Jump to content

Caseta de directie mecanica (fara asistare)


FiveThreeFive

Recommended Posts

Daca este cineva pe forum (ma refer in special la posesorii de E12 si E28) care are / a avut / a condus un BMW cu caseta de directie mecanica (deci FARA servo) , il rog sa-mi spuna urmatoarele:

- cat de greu se manevra directia (cam cat de mare era efortul);

- cate ture trebuia sa rotesti volanul pentru a vira de la maxim stanga la maxim dreapta;

- ce model de masina avea si cat de late erau pneurile;

- daca avea joc si cam cat de mare.

 

Intrebarea se refera, evident, la casetele de directie cu mecanism cu bile recirculante (de pe seriile 5 / 7), nu cele cu cremaliera (intalnite pe seria 3).

 

Putin probabil sa primesc vreun raspuns, dar orice feedback va fi apreciat.

 

IMPORTANT: ma refer la masini care nu aveau servo din fabrica, nu cele care aveau servo, dar nu functiona din diverse motive.

Edited by FiveThreeFive
Link to comment
Share on other sites

Daca este cineva pe forum (ma refer in special la posesorii de E12 si E28) care are / a avut / a condus un BMW cu caseta de directie mecanica (deci FARA servo) , il rog sa-mi spuna urmatoarele:

- cat de greu se manevra directia (cam cat de mare era efortul);

- cate ture trebuia sa rotesti volanul pentru a vira de la maxim stanga la maxim dreapta;

- ce model de masina avea si cat de late erau pneurile;

- daca avea joc si cam cat de mare.

 

Intrebarea se refera, evident, la casetele de directie cu mecanism cu bile recirculante (de pe seriile 5 / 7), nu cele cu cremaliera (intalnite pe seria 3).

 

Putin probabil sa primesc vreun raspuns, dar orice feedback va fi apreciat.

 

IMPORTANT: ma refer la masini care nu aveau servo din fabrica, nu cele care aveau servo, dar nu functiona din diverse motive.

38622[/snapback]

 

Interesant. Initial, cand am citit mesajul, aveam in gand sa postez: intreaba pe FiveThreeFive, ca probabil stie el... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Daca este cineva pe forum (ma refer in special la posesorii de E12 si E28) care are / a avut / a condus un BMW cu caseta de directie mecanica (deci FARA servo) , il rog sa-mi spuna urmatoarele:

- cat de greu se manevra directia (cam cat de mare era efortul);

- cate ture trebuia sa rotesti volanul pentru a vira de la maxim stanga la maxim dreapta;

- ce model de masina avea si cat de late erau pneurile;

- daca avea joc si cam cat de mare.

 

Intrebarea se refera, evident, la casetele de directie cu mecanism cu bile recirculante (de pe seriile 5 / 7), nu cele cu cremaliera (intalnite pe seria 3).

 

Putin probabil sa primesc vreun raspuns, dar orice feedback va fi apreciat.

 

Eu care am trecut de pe dacie pe bmw sunt multumit cum se misca volanul.Cand faci o intoarcere din 3 miscari e un pic de efort,nu pot sa spun acum cate ture tre sa dai de volan dar o sa vad

:blink:

Link to comment
Share on other sites

nu pot sa spun acum cate ture tre sa dai de volan dar o sa vad
Multumesc pentru raspunsul prompt. Te rog, ia-ti timp sa treci si prin celelalte intrebari pe care le-am pus (latime pneuri, joc, etc.). Ce motor ai pe masina?

 

Poate ar trebui sa explic de ce intreb.

Este, deocamdata, doar o simpla curiozitate tehnica, pe care este improbabil ca o sa o aplic in practica.

Am plecat de la faptul ca sistemul de servo hidraulic de la E28 535i asista directia si franele. Este un mecanism hidraulic complex, cu servo pompa, regulator de presiune, acumulator de presiune, rezervor lichid, furtune de inalta + joasa presiune. Care functioneaza rezonabil chiar si dupa 20 de ani, dar da ceva semne ca nu o mai duce mult inainte. Si orice vrei sa schimbi la acest sistem, costa, deh, ca la BMW.

Ideea era sa dau jos TOT sistemul hidraulic de pe masina. Asta m-ar lasa fara servo-directie si fara servo-frane.

Pentru a compensa servo-directia, exista posibilitatea de a pune o caseta de directie mecanica de pe E28 518. Probleme: a. un M30 e mult mai greu decat un M10. b. Pneurile de pe masina mea sunt late de 225mm. Deci, e de asteptat ca sa trebuiasca sa merg la sala pentru a fi capabil sa trag de volan.

In ceea ce priveste frana, e inadmisibil sa meg fara servo, dar se poate instala bine-mersi o servo vacuumatica de la E34 535i, care este o solutie excelenta.

 

Dar, sub rezerva efortului la directie, renuntarea la mecanismul servo atrage dupa sine:

- motorul nu mai consuma efort sa traga de pompa hidraulica (de servo), care se pare ca mananca in jur de 5 CP;

- masina e cu ceva Kg mai usoara (sistemul hidraulic nu e chiar usor);

- compartimentul motor e mai aerisit;

ceea ce in practica inseamna urmatoarele avantaje:

- consum mai mic de combustibil;

- putere mai multa la roti.

Edited by FiveThreeFive
Link to comment
Share on other sites

Primul BMW pe care l-am incercat a fost un E12 520 fara servodirectie si efortul pentru miscarea volanului mi s-a parut foarte mic (Am facut o intoarcere din trei miscari). Cauciucurile aveau 185 cm latime. Cred ca volanul E28-ului meu cu servo se misca mai greu decat pe cel de E12 fara servo, insa cel de pe E12 avea si diametru putin mai mare.

 

Cat despre numarul de ture... habar n-am.

EDIT:

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=56705 zice ca sunt 4,3 ture

Edited by TiL
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.