Jump to content

Lichid servo


316i

Recommended Posts

  • Replies 130
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

lam schimbat si nu se mai aude nici un zgomot cand urc bordura cu volanul virat.

adevarul e ca era fff degradat cred k nu a fost schimbat de mai mult de 2 ani se vedeau un fel de bule de aer inchise la cuoare in e

a si iam rupt filtru intr-un colt. are ceval?

 

 

cum lai schimbat

???????

Link to comment
Share on other sites

lam schimbat si nu se mai aude nici un zgomot cand urc bordura cu volanul virat.

adevarul e ca era fff degradat cred k nu a fost schimbat de mai mult de 2 ani se vedeau un fel de bule de aer inchise la cuoare in e

a si iam rupt filtru intr-un colt. are ceval?

 

 

cum lai schimbat

???????

 

 

chiar

daca stie cineva, sa puna un DIY aici, am inteles ca e destul de simplu si o poate face oricine

 

10x

Link to comment
Share on other sites

Uleiul degradat de servo e negru si poate mirosi a ars. Negru e de la particulele in suspensie. Se poate pune rosu daca e servo normal sau verde (hidraulic) pt sistemele de servo care au pompa comuna cu sistemul hidraulic de ridicare a suspensiei spate (LAD).
Link to comment
Share on other sites

lam schimbat si nu se mai aude nici un zgomot cand urc bordura cu volanul virat.

adevarul e ca era fff degradat cred k nu a fost schimbat de mai mult de 2 ani se vedeau un fel de bule de aer inchise la cuoare in e

a si iam rupt filtru intr-un colt. are ceval?

 

 

cum lai schimbat

???????

cu o seringa.am scosc pana nu se mai vedea nimic ,am mai pornit motoru sa iasa si lichidu din pompa am mai tras cu seringa iar am pornit motoru iar am mai tras si tot asa pana na mai ramas nimik.dupa care am pus lichidul nou iam facut aerisirea (ti motorul turat si invarti de volan stanga dreaptacu capacul de la servo deschis)si mai completezi pana ajunge la nivel

Link to comment
Share on other sites

lam schimbat si nu se mai aude nici un zgomot cand urc bordura cu volanul virat.

adevarul e ca era fff degradat cred k nu a fost schimbat de mai mult de 2 ani se vedeau un fel de bule de aer inchise la cuoare in e

a si iam rupt filtru intr-un colt. are ceval?

 

 

cum lai schimbat

???????

cu o seringa.am scosc pana nu se mai vedea nimic ,am mai pornit motoru sa iasa si lichidu din pompa am mai tras cu seringa iar am pornit motoru iar am mai tras si tot asa pana na mai ramas nimik.dupa care am pus lichidul nou iam facut aerisirea (ti motorul turat si invarti de volan stanga dreaptacu capacul de la servo deschis)si mai completezi pana ajunge la nivel

 

 

si cam unde e nivelu??? eu am diesel masina....cam cat ar trebui sa fie? cat la suta din paharu ala?

Link to comment
Share on other sites

cu o seringa.am scosc pana nu se mai vedea nimic ,am mai pornit motoru sa iasa si lichidu din pompa am mai tras cu seringa iar am pornit motoru iar am mai tras si tot asa pana na mai ramas nimik.dupa care am pus lichidul nou iam facut aerisirea (ti motorul turat si invarti de volan stanga dreaptacu capacul de la servo deschis)si mai completezi pana ajunge la nivel

 

 

chestia cu turatul motorului cat nu este lichid in pompa => uzura sugura ai umplut caseta cu bucati de metal rezultate in urma frecarii lamelelor din excentric de peretele pompei -> parerea mea ca mai mult rau ai facut decat bine

 

dupa ce goliti din pompa/rezervor lichidul completati cu lichidul nou cumparat

 

daca se poate ridicati masina de fata dati de volan maxim stanga dreapta de 3 -> 4 ori apoi completati daca e neoie apoi porniti motorul fara sa il turati si repetati exercitiul cu volanul

 

mare atentie sa nu intre mizerie => moarte sigura pt caseta si pompa

 

 

eu am procedat in felul urmator

 

 

am pus masina pe elevator sau cel putin ridicata de fata

 

am dat jos aparatoarea din fata 1

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=55

 

am curatat bine bine de mizerie in jurul capacului cu WD40 si carpa

 

am desfacut capacul de la pompa fara sa il dau jos

 

:twoup: inainte de a face pasul urmator curatati bine de tot cu WD40 :P in jurul surubului marcat din poza :twoup:

 

am desfacut surubul de pe caseta post-2935-1212733859_thumb.png insa aici nu m-as fi bagat fara cheie dinamometrica

