Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

"pe liber" in mers


Andrei92

Recommended Posts

In principiu se poate avaria motorul, deoarece prin retrogradare turatia lui depaseste turatia maxima admisa.

 

Da, asta e clar. Insa personal, daca as fi conceput un motor, m-as fi gandit sa pun o piesa mai necostisitoare care sa cedeze in cazuri de genul asta. De ce sa moara motoru cand ar putea ceda altceva mai nesemnificativ, iar volanta mi s-ar parea buna de conceput intre anumite tolerante, peste care sa cedeze, protejand motorul.

Link to comment
Share on other sites

In principiu se poate avaria motorul, deoarece prin retrogradare turatia lui depaseste turatia maxima admisa.

 

Da, asta e clar. Insa personal, daca as fi conceput un motor, m-as fi gandit sa pun o piesa mai necostisitoare care sa cedeze in cazuri de genul asta. De ce sa moara motoru cand ar putea ceda altceva mai nesemnificativ, iar volanta mi s-ar parea buna de conceput intre anumite tolerante, peste care sa cedeze, protejand motorul.

Ce piesa ai putea pune ? Motorul se avariaza pentru ca turatia in treapta intai la 100 de km la ora cred ca ar trebui sa fie 12000 de rev/min si din cauza aceasta se poate sparge chiar si blocul. Nu mai vorbim de biele si pistoane, supape ...sau cuzineti ...

Am avut un prieten care avea un Espero si cand sa schimbe a doua cand era pe red line a nimerit (si culmea a intrat) intr-a-ntaia. Rezultatul ? O capota impuscata de 16 supape ... :blink:

Link to comment
Share on other sites

In principiu se poate avaria motorul, deoarece prin retrogradare turatia lui depaseste turatia maxima admisa.

 

Da, asta e clar. Insa personal, daca as fi conceput un motor, m-as fi gandit sa pun o piesa mai necostisitoare care sa cedeze in cazuri de genul asta. De ce sa moara motoru cand ar putea ceda altceva mai nesemnificativ, iar volanta mi s-ar parea buna de conceput intre anumite tolerante, peste care sa cedeze, protejand motorul.

Ce piesa ai putea pune ? Motorul se avariaza pentru ca turatia in treapta intai la 100 de km la ora cred ca ar trebui sa fie 12000 de rev/min si din cauza aceasta se poate sparge chiar si blocul. Nu mai vorbim de biele si pistoane, supape ...sau cuzineti ...

Am avut un prieten care avea un Espero si cand sa schimbe a doua cand era pe red line a nimerit (si culmea a intrat) intr-a-ntaia. Rezultatul ? O capota impuscata de 16 supape ... :blink:

 

Hai sa nu exageram cu supape prin capota.

 

Pana la motor mai sunt alte angrenaje acolo care ar putea crapa si sa nu mai transfere rpm-ul la motor. Daca cuplarea transmisiei nu mai are loc, ce mai poate pati motorul? Eu ma gandesc ca daca volanta ar pica, nu s-ar intampla nimic.

Link to comment
Share on other sites

Mi s-a intamplat mie. Kadett GSi 2.0L (C20NE), cutie F16CR. Timoneria avea ceva joc si la schimbari rapide mi se mai intamplase de cateva ori sa gresesc, insa de obicei intra a 5-a cand vroiam a 3-a. De data asta insa a fost mai nefericit, 1-a 50kmh, 2-a 90Kmh si apoi ... 1-a iar. Nu dadeam drumul prea mult acceleratiei intre schimbarile de trepte, asa ca n-a intrat foarte greu. Infranare violenta, cauciucurile au scartait, instinctual am apasat din nou ambreiajul si am tras pe dreapta. Motorul mergea ok, nici un zgomot suspect, insa cand am incercat sa plec ambreiajul patina rau de tot. Am reusit sa o urnesc pana la service (care era la 2Km distanta) si cand a desfacut mecanicul fereastra de la ambreiaj i-au cazut bucatele in cap :blink:. Una din fetele discului era cheala, doar metal, tot materialul ala era zdrobit in bucatele mici si carbonizate ce se adunasera in carcasa care acopera ambreiajul. Am schimbat discul cu unul nou si n-am avut nici o alta problema.

 

La 2 luni am demontat motorul pentru upgrade (pistoane, axa cu came, injectoare, planat chiulasa) si nu avea nici o urma ca ar fi afectat. Avea mai mult de 230.000Km si cu pistoane schimbate si segmenti de cota zero mergea perfect, jocul era minim si consuma foarte putin ulei. Cuzinetii erau cam tociti intr-un capat, la fel ca si axa cu came, insa astea erau semne normale de uzura pentru kilometrii aia.

 

Masina a mai mers un an si ceva fara probleme (timp in care am abuzat destul de rau de ea), iar apoi am vandut-o unui prieten. A facut aceeasi chestie cu bagatul 1-a la 90Kmh cu mine de fata, insa atunci a cedat ceva prin cutia de viteze. Cutie de schimb trimisa de la Bucuresti si schimbata intr-o curte in Costinesti, iarasi masina mergea OK (s-a impus si o proba: 220+ Km/h pe Autostrada Soarelui - checked).

