Jump to content

probleme frana de mana


cEasCa

Recommended Posts

fratilor nu imi tine frana de mana deloc ... o trag pana la capat dar canci .. intrebarea e urmatoarea : am inteles ca exista o piulita sau un buton care reglezi frana de mana ca sa tina , unde anume este ? sau or fii placutele (sabotii) tociti de nu mai tine ? astept raspunsuri . va multumesc
Link to comment
Share on other sites

desfaci ornamentul din piele de la frana de mana si sunt 2 suruburi....insa nu cred ca o sa te ajunte cu mare lucru... Am si eu aceeasi problema si tot le-am strans si nimic :blink:

 

 

 

si ce sa fie ? sabotii aia tociti ? am uitat sa mentionez am un e46 din 2001 320 D

Link to comment
Share on other sites

desfaci ornamentul din piele de la frana de mana si sunt 2 suruburi....insa nu cred ca o sa te ajunte cu mare lucru... Am si eu aceeasi problema si tot le-am strans si nimic :blink:

 

 

 

si ce sa fie ? sabotii aia tociti ? am uitat sa mentionez am un e46 din 2001 320 D

 

Am avut si eu aceeasi problema o bucata de vreme dupa ce am luat masina. Unii imi spuneau ca asa tine frana de mana la BMW, adica nu tine :)

Totusi, cand am schimbat discurile pe spate (cred ca si la tine sunt tot discuri si nu saboti) si placutele, toate problemele s-au rezolvat, acuma chiar tine cum trebuie si pot sa las masina in frana de mana oriunde :)

Link to comment
Share on other sites

Folosesti des frana de mana in mers? :blink:

 

doar daca e alunecos..

 

ontopic: daca lasam masina in frana de mana intr-o panta o scap la vale.

 

 

pai eu obisnuit fiind de pe masina veche sa trag frana de mana la fiecare oprire .. cateodata o uitam trasa la bmw .. si mergeam cu ea 2-3 4 5 km cu ea trasa , fara sa-mi dau seama ... deci e clar ca nu tine absolut deloc !

Link to comment
Share on other sites

Folosesti des frana de mana in mers? :blink:

 

doar daca e alunecos..

 

ontopic: daca lasam masina in frana de mana intr-o panta o scap la vale.

 

 

pai eu obisnuit fiind de pe masina veche sa trag frana de mana la fiecare oprire .. cateodata o uitam trasa la bmw .. si mergeam cu ea 2-3 4 5 km cu ea trasa , fara sa-mi dau seama ... deci e clar ca nu tine absolut deloc !

Frana de mana e pe saboti....Exista un reglaj la fiecare roata ....trebuie suspendata pe cric ,data roata jos , in discul de frana e o rotita care actionand-o cu surubelnita reglezi cursa (asta daca mai sunt buni sabotii).

Piesa nr.4 din poza e reglajul.

post-5748-1201291375_thumb.png

Edited by user008
Link to comment
Share on other sites

Folosesti des frana de mana in mers? :blink:

 

doar daca e alunecos..

 

ontopic: daca lasam masina in frana de mana intr-o panta o scap la vale.

 

 

pai eu obisnuit fiind de pe masina veche sa trag frana de mana la fiecare oprire .. cateodata o uitam trasa la bmw .. si mergeam cu ea 2-3 4 5 km cu ea trasa , fara sa-mi dau seama ... deci e clar ca nu tine absolut deloc !

Frana de mana e pe saboti....Exista un reglaj la fiecare roata ....trebuie suspendata pe cric ,data roata jos , in discul de frana e o rotita care actionand-o cu surubelnita reglezi cursa (asta daca mai sunt buni sabotii).

Piesa nr.4 din poza e reglajul.

 

maine o sa vad ce fac... va tin la curent daca am rezolvat sau nu .. multumesc

Link to comment
Share on other sites

Daca nu mai tine de loc, sincer, ma indoiesc ca din reglajul de langa maneta franei de mana mai poti sa remediezi problema. La mine "tinea ~ in bataie de joc" dar am fost la un service si au curatat tot ce e pe langa saboti (intrase mizerie) si a inceput sa tina mai bine. Oricum sabotii erau 50% uzati (asa mi-a zis mecanicul). Va trebui sa-i schimb dar deocamdata tine relativ bine.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

cum spunea si user008, la e46 frana de mana e pe saboti !

daca ai acces la ei ca sa ii schimbi, vei vedea ca nu se tocesc asa de usor.

de obicei trebuie sa reziste foarte mult daca folosesti frana de mana numai stationar (iar in mers stiti bine ca nu functioneaza frana de mana, atata timp cat masina are ASC).

sabotii se regleaza cu roata pusa pe minitambur, asigurata cu cel putin un prezon, cu o surubelnita printr-una din gaurile unde ar trebui sa intre prezoanele...

seamana mult cu ginecologia ce spun eu, dar e singurul mod pe care il cunosc de reglare eficienta a franei de mana.

mai e nevoie de o sursa de lumina, poate o minilanterna cu leduri albe...

bafta maxima !

