Jump to content

Lichid servo


316i

Recommended Posts

sper sa nu trebuiasca inlocuita pompa...o sa ma duc si eu simbata la baietii mei ca sa nu fac vreo prostioara daca ma bag singur...420RON insemnand ce ?geometria ?sau pompa ?

 

lol...pompa e 1600ron la a mea...

420 ron inseamna manopera pt inlocuirea pompei si geometria

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 130
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

eu am vazut pe undeva...nu mai stiu pe unde pe net pt a mea la 1200 ron...de aia eram putin surprins (ce-i drept placut surprins) cind ai zis 420 RON :-)...Anyway,m-am oprit in benzinarie in Mol sa imi iau lichid de parbriz si am luat si un ulei de cutie...respectiv servo....nush daca e bun sau nu....a fost 22.7RON un litru...zic ei ca e MOL...o sa vad la mecanic.Va informez cum a decurs operatiunea.

 

Btw, aveti un tinichigiu+vopsitor BUN (si daca se poate si rezonabil la bani) ?Am avut o problema acum o luna si nu am indreptat-o inca....!

Link to comment
Share on other sites

am sunat la service pt inlocuire pompa servodirectie...cica trebuie facuta si geometria :blink: 420ron

 

 

De ce trebuie facuta geometria daca se schimba pompa?

 

asta ma intrebam si eu...asa au zis cei de la DORMAG :) ....foame de bani

intre timp am intrebat un prieten care a schimbat pompa de servodirectie si mi-a zis ca nu a facut nicio geometrie

Link to comment
Share on other sites

eu am vazut pe undeva...nu mai stiu pe unde pe net pt a mea la 1200 ron...de aia eram putin surprins (ce-i drept placut surprins) cind ai zis 420 RON :-)...Anyway,m-am oprit in benzinarie in Mol sa imi iau lichid de parbriz si am luat si un ulei de cutie...respectiv servo....nush daca e bun sau nu....a fost 22.7RON un litru...zic ei ca e MOL...o sa vad la mecanic.Va informez cum a decurs operatiunea.

 

Btw, aveti un tinichigiu+vopsitor BUN (si daca se poate si rezonabil la bani) ?Am avut o problema acum o luna si nu am indreptat-o inca....!

mare prostie ai facut daca ai pus mol....io am pus 2+2 si am stricat pompa de servodirectie....

uleiul se schimba usor...dai plasticaraia jos...cea de la radiator...dai filtru de aer jos, ma refer la toata cutia, asta pentru a avea spatiu si vizibilitate mai buna...ai doua furtune...unu mai subtire si unul mai gros...desfaci un colier de la unul din furtune.......daca nu a mai fost umblat niciodata ai coliere originale si tre sa tai colierul sau sa-l rupi...scoti unul din furtune si evacuezi lichidul di vas...de preferat este sa cureti si vasul, care este prins de sasiu cu un colier de metal inr-un surub... asa ca tre sa desfaci amandoua furtunele...dupa care desfaci inelul vasului...dupa curatare se pun coliere noi, ulei nou si ma repet a mia oara..ATF bidon bleu, se gaseste la filaret...ai nevoie de 2 bidonase...montezi plasticaraia la loc...pornesti masina, iei viraj de cateva ori stanga-dreapta pentru aerisire si cam asta e tot...timp operatie schimbat ulei max. 30 min...

scoate uleiul ala cat mai repede..

pompa servo sh gasesti pe sos fundeni vis-a-vis de auto soft...pret o suta de euroi...

succes...

Link to comment
Share on other sites

eu am vazut pe undeva...nu mai stiu pe unde pe net pt a mea la 1200 ron...de aia eram putin surprins (ce-i drept placut surprins) cind ai zis 420 RON :-)...Anyway,m-am oprit in benzinarie in Mol sa imi iau lichid de parbriz si am luat si un ulei de cutie...respectiv servo....nush daca e bun sau nu....a fost 22.7RON un litru...zic ei ca e MOL...o sa vad la mecanic.Va informez cum a decurs operatiunea.

