Jump to content

From: Schimbarea uleiului la cutia de viteza automata


iulian518i

Recommended Posts

Ce ulei folositi la cutia de viteze si ce ulei folositi la diferential? Eu am un 518i, 4 cilindri, cutie manuala 5 trepte, si, ca orice BMW (sau aproape), diferential separat. Pana acum am folosit un Castrol. Sa merg in continuare pe acelasi? Oare mai e Castrolul de alta data?

Intreb pentru ca cineva (si nu prea il cred), mi-a recomandat sa folosesc un ulei pentru cutii hidramate... :) , ca cica, cutiile cu diferentialul separat ar fi mai sensibile si le-ar trebui un ulei special... :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Heloo, sa inteleg ca nimeni nu foloseste ulei la masina? Sau nu stiti ce tip e? Sau nu ati schimbat niciodata uleiurile? Sau ce as putea sa inteleg? asta e, o sa pun ulei de bucatarie si gata, nu o sa mai am BMW, si, deci, nici motiv sa mai postez aici... :blink:
Link to comment
Share on other sites

Ce ulei folositi la cutia de viteze si ce ulei folositi la diferential? Eu am un 518i, 4 cilindri, cutie manuala 5 trepte, si, ca orice BMW (sau aproape), diferential separat. Pana acum am folosit un Castrol. Sa merg in continuare pe acelasi? Oare mai e Castrolul de alta data?

Intreb pentru ca cineva (si nu prea il cred), mi-a recomandat sa folosesc un ulei pentru cutii hidramate... :) , ca cica, cutiile cu diferentialul separat ar fi mai sensibile si le-ar trebui un ulei special... :blink:

51160[/snapback]

 

Ha ha, acel cineva se abera in ultimul hal :)

Din cate stiu, in cutiile manual se pune acelasi ulei ca si in diferentiale, la modelele vechi, cu diferential deschis.

Uleiul din transmisii se schimba foarte rar, multi dintre cei de aici probabil ca nici nu au facut-o. Mergi cu incredere pe Castrol.

Link to comment
Share on other sites

Ce ulei folositi la cutia de viteze si ce ulei folositi la diferential? Eu am un 518i, 4 cilindri, cutie manuala 5 trepte, si, ca orice BMW (sau aproape), diferential separat. Pana acum am folosit un Castrol. Sa merg in continuare pe acelasi? Oare mai e Castrolul de alta data?

Intreb pentru ca cineva (si nu prea il cred), mi-a recomandat sa folosesc un ulei pentru cutii hidramate... :) , ca cica, cutiile cu diferentialul separat ar fi mai sensibile si le-ar trebui un ulei special... :blink:

51160[/snapback]

 

Pentru 518 E34 din 92, fara diferential blocabil :

Synthetic differential oil, cum ar fi : ESSO 75W90 sau echivalent

 

Nu e deloc acelasi ulei ca cel de la cutie.

Link to comment
Share on other sites

Pentru 518 E34 din 92, fara diferential blocabil :

Synthetic differential oil, cum ar fi : ESSO 75W90 sau echivalent

 

Nu e deloc acelasi ulei ca cel de la cutie.

52573[/snapback]

Multumesc pt raspunsuri, dar in magazine nu am gasit decat 80W90...are ceva, parca diferenta de vascozitate, fata de 75W90?

Oricum voi merge pe Castrol si in continuare, prietenii stiu de ce... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pt raspunsuri, dar in magazine nu am gasit decat 80W90...are ceva, parca diferenta de vascozitate, fata de 75W90?

Oricum voi merge pe Castrol si in continuare, prietenii stiu de ce... :blink:

52763[/snapback]

 

Vad ca esti din Ct. Ulei gasesti la AB. Si la pret foarte bun.

Asa ca fa un drum pina acolo, e cel mai sigur.

Link to comment
Share on other sites

Inca ceva despre uleiuri : nu exista un ulei universal care sa mearga in toate diferntialele sau in toate cutiile !

Uleiul ( cutie sau diferential ) difera in functie de :

-model - generatie ( evident )

-daca diferentialul este sau nu autoblocabil - atentie, nu le incurcati, uleiurile sint foarte diferite

- daca cutia este manuala sau automata

 

Sint unele cutii manuale care necesita ATF - ulei pentru cutii automate. Aceste cutii au un undeva lipit ao eticheta pe care scrie ATF.

 

In functie de generatie unele cutii merg cu ulei Dextron II, altele cu Dextron III si asa mai departe.

Tipul de ulei corect este trecut in manual.

 

Utilizarea altui tip de ulei poate fi extrem de daunatoare si costisitoare, asa ca nu puneti ulei dupa ureche.

Daca nu stiti tipul de ulei si nu aveti nici TIS va pot ajuta eu ....

Ca o observatie generala puteti lua uleiul de la reprezentanta. Pretul este decent, de multe ori mai ieftin ca in magazine si are calitatea garantata.

