Jump to content

Intrebare tehnica


Recommended Posts

ce face piesa 9?!

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=40

 

pe langa faptul ca este un senzor de temperatura cum poate influenta el buna functionare a masinIi sau proasta functionare a masinii?!

pai sensoru ala e pentru buna functionare a masinii , in mom in care nu-i ceva in regula nu mai exista acea buna functionare a masinii :blink:

Link to comment
Share on other sites

Presiunea e direct proportionala cu temperatura, ma gandesc ca atunci cand temperatura e prea mare pe sistemul de racire al turbinei, si presiunea e prea mare si in cazul in care sare de o anumita limita, computerul intervine taind alimentarea. Mi se pare ca de la 1.5 bari in sus.
Link to comment
Share on other sites

Presiunea e direct proportionala cu temperatura, ma gandesc ca atunci cand temperatura e prea mare pe sistemul de racire al turbinei, si presiunea e prea mare si in cazul in care sare de o anumita limita, computerul intervine taind alimentarea. Mi se pare ca de la 1.5 bari in sus.

 

 

ai o explicatie destul de pertinenta :blink:

am mai auzit varianta asta de la un mecanic

insa pe mine ma intereseaza daca cumva pana sa depaseasca pragul de presiune el mai face ceva sau este activ pana in momentul respectiv de depasire a pragului ,altfel, se poate si fara el ?!?....sau daca e defect care este riscul

Link to comment
Share on other sites

Ce pot sa iti spun din experienta personala, si eventual sa iti fac o poza din manualul unui Audi pe benzina turbo. Daca presiunea trece de 1.5 bari, computerul taie alimentarea. Mi se intampla cateodata, culmea cand masina inca nu e incalzita destul, sa accelerez puternic si aud pornind turbo, si pe la 4 mii si ceva de ture, am o cadere brusca, si orice as face, nu pot trece de 4 mii de ture. Pe computerul de bord, imi arata ca presiunea trecuse de 1.5 bari. Manualul spune ca in cazul in care presiunea e prea mare, se taie alimentarea pentru ca exista o problema in sistem si trebuie mers la dealer. Banuiesc eu ca masoara temperatura, nu cred ca are vreun barometru in sistem pentru ca daca esti la 2-3 mii de metri altitudine, ce naiba faci, ca evident presiunea atomosferica naturala e mai mare.
Link to comment
Share on other sites

Ce pot sa iti spun din experienta personala, si eventual sa iti fac o poza din manualul unui Audi pe benzina turbo. Daca presiunea trece de 1.5 bari, computerul taie alimentarea. Mi se intampla cateodata, culmea cand masina inca nu e incalzita destul, sa accelerez puternic si aud pornind turbo, si pe la 4 mii si ceva de ture, am o cadere brusca, si orice as face, nu pot trece de 4 mii de ture. Pe computerul de bord, imi arata ca presiunea trecuse de 1.5 bari. Manualul spune ca in cazul in care presiunea e prea mare, se taie alimentarea pentru ca exista o problema in sistem si trebuie mers la dealer. Banuiesc eu ca masoara temperatura, nu cred ca are vreun barometru in sistem pentru ca daca esti la 2-3 mii de metri altitudine, ce naiba faci, ca evident presiunea atomosferica naturala e mai mare.

 

 

:blink:

Link to comment
Share on other sites

[...]nu cred ca are vreun barometru in sistem pentru ca daca esti la 2-3 mii de metri altitudine, ce naiba faci, ca evident presiunea atomosferica naturala e mai mare.

 

Mai mica ai vrut sa spui... :blink:

 

Mica sau mare, whatever, fizica la ora actuala nu ma ajuta si imi e lene sa google-esc, in orice caz daca ar citi presiunea in loc de temperatura, presiunea atmosferica ar influenta foarte mult sistemul.

Link to comment
Share on other sites

[...]nu cred ca are vreun barometru in sistem pentru ca daca esti la 2-3 mii de metri altitudine, ce naiba faci, ca evident presiunea atomosferica naturala e mai mare.

 

Mai mica ai vrut sa spui... :blink:

 

Mica sau mare, whatever, fizica la ora actuala nu ma ajuta si imi e lene sa google-esc, in orice caz daca ar citi presiunea in loc de temperatura, presiunea atmosferica ar influenta foarte mult sistemul.

