Jump to content

Masina mea e Euro1 sau Euro2?


Dany_Arad

Recommended Posts

Salutare la toata lumea.

As avea si eu o intrebare:

tinand cont ca s-au stabilit cat de cat noile valori ale taxei de prima inmatriculare as vrea si eu sa stiu daca masina mea e Euro 1 sau Euro 2?

Sau stiti undeva pe net unde pot sa vad? (la RAR pe site erau doar masinile de la Euro3 in sus).

Masina e: E34, 525 TDS din luna noiembrie 1994.

 

M-as bucura sa fie Euro2 ca atunci taxa ar fi 1263 EUR si mi-as inscrie si eu masina in Romania (momentan e inscrisa in Austria).

 

Multumesc anticipat celor care imi vor raspunde.

Link to comment
Share on other sites

Euro2. Si eu caut o masina cu tipul ala de motor. Motorul a fost introdus in 1991 pe E34 dar nu sunt sigur daca a fost Euro2 de la inceput. Dupa 1993 este Euro2. Daca poti, pune o copie a briefului de Austria aici, cu datele masinii. Se vede acolo daca e Euro2.

Sa nu-mi ceri dovada ca nu am legat de Euro2, insa toate masinile pe care le-am vazut la vanzare aveau Euro2. Iar una din 1993 avea in geam acel sticker pe care si-l pun nemtii prin care dovedesc ca masina respecta o anumita norma de poluare (pe care ti-l dau aia de la TUV).

Link to comment
Share on other sites

pe masina nu am nici un sticker. trebuie sa primesc Brief-ul masinii si o sa ma uit acolo ce scrie. Daca nu o sa fiu lamurit o sa=l scanez si o sa-l pun aici sa va dati si voi cu parerea.

 

Multumesc oricum pentru pareri.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Deci ... tocmai am aflat, masina mea este EURO 1 ...

Ca la noi la nimeni ...

Bine ca un Opel Astra 1,7 TD tot din 11.1994 a iesit la RAR EURO 2 ... si BMW-u nu ... :twoup:

 

Incepem alte calcule sa vedem cum platim taxa aia idioata ...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Salutare la toata lumea.

As avea si eu o intrebare:

tinand cont ca s-au stabilit cat de cat noile valori ale taxei de prima inmatriculare as vrea si eu sa stiu daca masina mea e Euro 1 sau Euro 2?

Sau stiti undeva pe net unde pot sa vad? (la RAR pe site erau doar masinile de la Euro3 in sus).

Masina e: E34, 525 TDS din luna noiembrie 1994.

 

M-as bucura sa fie Euro2 ca atunci taxa ar fi 1263 EUR si mi-as inscrie si eu masina in Romania (momentan e inscrisa in Austria).

 

Multumesc anticipat celor care imi vor raspunde.

Salut, am luat de la cineva tot un E34, 525 TDS din 1994, cred ca e tot noiembrie, mi-a placut rau de tot masina. Porneste cam greu, si e cam lenta, cred ca e de la pompa, dar m-am indragostit de ea. E din Italia. Spune-mi te rog, tu cum ai descoperit ca e EURO 1?

Link to comment
Share on other sites

daca aveam numarul de omologare de la RAR-ul nostru nu mai intrebam.

Masina fiind inscrisa in Austria, nu am acel numar de omologare.

Am cautat si pe net si nu am gasit liste cu masinile / motoarele euro2.

 

salutare,

eu am E34 520i din ianuarie 1993 si pe certificatul de inmatriculare scrie euro 2

tipul motorului este: 206S2

 

numarul de omologare la mine se termina cu XI.... http://www.rarom.ro/rovigneta.html

 

a ta sigur are euro 2 (sau ar trebui sa aiba...)

Edited by dydysoft
Link to comment
Share on other sites

trebuie sa scrie in brieful masinii norma de poluare. posibil sa fie si d2 (norma specifica germaniei), dar din cate stiu cand mergi sa faci AU in germania (masurare de noxe) se poate elibera un certificat care sa specifice ca valorile masinii tale se incadreaza la norma euro2. cu acest certificat vii la rar si in mod normal (dar la noi...) ar trebui sa te incadreze la euro 2.
Link to comment
Share on other sites

Masina mea este inmatriculata in Austria, deci nu are nici o legatura cu normele de Germania (D2).

 

Pentru a afla categoria de poluare valabila in Romania, am depus la RAR Arad o "Cerere de consultanta privind stabilirea gradului de poluare" (care se poate descarca de aici http://www.rarom.ro/download.html).

 

De la RAR Arad, cererea a fost trimisa la Bucuresti (doar la Bucuresti se mai stabilesc categoriile de poluare ale autoturismelor), de unde in termen de 7-8 zile am primit rezultatul : Ece1E1 (adica Euro1).

 

Am sunat si la BMW (Auto Transilvania Cluj, respectiv Banat Car Timisoara) si ei mi-au confirmat ca motorul meu (cod 256T1), incepand cu anul 1993, respecta normele de poluare Euro2.

 

Dupa ce am primit rezultatul de RAR, am fost foarte nervos, si dupa "lupte seculare" am reusit sa vorbesc la telefon cu inginerul de la Bucuresti care mi-a dat rezultatul.

