Jump to content

Informatii utile despre E34


MuadDib

Recommended Posts

Salutare, forum.

 

Sunt pe punctul de a-mi cumpara un E34. One-way-or-the-other, pana la sfarshitul saptamanii imi iau unul. Pata pe creier, deh!

 

De documentat m-am documentat, ca de felul meu sunt constiincios, dar tot am ceva nelamuriri:

 

- Exista 530i din 1991 cu 2 valve/cilindru? Ca am gasit un 530 din 1991, omul zice ca are 220 CP, dar cand il intreb daca e 24v el zice ca nu, e 12v (adica cel mai blamat motor din descrierea de mai sus)

 

Va rog lamuriti-ma. 10x

Link to comment
Share on other sites

Un 530i din 1991 este cel mai probabil cu motorul M30 de 6 cilindri in linie, iar in acest caz vorbim doar de 2 supape pe cilindru. Atentie, nu confunda M30 cu M20, respectiv 530i cu 520i, sunt animale complet diferite. 530i cu M30 are 188 CP si este o masina interesanta, dpdv dinamic.

 

Putin probabil sa fie un 530i din generatia urmatoare, cu motor M60 cu 8 cilindri in V, care avea 4 supape pe cilindru si 218CP.

 

Deci, tot ce trebuie sa afli exact este numarul de cilindri. Apoi, se poate determina precis ce masina este.

Link to comment
Share on other sites

... e i6, deci e M30.

 

Am gresit eu, extrapoland modificarile SOHC ->DOHC de la motoarele de 2 si 2,5 litri si la cel de 3 litri. Acum am inteles, nu exista 3 litri in-line 6 cu 24 valve.

 

..."interesant dpdv dinamic". Adica? In descrierea de la inceputul Ghid-ului se spune ca e cel mai aiurea motor: putere f.putzin mai mare k 525, consum insa mult mai mare.

 

Intrebare:

- Daca din 1990 BMW au renuntzat la motorul asta (biblia mea e tot Ghidul asta :blink: ), cum de apare pe o mashina din 91? Sa caut vre-o eventuala schimbare de motor prin istoricul mashinii? Cum imi dau seama daca a suferit vre-o "traversare" de genul 520->525 sau 520->530?

Ma intereseaza o astfel de metoda de detectare a clasei de motorizare originale, pentru ca in ce am aflat eu, diferentele intre, de exemplu, un 520 si un 525 nu se refera numai la motor, ci si la frane, etc.

Link to comment
Share on other sites

Intrebare:

- Daca din 1990 BMW au renuntzat la motorul asta (biblia mea e tot Ghidul asta :blink: ), cum de apare pe o mashina din 91? Sa caut vre-o eventuala schimbare de motor prin istoricul mashinii? Cum imi dau seama daca a suferit vre-o "traversare" de genul 520->525 sau 520->530?

Anii de fabricatie trebuie intotdeauna priviti cu o marja de eroare de +/- 1 an. Deci 1991 nu mi se pare ingrijorator. Afla VIN-ul masinii (seria de caroserie, in special ultimele 7 caractere din aceasta) si apoi se detecteaza imediat daca masina a folosit vreo "traversare" sau nu.

Corect, comparat cu 530i M30, 525i M50 este un deal mai bun. 530i consuma mai mult. Pe de alta parte, M30 e un motor mai fiabil si, asa cum am spus, interesant dpdv dinamic.

Link to comment
Share on other sites

...

Sunt pe punctul de a-mi cumpara un E34. One-way-or-the-other, pana la sfarshitul saptamanii imi iau unul. Pata pe creier, deh!

...

39609[/snapback]

 

:):D Gata, l-am luat! E un 525 M20, nice fella proprietarul, nu are prea multe probleme, :blink:.

 

Deci sunt mandru proprietar acum. Nu prea ma incadrez eu in profilul comparatorului de E34, dar sunt foarte incantat de noua jucarie.

 

Are cineva lista cu traducerile mesajelor care apar in bord pe randul ala de digitzi? Aveam un bec ars pe spate si mia aparut mesaj acolo.

 

 

10x

 

A, si avetzi o decodare a VIN? Ca sa stiu ce am cumparat...

