Jump to content

Lichid servo


316i

Recommended Posts

  • Replies 130
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

se schimba in fiecare an si e recomandat sa il folo pe ala de la bmw, lichidu de frana e notorios la prins apa care incepe sa rugineasca tot ce prinde de aia vezi ca ishi schimba culoarea, daca nu forjezi masina cat de cat nu itzi dai seama de deteriorare deoarece se efecteaza foarte incet. Pe mine ma bate gandul sa folosesc de la Mobil1 sau MOTUL de silicon si sa schimb furtunele cu furtune braided. La e36 daca nu schimbi in fiecare an sau la un an jumate dupa vro 130.000km apa din lichidu de frana itzi darama ABS module, unde e o tampenie de banda cu niste circuite pe ea care duce curent/pulsuri la solenoizi de la valvele de la ABS si practic o mananca, nu ai cum sa o cumperi separat de la BMW tre toata prostia noua care costa imens. Este un howto pe un forum unde potzi sa faci banda aia din mai multe sarme si nu te costa decat timp.

 

Pentru mine nu conteaza deoarece nu imi plac masinile cu ABS, ash vrea sa il dezactivez pe al meu.

 

Cum schimbi e simplu, dai capacelele jos pe rand si apesi pe frana, tre sa faci asta la fiecare roata separat si sa ai pe cineva sa toarne in rezervor, o sa folosesti dublu sau triplu lichid dar merita ca asa scotzi afara toata mizeria din circuit.

Link to comment
Share on other sites

se schimba in fiecare an si e recomandat sa il folo pe ala de la bmw, lichidu de frana e notorios la prins apa care incepe sa rugineasca tot ce prinde de aia vezi ca ishi schimba culoarea, daca nu forjezi masina cat de cat nu itzi dai seama de deteriorare deoarece se efecteaza foarte incet. Pe mine ma bate gandul sa folosesc de la Mobil1 sau MOTUL de silicon si sa schimb furtunele cu furtune braided. La e36 daca nu schimbi in fiecare an sau la un an jumate dupa vro 130.000km apa din lichidu de frana itzi darama ABS module, unde e o tampenie de banda cu niste circuite pe ea care duce curent/pulsuri la solenoizi de la valvele de la ABS si practic o mananca, nu ai cum sa o cumperi separat de la BMW tre toata prostia noua care costa imens. Este un howto pe un forum unde potzi sa faci banda aia din mai multe sarme si nu te costa decat timp.

 

Pentru mine nu conteaza deoarece nu imi plac masinile cu ABS, ash vrea sa il dezactivez pe al meu.

 

Cum schimbi e simplu, dai capacelele jos pe rand si apesi pe frana, tre sa faci asta la fiecare roata separat si sa ai pe cineva sa toarne in rezervor, o sa folosesti dublu sau triplu lichid dar merita ca asa scotzi afara toata mizeria din circuit.

32129[/snapback]

 

 

Vezi ca e vorba de lichid de servo nu de lichid de frana.

Link to comment
Share on other sites

oooops, servo .... o singura data lam schimbat in 6 ani, asta anul asta ca a trebuit sa schimb clipurile care tzine furtunul (curgea) credeam ca sa rupt ceva dar era doar clipurile care mau facut sa adimir calitatea proasta de clipuri pe care BMW au folosito! Edited by XR6
Link to comment
Share on other sites

oooops, servo .... o singura data lam schimbat in 6 ani, asta anul asta ca a trebuit sa schimb clipurile care tzine furtunul (curgea) credeam ca sa rupt ceva dar era doar clipurile care mau facut sa adimir calitatea proasta de clipuri pe care BMW au folosito!

32559[/snapback]

 

 

-si la mine curge si completez o data pe luna cativa ml-folosesc Aral

-nu stiu nimic despre calitatea lui, da' daka asta punea ala dinaintea mea, asta fac si io!

-apropos-daca vrei sa-l schimbi cum se face asta?daca pui altul, trebuie curatata instalatia sau macar rezervorul de lichid sau ce?cum dai afara lichidul vechi?

