Jump to content

Diesel + cutie steptronic ...


Stefan_SNK

Recommended Posts

Regimun normal unui motor diesel este undeva intre 2200 si 3200 de rot/min.Eu treapta a 4-a in oras o folosesc foarte rar si in spec noapte cand depsasesc 60-65 de km/h

...Te invit la urmatoarea intalnire sa ne plimbam cu 2200 - 3200 de ture in viteza a treia.

Aici e vorba de cutia steptronic... mers normal ..pe modul Drive.

daca am trecut de 2200 de ture automat steptronicu schimba automat si ajung in a cincea viteza.

steptronicul nu schimba in functie de cat bagi piciorul in pedala?

pai si asta inseamna sa devin "racer" prin oras ca sa-mi schimbe la 2200-3000 rpm???

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

la mine se intampla sa tremure cand e pe la 1500 de ture, ca si cum ar fi subturata, cam cum face la manuale cand esti intr-o treapta superioara la o viteza mai mica. Trebuie sa accelerez sau sa pun putina frana ca ea nu schimba altfel singura. Credeti ca ar trebui sa-mi fac griji? Edited by Rares
Link to comment
Share on other sites

la mine se intampla sa tremure cand e pe la 1500 de ture, ca si cum ar fi subturata, cam cum face la manuale cand esti intr-o treapta superioara la o viteza mai mica. Trebuie sa accelerez sau sa pun putina frana ca ea nu schimba altfel singura. Credeti ca ar trebui sa-mi fac griji?

cred ca ar trebui sa schimbi uleiul din cutie ...din cate stiu ....se schimba ...la 160 000 km la steptronic.

Nu este o manifestare normala.

Link to comment
Share on other sites

la mine se intampla sa tremure cand e pe la 1500 de ture, ca si cum ar fi subturata, cam cum face la manuale cand esti intr-o treapta superioara la o viteza mai mica. Trebuie sa accelerez sau sa pun putina frana ca ea nu schimba altfel singura. Credeti ca ar trebui sa-mi fac griji?

cred ca ar trebui sa schimbi uleiul din cutie ...din cate stiu ....se schimba ...la 160 000 km la steptronic.

Nu este o manifestare normala.

se poate doar verifica nivelul la ulei?

Link to comment
Share on other sites

Uleiul isi pierde proprietatile in timp, degeaba este nivelul ok daca uleiul nu mai protejeaza cutia.

 

Regimun normal unui motor diesel este undeva intre 2200 si 3200 de rot/min.Eu treapta a 4-a in oras o folosesc foarte rar si in spec noapte cand depsasesc 60-65 de km/h

...Te invit la urmatoarea intalnire sa ne plimbam cu 2200 - 3200 de ture in viteza a treia.

Aici e vorba de cutia steptronic... mers normal ..pe modul Drive.

daca am trecut de 2200 de ture automat steptronicu schimba automat si ajung in a cincea viteza.

steptronicul nu schimba in functie de cat bagi piciorul in pedala?

pai si asta inseamna sa devin "racer" prin oras ca sa-mi schimbe la 2200-3000 rpm???

Daca schimba la 2200-3000 rpm esti racer? :blink:

 

ba da ... dar daca bagi picioru prea mult risti sa depasesti viteza legala si o deplasare placuta o transformi intr-una de alergatura....

Exagerezi un pic :)

Link to comment
Share on other sites

habar n-am daca are turbo sau nu motorul la care ma refeream eu (3500 cmc V6 benzina, 4x4),

probl e ca pe automat-automat dupa auz schimba pe la 2000-2200 de ture,

am vazut ca pot merge la 1000 de ture, consumul este 5-7, dar pierde viteza repede, in mod obisnuit merge pe la 1300, consum ~12,

la acceleratie de depasire sau rampa consum maxim (30 afisat), ca si la relanti (asta nu inteleg de ce afiseaza maxim cand sta pe loc);

ultimul consum mixt a fost 11,2 %, la inceput aveam cam 18%;

turatii peste 2500 am avut la coborare, pe smg 0-2 sau 0-3

inca ceva apropo de viteza: tabelul de presiune in pneuri in functie de dimensiuni, incarcare, viteza - limita separatoare pentru viteza este 190km/h

Link to comment
Share on other sites

pai si asta inseamna sa devin "racer" prin oras ca sa-mi schimbe la 2200-3000 rpm???