Edited by MuadDib
Link to comment
Share on other sites

am un 524 din 1991.l-am cumparat in mai 2005. dupa ce l-am luat am schibat toate articulatiile si amortizoare.acum o luna mi-a crapat furtunul de sus care pleaca din radiator spre motor si am distrus motorul.am pus alt motor pe masina si totul parea ok. la o saptamana mi-a crapat alt furtun care este pe dedesubt.unul scurt si intors(are forma de u).de data asta am fost atent si nu am patit nimic la _chiulasa_.l-am schimbat iar dupa trei zile mi-a crapat din nou cel de la radiator.exista vreo problema la modelele astea cu furtunele?este vreo problema de termostat?eu nu fortez niciodata motorul,chiar sunt un conducator auto linistit.ce ar trebui sa-i fac ca sa nu mai am probleme?
Link to comment
Share on other sites

am un 524 din 1991.l-am cumparat in mai 2005. dupa ce l-am luat am schibat toate articulatiile si amortizoare.acum o luna mi-a crapat furtunul de sus care pleaca din radiator spre motor si am distrus motorul.am pus alt motor pe masina si totul parea ok. la o saptamana mi-a crapat alt furtun care este pe dedesubt.unul scurt si intors(are forma de u).de data asta am fost atent si nu am patit nimic la _chiulasa_.l-am schimbat iar dupa trei zile mi-a crapat din nou cel de la radiator.exista vreo problema la modelele astea cu furtunele?este vreo problema de termostat?eu nu fortez niciodata motorul,chiar sunt un conducator auto linistit.ce ar trebui sa-i fac ca sa nu mai am probleme?

39829[/snapback]

 

s-ar putea sa ai o fisura in garnitura de _chiulasa_ si iti baga presiune in instalatia de racire, iar de aici iti pusca furtunele (verivica si vezi daca sunt tari in timp ce merge motorul, ar mai putea fi ceva dar acesta e un caz fericit si anume ,sa nu fie aerisita instalatia bine(nu ai oscilati de temperatura?? , caldura baga ??),eu am patit ceva asemanator dar eu am avut vurtune bune si mi-a puscat radiatorul in 2 locuri, ai mare grija cu tipul asta de motor sunt tare pacatoase, daca l-ai incins o data e aproape sigur ca ai fisurat _chiulasa_. bafta

Link to comment
Share on other sites

Felicitari, sa-l calaresti sanatos!

 

Pe mine m-a incantat ideea unui E34 cu M30, dar cand vezi modul in care a fost formulat anuntul, e clar ca tipul ascundea multe lucruri.

39819[/snapback]

 

Daca e vorba de cel de pe autovit, negru, 3900EU, 530 din 91 full cu piele, etc., lam vazut; si nu l-am luat. :blink: Cand l-am mutat din parcare a lasat o pata mare de ulei pe asfalt, busonul de ulei mirosea a benzina de traznea, cei 230 CP (care erau de fapt 188) erau plecatzi la pascut in Valhalla, etc. Mahsina jefuita rau.

 

Danke pentru urari!

Link to comment
Share on other sites

Are cineva lista cu traducerile mesajelor care apar in bord pe randul ala de digitzi? Aveam un bec ars pe spate si mia aparut mesaj acolo. 

39808[/snapback]

 

Well, intre timp am descoperit ce multi dintre voi stiau, dar nu mi-au spus :blink: : cum sa schimb limba in care sunt afisate mesajele Check/Control-ului.

 

Pui contactul in pozitia II (radioul merge) cu butonul dreapta al bordului apasat. Il tii apasat approx. 20 secunde si ... no more deutch.

Link to comment
Share on other sites

Salut am un bmw 525i din 91 si as vrea sa stiu si eu un centru in bucuresti de unde pot sa iau piese nu noi normal si cel mai important tot in buc un centru de TUNNING daca se poate o adresa ceva !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  multumesc

41994[/snapback]

 

 

depinde ce piese vrei. eu am un 520 din 88 si pana acum am luat piese noi (nimic grav, ce-i drept: termostat, pompa de apa, curea de transmisie, placute de frana si urmeaza flansa de cardan...). pretul mi s-aparut absolut decent, chiar la piese luate de la augsburg. cred ca merita sa intrebi intai de piese noi, si doar la cele care suna exagerat sa cauti second.

despre tunning nu stiu sa-ti dau informatii...sorry!

Link to comment
Share on other sites

:blink: tuning e 34 :)

din pacate la acest model nu se preteaza nimic in afara de:

kit original m5

jante si cauciucuri

sistem audio si multimedia

si asta ma refer la tuningul care se vede ca in rest tuningul de crestere al performantelor slava domnului se pot face multe reglaje

dar sfatul meu nu incepe sa pui nu stiu ce bari de fibra sau nu stiu ce pleoape ca strici finetea si eleganta masini

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.