 

 

 

Citeste temperatura sigur ...asa este si piesa denumita in realoem

Link to comment
Share on other sites

[...]nu cred ca are vreun barometru in sistem pentru ca daca esti la 2-3 mii de metri altitudine, ce naiba faci, ca evident presiunea atomosferica naturala e mai mare.

 

Mai mica ai vrut sa spui... :blink:

 

Mica sau mare, whatever, fizica la ora actuala nu ma ajuta si imi e lene sa google-esc, in orice caz daca ar citi presiunea in loc de temperatura, presiunea atmosferica ar influenta foarte mult sistemul.

 

 

 

Citeste temperatura sigur ...asa este si piesa denumita in realoem

 

Piesa e un termosenzor. Ma refeream la felul in care computerul isi ia datele, daca sistemul ar fi fost conceput ca sa aiba un barometru undeva ca sa ii spuna cand ajunge la o presiune maxima, atunci ar fi influentat de presiunea atmosferica diferita. Si atunci presiunea o ia masurand temperatura, probabil cu acel termosenzor. Daca senzorul mai face si altceva in afara de asta, nu stiu sa iti spun, dar nu vad ce alt rol ar mai putea avea acolo.

Link to comment
Share on other sites

Ce pot sa iti spun din experienta personala, si eventual sa iti fac o poza din manualul unui Audi pe benzina turbo. Daca presiunea trece de 1.5 bari, computerul taie alimentarea. Mi se intampla cateodata, culmea cand masina inca nu e incalzita destul, sa accelerez puternic si aud pornind turbo, si pe la 4 mii si ceva de ture, am o cadere brusca, si orice as face, nu pot trece de 4 mii de ture. Pe computerul de bord, imi arata ca presiunea trecuse de 1.5 bari. Manualul spune ca in cazul in care presiunea e prea mare, se taie alimentarea pentru ca exista o problema in sistem si trebuie mers la dealer. Banuiesc eu ca masoara temperatura, nu cred ca are vreun barometru in sistem pentru ca daca esti la 2-3 mii de metri altitudine, ce naiba faci, ca evident presiunea atomosferica naturala e mai mare.

ma mir ca nu a sarit nimeni la gatu tau cand ai pomenit de ala ingrosatu

Link to comment
Share on other sites

ce face piesa 9?!

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=40

 

pe langa faptul ca este un senzor de temperatura cum poate influenta el buna functionare a masinIi sau proasta functionare a masinii?!

Densitatea aerului variaza in functie de temperatura. Calculatorul de injectie are nevoie sa cunoasca temperatura aerului din admisie pentru a calcula masa aerului si a doza corect amestecul carburant.

Link to comment
Share on other sites

Pai stai, senzorul asta e montat pe returul de la turbina, aerul respectiv trece prin EGR si nu mai e masurat de debitmetru. Ar mai putea computerul sa opreasca electronic turbina sa bage gazele in admisie? Presupun ca doar prin oprirea alimentarii si scaderea fortate a turatiei, nu?
Link to comment
Share on other sites

Pai stai, senzorul asta e montat pe returul de la turbina, aerul respectiv trece prin EGR si nu mai e masurat de debitmetru. Ar mai putea computerul sa opreasca electronic turbina sa bage gazele in admisie? Presupun ca doar prin oprirea alimentarii si scaderea fortate a turatiei, nu?

 

 

interesant planul asta... :blink: insa greu de crezut

Link to comment
Share on other sites

Pai asta se intampla la ce ti-am spus eu despre Audi. Gandeste-te ca turbina baga gazele de esapament inapoi in admisie. Gazele vin din turbo, trec prin intercooler si sunt racite, apoi temperatura e masurata de senzor, intra in EGR si apoi in admisie. Aerul ala vine nemasurat cantitativ, ca doar nu ajunge inapoi la debitmetru.

In cazul motorului aspirat, e mai simplu, tot aerul trece prin MAF, e masurat, computerul face un raport prestabilit cu combustibilul.

