Jump to content

Pot si altii?


florin83

Recommended Posts

Dupa cum stiti Bmw reuseste sa scoata cei mai multi cai dintr-o anumita cilindree.

De exemplu motorul de pe SL/CL/S 55AMG (5500cmc bi-turbo) scoate 500 cai.

Motorul de pe M5/M6 are din 5000cmc 507cai..

eu zic ca e penibil motorul Mercedes..

39445[/snapback]

 

Este drept.Jos palaria pentru inginerii care au dezvoltat noul motor pentru M5,S85.

Tehnologia folosita este impresionanta,cel putin mie asa mi se pare.

 

BMW a castigat premiul pentru cel mai performant motor, anul acesta.Pe locul doi se afla Ferrari iar pe trei Mercedes.

 

 

 

 

 

http://www.ukintpress.com/engineoftheyear/winner_vid.html

Link to comment
Share on other sites

Nu mi se pare chiar asa cum zici ... mai sunt constructori care dezvolta motoare aspirate cu putere mare .. de ex : Alfa Romeo - motorul de 1.8 twin spark - 140CP, exact cit 1.8 ti de la Bmw; motorul de 2.0 TS 155CP, cu 5 CP mai mult decit M52B20 (150CP) - si motorul de alfa e in 4 cilindri, Honda, toate motoarele V-tech au putere mare/cilindree (nu am timp acum sa caut specificatiile, dar vezi si tu ...)

ar mai fi si solutiile "neconventionale" alese de unii, gen Mazda cu motoare Wankel, unde din 1.300cmc cilindree se scot lejer peste 200CP (aspirat)

Pe de alta parte la un motor nu conteaza numai puterea maxima obtinuta .. ci esential este modul in care motorul produce putere pe plaja de turatii ... mai conteaza si durata de viata a motorului - cu cit il faci mai puternic, cu atit uzurile in materiale vor fi mai mari si va trebui sa folosesti materiale mai rezistente/scumpe ... la ce pret s-ar vinde o masina de familie care sa dezvolte 100CP/litru la care motorul sa mai si tina 300.000km?

oricum, si motoarele turbo au avut o evolutie teribila in ultimii ani (s-au gasit tot soiul de solutii de eliminare a "turbo lag" ului : turbine cu geometrie variabila, doua turbine legate in serie, turbine mici pt low-boost - cuplu ridicat in ture joase, etc ..)

din punctul meu de vedere nu conteaza foarte mult solutia tehnica aleasa pentru un motor, ci parametrii in care acesta functioneaza - si daca motric vorbind un motor turbo "misca" masina mai repede - turbo sa fie ...

PS: sunt un fan al motoarelor supraalimentate ....

Link to comment
Share on other sites

Tot nu m-a lamurit nimeni! :blink:

 

Ceilalti producatori nu pot sau nu vor sa faca motoare(aspirate) asa performante ? Majoritatea recurg la turbo si chiar asa abia se apropie de Bmw.

39648[/snapback]

 

pur si simplu nu vor din diverse motive numai de ei stiute.Orice producator de la peugeot in sus este capabil sa produca motoare cu performante incredibile, costurile de productie si strategiile de marketing influenteaza alegerile.

 

un sedan cu 120-130 de cai satisface nevoile la peste 80% din cumparatori, pur si simplu nu au motiv sa le faca mai puternice.

Link to comment
Share on other sites

ca sa poti compara cit de cit doua motoare ar trebui sa vezi curbele de cuplu si putere pe toata plaja de ture, nu doar sa compari puterea maxima ...

puterea maxima se obtine la o anumita turatie .. important este si ce putere dezvolta motorul pana la acea turatie ... ca idee, majoritatea motoarelor dezvolta puterea maxima undeva dupa 5.000 rpm, dar un sofer "obisnuit" nu prea ajunge niciodata la aceasta turatie (majoritatea schimba la 3.000 rpm ..) asa ca pt un "non-race" driver va fi mai bun un motor cu cuplu mare jos, care raspunde bine in ture joase ..

de exemplu: M54B30 : 3.000cmc, 231 CP/5.900, cuplu maxim 300Nm/3.500

MB (nu stiu codul de motor de la Mercedes), 3.200, 211cp/5.700rpm, cuplu maxim 310Nm/3.000rpm - te las pe tine sa-ti dai cu parerea care motor se comporta mai bine pina in 3.000rpm ....

si puterea = cuplu*turatia*(o constanta)

si este normal ca motorul de bmw sa consume mai putin (in specificatii) - pat ca fabrica face consumurile intr-o plaja mica de ture, nu cu motorul in 5.000rpm ... iar in ture mici motorul de Mercedes este mai puternic - de aceia consuma mai mult ...

