Jump to content

Nivel lichid racire


Kosty99Pjd

Recommended Posts

lichidul de racire se masoara NUMAI cu motorul rece

plutitorul ala trebuie sa fie 2-3cm iesit cand nivelul este normal (maxim) iar daca este sub nivelul guri radiatorului inseamna ca trebuie completat

schema de pe capac iti da mura in gura :blink:

Link to comment
Share on other sites

cred ca se refera la vasul de expansiune..daca da, el trebuie sa fie la maxim cand e rece,atunci cand e cald daca o dechizi da pe afara si risti sa te si oparesti..si la ala din bord trebuie sa-ti stea la mijloc dupa ce sa incalzit motorul :blink:

 

 

N-ai cum sa te oparesti pt ca fiind sub presiune n-ai cum sa-l desfaci...

Link to comment
Share on other sites

Cum sa nu poti sa-l desfaci ? Se desface fara probleme,

 

 

Prietene.... Eu am incercat sa-l desfac nu vorbesc de pe alte forumuri sau din filme de pe youtube..... NU SE POATE.

 

E ca si cand incerci sa desfaci o "oala minune "... NU SE POATE DUPA LEGILE FIZICII !

Nu zic nu.... Poate tu ai reushit.... MAI STII ?

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

lichidul de racire se masoara NUMAI cu motorul rece

plutitorul ala trebuie sa fie 2-3cm iesit cand nivelul este normal (maxim) iar daca este sub nivelul guri radiatorului inseamna ca trebuie completat

schema de pe capac iti da mura in gura :blink:

la mine cand motorul este rece plutitorul ( capul de la batul acela) sta cam 2-3 cm sub capacul radiatorului. Asta inseamna ca mai trebuie completat lichid. Cu ce fel de antigel trebuie completat?

Link to comment
Share on other sites

Prietene :blink: , eu iti zic sa ce poate. Si inca foarte usor ...

si eu zic la fel ! numai ca tashneste apa fiarta si exista pericolul sa faci buba :)

 

 

nu stiu cum sa zic ca este la benzina...dar la diesel cand mi s-a aprins becu pt completat cu apa in mers ,am oprit masina pe dreapta cu avariile ,am desfacut busonul de la vasul de expansiune am pus niste apa plata si nu s-a mai aprins de atunci...nu a sarit si nu a tasnit nimic

Link to comment
Share on other sites

nu stiu cum sa zic ca este la benzina...dar la diesel cand mi s-a aprins becu pt completat cu apa in mers ,am oprit masina pe dreapta cu avariile ,am desfacut busonul de la vasul de expansiune am pus niste apa plata si nu s-a mai aprins de atunci...nu a sarit si nu a tasnit nimic

Probabil nu mai avea ce sa tasneasca, ca nu mai aveai lichid in instalatia de racire :blink:.

Link to comment
Share on other sites

nu stiu cum sa zic ca este la benzina...dar la diesel cand mi s-a aprins becu pt completat cu apa in mers ,am oprit masina pe dreapta cu avariile ,am desfacut busonul de la vasul de expansiune am pus niste apa plata si nu s-a mai aprins de atunci...nu a sarit si nu a tasnit nimic

Probabil nu mai avea ce sa tasneasca, ca nu mai aveai lichid in instalatia de racire :) .

 

 

Am pus 1 pahar de apa... :blink: nivel max

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

E in neregula. Inseamna ca circuitul de racire nu este etans.

Sistemul este facut sa functioneze la o presiune mai mare decat presiunea atmosferica, pentru a creste temperatura de fierbere a lichidului de racire.

Link to comment
Share on other sites

Cum sa nu poti sa-l desfaci ? Se desface fara probleme,

 

 

Prietene.... Eu am incercat sa-l desfac nu vorbesc de pe alte forumuri sau din filme de pe youtube..... NU SE POATE.

 

E ca si cand incerci sa desfaci o "oala minune "... NU SE POATE DUPA LEGILE FIZICII !

Nu zic nu.... Poate tu ai reushit.... MAI STII ?

Eu l-am scos chiar ieri...chiar fara probleme :blink:

Link to comment
Share on other sites

Ma mai intrebase cineva cu un touring, in trafic, ce inseamna beculetul ala ca un acvariu cu valuri la suprafata :) . Dupa ce a aflat ca e vorba de nivel scazut de antigel si pe unde se poate completa, omul se apucase sa desfaca capacul la radiator. Noroc ca l-am oprit la timp... Nu va jucati cu de-a experimentatul, lasati motorul sa se raceasca. :blink:
Link to comment
Share on other sites

....nu se pune apa rece peste apa calda...risti sa fisurezi _chiulasa_...(ma mir ca ai putut desface capacul fara sa iasa apa fierbinte afara....)....

da nu va mai jucati cu asta ...acum cativa ani am stat 3 saptamani cu fata bandajata de la apa fiarta sarita direct in fata :blink: ca un Dobitoc idiot am scos capacul si ...