Dar in cazul turbo, ce faci cu aerul asta care iti intra nemasurat in admisie? Banuiesc ca senzorul ala ii spune computerului ca e prea mult, cum spune Paul, calculand densitatea aerului dupa temperatura lui, si atunci turbina trebuie restrictionata cumva, sa nu mai bage gaze, iar singura metoda care o vad posibila, e prin taierea alimentarii, asa scade turatia, scade volmul de gaze evacuate si automat cel de gaze reciclate de turbo. In acelasi timp, probabil determina si presiunea, pentru ca in manualul de Audi, valoarea maxima de boost e 1.5 bari, dupa care pompa intrerupe gazul.

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

Pai asta se intampla la ce ti-am spus eu despre Audi. Gandeste-te ca turbina baga gazele de esapament inapoi in admisie. Gazele vin din turbo, trec prin intercooler si sunt racite, apoi temperatura e masurata de senzor, intra in EGR si apoi in admisie. Aerul ala vine nemasurat cantitativ, ca doar nu ajunge inapoi la debitmetru.

In cazul motorului aspirat, e mai simplu, tot aerul trece prin MAF, e masurat, computerul face un raport prestabilit cu combustibilul.

Dar in cazul turbo, ce faci cu aerul asta care iti intra nemasurat in admisie? Banuiesc ca senzorul ala ii spune computerului ca e prea mult, cum spune Paul, calculand densitatea aerului dupa temperatura lui, si atunci turbina trebuie restrictionata cumva, sa nu mai bage gaze, iar singura metoda care o vad posibila, e prin taierea alimentarii, asa scade turatia, scade volmul de gaze evacuate si automat cel de gaze reciclate de turbo. In acelasi timp, probabil determina si presiunea, pentru ca in manualul de Audi, valoarea maxima de boost e 1.5 bari, dupa care pompa intrerupe gazul.

 

 

Forte interesanta corelarea asta de informatie pe care ai reusit-o matale...

pei atunci le sugerez tuturor baietilor care au 320d sa isi mai schimbe senzorul asta din cand in cand creaza multe probleme...

10 cu plus @wlf

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Pai stai, senzorul asta e montat pe returul de la turbina, aerul respectiv trece prin EGR si nu mai e masurat de debitmetru.

 

Aerul este racit de intercooler si este bagat in admisie.Acolo nu sunt gaze de evacuare, este admisia.Gazele de evacuare circula spre EGR numai pe conducte metalice si eventual sunt racite de un cooler cu apa.

Link to comment
Share on other sites

Pai stai, senzorul asta e montat pe returul de la turbina, aerul respectiv trece prin EGR si nu mai e masurat de debitmetru.

 

Aerul este racit de intercooler si este bagat in admisie.Acolo nu sunt gaze de evacuare, este admisia.Gazele de evacuare circula spre EGR numai pe conducte metalice si eventual sunt racite de un cooler cu apa.

PIESA 1 este coolerul de care vorbesti...

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=50

 

si ce legatura are asta cu senzorul de pe furtunul intercooler-egr care se intersecteaza in EGR cu cu gazele provenite de la coolerul ala( din galeria de evacuare) :blink:

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Forte interesanta corelarea asta de informatie pe care ai reusit-o matale...

pei atunci le sugerez tuturor baietilor care au 320d sa isi mai schimbe senzorul asta din cand in cand creaza multe probleme...

10 cu plus @wlf

 

Stai linistit, e doar imaginatia mea, realitatea cu siguranta e diferita, poate altcineva cu mai multe cunostinte tehnice ne spune precis cum sta situatia.

Link to comment
Share on other sites

Forte interesanta corelarea asta de informatie pe care ai reusit-o matale...

pei atunci le sugerez tuturor baietilor care au 320d sa isi mai schimbe senzorul asta din cand in cand creaza multe probleme...

10 cu plus @wlf

 

Stai linistit, e doar imaginatia mea, realitatea cu siguranta e diferita, poate altcineva cu mai multe cunostinte tehnice ne spune precis cum sta situatia.

 

am incredere in imaginatia ta...pare destul de credibil ce spui tu .. :blink:

PLUS ,caci mai cunoscator ca tine nu cred ca va mai fi ...nu cred ca va mai fi freo parere subiectiva aici ...

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.