Jump to content

325ix vs 325xi


florin83

Recommended Posts

Care credeti ca e explicatia pt care nu au pus cei de la Bmw pe xi (e46) un sist de tractiune integrala in genul celui de pe ix (e30, e34) ?

Dupa parerea mea e net superior.

LSD, cutie de transfer care poate muta puterea pana la 90% pe una din punti..

La E46 raportul fata/spate e fix (37/63) si nici nu are LSD (poate e optional).

 

Am vazut un test acum cativa ani intr-o revista in care erau prezentate mai multe tipuri de transmisii integrale, de la suzuki wagon R pana la touareg. Printre ele era si un 325xi(sau 330? :blink:). Bmw-ul a fost singurul care nu a putut sa treaca de o proba. Rotile din spate nu aveau aderenta (erau pe niste role care se invarteau), iar rotile din fata nu au putut sa traga masina de acolo.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Care credeti ca e explicatia pt care nu au pus cei de la Bmw pe xi (e46) un sist de tractiune integrala in genul celui de pe ix (e30, e34) ?

Dupa parerea mea e net superior.

LSD, cutie de transfer care poate muta puterea pana la 90% pe una din punti..

La E46 raportul fata/spate e fix (37/63) si nici nu are LSD (poate e optional).

 

Am vazut un test acum cativa ani intr-o revista in care erau prezentate mai multe tipuri de transmisii integrale, de la suzuki wagon R pana la touareg. Printre ele era si un 325xi(sau 330? :blink:). Bmw-ul a fost singurul care nu a putut sa treaca de o proba. Rotile din spate nu aveau aderenta (erau pe niste role care se invarteau), iar rotile din fata nu au putut sa traga masina de acolo.

40460[/snapback]

 

 

Este mai usor de intretinut noul sistem chiar daca este foarte slab.Sistemul de pe 325iX a avut mari probleme cu cardanul fatza care ceda destul de des, in plus consuma f repede uleiul hidraulic din caseta de transfer(reductor) si din cauza asta se stricau ambreiajele iar masina nu mai tragea 4x4.Reactiona ca un diferential open adica trageau toate 4 in conditii normale dar in momentul in care una dintre punti derapa, cel mai des puntea spate,tot cuplul ajungea la acea punte, puntii opuse ne mai aplicandu-i cuplu deloc.Mai mult decat atat , la sistemul nou se pot folosi pneuri sau roti de circumferinta diferita pentru ca nu afecteaza sistemul in schimb la iX daca se face asa ceva, se pensioneaza ambreiajele de la reductor rapid!

Link to comment
Share on other sites

Cam asta suspectez ca mi se intampla si mie.. :blink:

Cand merg normal se simte ca trag toate.. La o plecare in forta de pe loc nu scartzaie deloc, nici o roata. Insa la cerculete se comporta cam ca una cu tractiune spate, doar ca nu pot sa le fac pe ciment. Doar nisip, paman, zapada..

In curbe daca o calc are tendinta subviratoare la inceput, daca o calc mai tare se transforma in supraviratoare..

Link to comment
Share on other sites

gresit, cel nou e mai bun deoarece e mai ushor mai simplu si mai performant. Daca te gandesti la tractziune .... cu sistemul nou daca o roate pierde aderentza se aplica frana numai pe roata acea, instant tractziune mere pe partea opozita etc etc. nu vad la ce itzi foloseste LSD cand ai atatea electronice care face job mai bun si este mai ushor si mai ieftin de intretzinut. Daca vrei performantza ....that's a diff kettle of fish
Link to comment
Share on other sites

Cam asta suspectez ca mi se intampla si mie.. :blink:

Cand merg normal se simte ca trag toate.. La o plecare in forta de pe loc nu scartzaie deloc, nici o roata. Insa la cerculete se comporta cam ca una cu tractiune spate, doar ca nu pot sa le fac pe ciment. Doar nisip, paman, zapada..

In curbe daca o calc are tendinta subviratoare la inceput, daca o calc mai tare se transforma in supraviratoare..

