Jump to content

BMW Seria 3 E46


Bogdanel

Recommended Posts

Nu prea inteleg o treaba: ABS-ul ajuta sa nu se blocheze rotile, ca sa nu alunece, deci de ce nu trebuie sa franez? Am mai auzit o parere ca daca intri in derapaj, trebuie sa accelerezi putin (aici, iar nu inteleg, stiu ca DSC-ul nu ma lasa sa accelerez). Eu voiam sa stiu daca sunt niste reguli de baza, din experienta, in astfel de situatii de genul acestora: daca sa pui sau nu frana, daca e mai bine sa accelerezi sau sa faci frana de motor, de exemplu. De facut derapaje controlate, am mai facut de cate ori a nins, dar nu se compara cu o situatie reala de genul celei in care m-am aflat pe strada... oricum, treaba-i clara: trebui sa mergi foarte incet ca tractiunea spate nu prea e pentru zapada !
Link to comment
Share on other sites

Ăn condiĂžii de supravirare (ĂŽĂži fuge spatele), trebuie sĂŁ pĂŁstrezi maÂşina pe traiectorie contrabracând roĂžile.

Dupã ce maºina este iar pe traiectorie, frânezi.

 

Ăn condiĂžii de subvirare, trebuie sĂŁ ĂŽndrepĂži roĂžile frânezi puternic astfel ĂŽncât sĂŁ ai iar aderenÞã pe puntea faÞã (la frânare se duce greutatea pe faÞã) Âşi apoi ĂŽncerci iar sĂŁ iei curba.

Link to comment
Share on other sites

Ăn condiĂžii de supravirare (ĂŽĂži fuge spatele), trebuie sĂŁ pĂŁstrezi maÂşina pe traiectorie contrabracând roĂžile.

Dupã ce maºina este iar pe traiectorie, frânezi.

 

Ăn condiĂžii de subvirare, trebuie sĂŁ ĂŽndrepĂži roĂžile frânezi puternic astfel ĂŽncât sĂŁ ai iar aderenÞã pe puntea faÞã (la frânare se duce greutatea pe faÞã) Âşi apoi ĂŽncerci iar sĂŁ iei curba.

 

la primul punct: daca masina e iar pe traiectorie, de ce sa pui frana? eu zic sa iti vezi de drum in continuare :)

Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor.

Postez aici ca nu stiu unde altundeva:

Pe un drum prin Bulgaria, ningea si se formase o pelicula de zapada, mazga, ceva de genul asta pe sosea. Intr-o curba usoara, la o viteza de vreo 70km/h, am intrat in derapaj si timp de vreo 10 secunde nu am putut sa stapanesc masina. Efectiv se ducea de spate cand stanga cand dreapta. Am incercat o frana de motor, am piscat si pedala de frana (evident a intrat ABS, iar becul din bord de la DSC clipocea permanent). Este prima iarna cu tractiune spate, asa ca rog soferii cu state vechi in domeniu sa dea cateva sfaturi si ce trebuie sa faci in aceste conditii (sa accelerzi, sa pui frana...??). Multumesc anticipat

 

niciodata nu trebuie sa pui frana in astfel de cazuri

tot ce poti face este sa reduci viteza folosind frana de motor

 

frana de motor nu este recomandata la tractiunea spate..e foarte logic dealtfel..

Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor.

Postez aici ca nu stiu unde altundeva:

Pe un drum prin Bulgaria, ningea si se formase o pelicula de zapada, mazga, ceva de genul asta pe sosea. Intr-o curba usoara, la o viteza de vreo 70km/h, am intrat in derapaj si timp de vreo 10 secunde nu am putut sa stapanesc masina. Efectiv se ducea de spate cand stanga cand dreapta. Am incercat o frana de motor, am piscat si pedala de frana (evident a intrat ABS, iar becul din bord de la DSC clipocea permanent). Este prima iarna cu tractiune spate, asa ca rog soferii cu state vechi in domeniu sa dea cateva sfaturi si ce trebuie sa faci in aceste conditii (sa accelerzi, sa pui frana...??). Multumesc anticipat

 

niciodata nu trebuie sa pui frana in astfel de cazuri

tot ce poti face este sa reduci viteza folosind frana de motor

 

frana de motor nu este recomandata la tractiunea spate..e foarte logic dealtfel..