Daca schimba la 2200-3000 rpm esti racer? :)

 

pai esti ca ai nevoie sa o tii tot timpu la 2-3rpm pt a sta turbina in functiune dupa cum spuneti voi si asta implica sa o alergi destul de tare

:blink:

Link to comment
Share on other sites

Bun, atunci care este rationamentul cutiei automate ? ..in oras... chiar vedeam utilitatea cutiei ....afara cu atat mai putin

De ce a fost gandita asa ? daca regimul de functionare a motorului este la 2200 ture... de ce schimba la 2000 de ture

Apasa un pic mai tare pe pedala si cand ajungi la turatia dorita ridica piciorul dar nu complet, astfel cutia va schimba la turatia dorita. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Apasa un pic mai tare pe pedala si cand ajungi la turatia dorita ridica piciorul dar nu complet, astfel cutia va schimba la turatia dorita. :blink:

Eu am incercat asta in acest week-end, am condus cu ochii in turometru.Schimba tot cand vrea ea, nu cand vreau eu.Iar in trafic par o nebuna.Se uita lumea cum accelerez ca sa am de ce sa franez cateva sute de metri mai incolo.Pana la urma, cutia asta sigur schimba mai corect decat as putea-o face eu. :)

Link to comment
Share on other sites

Daca mergi constant, cu acceleratii line pe drum orizontal sau in coborare intre 1300...2000 de turatii nu dauneaza mare lucru. Incearca sa nu-i dai talpa la turatii de genul asta, chiar daca steptronicul retrogradeaza treapta de viteza si reprezinta o masura de siguranta in plus fata de manuala.
Link to comment
Share on other sites

Apasa un pic mai tare pe pedala si cand ajungi la turatia dorita ridica piciorul dar nu complet, astfel cutia va schimba la turatia dorita. :blink:

Eu am incercat asta in acest week-end, am condus cu ochii in turometru.Schimba tot cand vrea ea,

 

Nu are cum sa schimbe asa vitezele, este cutie comandata de computer nu de vacuum. :)

Link to comment
Share on other sites

vin in ajutorul acestul topic cu ... un filmulet facut experimental de mine acum jumate de ora...

Am iesit cu masina ..am avut un drum de facut .. din Piata Sudului ... Big Berceni pana ...la iesirea din pasajul muncii unde m-a luat radarul :blink: dar for science merita :)

Deci ! Prima parte ies dintre stradute... am filmat cu telefonul si l-am prins cumva de volan asa ca atunci cand rotesc volanul se va roti si telefonul :) ...

Conteaza ce e in linie dreapta.

 

Edited by Stefan_SNK
Link to comment
Share on other sites

Daca mergi constant, cu acceleratii line pe drum orizontal sau in coborare intre 1300...2000 de turatii nu dauneaza mare lucru. Incearca sa nu-i dai talpa la turatii de genul asta, chiar daca steptronicul retrogradeaza treapta de viteza si reprezinta o masura de siguranta in plus fata de manuala.

Pai eu merg constant, lin si frumos :blink: , am facut doar o incercare sa o tin mai sus in turatii, dar m-am lamurit : las masina in pace, ca stie ea mai bine. :)

Link to comment
Share on other sites

Daca mergi constant, cu acceleratii line pe drum orizontal sau in coborare intre 1300...2000 de turatii nu dauneaza mare lucru. Incearca sa nu-i dai talpa la turatii de genul asta, chiar daca steptronicul retrogradeaza treapta de viteza si reprezinta o masura de siguranta in plus fata de manuala.