Uneori e posibil sa nu gasiti ulei in alta parte.

Cum am patit eu pentru cutia mea Steptronic cu ulei life-time dupa schimbarea unui semering.

Link to comment
Share on other sites

Inca ceva despre uleiuri : nu exista un ulei universal care sa mearga in toate diferntialele sau in toate cutiile !

Uleiul ( cutie sau diferential ) difera in functie de :

-model - generatie ( evident )

-daca diferentialul este sau nu autoblocabil - atentie, nu le incurcati, uleiurile sint foarte diferite

- daca cutia este manuala sau automata

 

Sint unele cutii manuale care necesita ATF - ulei pentru cutii automate. Aceste cutii au un undeva lipit ao eticheta pe care scrie ATF.

 

In functie de generatie unele cutii merg cu ulei Dextron II, altele cu Dextron III si asa mai departe.

Tipul de ulei corect este trecut in manual.

 

Utilizarea altui tip de ulei poate fi extrem de daunatoare si costisitoare, asa ca nu puneti ulei dupa ureche.

Daca nu stiti tipul de ulei si nu aveti nici TIS va pot ajuta eu ....

Ca o observatie generala puteti lua uleiul de la reprezentanta. Pretul este decent, de multe ori mai ieftin ca in magazine si are calitatea garantata.

Uneori e posibil sa nu gasiti ulei in alta parte.

Cum am patit eu pentru cutia mea Steptronic cu ulei life-time dupa schimbarea unui semering.

52866[/snapback]

sal, desi sunt din Constanta, nu stiu unde este AB... :blink: Si inca ceva...in cartea masinii sunt trecute pe un pomelnic o serie intreaga de reprezentante...din Italia, si, de asemeni, niste tipuri de uleiuri pe care, sincer, nu le-am vazut in comert (ma refer la codificarea exacta gasita in carte).

Si, daca nu cer prea mult, cam cat e un ulei pentru diferential (1 litru) si pentru cutie? (ma refer la pretul de la reprezentanta din Constanta)

Link to comment
Share on other sites

sal, desi sunt din Constanta, nu stiu unde este AB... :blink: Si inca ceva...in cartea masinii sunt trecute pe un pomelnic o serie intreaga de reprezentante...din Italia, si, de asemeni, niste tipuri de uleiuri pe care, sincer, nu le-am vazut in comert (ma refer la codificarea exacta gasita in carte).

Si, daca nu cer prea mult, cam cat e un ulei pentru diferential (1 litru) si pentru cutie? (ma refer la pretul de la reprezentanta din Constanta)

52881[/snapback]

 

Reprezentatnta AB e spre Ovidiu, pe dreapta, imediat dupa benzinaria Shell, VW si skoda.

Eu am dat pe ulei BMW 0-W-40, sintetic, long life, vreo 480.000. La metro ARAL era vreo 510.000 parca ...

Tu ce motor ai ?

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

ULEIUL FOLOSIT PT DIFERENTIAL DE CATRE BMW ARE SPECIFICATIA 75W140 DE LA CASTROL.

REPREZENTANTELE BMW DIN BUCURESTI SPUN CA ULEIUL LA DIFERENTIAL NU SE SCHIMBA.FALS!!!!!!!REPREZENTANTELE BMW DIN VEST INLOCUIESC ULEIUL DE DIFERENTIAL LA MAXIM 120.000 KM

ATENTIE!NU INTOTDEAUNA ULEIUL DE CUTIE ESTE ACEEASI SPECIFICATIE CU CEL DE DIFERENTIAL!

Link to comment
Share on other sites

REPREZENTANTELE BMW DIN BUCURESTI SPUN CA ULEIUL LA DIFERENTIAL NU SE SCHIMBA.FALS!!!!!!!REPREZENTANTELE BMW DIN VEST INLOCUIESC ULEIUL DE DIFERENTIAL LA MAXIM 120.000 KM

52888[/snapback]

 

 

Probabil o fac la cererea clientului.In manualul masinii(la cele mai noi ma refer) scrie lifetime.

 

 

Ps Te rog ,nu mai scrie cu majuscule.

Link to comment
Share on other sites

Galilei are dreptate in ceea ce spune.

Am vazut si eu recomandari de a schimba uleiul asa zis life-time in jur de 80.000 mile, deci vreo 140.000 km.

Si inclin sa cred ca asa trebuie facut.

Am avut ocazia sa vad cum arata uleiul din cutie cind am schimbat un semering. Si sincer nu mi-a placut deloc cum arata la 150.000 km.

Se cunoaste uzura, are culoare schimbata. In timp s-au acumulat probabil particule metalice cauzate de uzura angrenajelor.