Link to comment
Share on other sites

majoritatea e in rezervor....dai furtunu ala jos de sub rezervor si lasi tot sa iese, daca vrei sunt 2 tzevi sub le desfaci si bagi aer pe una sau dai o roata de la stanga la dreapta cu mana (daca e masina ridicata) apoi pui la loc furtunu ala cu clipuri noi si bagi cat trebe in rezervor
Link to comment
Share on other sites

n-as zice ca majoritatea e in borcan, cred ca e 50/50 cu caseta. daca tot il schimbi, trebuie sa-l schimbi pe tot, altfel ce rezolvi ? il diluezi pe ala vechi doar.

 

eu as desface conductele de pe caseta, as scurge tot si as lua de volan maxim stinga maxim dreapta (cu rotile sus, ca sa nu fortezi aiurea) pina curge tot.

 

banuiesc ca exista si o pompa speciala care-l extrage pe tot.

Link to comment
Share on other sites

eu am alta metoda de a schimba lichidul de servo-directie:

in bazinul de lichid intra 2 furtune; unul se duce la pompa iar celalalt la caseta de directie, il scoti pe cel care se duce spre caseta( o sa curga tot lichidul din bazin) si il ti indreptat undeva sub masina(sa nu sara ulei pe lonjeroane, punte si in compartimentul motor)bineinteles intr-un recipient sa nu ne certam cu ecologistii, dupa care pornesti motorul aproximativ 5 sec, timp in care iei de volan max stanga-max dreapta( cu furtunul scos) pana pompa impinge si restul de lichid care se afla in furtune si caseta de directie, apoi montezi frumusel furtunul de unde l-ai scos, umplii borcanul cu ulei de servo(transmisie automata) si pornesti motorul urmarind daca mai trebuie completat si facand aceeiasi miscare ca la golire(max stg-max dr, dar de data asta de mai multe ori). sa nu te sperii daca pompa va scoate un zgomot ciudat, e din cauza aerului care a ramas in instalatie, in 10 min va iesi singur si nu se va mai auzi nimic suspect

bafta!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
eu am alta metoda de a schimba lichidul de servo-directie:

in bazinul de lichid intra 2 furtune; unul se duce la pompa iar celalalt la caseta de directie, il scoti pe cel care se duce spre caseta( o sa curga tot lichidul din bazin) si il ti indreptat undeva sub masina(sa nu sara ulei pe lonjeroane, punte si in compartimentul motor)bineinteles intr-un recipient sa nu ne certam cu ecologistii, dupa care pornesti motorul aproximativ 5 sec, timp in care iei de volan max stanga-max dreapta( cu furtunul scos) pana pompa impinge si restul de lichid care se afla in furtune si caseta de directie, apoi montezi frumusel furtunul de unde l-ai scos, umplii borcanul cu ulei de servo(transmisie automata) si pornesti motorul urmarind daca mai trebuie completat si facand aceeiasi miscare ca la golire(max stg-max dr, dar de data asta de mai multe ori). sa nu te sperii daca pompa va scoate un zgomot ciudat,  e din cauza aerului care a ramas in instalatie,  in 10 min va iesi singur si nu se va mai auzi nimic suspect

bafta!

32937[/snapback]

 

Am schimbat si eu pompa de servo la un E36 din 92, 318. Exact dupa ce am schimbat-o nu a sunat nimic (acum 2 zile). Ieri dimineata, am virat cu motorul pornit dar fara sa ma misc si a inceput sa sune tare urat. Am invartit cam o jumate de volan si intr-o parte si in alta. M-am uitat la ulei in borcan si era plin de bulbuci. Dupa ce am plecat de pe loc, la primele 2 curbe de 90 de grade (iesirea din curtea blocului) a mai sunat, iar apoi nimic. Insa cand am ajuns la servici si am virat din nou pe loc, iarasi suna. Azi dimineata la fel. Sa fi ramas aer in instalatie? Sau are probleme la virarea in sarcina (la masina nemiscata e mare forta de frecare intre roti si asfalt) ? A mai patit cineva asa ceva?

 

p.s: si cand suna urat si parca vibreaza volanul, tot am servo!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Am un 318iS si am vaga senzatie ca a pierdut ulei.Voi verifica maine dimineatza,dar daca intr-adevar e asa as vrea sa completez si din cartea masinii nu am reusit sa inteleg ce ulei de servo imi trebuie.As aprecia un sfat din partea voastra.

