Jump to content

Diesel + cutie steptronic ...


Stefan_SNK

Recommended Posts

Dupa cum stiti de 2 sapt am schimbat turbina cu una noua la masina proaspat achizitionata.

Printre celebrele cauze care defecteaza turbina ... ulei prost .. filtru epurator ... uzura morala.. .exista si asazisa cauza a condusului subturat.... in cazul cutiilor manuale. Este un mit ? oare ? ... de ce spun asta pentru ca din multe discutii cu posesori de diesel bmw si alte marci ar fi indicat sa tin turbina treaza :blink:... adica sa conduc peste pragul de unde incepe sa intre turbina ... asta inseamna 1800 - 2000 ture.

Toate bune si frumoase pana am incercat... de indata ce incep sa conduc mai turat / cu bocancul greu etc... sar de viteza dorita... fiind nevoit ca la 2000 .2200 ture..sa am 100 km/h sau chiar mai mult...

 

In alte cazuri daca merg normal steptronicu schimba pana in 2000 de ture ..iar la 50 km/h - 60 km/h am undeva intre 1200 - 1400 turatii ceea ce = subturat.

 

Turbina ca principiu de functioanre este un rotor cu doua camere cu paleti ... gazele din motor sub presiune invart paletii ...apoi pleaca mai departe spre esapament... paletii invart axul care pe partea cealalta in cealalta camera invarat alti paleti care aspira aer rece... si il directioneaza catre admisie.. sub presiune.. 1.4 bari etc... Deci ... mersul subturat ce poate provoca ? ...presiunea gazelor sa nu invarta rotorul .. ...suficient de rapid cat sa ajunga la presiunea necesara ... Gazele trec oricum prin camera turbinei ..rotorul se invarte ..oricum..deci ? nu se poate bloca...

 

Care este explicatia mersului subturat ? de ce dauneaza ?

Cutiile steptronic au fost gandite in mersul normal sa schimbe pana in 2000 ? Sanatos sau nu ?

Astept pareri ..

 

pentru ... explicatie mai detalitata privind functionarea turbo suflantei uitati o schema:

 

Am uitat sa mai adaug ..ca pentru o miscare usoara ....prin turbina ...mai precis axul este lubrifiat cu ulei din motor ..care atunci cand turbina se defecteaza sfarseste aruncat ori prin camera de aer proaspat si ulterior in admisie ...ori direct prin evacuarea incinsa (asa se ramane fara ulei ..si se creaza norul urias de fum). Uleiul nu se poate intari... pentru ca este acelasi ulei din motor cu aceleasi propietati .. .si la aceeasi temperatura.

post-1464-1200918556_thumb.jpg

Edited by Stefan_SNK
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mersul subturat din cate stiu eu dauneaza electrovalvei EGR...Banuiesc ca nu s-o unge corespunzator ... ca nu s-o raci corespunzator ...

valva egr reintroduce gazele nearse din motor inapoi in camera de ardere... in afara ca masina o sa aiba un miros placut la evacuare :blink: o sa polueze mai putin nu dauneaza... acea valva nu e electrica din cate stiu e actionata la presiune ...e o supapa cu arc

Link to comment
Share on other sites

Mersul subturat cauzeaza depuneri de funingine pe paletii turbinei si asta va cauza stricarea turbinei.

 

Nu este deloc un mit, este una dintre cauzele principale pentru stricarea turbinei, alaturi de surge.

 

Surge-ul apare cand esti subturat si calci LA MAXIM pedala de acceleratie si o mentii macar juma de secunda.

 

Este deasemenea important sa lasi turbina sa se raceasca la relanti dupa un drum mai lung.

Link to comment
Share on other sites

Mersul subturat cauzeaza depuneri de funingine pe paletii turbinei si asta va cauza stricarea turbinei.

 

Nu este deloc un mit, este una dintre cauzele principale pentru stricarea turbinei, alaturi de surge.

 

Surge-ul apare cand esti subturat si calci LA MAXIM pedala de acceleratie si o mentii macar juma de secunda.

 

de surge am uitat ..sa mentionez cand se face presiune inversa si se deformeaza paletii ...forteaza in ax... lagare...iar se ajunge la distrugerea turbinei.

Dar citeam in ghidul ... mersului cu diesel si eu ..contrazic ca ...daca as merge turat in felul ala ...as merge cu mult peste viteza legala in oras si evident cu un consum destul de mare ...

Depunerea de funingine pe paleti e o cauza plauzibila... dar normal in ture mici ..motorul nu ar trebui sa scoata funingine .. de aia exista filtru epurator si valva egr... ca tocmai arderea sa fie cat mai completa...iar in turbina ...pe langa gaze ...sa nu ajunga si alte impuritati

Edited by Stefan_SNK
Link to comment
Share on other sites

Dupa cum stiti de 2 sapt am schimbat turbina cu una noua la masina proaspat achizitionata.

