Jump to content

"pe liber" in mers


Andrei92

Recommended Posts

Nu neaparat cutia, dar rulmentul de presiune sigur! Plus de asta, daca lasi masina in viteza si cobori o panta, motorul consuma mai putin combustibil decat ai lasa-o pe liber.

ca sa poti cobori panta cu masina bagata in viteza trebuie sa ajungi sa ai viteza..care o poti dobandi cu masina la liber sau accelerand.Aici e debate-ul. Nus e strica nimic dovada ca am vazut f putine cutii manuale stricate sau ambreiaje..in afara de tiptronic si volantele de diesel(boala vw)

Edited by grozadan
Link to comment
Share on other sites

Fara sa vreau sa supar pe nimeni, am impresia ca cei care au zis ca nu se strica nimic la cutie daca mergi cu ea pe liber nu prea cunosc cum functioneaza o cutie de viteze. Si atunci se naste intrebarea: Ce i-a determinat sa posteze si sa dea sfaturi, cand de fapt nu cunosc deloc problema ? :blink:

 

Oricum e amuzanta situatia. Cand cineva zice o aberatie sau face afirmatii fara acoperire nu-i cere nimeni explicatii ...

 

O sa incerc sa explic pe scurt de ce NU e bine sa se mearga cu cutia pe liber si ce anume se poate strica la cutie.

 

Pinioanele de pe arborele secundar se invart liber pe arbore, fiind cuplate pe rand de sincroanele aferente fiecarei trepte de viteza.

Daca se merge cu masina scoasa din viteza, atunci pinioanele de pe arborele secundar sunt antrenate de motor la turatia de ralanti a acestuia , insa arborele secundar este antrenat de catre roti la o turatie mult mai mare ( corespunzatoare vitezei de deplasare a masinii ). Uzurile apar datorita vitezei relative mari dintre pinioane si arborele secundar. Cutia nu este proiectata pentru acest regim de functionare.

 

Daca viteza masinii este mica nu sunt probleme, insa este nerecomandat sa se lase cutia pe liber la viteze mai mari de 50 Km/h.

Link to comment
Share on other sites

Daca se merge cu masina scoasa din viteza, atunci pinioanele de pe arborele secundar sunt antrenate de motor la turatia de relanti a acestuia , insa arborele secundar este antrenat de catre roti la o turatie mult mai mare ( corespunzatoare vitezei de deplasare a masinii ). Uzurile apar datorita vitezei relative mari dintre pinioane si arborele secundar. Cutia nu este proiectata pentru acest regim de functionare.

Motorul din cate stiam eu angreneaza arborele principal nu cel secundar.

Link to comment
Share on other sites

Interesant topic si f buna informatie,eu unul n-o scot niciodata din viteza citeam undeva intr-un manual BMW parca ,atunci cand te apropii de semafor si chiar daca esti in trapta a 3 a poti frana linistit fara ca masina sa se opresaca pana la o viteza mica fara sa schimbi viteza in care esti sau sa o scoti pe liber.Am sa-i arat lui taicammeu raspunsul lui paul o sa-l dea pe spate cu toti anii lui de condus in spate. :blink: :) :) .

Super

Link to comment
Share on other sites

Nu ai intalnit stilul asta de condus?

Pur si simplu accelereaza sau merg constant o portiune, iar la cea mai mica panta intalnita (cu cat mai lunga cu atat mai bine) scot masina din viteza si o lasa sa "curga" cat mai mult.

 

edit: oamenii parcurg o distanta anume folosind cat mai putin posibil acceleratia, adevarati experti in folosirea inertiei

:blink:

 

Stilul "mers pe liber la vale" consuma mai mult carburant pe motoarele cu injectie controlata de calculator, pentru ca pe "liber" in motor ajunge carburant cat sa mentina turatia de relanti, in timp ce in frana de motor cu acceleratia neapasata in motor nu ajunge DELOC carburant pana la apropierea de turatia de relanti.