40590[/snapback]

 

 

pentru faza cu understeer/oversteer joacate cu presiunea pneurilor putzin si o vei regla. Nu stiu bmw cum e dar Nissan are un "fuse" pentru fiecare punte, daca o scotzi pe aia de pe spate masina devine rear wheel drive, daca pe aia de pe psate devine front wheel drive, mai are un G-sensor dupa schimbatorul de viteze pe care potzi sa il invatzi pe o parte si in curbe trage toate 4 rotzi inloc de mai intai spatele apoi fatza etc etc

Link to comment
Share on other sites

pentru faza cu understeer/oversteer joacate cu presiunea pneurilor putzin si o vei regla. Nu stiu bmw cum e dar Nissan are un "fuse" pentru fiecare punte, daca o scotzi pe aia de pe spate masina devine rear wheel drive, daca pe aia de pe psate devine front wheel drive, mai are un G-sensor dupa schimbatorul de viteze pe care potzi sa il invatzi pe o parte si in curbe trage toate 4 rotzi inloc de mai intai spatele apoi fatza etc etc

40762[/snapback]

 

Vezi ca vorbesti aiurea nestiind despre ce este vorba.Mai documenteaza-te!Toti specialistii spun ca sistemul integral de le E46 este prost si nu neaaparat in comparatie cu 325iX E30 ci si in comparatie cu 4Matic sau Quattro.Iar cand vii sa dai sfaturi gen , joaca-te cu presiunea la roti ar trebui sa te gandesti ca totusi avem 325iX si eu si Florin de ani buni si cam stim cu ce se mananca.Odata dus ambreiajul de silicon din caseta de transfer nu mai are ce sa rezolve din presiuna la roti.Ar fi interesant sa-si dea cu parerea cine stie cu adevarat despre ce este vorba(no offence)!

Link to comment
Share on other sites

cu presiunea de la rotzi am spus ca potzi sa scotzi afara understeer/oversteer fara sa cheltui bani pe sway bars, ai intzeles prost. Sistemul de la E46 este destul de bun, pacat ca e incercat in Romania unde nici un Hummer nu rezista 2 ani

40774[/snapback]

 

Este extrem de slab si asta in mare parte pentru ca sistemul nu beneficiaza de diferentiale autoblocante precum cele de la ix.Xi-ul are diferentiale open controlate de sistemul DSC care ca orice sistem electronic este destul de limitat.Daca este decuplat sistemul DSC masina prezinta un comportament evident ciudat datorita lipsei diferentialelor cu alunecare limitata derapand doar cate o roata pe fiecare punte , in conditiile astea nici nu se mai pune problema de control, se pune problema de noroc;)La polul opus se afla sistemul cu visco-cuplaj de la iX care in cele mai multe cazuri a prezentat cel putin un diferential autoblocant si aici ma refer la cel posterior iar functionarea sistemului era cat se poate de eficienta.Cand una dintre punti derapa , datorita incalzirii subite a ambreiajului de silicon din aseta de transfer , acesta se intarea si cupla puntea fatza, practic a fost un sistem antiderapaj rudimentar actionat mecanic, puntea spate nu apuca sa derapeze prea mult ca imediat era cuplu repartizat catre puntea fatza.La Xi nu se intampla asa ceva pentru ca nu are vasco, are doar niste diferentiale cu raport fix, niciodata nu va ajunge pe fatza mai mult de 38 % din putere, in schimb la iX era transferat pana la 90% din cuplu puntii cu cea mai buna aderenta.La fel reactioneaza si sistemul Haldex de la VW/AUDI , sau Quattro, pe principiul vasco-cuplajului.La conceperea sistemului X-Drive de pe Xi BMW s-a bazat pe electronica si atat, o greseala insa, fapt dovedit de multiplele teste efectuate in paralel cu AUDI A4 Quattro si Mercedes C-Klasse 4Matic unde BMW a fost clar depasit la capitolul comportament rutier fiind catalogat "aleator"!

Link to comment
Share on other sites

Pe E46 325xi sau 330xi nu este vorba de X-Drive din cate stiu eu.Este un sistem ceva mai putin performant.

Referitor la faimosul test cu rolele,pe care xi nu l-a putut trece :blink: ,nu stiu ce sa zic.

Am avut ocazia sa intru in niste mari namoale si nu am ramas niciodata acolo !

Trebuie sa patineze putin rotile,pana se prinde DSC ce se intampla si iesi.

Daca nu poti sa iesi,decuplezi DSC si te descurci :)

Sunt curios care este timpul de transfer al al cuplului la ix ?

Link to comment
Share on other sites

Referitor la faimosul test cu rolele,pe care xi nu l-a putut treceĂ  ,nu stiu ce sa zic.

 

zixx, ne intalnim si facem teste :)

 

Rabanne, ai dreptate, mai putin la faza cu X-drive. :)

X-drive e noul sistem de tractiune integrala.