Pai eu merg constant, lin si frumos :) , am facut doar o incercare sa o tin mai sus in turatii, dar m-am lamurit : las masina in pace, ca stie ea mai bine. :)

 

Asa imi doresc si eu sa merg, dar daca mi se zice ca nu e sanatos pentru turbina :blink: ce sa mai fac ... de asta am zis sa deschid si topicul asta. Poate ma lamuresc daca masina stie sau nu ce face :) singura...daca merg calm

Defapt tentativa mea era sa merg in turatii mai mari :)

Edited by Stefan_SNK
Link to comment
Share on other sites

Asa imi doresc si eu sa merg, dar daca mi se zice ca nu e sanatos pentru turbina :blink: ce sa mai fac ... de asta am zis sa deschid si topicul asta. Poate ma lamuresc daca masina stie sau nu ce face :) singura...daca merg calm

Defapt tentativa mea era sa merg in turatii mai mari :)

Eu ma gandesc ca daca dauna stiau inginerii de la BMW sa seteze altfel cutia. Motoarele BMW indiferent de carburant sint renumite prin elasticitatea lor. Prin faptul ca si la 1000 de ture torc si se accelereaza la fel de frumos si liniar, turatie la care majoritatea celorlaltor motoare deja tusesc.

Link to comment
Share on other sites

Hai ca m-am uitat si eu atent la filmuletul lui stefan_SNK.A trecut de 3000 doar cand masina avea peste 80-90 la ora.Eu ating viteza asta o data -de doua ori pe saptamana.In rest, masina a stat mai mereu sub 2000 de turatii.La fel se comporta si a mea.O sa pun un mic cetatean sa filmeze bordul , sa vedem daca e vreo diferenta.

Masina lui Ciupanezu are motor mai mare, cred ca schimba mai sus in mod natural :) ! (Treceti-o la "perle" :blink: !)

Edited by 525da
Link to comment
Share on other sites

Hai ca m-am uitat si eu atent la filmuletul lui stefan_SNK.A trecut de 3000 doar cand masina avea peste 80-90 la ora.Eu ating viteza asta o data -de doua ori pe saptamana.In rest, masina a stat mai mereu sub 2000 de turatii.La fel se comporta si a mea.O sa pun un mic cetatean sa filmeze bordul , sa vedem daca e vreo diferenta.

Masina lui Ciupanezu are motor mai mare, cred ca schimba mai sus in mod natural :) ! (Treceti-o la "perle" :blink: !)

O sa testez pe sport :) dar nu ma mai risc prin oras :) ..ca aseara am luat radar la 71 km...chiar la terminarea filmuletuluil

Link to comment
Share on other sites

De ce ma rog la benzina merge mersul subturat?! Doar pt ca nu are turbina? Si acolo sunt forte care trebuie invinse. Cu cat turatia e mai mica, cu atat motorul are o putere mai mica si trebuie sa mute o caroserie din loc, plus fortele suplimentare care apar in cutie, ambreiaj. Pe langa asta, nu avem turbo dar avem bujii. Care daca nu lucreaza in temperatura, se umplu de calamina, de la amestecul incomplet. Si apar alte probleme: amestecul nu va fi ars ca lumea deci sonda lambda va modifica semnalul, ECU compenseaza si tot asa, intri intr-o bucla. In regimurile tranzitorii, ECU stie sa compenseze prin modificarea amestecului, a aprinderii. Daca mergi cu masina in alte regimuri decat acelea la care a fost gandita, nu trebuie sa te mire ca masina consuma mult, nu trage, sonda lambda se busheste, catalizatorul se busheste. Daca masina merge cu amestec prost, prost va merge.

Masina trebuie condusa in regimul la care a fost gandita. Teoretic intre zona cuplu maxim/putere maxima. Nu se poate mereu asa, dar acolo e bine sa tindem.

Ce nu mi-e clar cu Steptronicul asta, el nu stia sa invete stilul de condus? Adica daca mergi intr-un stil anume, parca-l memora. Sau nu la Steptronic se intampla asta? Eu in locul tau, macar o data pe zi as trage-o pe manual si as alerga-o putin, s-o turez pe la un 4000-4500.

Link to comment
Share on other sites

BUn ....concluzii.. am venit ...de la plimbare:

Mers pe sport :blink: sschimbat la 2500 3000 ... e ok :)

Cu toate ca atunci aveam consum instant 14 - 15 fata de 1200 - 1400 rotatii la 60 km/h cu consum de 9 - 10 dieselul steptronic...corect ar fi condus pe sport

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.