 

Btw, aveti un tinichigiu+vopsitor BUN (si daca se poate si rezonabil la bani) ?Am avut o problema acum o luna si nu am indreptat-o inca....!

mare prostie ai facut daca ai pus mol....io am pus 2+2 si am stricat pompa de servodirectie....

uleiul se schimba usor...dai plasticaraia jos...cea de la radiator...dai filtru de aer jos, ma refer la toata cutia, asta pentru a avea spatiu si vizibilitate mai buna...ai doua furtune...unu mai subtire si unul mai gros...desfaci un colier de la unul din furtune.......daca nu a mai fost umblat niciodata ai coliere originale si tre sa tai colierul sau sa-l rupi...scoti unul din furtune si evacuezi lichidul di vas...de preferat este sa cureti si vasul, care este prins de sasiu cu un colier de metal inr-un surub... asa ca tre sa desfaci amandoua furtunele...dupa care desfaci inelul vasului...dupa curatare se pun coliere noi, ulei nou si ma repet a mia oara..ATF bidon bleu, se gaseste la filaret...ai nevoie de 2 bidonase...montezi plasticaraia la loc...pornesti masina, iei viraj de cateva ori stanga-dreapta pentru aerisire si cam asta e tot...timp operatie schimbat ulei max. 30 min...

scoate uleiul ala cat mai repede..

pompa servo sh gasesti pe sos fundeni vis-a-vis de auto soft...pret o suta de euroi...

succes...

 

 

Multumesc mult pentru sfaturi.Inca nu am pus nimic, maine ma duc la service....schimb uleiul si colierele si daca se poate si furtunele

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Am folosit functia "search" :blink: dar tot nu m-am lamurit.

E46 320d (daca are vreo importanta).

Nivelul lichidului de servo e destul de scazut.

Intrebarea e: trebuie sa il schimb (golit recipientul si pus alt lichid servo) sau e Ok daca adaug peste cel existent un alt lichid pe care il cumpar?

...si bineinteles: ce lichid servo trebuie sa caut? Nu imi ziceti sa iau de la reprezentanta ca nu imi e usor sa ajung la AB si nu as vrea sa fac un drum special ptr asta.

Link to comment
Share on other sites

daca e negru ar fi cazul sa il schimbi

 

 

el se schimba periodic parca la 2 ani nu e sigur dar daca vrei ma uit in tis

 

 

daca scrie ATF pe capacul de la pompa acela e tipul uleiului

 

La mine ATF scrie si am luat de la reprezentanta culoarea lui e rosie

Link to comment
Share on other sites

Am folosit functia "search" :blink: dar tot nu m-am lamurit.

E46 320d (daca are vreo importanta).

Nivelul lichidului de servo e destul de scazut.

Intrebarea e: trebuie sa il schimb (golit recipientul si pus alt lichid servo) sau e Ok daca adaug peste cel existent un alt lichid pe care il cumpar?

...si bineinteles: ce lichid servo trebuie sa caut? Nu imi ziceti sa iau de la reprezentanta ca nu imi e usor sa ajung la AB si nu as vrea sa fac un drum special ptr asta.

mai bine vezi pe unde curge...ca de evaporat nu se evapora sigur

Link to comment
Share on other sites

Castrol ATF (rosu), din comert. Ar fi bine sa poti trage cu un pistol de ulei tot ce se poate trage de acolo. Sa NU pornesti motorul si sa te apuci sa iei stanga/dreapta in timp ce "sugi" uleiul din servo. Uita-te intai mai atent pe dedesubt, la caseta de directie. Nu-ti doresc, dar s-ar putea sa o gasesti uda.

 

@Versatu, unde ai completat tu 1 litru, toata instalatia (la nivel) are vreo jumatate de litru?!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Am folosit functia "search" :D dar tot nu m-am lamurit.

E46 320d (daca are vreo importanta).

Nivelul lichidului de servo e destul de scazut.

Intrebarea e: trebuie sa il schimb (golit recipientul si pus alt lichid servo) sau e Ok daca adaug peste cel existent un alt lichid pe care il cumpar?

...si bineinteles: ce lichid servo trebuie sa caut? Nu imi ziceti sa iau de la reprezentanta ca nu imi e usor sa ajung la AB si nu as vrea sa fac un drum special ptr asta.

 

 

Cam tirziu dar poate mai ajuta! :blink:

Sper ca nivelul uleiului este la minim pe joja si nu este o pierdere de ulei.

 

Dupa cautari pe internet si pe alte forumuri m-am decis sa inlocuiesc cit se poate uleiul servodirectie la actuala masina BMW 318d (merge la aproape orice masina metoda care urmeaza).