Printre celebrele cauze care defecteaza turbina ... ulei prost .. filtru epurator ... uzura morala.. .exista si asazisa cauza a condusului subturat.... in cazul cutiilor manuale. Este un mit ? oare ? ... de ce spun asta pentru ca din multe discutii cu posesori de diesel bmw si alte marci ar fi indicat sa tin turbina treaza :blink:... adica sa conduc peste pragul de unde incepe sa intre turbina ... asta inseamna 1800 - 2000 ture.

Toate bune si frumoase pana am incercat... de indata ce incep sa conduc mai turat / cu bocancul greu etc... sar de viteza dorita... fiind nevoit ca la 2000 .2200 ture..sa am 100 km/h sau chiar mai mult...

 

In alte cazuri daca merg normal steptronicu schimba pana in 2000 de ture ..iar la 50 km/h - 60 km/h am undeva intre 1200 - 1400 turatii ceea ce = subturat.

 

Turbina ca principiu de functioanre este un rotor cu doua camere cu paleti ... gazele din motor sub presiune invart paletii ...apoi pleaca mai departe spre esapament... paletii invart axul care pe partea cealalta in cealalta camera invarat alti paleti care aspira aer rece... si il directioneaza catre admisie.. sub presiune.. 1.4 bari etc... Deci ... mersul subturat ce poate provoca ? ...presiunea gazelor sa nu invarta rotorul .. ...suficient de rapid cat sa ajunga la presiunea necesara ... Gazele trec oricum prin camera turbinei ..rotorul se invarte ..oricum..deci ? nu se poate bloca...

 

Care este explicatia mersului subturat ? de ce dauneaza ?

Cutiile steptronic au fost gandite in mersul normal sa schimbe pana in 2000 ? Sanatos sau nu ?

Astept pareri ..

 

pentru ... explicatie mai detalitata privind functionarea turbo suflantei uitati o schema:

 

Am uitat sa mai adaug ..ca pentru o miscare usoara ....prin turbina ...mai precis axul este lubrifiat cu ulei din motor ..care atunci cand turbina se defecteaza sfarseste aruncat ori prin camera de aer proaspat si ulterior in admisie ...ori direct prin evacuarea incinsa (asa se ramane fara ulei ..si se creaza norul urias de fum). Uleiul nu se poate intari... pentru ca este acelasi ulei din motor cu aceleasi propietati .. .si la aceeasi temperatura.

 

mergi pe manual si schimbi unde vrei tu...sau pe sport

Link to comment
Share on other sites

Mersul subturat din cate stiu eu dauneaza electrovalvei EGR...Banuiesc ca nu s-o unge corespunzator ... ca nu s-o raci corespunzator ...

valva egr reintroduce gazele nearse din motor inapoi in camera de ardere... in afara ca masina o sa aiba un miros placut la evacuare :blink: o sa polueze mai putin nu dauneaza... acea valva nu e electrica din cate stiu e actionata la presiune ...e o supapa cu arc

Atunci de ce i se mai zice electrovalva ? :)

Link to comment
Share on other sites

Daca vei merge subturat vei avea un consum mai mare decat daca vei merge turat.

:blink: aici te contrazic .... cand intra turbina ...masina cere combustibil mai mult so ..supraalimentare

1) Turbina nu intra, nu iese , nu scoate capu . Ea functioneaza tot timpul. Si sa sti ca supra-alimentare inseamna, in cazul nostr,al masinilor de serie,supra-alimentare cu aer, nu combustibil

Link to comment
Share on other sites

Daca vei merge subturat vei avea un consum mai mare decat daca vei merge turat.

:blink: aici te contrazic .... cand intra turbina ...masina cere combustibil mai mult so ..supraalimentare

 

Eu zic sa te mai documentezi...

Sau testeaza practic.

 

Si sa sti ca supra-alimentare inseamna, in cazul nostru, al masinilor de serie, supra-alimentare cu aer, nu combustibil

 

Amestecul combustibil este format de aer + combustibil, ca sa rezulte putere trebuie sa ai un amestec echilibrat, nici prea sarac in combustibil sau aer nici prea bogat.

 

Daca turbina ar baga aer insa debitul de combustibil ar fi mic n-ar rezulta putere in plus, motorul chiar ar merge prost.

Link to comment
Share on other sites

Daca vei merge subturat vei avea un consum mai mare decat daca vei merge turat.