 

PS: cutia de transfer nu e reductor :blink: Tot o tii pe asta de o groaza de timp :)

E un fel de diferential autoblocant.

Nu stiu exact ce e reductorul, dar e la masinile mari de teren. reduce ceva...:)

 

PPS: tu ai vazut cata namila e cutia de ix? E de la motor pana pe la spatarul scaunelor din fata.. are ~1m :)

Edited by florin83
Link to comment
Share on other sites

zixx, ne intalnim si facem teste :)

 

Rabanne, ai dreptate, mai putin la faza cu X-drive. :)

X-drive e noul sistem de tractiune integrala.

 

PS: cutia de transfer nu e reductor :blink: Tot o tii pe asta de o groaza de timp :)

E un fel de diferential autoblocant.

Nu stiu exact ce e reductorul, dar e la masinile mari de teren. reduce ceva...:)

 

PPS: tu ai vazut cata namila e cutia de ix? E de la motor pana pe la spatarul scaunelor din fata.. are ~1m :)

40812[/snapback]

 

Vezi ca nu e cutia, cutia e micutza, pozitionata in partea anterioara, in continuare este caseta de transfer.Sunt doua piese diferite care functioneaza impreuna.SI raspunsul este DA, am vazut cata namila e ca am dat-o jos de 3 ori in 4 ani;)

 

Reductorul face repartitia cuplului catre punti.La ix este vorba de un "reductor" automat, spune-i asa daca vrei.Gordon Haynes ii spune si reductor, daca si ala e tampit si vorbeste prostii...Intr-adevar nu este vorba de X-Drive insa este foarte similar, pratic X-Drive-ul este facut pe baza sistemului de pe xi.Nu cred ca putem pune problema timpului de transfer, la ix trag toate 4 rotile odata nu cate una pe punte ca la xi.In plus , acum vreo doua ierni am avut ocazia sa merg pe zapada cu un 330xd al unui prieten.Masina respectiva nu se putea intoarce in cerc, nici prin cele mai chinuite manevre DSC-ul fiind decuplat.In schimb eu cu ix-ul dadeam cercuri cu mare usurinta si cu o precizie aproape elvetiana in conditiile aceleiasi suprafete.Daca nu testam si nu vedeam exact cum reactioneaza un E46 AWD nu vorbeam doar ca sa ma aflu in treaba;)

Edited by Rabanne
Link to comment
Share on other sites

noile sisteme DSC sunt facute pentru safety nu pentru "fun", daca vrei fun si te tzine buzunaru ia un WRX sau EVO IX si fa cerculetze toata ziua, am testat un 2005 seria5 cu DSC pe un drum de pamant la noi ..... superb, iam dat masina unei prietene care are carnetul de vro 6 luni (she's a rev head, are o Torana de 550hp) si a ramas uimita cum lua curbe de 45grade la peste 80km/h pe drum de tzara, turned the DSC off si la prima curba sa dus spatele. Cu o serie 3 din 2005 (tractziune integrala) la fel, cu asta neam inpotmolit langa drum in ceva noroi (am vrut sa ne impotmolim sa vedem cum e) .... perfect, ia cateva milisecunde pentru DSC sa isi dea seama dar era interesant cum luceaza, daca o roata patinaza pune franape ea imediat, trasferul se duce la roata opusa de pa aceiasi punte, la fel cu alemadoua putnzi. Am intart cu masina pana la jumatatea portiereleor in noroi si a ieshit afara (cu greu deoarece avea 18" wheels") dar a iesit. Sistemul vechi (mecanic) e mai bun deoarece tot ce face face cu violentza, smucheste ca o bestie si logic te face sa gandesti "wow" la cerculetze la fel, cine e mai tare in parcare ca tine :blink: insa din punctul de sigurantza, imi place DSC mai mult, este si mai ieftin de produs, si mai ieftin de intretzinut. BMW este pe aproape ultimul loc divizia tractziunii intregrale dar in timp va ajuge sus, momentan dupa cat am condus eu .... 1. Mitsubishi EVO

2. Subaru WRX

3. NISSAN GTR

4. Audi Quattro

 

si mai e ceva pana la BMW

Link to comment
Share on other sites

.Nu cred ca putem pune problema timpului de transfer, la ix trag toate 4 rotile odata nu cate una pe punte ca la xi.In plus , acum vreo doua ierni am avut ocazia sa merg pe zapada cu un 330xd al unui prieten.Masina respectiva nu se putea intoarce in cerc, nici prin cele mai chinuite manevre DSC-ul fiind decuplat.

