Jump to content

BMW Seria 3 E46


Bogdanel

Recommended Posts

salutare !

 

la recentul schimb de ulei la reprezentanta mi s-au pus 7 litrii de ulei 5w30 cand in cartea tehnica se specifica 6,5 litrii. Se vede si pe joja ca nivelul e peste maxim.E vreo problema ? Motorul e m54b25.

Stai linistit masina il da afara singura si 0,5l nu este mult o sa mai traga si filtrul de ulei verifica dupa 10km-20km cum este.Bafta

Link to comment
Share on other sites

Lunea trecuta dimineata,la minus 20 grade am plecat si dupa 5 minute cand sa urc o rampa am simtit ca nu ma mai ajuta motorul,s-a aprins martorul rosu la ulei,si gata....abia am apucat sa trec pe banda 1 si am ramas acolo.Am incercat sa ma plec..pauza..mi-a murit si bateria ..asa ca am dus-o pe platforma la un service.initial m-a ajutat un vecin,mi-a dat curent la baterie si se auzea in stanga,cum esti la volan o bataie ca de elicopter care se prabuseste.Am venit inapoi dupa 2 ore,cu ideea ca nu are ulei,desi il verificasem acum 2 sapt-uleiul schimbat in sept plus filtru.Si fara sa ma uit pe joja am mai bagat 1 litru-identic.Dupa..m-am trezit si m-am uitet pe joja...cu vreo 2 cm peste maxim.Uleiul cu miros de benzina,dar nu exagerat,masina mai piedea ulei,cam la 1000 km bagam 1/2 litri.Antigelul la locul lui,schimbat si el anul trecut in iarna si completat anul acesta.Verificat pe sonda - minus 32 grade.Ok.Plinul facut acum 2 sapt si am circulat doar vreo 20 km.La service s-au uitat la antigel,cu plutitorul ok si fara ulei in el sau pe capac.Si mi-au dat verdictul-fara sa deschida motorul,doar uitandu-se la joja ca trebuie schimbat motorul,(cica au gasit apa in ulei-dar nu au demontat baia de ulei )ca nu se poate repara si m-au pus pe drumuri dupa motor fara anexe,care nici nu gasesc N42B20A si sincer nici ca cred ca ar trebui o asa solutie radicala...Daca ar avea,,bataie de piston" (vecinul meu ) chiar nu se poate repara??Nu poate fi pompa de uleiTotusi un motor second costa 500 euro si trebuie si umblatura pe la RAR,si nici nu am siguranta ca nu fac abonament pe acolo dupa cateva luni...CE NAIBA SA FAC?? ASTIA M-AU VAZUT FEMEIE SI MA CRED PROASTA-PAREREA MEA.
Link to comment
Share on other sites

Lunea trecuta dimineata,la minus 20 grade am plecat si dupa 5 minute cand sa urc o rampa am simtit ca nu ma mai ajuta motorul,s-a aprins martorul rosu la ulei,si gata....abia am apucat sa trec pe banda 1 si am ramas acolo.Am incercat sa ma plec..pauza..mi-a murit si bateria ..asa ca am dus-o pe platforma la un service.initial m-a ajutat un vecin,mi-a dat curent la baterie si se auzea in stanga,cum esti la volan o bataie ca de elicopter care se prabuseste.Am venit inapoi dupa 2 ore,cu ideea ca nu are ulei,desi il verificasem acum 2 sapt-uleiul schimbat in sept plus filtru.Si fara sa ma uit pe joja am mai bagat 1 litru-identic.Dupa..m-am trezit si m-am uitet pe joja...cu vreo 2 cm peste maxim.Uleiul cu miros de benzina,dar nu exagerat,masina mai piedea ulei,cam la 1000 km bagam 1/2 litri.Antigelul la locul lui,schimbat si el anul trecut in iarna si completat anul acesta.Verificat pe sonda - minus 32 grade.Ok.Plinul facut acum 2 sapt si am circulat doar vreo 20 km.La service s-au uitat la antigel,cu plutitorul ok si fara ulei in el sau pe capac.Si mi-au dat verdictul-fara sa deschida motorul,doar uitandu-se la joja ca trebuie schimbat motorul,(cica au gasit apa in ulei-dar nu au demontat baia de ulei )ca nu se poate repara si m-au pus pe drumuri dupa motor fara anexe,care nici nu gasesc N42B20A si sincer nici ca cred ca ar trebui o asa solutie radicala...Daca ar avea,,bataie de piston" (vecinul meu ) chiar nu se poate repara??Nu poate fi pompa de uleiTotusi un motor second costa 500 euro si trebuie si umblatura pe la RAR,si nici nu am siguranta ca nu fac abonament pe acolo dupa cateva luni...CE NAIBA SA FAC?? ASTIA M-AU VAZUT FEMEIE SI MA CRED PROASTA-PAREREA MEA.

