Jump to content

Cifra octanica-importanta


nedelcuts

Recommended Posts

  • 2 months later...
  • Replies 94
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Judecat DOAR dupa cifra octanica, un combustibil trebuie sa aiba minim valoarea ceruta de producatorul automobilului. Daca BMW cere 98, poti pune 98, 99, 100, 110, motorul va merge la fel. Pui 95 si poti avea parte in anumite conditii de detonatii (aprinderea unei zone a amestecului inainte sa fie ajunsa de frontul undei de aprindere), ce produc socuri in mecanica motorului si pe termen lung pot dauna grav (uzura prematura, fisuri). Motoarele sunt prevazute cu senzori de detonatie ce determina respectiva situatie iar computerul de aprindere actiuneaza astfel:

 

- una sau doua detonatii consecutive sunt ignorate;

- la 3 detonatii consecutive aprinderea e intarziata cu cateva grade (motorul trage putin mai slab, consumul creste);

- la 15 detonatii consecutive aprinderea e intarziata cu 10-20 de grade (motorul trage mult mai slab, consumul creste si mai mult, se aprinde "Engine check").

 

(numarul de detonatii e valabil pentru sistemele Motronic 4.1, desi pe majoritatea sunt aceleasi reguli)

 

Rezistenta la detonatie a unui combustibil e procentul de izooctan pe care ar trebui sa il aiba un amestec de izooctan si n-heptan pentru a provoca detonatii in exact aceleasi conditii.

Benzinele de pe piata nu contin doar izooctan si n-heptan, iar procentul de izooctan real nu e asa de apropiat de cifra octanica; pentru a obtine insa o rezistenta la detonatie mai buna se folosesc aditivi ce imbunatatesc caracteristicile. Astfel, un amestec ce contine 85% izooctan + aditivi are aceeasi rezistenta la detonatie ca si cum ar contine izooctan in proportie de 95% sau 98%. De aici si benzine care au cifra octanica mai mare de 100 (combustibili de competitie), acelea fiind benzine cu concentratie foarte mare de izooctan PLUS aditivi foarte speciali.

O cifra octanica mai mare permite lucrul corect in conditii mai grele de temperatura si presiune; astfel se poate lucra la turatii mai mari si cu rapoarte de compresie mai inalte, marind astfel puterea litrica a unui motor precum si eficenta sa. O benzina cu o rezistenta la detonatie mai buna nu mareste puterea motorului decat daca se ajusteaza alti factori pentru a face motorul sa lucreze corect cu ea. Daca observati o diferenta intre benzina de 95 si cea de 100 pe un motor facut pentru 95, e doar din cauza ca benzina e Made in Romania :).

 

 

Total de acord. Se vede cine e de meserie. :)

Link to comment
Share on other sites

uitati un exemplu:am e46 325i 192cp

 

pe aceeasi autostrada din ungaria(ma refer la M35 spre debrecen ca e goala tot timpul aproape) ,lafel de incarcat de ambele dati,am fost cu benzina shell V-Power Racing de 100 octan si am reusit sa merg cu 250km/h.A doua oara am pus benzina BP ultimate cu 95 octan si nu am reusit sa depasesc 244km/h.Ma refer la vitezele indicate de acul de bord.

 

Parerea mea e ca aici s-a vazut diferenta de cifra octanica.

Link to comment
Share on other sites

uitati un exemplu:am e46 325i 192cp

 

pe aceeasi autostrada din ungaria(ma refer la M35 spre debrecen ca e goala tot timpul aproape) ,lafel de incarcat de ambele dati,am fost cu benzina shell V-Power Racing de 100 octan si am reusit sa merg cu 250km/h.A doua oara am pus benzina BP ultimate cu 95 octan si nu am reusit sa depasesc 244km/h.Ma refer la vitezele indicate de acul de bord.

 

Parerea mea e ca aici s-a vazut diferenta de cifra octanica.

 

poate a doua oara batea vantu din fata :) .. parerea mea la cat de des merge un roman 250km/h nu prea se renteaza si vorba aia tu ai facut experimentul pe un M majoriatea au motoare pana in 2l.a mea cel putin daca aude de 250km/h refuza sa mai porneasca :)

Link to comment
Share on other sites

Eu nici nu ma gandesc sa-i mai pun benzina de 95. Nu ma intereseaza ca e un pic mai mica viteza maxima. Ma intereseaza ca am un consum cu 1-2 L/100km mai mic cu benzina de 98/99. Deci, pe langa faptul ca ies mai ieftin (chiar daca dau mai mult pe litrul de benzina) sunt si multumit ca mananca motorul ce-i place mai mult.
Link to comment
Share on other sites

Eu nici nu ma gandesc sa-i mai pun benzina de 95. Nu ma intereseaza ca e un pic mai mica viteza maxima. Ma intereseaza ca am un consum cu 1-2 L/100km mai mic cu benzina de 98/99. Deci, pe langa faptul ca ies mai ieftin (chiar daca dau mai mult pe litrul de benzina) sunt si multumit ca mananca motorul ce-i place mai mult.

lafel gandesc si eu :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Tu pune de unde vrei, preferabil cu cifra octanica 90 ca arde, asa, mai mocnit :)

 

Nu e nevoie sa fii cinic, daca am intrebat de unde ar trebui sa pun benzina, asta nu inseamna ca pun benzina de 90, sau mai stiu eu ce, chiar daca e 316 tot timpul am pus ce am crezut ca e mai bun in masina, ulei bmw adus din afara, filtre, curele la fel, eu nu am zis nimic de masina ta, nici ca ai probleme pe la motor ( probabil pui benzina care arde mocnit) nici ca ai lovit-o nimic. Fiecare are grija de masina sa in felul lui.