:blink: aici te contrazic .... cand intra turbina ...masina cere combustibil mai mult so ..supraalimentare

1) Turbina nu intra, nu iese , nu scoate capu . Ea functioneaza tot timpul. Si sa sti ca supra-alimentare inseamna, in cazul nostr,al masinilor de serie,supra-alimentare cu aer, nu combustibil

ok, aici nu ma pricep ....doar deduc..

cert e ca daca merg turat 2000 .. 2500 ture... am consum mare.. media 13 - 14... fata de 10 - 11..daca merg normal

Link to comment
Share on other sites

Atunci de ce i se mai zice electrovalva ? :blink:

 

"E" nu vine de la electrovalva, ci de la Exhaust

Mie mi s-a curatat asanumita valva EGR si nu am vazut nimic electric sau electronic la ea... :) un cot de teeava cu supapa cu arc ..mecanica

Edited by Stefan_SNK
Link to comment
Share on other sites

Atunci de ce i se mai zice electrovalva ? :blink:

 

"E" nu vine de la electrovalva, ci de la Exhaust

 

Intr-adevar la unele masini aceasta valva este actionata electric. In cazul de fata nu, insa.

Da, stiu insa asa am mai auzit pe la mecanici...

Link to comment
Share on other sites

13 - 14... fata de 10 - 11..daca merg normal

Nu mergi deloc normal... La deteriorarea turbinei mai adauga si o uzura la nivelu vibrochenului si al pistoanelor,care chiar daca masina are cuplu mare trebuie sa faca un efort sa mentina turatia motorului-asta in special in treptele 4,5etc.

Link to comment
Share on other sites

Deci ...turbina se defecteaza....la mersul subturat in cazul defectiunilor in lant sau neexplotarii corecte:

 

- Filtru epurator infundat / prost

- Ulei prost ce lasa reziduri ce sfarsesc in ardere

- Valva EGR infundata ...ce lasa gazele nearse ..sa se evacueze = reziduri care se pot depune.

- Motorina proasta

 

Alte cauze ? ....

 

13 - 14... fata de 10 - 11..daca merg normal

Nu mergi deloc normal... La deteriorarea turbinei mai adauga si o uzura la nivelu vibrochenului si al pistoanelor,care chiar daca masina are cuplu mare trebuie sa faca un efort sa mentina turatia motorului-asta in special in treptele 4,5etc.

 

Mersul normal cu cutie steptronic inseamna ..mers cu plecare de pe loc lina..si accelerat progresiv pana la atingerea vitezei de deplasare dorita (in oras 50 - 60). In cazul in care nu vreau sa simt fortele G ale acceleratiei ....pedala o apas temperat si apasand temperat ...CUTIA DE VITEZE schimba la 1900 - 2000 ture... ceea ce consider nromal

Edited by Stefan_SNK
Link to comment
Share on other sites

Regimun normal unui motor diesel este undeva intre 2200 si 3200 de rot/min.Eu treapta a 4-a in oras o folosesc foarte rar si in spec noapte cand depsasesc 60-65 de km/h

...Te invit la urmatoarea intalnire sa ne plimbam cu 2200 - 3200 de ture in viteza a treia.

Aici e vorba de cutia steptronic... mers normal ..pe modul Drive.

daca am trecut de 2200 de ture automat steptronicu schimba automat si ajung in a cincea viteza.

Link to comment
Share on other sites

Bun, atunci care este rationamentul cutiei automate ? ..in oras... chiar vedeam utilitatea cutiei ....afara cu atat mai putin

De ce a fost gandita asa ? daca regimul de functionare a motorului este la 2200 ture... de ce schimba la 2000 de ture

Link to comment
Share on other sites

Regimun normal unui motor diesel este undeva intre 2200 si 3200 de rot/min.Eu treapta a 4-a in oras o folosesc foarte rar si in spec noapte cand depsasesc 60-65 de km/h

...Te invit la urmatoarea intalnire sa ne plimbam cu 2200 - 3200 de ture in viteza a treia.

Aici e vorba de cutia steptronic... mers normal ..pe modul Drive.

daca am trecut de 2200 de ture automat steptronicu schimba automat si ajung in a cincea viteza.

steptronicul nu schimba in functie de cat bagi piciorul in pedala?

Link to comment
Share on other sites

Regimun normal unui motor diesel este undeva intre 2200 si 3200 de rot/min.Eu treapta a 4-a in oras o folosesc foarte rar si in spec noapte cand depsasesc 60-65 de km/h

...Te invit la urmatoarea intalnire sa ne plimbam cu 2200 - 3200 de ture in viteza a treia.

Aici e vorba de cutia steptronic... mers normal ..pe modul Drive.

daca am trecut de 2200 de ture automat steptronicu schimba automat si ajung in a cincea viteza.

steptronicul nu schimba in functie de cat bagi piciorul in pedala?

ba da ... dar daca bagi picioru prea mult risti sa depasesti viteza legala si o deplasare placuta o transformi intr-una de alergatura....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.