O sa-l schimb urgent. O sa trec sa-l iau de la AB ca e singurul loc unde l-am gasit. Singurul ambalaj disponibil e la butoaie de 60 l :blink:)

Dar au zis ca imi vor da cat imi trebuie ( vreo 10 l parca ). 1 litru luasem deja cind am schimbat semeringul.

E clar ca uleiul trebuie schimbat chiar daca e life time. Si probabil ca 120.000 Km e OK. Fiind sintetic si bine realizat nu se degradeaza deloc in timp, dar acumuleaza particule metalice cauzate de uzura angrenajelor care numai bine nu fac. Exista un filtru, dar are si el limitele sale.

 

De curiozitate l-am verificat si pe cel de la diferential, dar arata mult mai bine.

L-am schimbat totusi, ca intra mai putin de 1.5 si e usor de schimbat. Tot de la AB, si tot varsat :)

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Paul, ziceai ca ne poti ajuta cu tipul de ulei pt. cutie si grup. Ai vreun link sau cum?

Pe mine ma intereseaza pt. E36 316i.

52932[/snapback]

 

Iti zic cu placere. Folosesc TIS-ul.

Am nevoie si de fabricatie si tipul motorului ( M40 sau M43 ) si de tipul cutiei automat sau manual

Cel mai bine ar fi sa-mi spui ultimile 7 caractere din VIN, de forma AB12345, pentru identificarea cat mai exacta a caracteristicilor masinii tale.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Iti zic cu placere. Folosesc TIS-ul.

Am nevoie si de fabricatie si tipul motorului ( M40 sau M43 ) si de tipul cutiei automat sau manual

Cel mai bine ar fi sa-mi spui ultimile 7 caractere din VIN, de forma AB12345, pentru identificarea cat mai  exacta a caracteristicilor masinii tale.

52935[/snapback]

E36 316i, 1991, M40-B16, cutie manuala.

Link to comment
Share on other sites

E36 316i, 1991, M40-B16, cutie manuala.

53005[/snapback]

 

La cutie, daca nu necesita un ulei special, adica daca nu are nici o eticheta verde, orange sau galbena pe care sa scrie ATF sau "Special oil" poti pune orice tip de ulei MINERAL din clasa SAE 80.

 

Pentru iarna, la temperaturi scazute se admite si ulei ATF.

 

Pentru diferential daca nu este autoblocabil este necesar un ulei SINTETIC de tip 75W-90, cum ar fi :

ESSO NLS 75W-90, AGIP HLX, Castrol SAF-X0, Valvoline HL Plus.

 

La reprezentanta uleiul de diferential exista doar varsat.

 

Atentie ! Recomandarile sint valabile pentru 316 i E36, M40, manual, an 1991.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Cumva si la cutiile de viteze sunt uleiuri de iarna si de vara?

Pt ca mie,dimineata, dupa ce pornesc motorul, prima intrare in viteze e relativ grea, dar cand trec din prima in treapta a doua, mai ca nu pun amandoua mainile sa trag de schimbator... :blink: dupa care-si revine, de parca nimic nu s-a intamplat...

Si inca ceva...dupa ce pornesc motorul, trec schimbatorul in pozitia O si dau drumul la ambreiaj...se simte ca motorul toarce mai greu, trebuie sa-l turez la 1500 ca sa nu se opreasca... :)

Si asta mi se intampla de vreo 2 zile (adica doua dimineti), de cand s-a pus gerul.

Sper totusi sa fie din vascozitatea uleiului si nu din lipa acestuia...ca nici nu mai tin minte de cand l-am schimbat :)

 

Si totusi, BMW-ul e tot BMW, orice i-ai face! :)

Link to comment
Share on other sites

pentru 316i din 99, motor 1.9, cutie cica fara intretinere (ulei special) ce pot sa bag?

Am fost la reprezentanta fiindca am o pierdere mica la buson, ca vreau sa schimb si sa rezolv pierderea..., ei nici macar nu sau atins de ea, ca nu au ulei pe stoc, ca este fara intretinere si alte aberatii, normal m-am enervat rau de tot si am plecat, dar intra dimineata din ce in ce mai greu in vit 1.

HELP

Link to comment
Share on other sites

Si eu am aflat ca trebuie schimbat uleiul, si la cutie, si la diferential. Am avut ocazia "speciala" (pe care n-o doresc nimanui) sa vad cutia desfacuta (o automata) si filtrul de ulei si uleiul. Particulele alea metalice care se strang acolo nu sunt o legenda, dom'le, pe cuvant. Uleiul era negru. Am schimbat si filtrul. Mecanicul asta, care parea destul de priceput, a zis sa schimb ulei + filtru la max. 80000 km. Uleiul e un Esso ATF. Cica ar fi bun. Peste max. 500 km schimb din nou filtru + ulei, ca sa vad daca mai pare uzat. Daca e ok, urmatorul schimb il va face viitorul proprietar peste 80000 km...
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.