 

Ai dreptate sa ai grija de masina...

Eu am patit-o cu benzina chiar cand am adus masina in tara. Am pus de 99 la un Petrom din Brasov si cand s-a mai golit rezervorul mi s-a aprins martorul de noxe. Cei de la reprezentanta mi-au zis ca nu pot sa-mi recomande o marca anume, pt ca au avut si masini alimentate la OMV cu aceeasi problema. Drept pentru care o perioada am pus doar de 100 de la OMV. Diferenta de pret intre Petrom 99 si OMV 100 - sunt convinsa ca nu e nevoie sa o spun - e considerabila. Asa ca la un moment dat m-am enervat sa cotizez atata la benzina si am inceput sa pun Petrom 99. Merge excelent, si sincer nu simt vreo diferenta intre OMV 100 si Petrom 99; insa am pus si de 95, atat OMV, cat si Petrom si se simte diferenta, ii place mai mult cea de 99/100, nici nu incape vorba. Cert e ca acum pun doar Petrom 99, dar numai de la 2 benzinarii (asa m-au sfatuit cei de la reprezentanta, ca la unele benzinarii, benzina e mai naspa, rezervoare cu impuritati bla bla...) si merge f bine.

Cred ca Petrom 99 e f buna, nu e nevoie sa pui OMV

Link to comment
Share on other sites

Carrera 100 e la fel ca Petrom 99+, unii spun cĂŁ este aceeaÂşi benzinĂŁ.

 

asa cum am zis in mesajul anterior: "Merge excelent, si sincer nu simt vreo diferenta intre OMV 100 si Petrom 99". Dar nu am mai auzit pana acum ca ar fi la fel... Oricum diferenta de pret e mare...

Link to comment
Share on other sites

3.68?! De unde? Eu am bagat duminica de la Petromul de la Izvor (pe Regina Elisabeta) si era 3.80. Buna treaba cu ieftinirile astea. Dar tre sa fii atent ca, de ex, daca vrei sa pleci in weekend la o plimbare prin tara, nu e indicat sa faci plinul de la inceputul saptamanii, ca poti sa pierzi 10-20 de lei degeaba :) Edited by chriss
Link to comment
Share on other sites

facuse un test cineva de pe forum, si problema in romania e ca benzina de 95 de fapt e cam de 91 si cea de 99 e de ~ 95.

 

mie mi-a spus cineva care lucreaza la omv ca benzina carera100 are cifra octanica 98, deci e posibil sa fi avut dreptate cel ce a facut testul

Link to comment
Share on other sites

Judecat DOAR dupa cifra octanica, un combustibil trebuie sa aiba minim valoarea ceruta de producatorul automobilului. Daca BMW cere 98, poti pune 98, 99, 100, 110, motorul va merge la fel. :)

 

Daca am un E34 525i 24valve din 91...ce benzina recomanda constructorul???? :)

Hello este cineva care stie ...... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Salutare....si bine v am gasit...e prima oara cand scriu pe un forum...ma rog sunt FANATIC BMW, de fapt mi se pare cam cea mai reusita masina creeata vreodata...doar o parere.de aceea ma aflu si aici...in primul rand nu vreau sa par mega inteligent sau sa ma dau in aere, sunt aproape terminal la fac de mecanica sectia Autovehicule Rutiere, fapt pentru care imi pot permite sa zic despre benzine...

In primul rand pentru (ne)cunoscatori, cifra octanica a unei benzine poate semnifica mai multe...de pilda...cu cat benzinele au cifera octanica mai mare , cu atat gradul de purificare si aditivare in mod uzual CRESTE..benzina de care ziceti voi 95...este de fapt 91-92...deci sa revin aceasta benzina este aditivata DOAR cat sa functioneze motorul...

In functie de gradul de solicitare+mediul in care este folosit motorul o sa vedeti in timp schimbari drastice de comportament..adica...dupa 150 000 de km pentru cei care tin atat de mult o masina, o sa aveti surprize cu masina daca aceasta nu a fost intretinuta la timp sau a fost dusa in mega turatii fara a i se intrebuinta lucrurile necesare...