 

Motorul este putin mai complicat, insa nu este sfarsitul lumii; este un user in Brasov, de fapt cred mai degraba in Vulcan(florin bogdan rusu 0760601938), care a primit review-uri pozitive de la toti colegii care au fost la el pentru diverse reparatii, printre care si schimbarea simeringurilor supapelor(cred ca ai aceeasi problema si tu legat de consumul sesizabil de ulei, nici un N42 nu scapa), deci, in mare masura, un motor N42 ar trebui sa ii fie familiar si poate ar putea sa iti ofere o parere pertinenta.

 

Sa nu se considere reclama, eu am schimbat simeringurile in Bucuresti, la (coincidenta)Florin 0728 444 108, dar probabil datorita distantei, nu te avantajeaza.(eu fiind foarte multumit atat de felul in care a lucrat, cat si de cunostiintele sale tehnice legate de motoare).

 

Spui ca antigelul era ok, dar ai mai completat, aici este deja un semn de intrebare daca nu cumva garnitura chiulasa este "cuipita".....dar e greu de spus fara o investigatei amanuntita.

 

 

Probabil s-au uitat pe joja si au vazut spuma sau depuneri, insa avand in vedere temperaturile scazute si distantele scurte

 

Incearca sa iei legatura cu unul din cei de mai sus....sau altcineva(fiecare alege pentru el, nu doresc sa fac reclama), eu personal suspectez mai degraba o problema legata de lantul de distributie/pompa ulei.

 

Multa bafta !

Edited by Eugen B
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Cred ca acum postez intr-un topic corect.

 

 

Trebuie sa schimb toate macaralele electrice. Pe fata dreapta cred ca elementele culisante sunt rupte, nu stiu daca sunt afectate cablurile si rolele iar la mine la sofer e nefunctionala din toate punctele de vedere. Pe spate vreau sa schimb macaralele deoarece "la un moment dat" au "cazut" cablurile de pe role si nu am reusit sa le repozitionez decat prin indoirea tijei, pus cablul la loc, refacerea tijei dar nu in proportie de 100%, fizic vorbind, astfel incat trebuie sa am grija sa nu cobor geamurile de pe spate pana aproape de maxim.

Macarale am mai schimbat si pe fata si pe spate inainte sa apara aceste kit-uri de reparatie, am luat SH-uri care "aratau bine" si au functionat bine...o perioada.

In concluzie: pe spate vreau sa iau macarale noi precum si cea de la sofer iar pe fata dreapta trebuie sa mai inspectez vizual cablurile si rolele pentru a incerca varianta kit-urilor de reparatie.

Intrebarile sunt: ce producatori recomandati (pret-calitate) sau ce a-ti mai cumparat si sunteti multumiti de calitate?

Am preturi pentru Valeo, Elewind, Acrolcar (si bineinteles tot ce e pe online). Am mai vazut macarale la cei de la bestautovest la niste preturi exceptionale, cica ar fi produse de Polcar si ofera 12 luni garantie.

Valeo este cap de lista dar este si cel mai scump.

 

Ce pareri aveti? Elewind...?

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Revin cu motorul meu-am fost astazi din nou pe capul lor si bineinteles ca i-am intrebat de unde este apa in ulei daca antigelul este la locul lui si plutitorul este la acelasi nivel?? Am scos iarasi joja si m-am uitat..o crema maronie. i-am dat cheie si tot asa se aude..ca o bataie de elicopter.Nu porneste bineinteles.Am pus problema rectificarii chiuloasei si inlocuirea garniturii si mi-au spus ca demontat-montat este 20 ore de manopera si in plus motorul trebuie dus la Ozun,de la Ozun pleaca in Ungaria unde se rectifica si vine inapoi..m-au desumflat.Ok..il inlocuiesc (motorul ) dar il iau acasa si imi plantez flori in gauri.Nu il las la service pt ca am o banuiala paranoica si nu vreau sa se plimbe pe la Ozun.
Link to comment
Share on other sites

sunt multe de schimbat plus ca nu ar fi omologabil.

sper sa nu se supere domnisoara, doamna pe mine, pornind de la scenariul ca trebuie schimbat motorul (am mari dubii ca asta e singura solutie) dar in functie de starea masinii eu m-as gandi f serios daca mai merita sa repare masina sau sa o dea asa cum este pe un pret derizoriu evident si asta e.