Edited by b50xxl
Link to comment
Share on other sites

E o problema des intalnita la bmw.Verifica mai intai cablurile de la frana de mana nu cumva unu sa fie rupt.apoi desfa la saboti sa vezi daca sunt uzati sau nu,probabil ca sunt.La reglaj ai nevoie de rabdare si timp...pana la urma vei reusi.bafta
Link to comment
Share on other sites

pai si de ce nu merge cu roata data jos sa reglezi surubul?

pai in prima faza degeaba il reglezi cu roata data jos, oricum cand pui capacul de la minitambur nu vei avea loc decat daca reduci din nou distanta dintre saboti.

si apoi, tot nu vei reusi sa opui cu mana rezistenta unei roti in miscare (chestie de lucru mecanic)...

de-aia am recomandat sa incerce cu roata pe tambur, va putea controla "live" efectul franei de mana.

pricum ar fi, cred ca un mecanic bun il poate scoate la capat, dar numai dupa verificarea sabotilor in prealabil...

si daca nu are prealabil, asta e, sa-si cumpere :blink:

Link to comment
Share on other sites

pai si de ce nu merge cu roata data jos sa reglezi surubul?

pai in prima faza degeaba il reglezi cu roata data jos, oricum cand pui capacul de la minitambur nu vei avea loc decat daca reduci din nou distanta dintre saboti.

si apoi, tot nu vei reusi sa opui cu mana rezistenta unei roti in miscare (chestie de lucru mecanic)...

de-aia am recomandat sa incerce cu roata pe tambur, va putea controla "live" efectul franei de mana.

pricum ar fi, cred ca un mecanic bun il poate scoate la capat, dar numai dupa verificarea sabotilor in prealabil...

si daca nu are prealabil, asta e, sa-si cumpere :)

 

Ok si acolo ce are un surub ceva ...?,,,un torx ?..inbus ?in ce parte trebuie invartit ?,,,ca si la mine frana tine daca o trag pana la trapa :blink:))

Link to comment
Share on other sites

fratilor nu imi tine frana de mana deloc ... o trag pana la capat dar canci .. intrebarea e urmatoarea : am inteles ca exista o piulita sau un buton care reglezi frana de mana ca sa tina , unde anume este ? sau or fii placutele (sabotii) tociti de nu mai tine ? astept raspunsuri . va multumesc

 

eu am tovaras care are un 520 din 2003 , si are aceeasi problema , am mers cu masina si m-am speriat!daca tragi frana de mana in plan drept o pot inpinge cu mainile!a fost la un atelier auto si acolo ia spus sa schimbe placutele!

Link to comment
Share on other sites

fratilor nu imi tine frana de mana deloc ... o trag pana la capat dar canci .. intrebarea e urmatoarea : am inteles ca exista o piulita sau un buton care reglezi frana de mana ca sa tina , unde anume este ? sau or fii placutele (sabotii) tociti de nu mai tine ? astept raspunsuri . va multumesc

 

eu am tovaras care are un 520 din 2003 , si are aceeasi problema , am mers cu masina si m-am speriat!daca tragi frana de mana in plan drept o pot inpinge cu mainile!a fost la un atelier auto si acolo ia spus sa schimbe placutele!

ce treaba au placutele cu frana de mana...cred ca trebuie sa schimbe direct sabotii si discurile. si implicit poate si placutele in caz ca au ajuns la fier pe fier.

Link to comment
Share on other sites

pai si de ce nu merge cu roata data jos sa reglezi surubul?

pai in prima faza degeaba il reglezi cu roata data jos, oricum cand pui capacul de la minitambur nu vei avea loc decat daca reduci din nou distanta dintre saboti.

si apoi, tot nu vei reusi sa opui cu mana rezistenta unei roti in miscare (chestie de lucru mecanic)...

de-aia am recomandat sa incerce cu roata pe tambur, va putea controla "live" efectul franei de mana.

pricum ar fi, cred ca un mecanic bun il poate scoate la capat, dar numai dupa verificarea sabotilor in prealabil...

si daca nu are prealabil, asta e, sa-si cumpere :)

 

Ok si acolo ce are un surub ceva ...?,,,un torx ?..inbus ?in ce parte trebuie invartit ?,,,ca si la mine frana tine daca o trag pana la trapa :blink:))

se regleaza din piesa 4 (din poza).

acum ca e in sus sau in jos, nu stiu, doar ca rotita aia dintata este cea care de fapt invarte surubul de reglaj al distantei intre saboti...

59_1_.png

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
pai eu obisnuit fiind de pe masina veche sa trag frana de mana la fiecare oprire .. cateodata o uitam trasa la bmw .. si mergeam cu ea 2-3 4 5 km cu ea trasa , fara sa-mi dau seama ... deci e clar ca nu tine absolut deloc !

 

nu e normal sa-ti ramina un bec aprins in bord si sa piuie daca mergi cu ea trasa?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.