Link to comment
Share on other sites

ma nu stiu cum e la seria 3 da la 5 2001 pot sa desfac capacul de la vasul de expansiune oricand

 

l-am desfacut si dupa un drum de Timisoara Satu Mare si a facut un pic de FASSSSS dar nu a dat sa iasa din vas

 

eu am schimbat lichidul anul trecut si a fost "interesant" pana ce am reusit sa scot aerul din instalatie dar TIS mi-a fost de mare ajutor :blink:

 

de ce am facut-o eu :) pt ca am fost la 5 servisuri si habar nu aveau. Nu au spus pe fata dar cand i-am intrebat pasii <-au inceput sa ma abureasca, eu in prealabil am citit in TIS :D

 

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=17&fg=05

 

capacul de la vasul de expansiune e si valva de presiune care mentine presiunea "15 RADIATOR CAP 1,4BAR "

 

eu sunt de parere:

 

daca da apa sa iasa <- instalatia nu e aerisita sau intra aer in intalatie pe undeva -> adica se pierde pe undeva lichid de racire

 

daca totul e in ordine poti sa desfaci capacul de la vasul de expansiune oricand cu exceptia momentului cand se deschide termostatul !!

 

dar cand acul e la mijloc <- 78-82 C trebuie sa poti desface capacul de la vasul de expansiune fara ca apa sa dea pe langa :D

 

:) cand testati asta sa va protejati pe mana cu carpa si sa :) nu desfaceti capacul de tot :) (ca si la o sticla de suc asteptati pana ce iese gazu) daca sesizati ca tinde sa dea pe langa sa il puteti restrange

 

succes :)

Edited by clauberty
Link to comment
Share on other sites

[...] eu sunt de parere:

 

daca da apa sa iasa <- instalatia nu e aerisita sau intra aer in intalatie pe undeva -> adica se pierde pe undeva lichid de racire

 

daca totul e in ordine poti sa desfaci capacul de la vasul de expansiune oricand cu exceptia momentului cand se deschide termostatul !!

Asa e, dar invers :blink: Daca nu se creeaza presiune inseamna ca circuitul nu este etans.

Apropo, ce legatura are deschiderea termostatului ?

Link to comment
Share on other sites

Asa e, dar invers :) Daca nu se creeaza presiune inseamna ca circuitul nu este etans.

Apropo, ce legatura are deschiderea termostatului ?

 

:) am lasat loc de interpretari :blink: si am zis ca nu se va mai intampla :)

 

are loc un fenomen

 

cand apa sa incalzeste isi mareste volumul si daca systemul nu e etans scapa presiune sau chiar lichid

 

insa cand se raceste isi micsoreaza volumul deci -> creaza vacum in instalatie si asa intra aer in instalatie

 

daca supapa din capac cedeaza va scapa lichid pe la capac dar de obicei ea se blocheaza sau se declanseaza doar la presiuni mai mari de 1.4 BAR si incepe sa se suprasolicite garniturile si furtunele

 

 

ce priveste termostatul cand el se deschide incepe sa se amestece apa calda de la motor cu apa rece din radiator, si diferentele de grade sunt destul de mari si de aceea are loc o expansiune a volumului apei -> rolul vasului de expansiune

 

de aceia cand termostatul e pe "duca" deschide la tempereaturi din ce in ce mai mari si reactia cald rece devine mai violenta -> presiuni mai mari si apare lantul slabiciunilor :)

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...fg=05&hl=19

 

scrie in dreptul piesei 15 RADIATOR CAP -> 1,4BAR daca presiunea este depasita valva se deschide si va elibera surplusul de presiunea pana ajunge la 1.4 BAR

 

daca vei avea curiozitatea sa deschizi capacul de la vasul de expansiune cand deschide termostatul apa va da pelanga

 

din pacate nu stiu cine dar povestea pe forum ca nu a strans destul de bine capacul de la vasul de expansiune si dupa ce a parcurs o distanta X a aprcat; cand s-a intors la masina a observat sau i-a atras atentia cineva ca are o balta sub masina

Edited by clauberty
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.