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

ca offtopic: eu daca as fi mecanic m-as specializa f tare pe n42. toate se strica in draci, putini le repara, aia care le repara cer scoruri f mari = 600-700 lei manopera pt schimbat semeringuri si pus distrib la punct(lucrare de 2-3 ore)

si vor aparea tot mai multe cu stricaciuni, cu cat se invechesc cu atat au prb mai dese.

 

apropo aia prin germania le dau la preturi de nimic 1000-1500 euro cand le vad ca scot atata fum :)) si rezolvarea este schimbarea semeringurilor max 200eur

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

Daca aia sunt mecanici care incep cu texte gen trimis motor la Ozun(pentru ce, sa ia una mica de rachiu de secara sau un kurtos kolacs) si rectificare in Ungaria(ca nu se poate plana o chiulasa in tot Brasovul).......iti dai seama ce opinie pertinenta pot emite.

 

Cat despre N42, este mai complicat, necesita o anumita mentenanta preventiva, dar in nici un caz nu e motor prost; plus ca la mine, de multe ori m-am gandit ca banii cheltuiti cu minuni gen patine, intinzator, simeringuri, garnituri, etc. probabil i-am recuperat datorita consumului ceva mai redus.

 

daca nu esti pretentioasa (adica te multumesti cu ~ 110 CP), poate i-ai putea monta motor M43.

E ieftin, simplu, fiabil.

 

Nu e chiar asa de puturoasa si trage binisor la turatii mici.

E46 fl are acceleratie electronica, NFL(adica cele cu motor M....) au acceleratie pe cablu; modificarile ar costa mult prea mult, si ar fi o involutie dpdv tehnic.

Link to comment
Share on other sites

nu toate nfl-urile au acceleratie electronica. dieselurile sau motoarele mari de pe nfl au electronica si ele;

 

oricum sa treci de la n42 la m43 sau invers implica sa schimbi maree parte din ce se vede sub capota si cum spuneam nici nu ai voie sa pui un motor cu o norma de poluare sub ce ai deja pe masina.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Buna,

 

Doresc sa achizitionez in urmatoarea perioada un 320D e46.

Am gasit o masina fabricata in 07/2003 cu motorul de 1995 cm.

Nedumerirea mea este in legatura cu norma euro. Din cate am citit cele dupa 2004 sunt euro 4, dar tot pe acest forum am citit (daca nu ma insel) ca motorul de 1995 cm este euro 4, iar cel de 1951 cm euro 3.

Ma poate lamuri cineva va rog frumos in legatura cu norma euro a acestei masini?

Link to comment
Share on other sites

Da, poti sa o inmatriculezi.

Daca e inmatriculata in RO deja si faci doar transcrierea ti se face doar autentificarea la RAR.

Daca e adusa de afara si faci prima inmatriculare in RO ti se verifica si starea tehnica, adica frane, directie, lumini si noxe + autentificarea.

Nu iti verifica nimeni airbag-urile... Totusi ar fi bine sa le remediezi, ca e bine pt tine, asa preventiv.

Link to comment
Share on other sites

Da este adusa din alta tara. Sunt cu nr straine dar inca valabile un an nu am problme. Am avut un accident, nu a fost din vina mea. Dar din nefericire pe cine este masina era plecat din tara si nu am putut rzolva. asa ca mi-am reparat eu masina nu ma costat mult. inafara de airbaguri ca acolo ma costa ceva sa o repar si am lasat asa. Dar ma intrebam ca daca nu reusesc sa fac problemele si imi expira nr o pot sa matricluez cu ele fara airbga ma refer cu martoru aprins in bord.

 

Multmusc mult pentru tmpul acordta si pentru raspuns.

 

inca ceva referitor la lumini de ce zici .

Eu pe cele de la picior mi le-am inclocuit cu leduri abastre se leaga ei de asa cva? sau doar de lumini faruri , frane semnalizare etc. de cele intrerioare nu se leaga asai?

Edited by Robert318
Link to comment
Share on other sites

in mod normal nu treci ITP-ul la RAR cu airbagurile sarite. ba chiar dupa litera legii si daca ai doar becul aprins este considerata defectiune majora.

Sincer mergi si fa o intrebare sa nu iti dea cu revenire si apoi sa fii obligat sa urgentezi achizitionarea airbagurilor. nu stiu ce masina ai dar poate faci rost de niste capace sau ceva , un volan de imprumut sau eu stiu :))

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.