 

nu l-am desfacut de tot doar cat sa curga ulei -> dupa ce nu a mai curs am facut execitii cu volanul max dreapta & max stanga de 3 -> 4 ori sa scot ce a mai ramas

 

apropo sa nu uitati sa curatati sita din pompa e foarte important sa :D nu bagati mizerie in instalatie :D

 

am strans temporar surubul si am turnat un juma de litru de ulei (am luat 2l)

 

am repetat exercitiile cu volanul

 

am regolit caseta -> strans surubul cu cu cheia dinamometrica (nu ami stiu cati Nm dar am sa caut) si am umplut pana peste sita din pompa

 

urmeaza exerciitiile cu volanul (max stanga & dreapta de 3 -> 4 ori cel putin)

 

completati daca mai e nevoie

 

puneti capacul fara sa il strangeti (sa prinda un pas de filet) ca sigur este aer in instalatiie si s-ar putea sa stropeasca si e pacat

 

abia acu pornim motorul fara al tura -> veti auzi un vajait pana ce iese aerul si voi nu stai si va utati :P ci faceti exercitii cu volanul (max stanga & dreapta de 3 -> 4 ori cel putin)

 

opriti motorul si desfaceti capacul --> nivelul luchidului trebuie verificat cu joja din mijlocul capacului de pompa/rezervor (asta la masina din semnatura) trebuie sa fie la inceputul zonei mai groase

 

piesa 2 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=32&fg=15

 

eu am schimbat si garnitura din capac pt ca era umed in jurul lui si pe pompa

 

eu am dat toata pompa jos si am spalat-o asa -> am descris procedeul dupa ce am remontat pompa pt ca unuii sigur nu se vor incumeta la asa ceva dar e mai sanatos cu demontatul pompei

 

daca o demontati sa bagati carpe curate care nu lasa scame in tevile de radiator piesa 8 din link-ul de mai jos si binenteles sa curatati in jurul lor cu WD40 (obsedat baiatu de WD40 ;))

 

pompa se demonteaza foarte usor prin desfacerea celor doua cuple rapide de pe radiatorul 8 din link-ul de mai jos si aveti acces la ele fara a mai demonta alteceva

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=32&fg=20

 

repet -> mare atentie :D nu bagati mizerie in instalatie :)

 

eu va recomand schimbarea tuturor lichidelor fie ele si life time parere personala :P nu vreau sa incep polemici pe tema asta dar fie el lichidul/uleiul pacii la variatiile de temperatura care au loc -> chimicalele din el se descompun cu timpul si nu isi mai fac treaba cum ar trebui asta numa daca tineti la "dansa"

 

succes

Link to comment
Share on other sites

cu o seringa.am scosc pana nu se mai vedea nimic ,am mai pornit motoru sa iasa si lichidu din pompa am mai tras cu seringa iar am pornit motoru iar am mai tras si tot asa pana na mai ramas nimik.dupa care am pus lichidul nou iam facut aerisirea (ti motorul turat si invarti de volan stanga dreaptacu capacul de la servo deschis)si mai completezi pana ajunge la nivel

 

 

chestia cu turatul motorului cat nu este lichid in pompa => uzura sugura ai umplut caseta cu bucati de metal rezultate in urma frecarii lamelelor din excentric de peretele pompei -> parerea mea ca mai mult rau ai facut decat bine

 

dupa ce goliti din pompa/rezervor lichidul completati cu lichidul nou cumparat

 

daca se poate ridicati masina de fata dati de volan maxim stanga dreapta de 3 -> 4 ori apoi completati daca e neoie apoi porniti motorul fara sa il turati si repetati exercitiul cu volanul

 

mare atentie sa nu intre mizerie => moarte sigura pt caseta si pompa

 

 

eu am procedat in felul urmator

 

 

am pus masina pe elevator sau cel putin ridicata de fata

 

am dat jos aparatoarea din fata 1

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=55

 

am curatat bine bine de mizerie in jurul capacului cu WD40 si carpa

 

am desfacut capacul de la pompa fara sa il dau jos

 

:twoup: inainte de a face pasul urmator curatati bine de tot cu WD40 :P in jurul surubului marcat din poza :twoup:

 

am desfacut surubul de pe caseta post-2935-1212733859_thumb.png insa aici nu m-as fi bagat fara cheie dinamometrica

 

nu l-am desfacut de tot doar cat sa curga ulei -> dupa ce nu a mai curs am facut execitii cu volanul max dreapta & max stanga de 3 -> 4 ori sa scot ce a mai ramas

 

apropo sa nu uitati sa curatati sita din pompa e foarte important sa :D nu bagati mizerie in instalatie :D

 

am strans temporar surubul si am turnat un juma de litru de ulei (am luat 2l)