1- Tipul uleiului este FF IMPORTANT si este trecut pe capacul rezervorului pompei de servodirectie - sunt 2 tipuri intilnite la BMW:

ATF Dextron II (ATF D2) - culoare rosu deschis

CHF 11S - culoare verde

nu sunt miscibile.

2- Volumul total al uleiului se pare ca este de 1,2 l la o umplere totala. Pentru o reimprospatare in modul descris mai jos sunt este suficient 1 litru.

3 - Aprovizionare - am luat uleiul de la AB sediul din Baneasa Ulei ATF Dextron II cod BMW 81 22 400 272 la pretul de 42RON (vezi foto) dar cred ca se gaseste si in alte parti ( de ex: amiauto.ro, oilshop.ro)

4 - Procedura de reimprospatare.

COMENTARIU - se spune uleiul de sevodirectie este un ulei pe viata dar practic o reimprospatare de aprox. 60% la 2 ani este suficienta se pare pentru a asigura o viata prelunga a sistemului servo al directiei (caseta, garnituri, pompa servo etc...). Uleiul folosit indelungat are viscozitate mai mica si se innegreste.

Pentru inlocuire totala este nevoie de o lucrare mai ampla care cred ca nu-si are rostul. Nu este cine stie ce dar ai nevoie de rampa, sa desfaci ceva conducte de la caseta si apar complicatii - aerisiri etc.... O aerisire incorecta creaza ceva batai de cap pina reporneste servodirectia si cred ca nu merita cind reimprospatarea uleiului se poate face foarte simplu in felul urmator:

a) Se desface capacul pompei si totodata si al rezervorului de ulei hidraulic (vezi pe http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=32&fg=15 - pozitia 2)

:) Se absoarbe cu o pompa mica volumul de lichid disponibil - cam 180 - 190 ml. Doar atit se poate scoate cu un furtunas subtire cam de 3 - 4 mm diametru (vezi "dispozitivul" in foto). E bine sa nu insistati sa scoateti mai mult dupa ce apare corpul de plastic alb cu niste carioiaje pe el. Ueliul va fi ceva mai inchis la culoare, este uzat si ceva mai subtire ca cel nou.

c) FF important - se completeaza cu ulei nou ATF D2 pina intre semnele de pe joja capacului la nivelul normal, se monteaza capacul deoarece se va porni motorul.

d) Reimprospatarea uleiului: se porneste motorul si se fac viraje la viteza foarte mica turatia mororului aproape la ralanti, stinga dreapta cam trei patru rotind volanul la maxim fara sa-l fortati. Scopul este sa se amestece uleiul nou cu cel vechi din pompa si caseta de directie. Eu am facut aceste viraje in parcarea goala a unui supermarket, a fost practic un slalom dus intors. Puteti verifica daca uleiul a circulat prin caseta si pompa daca puneti mina pe teva transversala indoita aflat in fata radiatorului sistemului de aer conditionat teava va fi usor calduta. Teava asta are rolul de a raci uleiul de servodirectie, daca uleiul se incalzeste directia merge ceva mai greu.

e) Am repetat scoaterea uleiului - vezi pct. :) de citeva ori cred ca max. 4 ori. Culoarea uleiului s-a improspatat de fiecare data. La sfirsit am pastrat cam 200 ml de ulei eventual pentru o completare ulterioara. Durata intregii operatiuni a fost de 30 - 40 min.

Trebuie sa aveti grija sa nu curga ulei pe vopseaua masinii se pare ca poate dauna. Se pare ca acest ulei este folosit si la cutiile de viteza automate si este mai mult ca sigur sintetic deci evitati contactul cu miinile.

 

Constatari dupa: Directia masinii merge bine :D - bine mergea si inainte dar parca efortul la rotirea volanului este mai mic - poate sa fie si o autosugestie :), uleiul din rezervor este mai curat, prin ulei acum se vede un capac alb inainte totul era negru nici nu stiam ce culoare are uleiul :).

 

Pe ansamblu cred ca este bine de repeat aceasta procedura simpla si rapida cam la 2 ani si cred ca uleiul reimprospatat va mentine mai bine pompa de servodirectie, careta de directie.

 

Daca va hotariti sa aplicati aceasta metoda va doresc succes! :)

post-3516-1206042975_thumb.jpg

post-3516-1206042995_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.