 

daca ai dsc-ul activat, nu e nicio problema sa pui frana de motor...cel putin eu nu am nicio problema

Edited by valtheval
Link to comment
Share on other sites

Pe ud e cam periculos chiar ºi cu DSC activat sã faci frânã de motor, mai ales În curbe.

 

la primul punct: daca masina e iar pe traiectorie, de ce sa pui frana? eu zic sa iti vezi de drum in continuare :)

 

Am spus cã trebuie sã frânezi doar ca sã se ÎnÞeleagã cã, dacã eºti nevoit sã frânezi, e mai bine sã frânezi doar dupã ce maºina e pe traiectorie, nu În timpul supravirãrii.

Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor.

Postez aici ca nu stiu unde altundeva:

Pe un drum prin Bulgaria, ningea si se formase o pelicula de zapada, mazga, ceva de genul asta pe sosea. Intr-o curba usoara, la o viteza de vreo 70km/h, am intrat in derapaj si timp de vreo 10 secunde nu am putut sa stapanesc masina. Efectiv se ducea de spate cand stanga cand dreapta. Am incercat o frana de motor, am piscat si pedala de frana (evident a intrat ABS, iar becul din bord de la DSC clipocea permanent). Este prima iarna cu tractiune spate, asa ca rog soferii cu state vechi in domeniu sa dea cateva sfaturi si ce trebuie sa faci in aceste conditii (sa accelerzi, sa pui frana...??). Multumesc anticipat

 

niciodata nu trebuie sa pui frana in astfel de cazuri

tot ce poti face este sa reduci viteza folosind frana de motor

 

la fel si eu o tineam tot pe frana de motor, dar mi s a intamplat sa iau un viraj cu viteaza a 2-a intr-un unghi de 90 grade, nu am franat deloc, dar atat am derapat de eu ma m plictisit, ma duceam pe gheata aprox 15 metri si masina nu se mai oprea, cu tot cu DSC .

 

am fost nevoit sa calc frana pana in fund, ca mai aveam jumate de metru pana in gard.

 

Gumele mai au intradevar 2-3 mm,dar numai Dumnezeu a fost acolo.

Edited by bmwe46k
Link to comment
Share on other sites

Asta cu frana de motor ma roade. E recomandat sau nu sa pui frana de motor cand derapezi pe gheata? Logic, cand bagi intr-o treapta inferioara, puterea motorului creste si atunci se da un impuls la roti, impuls care nu cred ca face bine intr-un derapaj, nu? Voi ce parere aveti?
Link to comment
Share on other sites

Asta cu frana de motor ma roade. E recomandat sau nu sa pui frana de motor cand derapezi pe gheata? Logic, cand bagi intr-o treapta inferioara, puterea motorului creste si atunci se da un impuls la roti, impuls care nu cred ca face bine intr-un derapaj, nu? Voi ce parere aveti?

asa este nu e recomandata....rotile nu au aderentza pt ca e mai usor spatele nu e ca una care isi muta greutatea pe fatza la franare...si incepe sa invarta in gol.....si te duce in toate partzile....

Link to comment
Share on other sites

Dar de unde stii ca trebuie sa schimbi bujiile? Cum se comporta? Porneste greu?

Nu, porneste chiar foarte bine, chiar si la temperaturi foarte scazute (cu mult sub zero grade). Cand am facut schimbul de ulei si consumabile, imediat dupa ce am cumparat masina, cei de la service mi-au spus ca, intrucat uleiul pe care tocmai mi-l scosesera din masina miroase putin a benzina, trebuie sa schimb bujiile pentru ca arderea nu se mai face nu stiu cum (etc... n-am retinut prea multe pentru ca se vorbea cam in chineza) si ca nu-i normal ca uleiul schimbat sa aibe miros de benzina. Pe acest considerent am zis ca nu strica sa schimb bujiile.