 

am repetat exercitiile cu volanul

 

am regolit caseta -> strans surubul cu cu cheia dinamometrica (nu ami stiu cati Nm dar am sa caut) si am umplut pana peste sita din pompa

 

urmeaza exerciitiile cu volanul (max stanga & dreapta de 3 -> 4 ori cel putin)

 

completati daca mai e nevoie

 

puneti capacul fara sa il strangeti (sa prinda un pas de filet) ca sigur este aer in instalatiie si s-ar putea sa stropeasca si e pacat

 

abia acu pornim motorul fara al tura -> veti auzi un vajait pana ce iese aerul si voi nu stai si va utati :P ci faceti exercitii cu volanul (max stanga & dreapta de 3 -> 4 ori cel putin)

 

opriti motorul si desfaceti capacul --> nivelul luchidului trebuie verificat cu joja din mijlocul capacului de pompa/rezervor (asta la masina din semnatura) trebuie sa fie la inceputul zonei mai groase

 

piesa 2 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=32&fg=15

 

eu am schimbat si garnitura din capac pt ca era umed in jurul lui si pe pompa

 

eu am dat toata pompa jos si am spalat-o asa -> am descris procedeul dupa ce am remontat pompa pt ca unuii sigur nu se vor incumeta la asa ceva dar e mai sanatos cu demontatul pompei

 

daca o demontati sa bagati carpe curate care nu lasa scame in tevile de radiator piesa 8 din link-ul de mai jos si binenteles sa curatati in jurul lor cu WD40 (obsedat baiatu de WD40 ;))

 

pompa se demonteaza foarte usor prin desfacerea celor doua cuple rapide de pe radiatorul 8 din link-ul de mai jos si aveti acces la ele fara a mai demonta alteceva

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=32&fg=20

 

repet -> mare atentie :D nu bagati mizerie in instalatie :)

 

eu va recomand schimbarea tuturor lichidelor fie ele si life time parere personala :P nu vreau sa incep polemici pe tema asta dar fie el lichidul/uleiul pacii la variatiile de temperatura care au loc -> chimicalele din el se descompun cu timpul si nu isi mai fac treaba cum ar trebui asta numa daca tineti la "dansa"

 

succes

ai inteles gresit lam turat dupa ce am schimbat lichidul pt a face aerisirea

Edited by laur_bmw_compact
Link to comment
Share on other sites

Am cumparat 1L de ulei de servo (aveam nevoie de f putin sa completez). Ce parere aveti? Pot sa scot cu seringa din butoias si sa adaug 1L din cel nou? Ca n-am ce sa fac cu el. Edited by chrisatotputernicu
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Am un furtun care pleaca din rezervor si ajunge la pompa (cred) si care pierde cate putin ulei de servo - va fi schimbat cat de curand. Momentan, nivelul uleiului din rezervor este cam la jumatate - trebuie sa fie plin rezervorul ala ? Mai pot merge o saptamana-doua cu el asa ?
Link to comment
Share on other sites

Am un furtun care pleaca din rezervor si ajunge la pompa (cred) si care pierde cate putin ulei de servo - va fi schimbat cat de curand. Momentan, nivelul uleiului din rezervor este cam la jumatate - trebuie sa fie plin rezervorul ala ? Mai pot merge o saptamana-doua cu el asa ?

 

ai o joja care iti arata nivelul...desfa capacul de la rezervor si nivelul trebuie sa fie intre minim si maxim

in niciun caz nu trebuie sa fie plin rezervorul

 

poti sa verifici la 2/3 zile nivelul pana schimbi furtunul ala

 

mie imi da putin pe afara ...vad scurgeri pe rezervorul ala...din ce cauza oare?

Edited by armin
Link to comment
Share on other sites

Rezervorul are o supapa prin care varsa preaplinul la virari. E OK sa fie umed din cand in cand...

 

Am dat jos capacul si intr-adevar are o prelungire, dar nu mi-a dat in gand ca e joja :twoup:. Mersi, o sa verific nivelul.

 

PS: Bine, acum trebuie sa vezi exact de unde provine scurgerea. Poate nu mai etanseaza bine garnitura de pe capac...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Ce ulei este recomandat la servo pentru un 316 E46 1.9 din 2000?

Nu stiu inca ce culoare este al meu dar as c=vrea sa stiu care este cel mai bun!

-ATF,uleiul de cutie automata,eu mi-am pus castrol-22 lei/l,dar in principiu orice ulei de cutie automata.

Am luat Castrol ATF TQ DIII, rosu este, e ok?

Cica e pt cutiile automate ford si nu e compatibil acolo unde se cere :type f, mercon v, mercon sp, dexron vi

Edited by CalinE46+194E1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.