 

Multumesc anticipat !

Link to comment
Share on other sites

Ulei rosu tip ATF,de preferat Castrol sau o firma consacrata.

sa inteleg ca uleiul de servo este acelasi cu uleiul de cutie automata ?

 

nu am reusit sa inteleg ce ulei de servo imi trebuie.

 

Probabil scrie pe capac.

M-am luat dupa poza din carte si am reusit sa indentific recipientul de ulei pt servo....Pe capac nu scrie nimic si mai mult de atit...pozitia recipientului este destul de aiurea deoarece nu reusesc sa vad semnele de MIN si MAX

 

Ulei rosu tip ATF,de preferat Castrol sau o firma consacrata.

comfirm...ATF ...gasesti la filaret in jur de 8 roni bidonasul de juma de litru...

 

Multumesc,am gasit asa ceva ATF MOBIL 320 1 L la 27.37 RON. In motor am Mobil, nu cred ca e o problema daca pun si la servo tot mobil,nu ?

Link to comment
Share on other sites

Ulei rosu tip ATF,de preferat Castrol sau o firma consacrata.

sa inteleg ca uleiul de servo este acelasi cu uleiul de cutie automata ?

 

nu am reusit sa inteleg ce ulei de servo imi trebuie.

 

Probabil scrie pe capac.

M-am luat dupa poza din carte si am reusit sa indentific recipientul de ulei pt servo....Pe capac nu scrie nimic si mai mult de atit...pozitia recipientului este destul de aiurea deoarece nu reusesc sa vad semnele de MIN si MAX

 

Ulei rosu tip ATF,de preferat Castrol sau o firma consacrata.

comfirm...ATF ...gasesti la filaret in jur de 8 roni bidonasul de juma de litru...

 

Multumesc,am gasit asa ceva ATF MOBIL 320 1 L la 27.37 RON. In motor am Mobil, nu cred ca e o problema daca pun si la servo tot mobil,nu ?

 

nu e problema.

mai bine schimbi tot lichidul,daca nu a fost schimbat .se recomanda schimbarea in fiecare an daca nu vrei sa ramai fara pompa servo

Link to comment
Share on other sites

nu e problema.

mai bine schimbi tot lichidul,daca nu a fost schimbat .se recomanda schimbarea in fiecare an daca nu vrei sa ramai fara pompa servo

 

M-am gandit si la asta...este o operatiune ce se poate face "pe genunchi"...adica de catre mine in fatza blocului ? Sau este ceva mai complex ?

Link to comment
Share on other sites

nu e problema.

mai bine schimbi tot lichidul,daca nu a fost schimbat .se recomanda schimbarea in fiecare an daca nu vrei sa ramai fara pompa servo

 

M-am gandit si la asta...este o operatiune ce se poate face "pe genunchi"...adica de catre mine in fatza blocului ? Sau este ceva mai complex ?

 

nu stiu.si eu tebuie sa schimb tot lichidul,cred ca saptamana viitoare ma duc la service

Link to comment
Share on other sites

am reusit sa vad mai bine zona recipientului si dupa urme se pare ca trebuie inlocuit colierul care fixeaza furtunul ce pleaca din recipient.As vrea sa imi confirme cineva ca daca acel colier este ok, nu trebuie sa se vada urme de ulei pe capatul furtunului (urme ce la mine sint..ca si cum furtunul nu e fest si curge ulei pe margini)
Link to comment
Share on other sites

nu e problema.

mai bine schimbi tot lichidul,daca nu a fost schimbat .se recomanda schimbarea in fiecare an daca nu vrei sa ramai fara pompa servo

 

M-am gandit si la asta...este o operatiune ce se poate face "pe genunchi"...adica de catre mine in fatza blocului ? Sau este ceva mai complex ?

 

nu stiu.si eu tebuie sa schimb tot lichidul,cred ca saptamana viitoare ma duc la service

 

am sunat la service pt inlocuire pompa servodirectie...cica trebuie facuta si geometria :blink: 420ron

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.