40817[/snapback]

 

Pai la xi nu trag tot toate rotile odata ? Cum cate una pe punte ? :blink:

Si cerculete faci cate vrei pe zapada(pot confirma si alti membri ai forumului :) )

Senzatia mea este insa ca decupland DSC nu dispare absolut tot controlul electronic asupra tractiunii.

Mi se pare ca pe unele modele exista o decuplare a DSC in doua trepte.

Link to comment
Share on other sites

Pai la xi nu trag tot toate rotile odata ? Cum cate una pe punte ? :blink:

Si cerculete faci cate vrei pe zapada(pot confirma si alti membri ai forumului :) )

Senzatia mea este insa ca decupland DSC nu dispare absolut tot controlul electronic asupra tractiunii.

Mi se pare ca pe unele modele exista o decuplare a DSC in doua trepte.

40855[/snapback]

 

 

Da, stiu treaba cu DSC in doua trepte, asa avea si asta insa tot nu se invartea, ba chiar te arunca aiurea.La Xi nu se invart toate rotile odata pentru ca nu are diferentiale autoblocante;)Poate da si Xi-ul cercuri in mana unui om care o cunoaste insa in mod cert iX-ul reactioneaza mult mai prietenos la orice manevra care presupune derapaj.Intr-adevar, cred ca merita mult mai mult sistemul de pe Xi dat fiind ca nu cedeaza din aceleasi motive ca la iX si este mult mai usor de intretinut.Mai mult decat atat la Xi intreg ansamblul de tractiune integrala este mai usor ca greutate decat la iX.Insa, logic vorbind, Subaru si Mitsubishi folosesc acelasi sistem integral ca la iX, intr-adevar mai avansat datorita controalelor electronice, insa fara ele sistemele sunt identice.Daca ar fi fost mai interesant sistemul de pe Xi l-ar fi folosit pe acela nu?:)Sa se inteleaga ceva, ca am observat ca unii au dat-o in povesti nemuritoare pe aici: nu dezbatem faptul ca E46 Xi este o masina proasta sau buna, dezbatem doar diferenta dintre cele doua sisteme de tractiune integrala.Sistemul de pe Xi a fost conceput pentru strada in timp ce sistemul de pe iX , cel putin la vremea la care a fost lansat , in 1985, reprezenta o tehnologie de avangarda, nici Audi nu avea asa ceva.Audi avea un sistem u redutor manual, ca la masinile de teren clasice, care se bloca manual din habitaclu, in schimb iX-ul era complet automat si, mai mult decat atat, a fost creditat in unanimitate ca fiind mult superior sistemului Quattro de la acea vreme.Ca dovada, Audi foloseste acum acelasi sistem, pe vasco cuplaj.Audi sau Porsche folosesc sistemul cu diferential vascos de tip Torsen iar BMW a folosit diferentialul vascos de tip Ferguson.Conluzionand, E46 Xi prezinta suficiente calitati pentru a se descurca in situatii unde este nevoie de un sistem 4x4, de aia a fost proiectat in felul in care este, E30 iX are un sistem mult mai performant in conditiile in care este solicitat la limita, conditii in care se cauta performanta.

Link to comment
Share on other sites

Interesante ideile expuse pana acum.Am aflat si niste lucruri noi.Chiar ma intrebam cand se va deschide un astfel de topic.Ar fi utila(cel putin pentru mine) extinderea topicului si catre sisteme de tractiune integrala utilizate pe alte masini.
Link to comment
Share on other sites

cel mai bun system care il stiu este de la Nissan de pe Nissan Skyline HR33 GT-R care este o bijuterie mai ales ca toate Skyline HR32/33/34 vine cu ATTESA (HR34 are ATTESA2). Este foarte sofisticat insa, poate trimite cuplaj pana la 90% la oricare din puntzi (fatza/spate) in functzie de ce zice 2 sensori girometrici, unul orizontal unul vertical chiar in mijocul masini dupa frana de mana plasatzi. Puntzile din fatza si spate au tratamentul ATTESA unde transferul de la roata din stanga la dreapta sunt echilibrate prin alt sensor girometric si inca un sensor pe discurile de frana. Cei doi sensori girometrici din mijocul masini sunt astfel...unul masoara G force laterale si unul din fatza in spate ... masina nu are traction controll deloc si nici nu ii trebuie, daca pleci de pe loc la 7.000 rpm (max e 9.000 rpm) sensoru giromeric trimite cuplajul 60spate 40 fatza apoi extrem de repede 60 fatza 40 spate in curbe intra in functzie si sensorul girometric lateral care se joaca cu distribuirea de tractzine stanga dreapta pentru fiecare roata si scimbarea de castor/toe la fiecare roata independent datorita inca unu sistem de nissan numit HICAS si cel nou Super-HICAS. Este foarte complicat insa sa nu uitam ca HR33 GTR are 1400kile, 206kw si a detzinut recordul da Nurburing vro 2 ani demoland tot ce au aruncat nemtzi si italinei la ei. Motorul e RB26DETT (2.6Litri twin cam twin turbo) producand maxim 206kw (limitat de leagea din Japonia sub numele de Gentlemen's Agreement, care de abea acum se chinuie sa o scoata). La noi un HR33 GT-R e cam la 35.000 AUD pentru un exemplu bun care face 12.9 sec/400 metri standard.