 

Convorbirea s-a desfasurat pe un ton foarte civilizat (desi eram nervos), si am primit urmatoarele lamuriri (inginerul a fost chiar OK, mi-a explicat absolut tot ce i-am solicitat):

- pe listele de la RAR, acest motor figureaza ca avand norma de poluare Euro1 (inclusiv pentru anul de fabricatie 1995) - deci atentie pentru cei care doresc sa inmatriculeze aceste modele;

- pentru a fi incadrat la Euro2, am urmatoarele 2 posibilitati:

1. sa platesc la RAR taxa aceea de peste 600 de euro (dar e riscant, datorita vechimii masinii, s-ar putea sa nu mai corespunda).

2. sa montez un catalizator Euro2 (dar conditia este sa fie omologat de RAR-ul din Austria, trecut in Actele masinii, instalat la un dealer autorizat BMW, sa am absolut toate actele: factura catalizator, factura manopera, si traduceri legalizate dupa toate acestea).

 

Pana la urma, m-am decis sa mai astept cateva luni, poate se decide parlamentul (dar acum e vacanta parlamentara) sa anuleze articolele din Codul Fiscal referitoare la taxa de poluare (care e in continuare discriminatorie fata de parcul auto existent - eu am o Dacie din 1981 care e inmatriculata bine-mersi, are si ITP valabil pe 2 ani, dar o tin in fata casei, nici macar nu am mai pornit-o de vreo 3-4 luni - o consider un pericol pe sosele).

Link to comment
Share on other sites

Sunt o gramada de E34 SI E36 de vanzare pe AUTOVITsau altele ,unde vanzatorii le dau drept EURO 2-multi vanzatori stiu ca nu au euro 2 dar cauta fraieri care musca .EURO2 la BMW diesel este sigur numai dupa 95. Personal am adus un MERCEDES W124 diesel af.93 motor2,5D pe brief scrie clar EURO 2 si la RARa iesit NON-EURO (la MERCEDES diesel euro1 incepe din 94)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Sunt o gramada de E34 SI E36 de vanzare pe AUTOVITsau altele ,unde vanzatorii le dau drept EURO 2-multi vanzatori stiu ca nu au euro 2 dar cauta fraieri care musca .EURO2 la BMW diesel este sigur numai dupa 95. Personal am adus un MERCEDES W124 diesel af.93 motor2,5D pe brief scrie clar EURO 2 si la RARa iesit NON-EURO (la MERCEDES diesel euro1 incepe din 94)

:) am si eu un e34 din 05.1995 525 tds l-am cumparat din Germania si am fost l-a RaR pentru inmatriculare am primit cartea si scrie clar negru pe alb EURO 1 :) sunt nervors peste masura nu ma asteptam masina e supar ok impecabila chiar sunt convins ca se inscrie la gaze pt EURO 2 dar idiotii....... degeaba ca la noi la nimeni, bine ca circula toate jafurile..... :)

Link to comment
Share on other sites

Nu era mai bine sĂŁ verifici ce normĂŁ de poluare are maÂşina ĂŽnainte sĂŁ o achiziĂžionezi?

 

Ai perfecta dreptate, dar imi doream foarte mult asa o masina, de una mai noua nu aveam bani si in disperearea mea am crezut ca toate sunt roz si nu are cum sa iasa euro 1 :) . Indemn pe toti cei care doresc sa achizitioneze o masina din Germania cu intentia de a o inmatricula sa faca toate verificarile posibile ca sa nu pateasca la fel ca si mine. Acum am luat-o sunt foarte legat de ea si incerc sa fac tot posibilul sa o inmatriculez vreau sa zic ca taxa nu e nici mai mult nici mai putin decat 2700 de euro,clar nu am de gand sa le platesc porcilor astora atatia bani, am de gand sa incerc ceva si daca iasa o sa fie mai bine adica undeva pe la 1200 de euro taxa.Daca reusesc am sa postez in detaliu ca si cum am facut. Pana atunci toate cele bune !!!

Link to comment
Share on other sites

in concluzie ...veniti la bistrita pt rar :)

e si mare blatist sefu de acol...se stie

 

Ma sa stii ca nu am avut bani de blaturi sau alte aranjamente.CHiar m-am dus ca orice om normal.Asa ca nu stiu care e treaba.Ideea e ca masina e euro 2.Ca or fi facand ei blaturi ... am auzit si eu multe si asta e treaba lor.

 

Ar fi mult mai bine daca ar afisa si listele cu masini euro2 sau 1 sau non euro.Astfel ar incete toate problemele astea si discutiile aiurea.

Link to comment
Share on other sites

Si sa nu mai ia bani pe consultanta???

O fi iesit Euro 2 asta fara intercooler, TD. O fi aceeasi situatie si la TDS?

 

Dupa cum am spus si in alt topic chiar am intrebat un inginer de la rar cand am fost dupa o dovada de programare(imi trebuia pt numere rosii),daca e euro 1 sau euro 2.Si el imi spunea ca nu stie sigur la care din modele td/tds se da euro 2,dar la unu este euro 2.

Se poate ca cel fara intercooler sa fie euro 2.Chiar nu stiu ce sa zic.Crede-ma ca am stat cu un morcov cat casa pana mi-au dat actele.Chiar ziceam ca daca iese euro 1 ma apuc si o dezmembrez ca nu merita sa o inscriu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.