa inteleg uzura?Nu vreau topic de contraziceri,da am obiceiul ca la drum lung ,sa zic ca am 140km/h si vad la 300-400m ca se apropie localitate,o las pe liber pana se apropie viteza de 50-60km/h la intrare in localitate,asa m-am obisnuit si ma gandesc acuma la cutie.

Link to comment
Share on other sites

Cutia de bmw cred ca este mai solida dar la alte masini cind se uzeaza rulmentii de la pinioane iti termina sincroanele de obicei la pinioanele corespunzatoare vitezelor 1 si 2.Te duci in service iti schimba sincroanele fara sa-ti schimbe si rulmentii si dupa 10000 km te duci iar si tot asa.
Link to comment
Share on other sites

un lucru este cert...NU se lasa masina in "punctul mort" niciodata in mers si aici ma refer la drum intins. Cand ai scos masina din viteza deja nu mai beneficiezi de acelasi control, iar iarna prin aceasta manevra rupi aderenta si deja ai o sanie in loc de masina. Altceva este cand te apropii in trafic de un semafor pe rosu si viteza este undeva la o limita superioara de 40-50km/h. Oricum eu la semafor nu stau cu ambreiajul calcat. O scot din viteza.

nu cred ca sta cineva cu picioaru mereu pe ambreaj la fiecare semafor in parte..ar fi obositor !

Link to comment
Share on other sites

am si eu o intrebare legat de folosirea franei/franei de motor:

eu de multe ori procedez asa: can vad din timp ca o sa am o perioada mai lunga de franare (la serpentine mai ales), calac frana putin si apoi reduc treptele. Ca de ex sunt in a 5-a, franez moderat si bag in a 4-a, dupa cateva secunde bag in a 3-a, si daca este cazul si in a 2-a(asta mai rar). Eu personal simt ca am un control mult mai bun, si chiar si o frana mai buna in acest fel decat daca franaz mai tare si las in a 5-a, ori daca scot din viteza sau apas ambrajul, cum spunea pe aici cineva (ceea ce mi se pare, daca nu o prostie, un obicei foarte prost).

 

deci, procedez bine sau nu, e bine sau nu, mai face careva la fel sau nu?

 

postati parerile <_<

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Dupa ce am citit topicul asta, in urma cu mai bine de juma` de an, m-am obisnuit sa o las in viteza cand ma apropii de semafor, pana ajunge la 1200-1000 de ture, apoi o scot pe liber. Nu stiu daca din cauza asta, dar in ultima vreme am senzatia ca atunci cand iau piciorul de pe acceleratie (ca sa o las sa incetineasca in viteza) mi se pare ca da putin in nas. Ca si cum as fi la 5000 de ture si as lua brusc piciorul de pe acceleratie. Ca si cum ar intra in frana de motor o secunda.

 

Oare vrea sa o scot pe liber cand incetinesc? Sau e alta problema (de ex bujii uzate)?

Link to comment
Share on other sites

Daca o scoateti pe liber masina va consuma carburant. Contrar, daca o lasati in viteza si luati piciorul de pe acceleratie, lasand-o sa mearga din inertie, ECU va taia injectia si consumul va fi 0 (ZERO). Puteti sa verificati asta pe un tester ca sa vedeti ca injectoarele nu lucreaza cand faceti lucrul asta.

 

Asa ca "lasatul pe liber ca sa nu consume" este doar un mit. Am coborat Transfagarasanul si majoritatea drumului masina a coborat singura, dar am tinut-o in viteza. Aproape de poalele muntelui imi scazuse si temperatura la motor, dovada ca nu exista ardere in motor (sa nu mai vorbim de consum, care indica 0 in tot acest timp) :lol:

 

La semafor eu las masina sa mearga in viteza pana cand turatia scade sub 1500rpm, apoi o scot din viteza pt. ultimii metri parcursi.

Succes :)

Link to comment
Share on other sites

Of, greu domnule :)

Cand cobori o panta, iar masina este in viteza cu piciorul luat de pe acceleratie, motorului se invarte prin intermediul rotilor - ambreiaj - motor. Cat timp masina merge din inertie cuplata in viteza consumul va fi zero (exceptand cand turatia scade suficient de mult, de obicei sub 1500rpm, moment in care ECU incepe din nou sa bage combustibil). Daca in orice moment se apasa ambreiajul, ECU reia alimentarea cu carburant pentru a nu se opri motorul, iar consumul NU mai este 0.

 

Pune testerul pe masina si verifica timpul de injectie in frana de motor, sa-mi spui si mie cat este apoi :lol:

Vezi ca a explicat Paul destul de bine procesul cu cateva pagini inapoi.

Edited by EQUANT
Link to comment
Share on other sites

Daca masina e lasta in viteza practic miscarea este transmisa invers cum a explicat colegul mai sus: roti - cutie de viteze - motor.

 

Frana de motor se realizeaza practic prin comprimarea aerului intrat in cilindru fara combustibil astfel motorul functioneaza in regim de compresor.

Link to comment
Share on other sites

E totusi un sambure de adevar in treaba cu consumul. daca panta nu e asa inclinata, in viteza, masina are totusi tendinta sa incetineasca (frana de motor) pe cand daca ar fi scoasa din viteza si-ar pastra viteza constanta sau chiar ar creste putin.
Link to comment
Share on other sites

Faptul ca avem consum 0 cand e in viteza si merge din inertie s-a inteles. Ca nu e bine sa ruleze cu viteza maricica scoasa din viteza, iarasi s-a inteles. Ce nu mi-e mie clar este contradictia cu ceea ce scrie in carte: sa nu se foloseasca frana de motor. Acolo zice ca niste placute de frana sunt mai ieftine decat o transmisie, deci nu ar trebui folosita frana de motor. Ori, mersul la vale cu masina in viteza, cam frana de motor inseamna.. Edited by chriss
Link to comment
Share on other sites

Ce nu mi-e mie clar este contradictia cu ceea ce scrie in carte: sa nu se foloseasca frana de motor. Acolo zice ca niste placute de frana sunt mai ieftine decat o transmisie, deci nu ar trebui folosita frana de motor.

la ce capitol scrie asta in carte? in ce carte? manualul de utilizare?

Link to comment
Share on other sites

Ciupanezu stiu ca a zis asta cu placutele mai ieftine decat transmisia. Probabil Chriss citeste posturile lui ca pe o carte. :)

 

 

Transmisia nu are de suferit decat daca executi frane de motor disperate, la 100km/h bagi a 2-a sau ceva de genul asta, deoarece ce va supratura => uzura.

In general, insa, daca nu se face exagerat e vorba de grad de uzura insignifiant.

Eu consider ca frana de motor trebuie folosita cand circuli pe carosabil umed, polei, ori esti in situatia in care ai viteza prea mare, tre sa opresti brusc si o frana te-ar trimite in derapaj. Pe timp frumos, viteza legala, nu ai de ce sa faci frana de motor.

DAR Eu mai mereu folosesc frana de motor.

 

Daca masina e lasata pe liber la viteze mai mari de 60 km/h, exista o diferenta prea mare intre nr. de rotatii pe la pinioanele din cutie (ceva superior si inferior). Astfel se uzeaza prematur sincroanele.

 

Evident ca frana de motor poate genera forte foarte mari in transmisie doar daca se face ca la rally, adica atat de violent incat uneori scartaie rotile la retrogradari. (recunosc o mai fac cateodata).

Edited by Mario Marius
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.