 

Pana la urma a lovit masina si motorul a ajuns pe o Calibra, si a mai mers OK cat am mai stiut eu de el. Se pare ca nu a fost afectat catusi de putin de cele 2 intamplari. Un mic avantaj e ca era in 8 valve si cand am planat chiulasa am pastrat distanta incat sa nu fie posibil lovirea supapelor de pistoane chiar daca s-ar fi desincronizat distributia.

Edited by razvanfatu
Link to comment
Share on other sites

Nu se face deloc praf. Rezista cu brio.

S-a vazut ... :blink:

Aici e vorba de o masina neintretinuta : "Timoneria avea ceva joc si la schimbari rapide mi se mai intamplase de cateva ori sa gresesc, insa de obicei intra a 5-a cand vroiam a 3-a"

Probabil ambreiajul era deja terminat, si nu i-a trebuit mult sa cedeze de tot.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Era doar o ipoteza. Am zis ca e vorba de o masina neintretinuta in general. Cineva care-si intretine corect masina nu ajunge sa bage vitezele pe ghicite. Daca avea probleme nerezolvate la timonerie probabil ca mai avea si alte probleme nerezolvate, poate chiar si ambreiajul era la fel de neintretinut. Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Intr-adevar masina nu era intretinuta OK, dar nu era nici in starea de a baga vitezele pe ghicite. Ansamblul ambreiajului (placa, disc, rulment) era OK dupa spusele mecanicului, discul avea celalata fata in stare buna.

 

Ca fapt divers, ambreiajul la masina asta e acelasi de pe Cielo :blink:.

Link to comment
Share on other sites

in principiu cand esti incepator e recomandat sa fi in viteza, in cazul in care apare ceva neprevazut sa poti accelera, face frana de motor, etc.

in alta ordine de idei, dpdv. tehnic nu prea vad ce problema ar putea cauza chestia asta.

Din cate stiu eu, nu e bine sa o scoti pe liber pentru ca franele nu mai functioneaza la fel. De ce, nu stiu. De asemenea, in curbe e nasol.

Link to comment
Share on other sites

Da nu e bine pentru ca nu mai ai frana de motor, care e recomandata in curbe ...Plus ca la masinile fara ABS daca franezi in timp ce masina e in viteza , dara sa apesi ambreiajul(dar sa nu franezi tare), datorita motorului care invarte rotile, fiind cuplat la ele prin cutie declanseaza un fel de ABS, adica motorul impiedica blocare rotilor la franari moderate
Link to comment
Share on other sites

. Nu mai vorbim de biele si pistoane, supape ...sau cuzineti ...

 

Nici chiar asa. :)

 

Se indoaie un pic o supapa, sau mai multe.Cutia se poate strica dar nu la BMW. :blink:

 

Plus ca la masinile fara ABS daca franezi in timp ce masina e in viteza , dara sa apesi ambreiajul(dar sa nu franezi tare), datorita motorului care invarte rotile, fiind cuplat la ele prin cutie declanseaza un fel de ABS, adica motorul impiedica blocare rotilor la franari moderate

 

Asta este un fel de SF, sau se aplica la un numar limitat de masini. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Salut ! Dupa cum spune si numele topicului,as dori sa aflu daca este "sanatos" pentru masina ca atunci cand sa zicem ai un stop sau un semafor in fata la `50 m si sa scoti masina "pe liber".Am auzit ca nu este indicat acest lucru.Voi ce parere aveti ? Multumesc anticipat.

Actionezi frina cu motorul cuplat pina cind acul turometrului coboara aproape de 1200 rot/min apoi debraiezi. Si asta de la orice viteza daca vrei sa opresti masina. Fiind tractiune spate garda coboara si masina se lipeste de asfalt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Desi topicul e in coma acum, eu incerc sa il resuscitez... <_< Se intampla ceva rau daca scoti masina din viteza in mers? Sunt numai pareri contrare ca nici nu stii ce sa mai crezi... Eu mai am obiceiul sa o scot din viteza in mers insa la viteza de 30 de km/h...
Link to comment
Share on other sites

referitor la schimbat viteze anapoda...stiu un caz cu un E36 320i, in care cineva, ca sa faca show presupun, baga Marsarier, blana presupun, treapta 1-a fara sa lase acceleratia cred..a mers faza de cateva ori nu stiu sigur cate dar au cam fost...iar apoi "s-a terminat". rezultat...schimbat cutie viteze..plecat in probe max 500 m si "s-a terminat iarasi". schimbat grup (diferential), rezultat: ca noua.

 

cat despre "pe liber"..la manuale nu cred sa fie ceva probleme.. am incercat chiar si la automata, nu pt ca sunt loganar sau cum le ziceti voi..ci din curiozitate. in cartea tehnica zicea ceva ca nu trebuie sa fie turat motorul atunci cand o bagi iarasi in viteza.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.