 

Nu stiu cum sistemul iX luceaza dar dupa cate stiu este foarte rudimentar insa automat, la Xi e mai nou si dinc cate stiu electronica e facuta de BOSCH care a fost mai inatai conceputa pe Landrover Discovery, unde diferentzialele nu se blocau si foloseau frana pe roata care patineaza sa trimita tractziunea la roata opusa. Cum am mai spus si cineva a mai sustzinut, este un sistem mult mai nou, mult mai ushor al greutate, nu trebe nimic viscos si complet electronic, mult mai silentzios si ne problematic, potzi avea rotzile pe spate mai late decat ca pe fatza fara mari probleme (la iX se bulea repede daca faceai chestia asta).

 

Scuze dar nu stiu multe de masinile europene deoarece aici mai mult japoneze sunt

 

 

PS. Putzina istorie.....

 

In 1989 Nissan debuted the GT-R to compete in the JTC (Japan Touring Car)

Group A racing series. The GT-R was undefeated in its first season. 4 years

running the GT-R won the championship in the JTC Group A series, a record of

29 wins out of 29 races.

 

Because of its dominance, the Skyline was given its own series in 1994 the

JGTC, (Japan GT car) series.

 

In 1991 Nurburgring 24 hour endurance race (First participation) Skyline GT-R

won the Group N class. At the Spa Francorchamps 24 hour endurance race 1991

the GT-R won overall beating Group A, and Group N1 cars. From 1991 -1997 the

Skyline was undefeated in N1 endurance racing in Japan, winning 50 times.

 

Nissan never produced a Skyline GT-R to comply with the United States

standards.

 

From 1989 -1999 there were 3 models of Skyline GT-R produced. The R32, R33,

and the R34. Each features the RB26DETT engine, ATTESA E-TS all wheel drive

system, and Nissan's Super HICAS four wheel steering system.

 

The engine is 2.6 liter, dual overhead cam, 24 valve, twin turbo charged, and

intercooled producing 276 hp @ 6800rpm, capable of handling over 600 hp without

internal modifications.

 

The ATTESA E-TS system an electronically controlled all wheel drive system.

When the computer senses a loss of traction it automatically sends up to 50 %

of the torque to the front wheels. Under normal conditions the car remains

rear wheel drive.

 

The R33 and R34 are available with ATTESA E-TS Pro. The Pro system includes a

more aggressively controlled torque splitting computer and an electronically

controlled limited slip differential in the rear end.

Edited by XR6
Link to comment
Share on other sites

Si la iX se transmite pana la 90% pe puntea cu cea mai mare aderenta si poti pune pneuri mai late pe spate fara probleme , conditia este sa pastrezi acelasi talon al pneului.Aceeasi problema este valabila la orice sistem 4x4.Esti mult pe langa , aici dezbatem iX vs Xi nu Nissan sau alte prostii.Deschide un topic separat pentru comparatiile astea;)Sau mai bine, poti deschide unul pentru povesti nemuritoare;)
Link to comment
Share on other sites

Si la iX se transmite pana la 90% pe puntea cu cea mai mare aderenta si poti pune pneuri mai late pe spate fara probleme , conditia este sa pastrezi acelasi talon al pneului.Aceeasi problema este valabila la orice sistem 4x4.Esti mult pe langa , aici dezbatem iX vs Xi nu Nissan sau alte prostii.Deschide un topic separat pentru comparatiile astea;)Sau mai bine, poti deschide unul pentru povesti nemuritoare;)

40928[/snapback]

 

talonul mai lat reduce circumferetnza

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.