Jump to content

Cifra octanica-importanta


nedelcuts

Recommended Posts

Cum este mai bine pentru masina,sa pui tot timpul benzina de 100 sau de 95?

eu am 325i si am pus intotdeauna petrom 99 sau carera100,ieri am pus prima oara de 95 si era mai linistit in relanti,tremura mai putin.

 

Ma refer la durata de viata a motorului,ce fel de benzina ii va creste fiabilitatea,cu cifra octanica mare(100) sau medie(95).Am auzit ca motorul se incalzeste mai tare daca pui cifra octanica mai mare(nu cred k e adevarat sau ca reprezinta un pericol).Astept pareri

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 94
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Cum este mai bine pentru masina,sa pui tot timpul benzina de 100 sau de 95?

eu am 325i si am pus intotdeauna petrom 99 sau carera100,ieri am pus prima oara de 95 si era mai linistit in relanti,tremura mai putin.

 

Ma refer la durata de viata a motorului,ce fel de benzina ii va creste fiabilitatea,cu cifra octanica mare(100) sau medie(95).Am auzit ca motorul se incalzeste mai tare daca pui cifra octanica mai mare(nu cred k e adevarat sau ca reprezinta un pericol).Astept pareri

din cate stiu io BMW recomanda de 98 ,asa ca........ :blink:

Link to comment
Share on other sites

tocmai asta e o problema, unde mai gasesti de 98?mai ales dincolo,in austria de exemplu shell e de 95 si apoi 100, omv de 95 si apoi 100, la BP nu este decat de 95.Am intrebat la un omv in austria ce e cu benzina de 98 si mi-au raspuns k benzina de 100 este fosta benzina de 98 inbunatatita.La luk e de 98 in romania dar nu pun de acolo.
Link to comment
Share on other sites

tocmai asta e o problema, unde mai gasesti de 98?mai ales dincolo,in austria de exemplu shell e de 95 si apoi 100, omv de 95 si apoi 100, la BP nu este decat de 95.Am intrebat la un omv in austria ce e cu benzina de 98 si mi-au raspuns k benzina de 100 este fosta benzina de 98 inbunatatita.La luk e de 98 in romania dar nu pun de acolo.

LUKOIL combustibil mai nasol nu gasesti nicaeri :blink:

Link to comment
Share on other sites

Odata la ceva mii de km poate se merita sa bagi benzina de 100, pt injectoare , pt motor, sa le curete, de astea, dar zi de zi nu stiu daca renteaza, plus ca asta de 100 arde cam repede.

 

Ce legatura are rezistenta la detonatie a combustibilului cu curatarea injectoarelor ?

 

Judecat DOAR dupa cifra octanica, un combustibil trebuie sa aiba minim valoarea ceruta de producatorul automobilului. Daca BMW cere 98, poti pune 98, 99, 100, 110, motorul va merge la fel. Pui 95 si poti avea parte in anumite conditii de detonatii (aprinderea unei zone a amestecului inainte sa fie ajunsa de frontul undei de aprindere), ce produc socuri in mecanica motorului si pe termen lung pot dauna grav (uzura prematura, fisuri). Motoarele sunt prevazute cu senzori de detonatie ce determina respectiva situatie iar computerul de aprindere actiuneaza astfel:

 

- una sau doua detonatii consecutive sunt ignorate;

- la 3 detonatii consecutive aprinderea e intarziata cu cateva grade (motorul trage putin mai slab, consumul creste);

- la 15 detonatii consecutive aprinderea e intarziata cu 10-20 de grade (motorul trage mult mai slab, consumul creste si mai mult, se aprinde "Engine check").

 

(numarul de detonatii e valabil pentru sistemele Motronic 4.1, desi pe majoritatea sunt aceleasi reguli)

 

Rezistenta la detonatie a unui combustibil e procentul de izooctan pe care ar trebui sa il aiba un amestec de izooctan si n-heptan pentru a provoca detonatii in exact aceleasi conditii.

Benzinele de pe piata nu contin doar izooctan si n-heptan, iar procentul de izooctan real nu e asa de apropiat de cifra octanica; pentru a obtine insa o rezistenta la detonatie mai buna se folosesc aditivi ce imbunatatesc caracteristicile. Astfel, un amestec ce contine 85% izooctan + aditivi are aceeasi rezistenta la detonatie ca si cum ar contine izooctan in proportie de 95% sau 98%. De aici si benzine care au cifra octanica mai mare de 100 (combustibili de competitie), acelea fiind benzine cu concentratie foarte mare de izooctan PLUS aditivi foarte speciali.

O cifra octanica mai mare permite lucrul corect in conditii mai grele de temperatura si presiune; astfel se poate lucra la turatii mai mari si cu rapoarte de compresie mai inalte, marind astfel puterea litrica a unui motor precum si eficenta sa. O benzina cu o rezistenta la detonatie mai buna nu mareste puterea motorului decat daca se ajusteaza alti factori pentru a face motorul sa lucreze corect cu ea. Daca observati o diferenta intre benzina de 95 si cea de 100 pe un motor facut pentru 95, e doar din cauza ca benzina e Made in Romania :blink:.

Link to comment
Share on other sites

. Daca pui cu cifra oct. mai mare nu se va intampla nimic rau cu motorul.

 

Dar se va intampla ceva pozitiv? :)

 

(numarul de detonatii e valabil pentru sistemele Motronic 4.1, desi pe majoritatea sunt aceleasi reguli)

 

 

Deci primele detonatii sunt ignorate.Este valabil pentru toate tipurile de injectie de la BMW? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Bavaria > sincer nu sunt ATAT de familiar cu functionarea modelelor BMW mai noi, insa o detonatie e normal sa fie ignorata pentru ca se poate produce accidental (mai ales in regimurile grele si tranzitorii) si nu are efecte reale; 3 consecutive inseamna ca deja ceva nu e in regula si in consecinta motorul trece intr-un mod mai conservator.

 

Theo > in US e alt sistem de rating al cifrei octanice, uzual sunt 3-5 grade diferenta intre cele doua sisteme; cea de 95 MON din US ar avea minim 98 RON in Europa.

Link to comment
Share on other sites

Bavaria > sincer nu sunt ATAT de familiar cu functionarea modelelor BMW mai noi, insa o detonatie e normal sa fie ignorata pentru ca se poate produce accidental (mai ales in regimurile grele si tranzitorii) si nu are efecte reale; 3 consecutive inseamna ca deja ceva nu e in regula si in consecinta motorul trece intr-un mod mai conservator.

 

.

 

Nu mi se pare normal ca o detonatie sa fie ignorata.In functie de gravitatea detonatiei computerul reactioneaza sau nu.

Sigur, depinde si de unde este luata informatia si de tipul de injectie.Pe google de exemplu, multe informatii sunt gresite.

Link to comment
Share on other sites

Nu mi se pare normal ca o detonatie sa fie ignorata.In functie de gravitatea detonatiei computerul reactioneaza sau nu.

Sigur, depinde si de unde este luata informatia si de tipul de injectie.Pe google de exemplu, multe informatii sunt gresite.

 

Gravitatea detonatiei nu are importanta, atat timp cat nu se repeta degeaba s-ar lua masuri; nu zic ca nu e posibil ca unele motoare sa isi schimbe regimul chiar si la prima detonatie, insa cel putin in conceptia motoarelor cu care sunt eu familiar asta e ideea.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.