Link to comment
Share on other sites

Fara sa vreau sa supar pe nimeni, am impresia ca cei care zis ca nu se strica nimic la cutie daca mergi cu ea pe liber, nu prea cunosc cum functioneaza o cutie de viteze. Si atunci se naste intrebarea: Ce i-a determinat sa posteze si sa dea sfaturi, cand de fapt nu cunosc deloc problema ? :blink:

 

Oricum e amuzanta situatia. Cand cineva zice o aberatie sau face afirmatii fara acoperire nu-i cere nimeni explicatii ...

 

O sa incerc sa explic pe scurt de ce NU e bine sa se mearga cu cutia pe liber si ce anume se poate stric ala cutie.

 

Pinioanele de pe arborele secundar se invart liber pe arbore, fiind cuplate pe rand de sincroanele aferente fiecarei trepte de viteza.

Daca se merge cu masina scoasa din viteza, atunci pinioanele de pe arborele secundar sunt antrenate de motor la turatia de relanti a acestuia , insa arborele secundar este antrenat de catre roti la o turatie mult mai mare ( corespunzatoare vitezei de deplasare a masinii ). Uzurile apar datorita vitezei relative mari dintre pinioane si arborele secundar. Cutia nu este proiectata pentru acest regim de functionare.

 

Daca viteza masinii este mica nu sunt probleme, insa este nerecomandat sa se lase cutia pe liber la viteze mai mari de 50 Km/h.

e uite , asta nu stiam. multumim pt informatie paul.

 

in alta ordine de idei, de ce sa o scoti din viteza in panta??? eu de obicei, cu cat e panta mai abrupta, cu atat accelerez mai tare :) e un sentiment f placut , ca si cum se dubleaza puterea masinii ...

Link to comment
Share on other sites

haha eram copil (aveam cam 7 ani) am mers ultima oara cu kikicarul, tras de un tractor condus de un tractorist, la vale punea pe liber, atata ca l-au lasat franele si a intrat f repede intr-un sant, nimeni nu a fost ranit, dar ao fost pagube; un domn cunoscator a explicat tare si raspicat survivorilor tehnica tractoristului de a face economie, am inteles ca daca ar fi mers intr-o trepta de viteza, posibilitatea ca accidentul sa se produca ar fi fost mult mai mica;

cand ajung aproape de oprire, dar inainte de a fi oprit, de multe ori fac ca taximetristii - scot din viteza, mai merg cativa metri asa

Link to comment
Share on other sites

ma inchin cand citesc topicurile astea....

va stiam oameni seriosi ce dracu....70% din voi nu toti

1.o cutie de viteze de la supernova in sus tine zdravan de tot la multe frane de motor,nu aveti voi ocazia de atatea frane de mot cat poate cutia si motorul impreuna

2.mergi pe liber....se invarte un arbore in ulei....

3.chiar asa mult conteaza diferenta de consum care garantez ca e pana in 5%,loganistilor!

reveniti-va!

hai sa discutam de altceva...alte subiecte care poate nu au asa mare leg cu auto....decat cretinismele astea....sa-mi fie iertat

nu vreau sa va jignesc...dar totusi

 

Atentie la exprimarea folosita!

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Pai daca nu-i masina lor nu le pasa :)

Desi chiar daca nu le pasa de masina, totusi avand in vedere ca transporta oameni nu cartofi ar trebui sa conduca precaut ...

Dar e adevarat ca in frana de motor fara sa calci acceleratia masina are consum 0 ?

Nu stie nimeni ? :blink:

 

 

Da, o perioada scurta este taiata injectia.

Link to comment
Share on other sites

Injectia se reduce sau chiar se intrerupe de tot in timpul franei de motor ( cand masina se deplaseaza datorita inertiei si motorul este invartit de catre roti ) daca turatia motorului este peste turatia de relanti.

In momentul in care turatia scade si se apropie de turatia de relanti reincepe injectia, pentru a se evita oprirea motorului.

 

Deci in timpul franei de motor sunt momente cand motorul nu consuma deloc benzina.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.