Masina are ~200k de Km la bord, ulei i-am pus 10W40 Castrol. N-a mancat gram de ulei dupa 3k de Km, motorul merge perfect, masina trage foarte bine si are reprize destul de bunicele pentru cei 118CP si ~1300Kg.

Acuma, dupa ce mi-ai pus intrebarea de mai sus, ma gandesc ca s-ar fi putut ca cei de la service sa fi vrut sa ma abureasca cu schimbul de bujii ca sa le mai dau un ban in plus.

Edited by RAZVAN2007
Link to comment
Share on other sites

Salut,

Am de aproape 1 an un BMW 318i , benzina, 1.9 , model 1999, cumparat din germania. Masina e perfecta , merge struna, nu am avut nicio problema cu ea,dar urmeaza sa intram in revizie :) . Vreau un sfat legat de telescoape. am sachs sport si trebuiesc schimbate, ma intereseaza preturi si de unde pot sa le iau, originale :lol:

Multumesc !

Link to comment
Share on other sites

Am un 318i cu 118cp, model 2001. As vrea sa-i schimb bujiile si in acest sens v-as ruga sa-mi spuneti cam care-s cele mai bune din punct de vedere al performantei si care prin prisma raportului calitate/pret. Am mai citit pe ici, pe colo si unii zic ca NGK-urile ar fi the best. As dori totusi si parerea unor cunoscatori (eu is habarnist profesionist, doar ma sui in masina, dau la cheie si invart covrigul; incerc sa compensez lacunele lecturand acest forum).

Si inca ceva: ce model sau ce cod sunt cele de pe masina de mai sus?

 

A propos de ce se vorbeste mai sus, eu, la viteza foarte mica si destul de recent, am intrat in derapaj pe gheata cand am abordat un giratoriu (mi-a fugit spatele). Bineinteles ca rulam foarte incet, cu a 2-a (pe masina am amvelope de iarna aproape noi).

Ideea este ca trebuie sa ma obisnuiesc cu tractiunea spate, pana acuma avand numai masini cu tractiune fata. Dar tot ca idee, pe gheata, doar daca masina nu este dotata cu amvelope cu tinte, se poate pierde controlul foarte usor, indiferent daca masina este AWD, FWD sau RWD.

 

Multumesc.

 

si eu am tot NGK cu 4 electrozi pe bujie, is foarte multumit de ele is de 2 ani si erau 40 bucata

Link to comment
Share on other sites

Ce parere aveti despre un e46 2.0 diesel din 2005 cu 41000 km in bord reali.

 

adica masina a mers pe an 80.000 de km pe an, stric in Germany.

Ceva normal si pt a spune lucrurilor pe fata celor care vand masini din 2000 cu 100.000 de km in bord.

 

Pecizez din cartea masinii ca nu au fost schimbate nimic la motor, decat cele necesare, uleiul suspensiile , placutele de frana .

 

ce parere aveti 80.000 de km pe an, masina trage la fiecare viteza 4500 ture, 6 viteze , nu se aude absolut nimic, e super ingrijita.

 

apar probleme pe parcurs, la motor? adica intrebarea mea este cat duce un motor fara probleme, FARA A FI SEGMENTAT SAU ORICE ALTA PROBLEMA LA UN E46. 10X

 

Ce parere aveti despre un e46 2.0 diesel din 2005 cu 41000 km in bord reali.

 

adica masina a mers pe an 80.000 de km pe an, stric in Germany.

Ceva normal si pt a spune lucrurilor pe fata celor care vand masini din 2000 cu 100.000 de km in bord.

 

Pecizez din cartea masinii ca nu au fost schimbate nimic la motor, decat cele necesare, uleiul suspensiile , placutele de frana .

 

ce parere aveti 80.000 de km pe an, masina trage la fiecare viteza 4500 ture, 6 viteze , nu se aude absolut nimic, e super ingrijita.

 

apar probleme pe parcurs, la motor? adica intrebarea mea este cat duce un motor fara probleme, FARA A FI SEGMENTAT SAU ORICE ALTA PROBLEMA LA UN E46. 10X

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.