ULEI + FILTRE+ BENZINA cel putin cumparate de la noi is moartea masinilor, ca sa nu zic 90% din acesti propietari se zgarcesc in diferite situatii..de pilda majoritatea gandesc ca fac o afacere punand 95 cand de fapt nu este asa..pe langa faptul ca motorul are alti parametrii nominali(mas) adica motor cu aprindere prin scanteie consumul creste direct proportional cu turatia, dar daca cifra octanica este marita, dupa cum si un coleg de mai sus mentiona imbraca camasile motorului dadu i un alt antrenament..deci eu cu hartia + pix am constata ca la o benzina cu cifra octanica mai mare am iesit in avantaj...

Am avut o pisicutza tunata si acum am un 520 i de 150 de cai..nici foarte multumitor nici foarte dezamagit nu sunt...ideea este ca am o stima mai mare pentrul old school pentru ca au fost concepute cu mai multa rabdare si calitatea pieselor+ a masinii este mult mai mare..(doar o parere)..in fine sper sa ne mai auzim si toate cele bune...respect

Link to comment
Share on other sites

Cifra octanica este o marime care releva rezistenta la detonatie si ATAT! Cu cat este mai mare cu atat benzina poate fi comprimata mai mult fara sa detoneze.

 

Acum faptul ca X sau Y spune cu convingere ca daca a folosit benzina de 98 i-a mers mai bine decat cu cea de 95 este probabil perfect adevarat dar asta NU are nici o legatura cu cifra octanica. Pur si simplu acea benzina a fost mai bine rafinata / aditivata. Este iarasi adevarat ca in majoritatea cazurilor benzinele cu cifra mai mare sunt si de calitate mai buna dar nu are nici o legatura cu cifra octanica in sine.

 

Inca o paranteza legat de sticlutele cu "Octane booster". Multi au impresia ca daca toarna asa ceva in rezervor masina va trage mai bine. Nimic mai fals, nu va ajuta la nimic. Aceste sticlute ajuta la motoare foarte comprimate (tunate) sau motoare cu probleme (depuneri in camera de arde care au micsorat-o) sa elimine detonatia.

De retinut ca cifra octanica mai mare NU inseamna mai multa putere - decat intr-un motor de curse care a fost astfel proiectat sa beneficieze de aceasta (raport de compresie f. mare).

Link to comment
Share on other sites

Ma bucur ca am gasit acest forum si ca de asemeni pot sa mai schimb anumite pareri cat si imformatii cu alti pasionati/ cunoscatori in domeniu..

ca o parere ce ma sfatui sa fac cu motorul meu e un 6 cilindrii in linie 150 de cai, ce as putea face sa i maresc puterea reala..ajuta fltrele alea k&...sau ce sugestie mi ai da?

Link to comment
Share on other sites

Salutare....si bine v am gasit...e prima oara cand scriu pe un forum...ma rog sunt FANATIC BMW, de fapt mi se pare cam cea mai reusita masina creeata vreodata...doar o parere.de aceea ma aflu si aici...in primul rand nu vreau sa par mega inteligent sau sa ma dau in aere, sunt aproape terminal la fac de mecanica sectia Autovehicule Rutiere, fapt pentru care imi pot permite sa zic despre benzine...

In primul rand pentru (ne)cunoscatori, cifra octanica a unei benzine poate semnifica mai multe...de pilda...cu cat benzinele au cifera octanica mai mare , cu atat gradul de purificare si aditivare in mod uzual CRESTE..benzina de care ziceti voi 95...este de fapt 91-92...deci sa revin aceasta benzina este aditivata DOAR cat sa functioneze motorul...

In functie de gradul de solicitare+mediul in care este folosit motorul o sa vedeti in timp schimbari drastice de comportament..adica...dupa 150 000 de km pentru cei care tin atat de mult o masina, o sa aveti surprize cu masina daca aceasta nu a fost intretinuta la timp sau a fost dusa in mega turatii fara a i se intrebuinta lucrurile necesare...

ULEI + FILTRE+ BENZINA cel putin cumparate de la noi is moartea masinilor, ca sa nu zic 90% din acesti propietari se zgarcesc in diferite situatii..de pilda majoritatea gandesc ca fac o afacere punand 95 cand de fapt nu este asa..pe langa faptul ca motorul are alti parametrii nominali(mas) adica motor cu aprindere prin scanteie consumul creste direct proportional cu turatia, dar daca cifra octanica este marita, dupa cum si un coleg de mai sus mentiona imbraca camasile motorului dadu i un alt antrenament..deci eu cu hartia + pix am constata ca la o benzina cu cifra octanica mai mare am iesit in avantaj...

Am avut o pisicutza tunata si acum am un 520 i de 150 de cai..nici foarte multumitor nici foarte dezamagit nu sunt...ideea este ca am o stima mai mare pentrul old school pentru ca au fost concepute cu mai multa rabdare si calitatea pieselor+ a masinii este mult mai mare..(doar o parere)..in fine sper sa ne mai auzim si toate cele bune...respect

Old school de care tu vorbesti creea vehicule si piese componente avand in general ca deviza fiabilitatea.

In prezent, economia de consum si-a pus amprenta si pe aceasta linie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.