Edited by Kali
Link to comment
Share on other sites

pur si simplu nu vor din diverse motive numai de ei stiute.

39665[/snapback]

 

 

Daca ar face asta ,probabil ar avea pierderi foarte mari.Nivelul tehnologic la care a ajuns BMW este foarte greu de atins pentru multi producatori auto.

BMW-ul foloseste tehnologie foarte avansata la fabricatia motoarelor.De ex admisie continuu variabila(primul in lume),valvetronic(primul in lume),termostat controlat electronic,sistem ionic pentru detectia detonatiilor,etc,etc

 

Daca Peugeot ar folosi toata tehnologia si s-ar ridica la performantele BMW-ului ,tot nu ar vinde cat BMW-ul.

 

Cand intri cu pretul in zona BMW,Mercedes trebuie sa fii foarte atent ce vinzi.

 

Parerea mea...

Link to comment
Share on other sites

eu nu ziceam de cuplu sau cum trage pana la o anumita turatie.

Vorbeam doar de puterea maxima.

39954[/snapback]

ok, si eu zicem ca alti producatori (care isi pot permite sa foloseasca tehnologie similara cu cea incorporata in motoarele de bmw - vorba lui Bavaria) nu cred ca au ca scop sa obtina neaparat putere maxima dintr-un motor/cilindree ...

este o modalitate destul de simpla sa maresti puterea maxima (din pacate in detrimentul comportamentului motorului pe toata plaja de ture) : cuplul poate fi "mutat" in ture mai inalte deschizind/inchizind mai mult supapele (axa cu scame), si daca "muti" cuplul in ture mai mari, conform Putere=cuplu*turatia*constanta vei obtine putere maxima mai mare ...

din pacate chestia asta de obicei zapaceste comportamentul motorului in ture mici : vezi masinile de curse care nu tin ralanti-ul constant, dar peste 5.000rpm trag in draci ..

Vanos mofica profilul axei cu scame fara sa fie nevoie sa o schimbi daca vrei sport sau nu .. practic o masina cu vanos e ca si cum ar avea mai multe axe cu came (valvetronic e cam aceiasi chestie, numai ca modifica deschiderea supapelor)

@Bavaria cred ca nu incape nici un fel de comparatie intre tehnologia/performante la o marca premium si una medie : ne referim la masinile de serie - ca un Peugeot WRC incorporeaza mai multa tehnologie decit orice bmw de serie ... dar, vorba ta o masina performanta costa pe masura si n-ar putea fi niciodata vinduta pe piata fara un nume bine definit

PS: cred ca ar fi o chestie utila sa deschidem un topic/sectiune "stiintifica" in care sa descriem principiile si modul de functionare a diverselor tehnologii folosite de Bmw

Link to comment
Share on other sites

Peugeot WRC incorporeaza mai multa tehnologie decit orice bmw de serie

39967[/snapback]

 

 

M-am uitat un pic la caracteristicile unui Peugeot WRC.Eu nu consider turbo tehnologie avansata...

La diesel exista VNT.O chestie isteata,nimic de zis.Cam atat despre turbo...

 

 

La fel a facut si Audi pentru masinile de serie.Un nou motor! :blink: Aceeasi cilindree,putere mai mare.

 

Schimbat softul,mai multa benzina mai mult aer.Vreau sa vad asa ceva fara turbo :)

 

http://www.motorsm.com/motorsport/auto/wor...lly/WRC_car.asp

 

 

 

Parerea mea...

Link to comment
Share on other sites

trag in draci ..

Vanos mofica profilul axei cu scame fara sa fie nevoie sa o schimbi daca vrei sport sau nu .. practic o masina cu vanos e ca si cum ar avea mai multe axe cu came (valvetronic e cam aceiasi chestie, numai ca modifica deschiderea supapelor)

39967[/snapback]

 

 

Imi pare rau ca te contrazic!Vanosul e una ,Valvetronic-ul este cu totul altceva.

 

Daca era totuna ,nu se foloseau impreuna la un motor :blink:

 

 

Parerea mea...

Link to comment
Share on other sites

Imi pare rau ca te contrazic!Vanosul e una ,Valvetronic-ul este cu totul altceva.

 

Daca era totuna ,nu se foloseau impreuna la un motor :blink:

Parerea mea...

39997[/snapback]

 

Asta a zis si Kali doar ca in alt fel... a vrut sa spuna ca performantele se pot imbunatatii prin modificarea axului sau deschiderea supapelor... desigur se pot folosi si impreuna... revenind la discutie cred ca deciziile de echipare a unei masini se iau dupa consultarea sementului tinta de clienti potentiali... Puterea maxima este destul de importanta dar modul in care ea este trimisa catre roti, distributia ei pe plaja de turatii si alte chestii de acest gen fac toti banii...

Vis-a-vis de asta am vazut de ce BMW e BMW ieri cand eram pe Dealu Negru in drum spre Bucuresti. Am ajuns din urma pe viraje o Skoda Octavia (noua) care pe linie dreapta inainte de Sibiu ma depasise (e drept ca nu prea ma grabeam acolo si aveam doar 120-130).

Baiatul avea un benzinar sub capota destul de mare pentru ca am vazut cum accelera dar in viraje a fost mort... Desi eu am sub capota doar 105 CP l-am presat pe viraje pana n-a mai putut si s-a dat in dreapta... Efectiv vedeam cum dinamica in viraje a skodei lui e varza si cum trebuia sa schimbe vitezele in viraj pentru ca nu mai tragea motorul. Erau viraje in urcare am uitat sa zic... A fost haios mai ales ca el nu avrut sa ma lase sa trec... Dar oricum, eu pana acum nu am condus masina cu motor mai elastic decat cel pe care il am acum sub capota... Deci eu cred ca aici sta foarte mult din valoare... Daca ai 140 CP sub capota dar schimbi vitezele de te dor mainile sau doar simti un sut in fund si apoi fas atunci pot sa zic ca prefer un 105 CP care trag si trag si trag si nu se mai opresc... Poate acceleratia sau socul nu e atat de mare insa efectul este super... Verificat de mine...:)

Link to comment
Share on other sites

In fine, fiecare cu parerea lui ...

mi-e greu sa cred ca o masina de peste 1 mil $ incorporeaza mai putina tehnologie decit o masina de serie de pana in 100.000$ .. dar asta e o discutie colaterala subiectului topicului .. pana la urma masinile de curse sunt facute sa dezvolte putere cam cu orice pret (nu conteaza in mod deosebit consumul, noxele, etc ...), iar tehnologia vanos/valvetronic tocmai asta face ..

pe de alta parte, (ca pricipiu) puterea unui motor este data de cit amestec aer/benzina arde intr-o anumita unitate de timp, tinind cont de faptul ca 1g de benzina arde impreuna cu 14.7g de aer, problema principala a oricarui constructor de motoare va fi cum sa mareasca volumul de aer care trece prin motor : la motoarele aspirate sa imbunatateasca eficacitatea volumentrica la ture mari (si motorul sa suporte ture mari), iar la supralimentate sa asigure o presiune cit mai mare in admisie pe toata plaja de ture ... despre problemele/solutiile celor doua metode se poate vorbi la nesfirsit (sunt avantaje si dezavantaje la ambele metode ...)

din punctul meu de vedere raportul cost/performanta este in favoarea supralimentarii ..

@crisjohn : si eu am acelasi motor de 1.9 si 105CP pe masina ... si sunt in chinurile proiectarii pentru supralimentare (turbo) ..

Link to comment
Share on other sites

:blink: Se circula in conditii normale pe Dealul Negru?

40010[/snapback]

 

Se circula OK dar este cazuta soseaua pe anumite zone deci nu au voie masinile grele pe acolo... Acum e ca o pista de curse pentru ca nu sunt camionae sau tiruri ca sa te deranjeze iar zonele afectate sunt semnalizate...

 

@kali - vis-a-vis de masina mea eu doar doresc sa mearga cat mai bine in conditiile date de ea standard... Tin foarte mult la confort si pentru ca o folosesc zilnic pentru activitatile (inclusiv mers la job) e important si consumul... singura chestie care as face-o ar fi un chiptunning si poate ceva pe la admisie daca asta mar ajuta cumva sa scad consumul... Mentionez ca acum consumul nu e imens dar eu bag 4 rezervoare pe luna la cat merg...:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.