Jump to content

Totul despre drifting


Romulus

Recommended Posts

Uite, incep eu un nou topic despre drifting. Am sa incerc sa las pe altii sa explice si sunt sigur ca se vor gasi interesati si sunt sigur ca multi stiu ce si cum... Voi adauga si eu acolo unde consider ca am ceva de spus...

 

Cred c-ar trebui sa ne concentram pe driftul ca metoda de invatare a manevrarii masinii, nu doar pe partea de distractie si sa ne ferim sa facem asa ceva cu orice pret, in trafic sau pe drumurile publice.

 

Am sa adaug si diagrame pe parcurs, doar sa fie oameni interesati, sa am satisfactia ca nu fac toate astea degeaba.

 

 

  • Ce poti face sa arunci masina in drift? (sunt multe lucruri)
  • Cum scoti masina din drift?
  • Cum recuperezi masina pierduta in drift?
  • Cum o arunci in drift in cealalta directie?
  • Cum mentii masina in drift asa de mult timp stand pe drum?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Ce poti face sa arunci masina in drift? (sunt multe lucruri)
  • Cum scoti masina din drift?
  • Cum recuperezi masina pierduta in drift?
  • Cum o arunci in drift in cealalta directie?
  • Cum mentii masina in drift asa de mult timp stand pe drum?

 

Cred ca e ff greu sa o arunci dintr-o parte in cealalta in drift fara sa fie un M sau sa o menti in drift, ai nevoie de putere muulta totusi, eu am incercat sa fac drifturi cu fosta mea masina ( aveam autoblocant) la televiziune si la arcul de triumf. La televiziune(Charles de Gaulle) e piatra cubica si mergea destul de bine dar la Arc nu tinea f mult ca nu aveam puterea necesara ( poate nu stiam eu bine sa fac un drift) mentionez ca era un 2,5 cu 192CP :blink: .La Charles de Gaulle si cu passatu` fac juma` de drift :) dar u o pot tine muult .

Romuls suntem interestai asa ca baga mare sa vedem daca facem bine sau nu

un video de la 5th gear despre drift-uri

Edited by paco_wonderboy
Link to comment
Share on other sites

Si pe mine m-ar interesa sa aflu teoria . Am incercat de cateva ori, dar daca nu e gheata consistenta pe jos cu 116 :blink: cai ai mei ... mai greu, desi am reusit pe gheta. problema din punctul meu de vedere este ca dupa 2 cerculete trageam preat tare (din instinct) de volan intr-o parte si ... gata se sfarsea driftul. :)
Link to comment
Share on other sites

scrieti teoria si o sa facem noi practica. doar asa putem spune ca am absolvit un curs, nu? am facut si eu cateva d astea insa daca nu ti trage masina bine si nu incalzesti rotile, in caz ca e uscata soseaua, nu prea ai ce sa faci spectaculos. consider ca tre sa ai masina puternica sau sa ai conditii meteo nefavorabile ca sa iasa ceva binisor. insa nu recomand asta decat daca e soseaua ta undeva in curtea de 50000 mp a vilei tale. glumesc.
Link to comment
Share on other sites

cel mai important lucru la drifturi este sa sti sa lucrezi cu pedala de acceleratie, sa accelerezi progresiv si finut in functie de traiectoria masinii. topicul este cam useless pt ca se pot numara pe degetele de la o mana userii care au autoblocant pe masini. fara, dupa o anumita perioada cand incepi sa prinzi schema iti dai seama ca esti limitat, ca ai putea mai mult dar masina nu iti permite. cel mai bine se poate invata pe zapada, nicidecum polei.. pe polei masina nu se poate controla. este nevoie de gume de iarna bune de tot, puntea fata are nevoie de aderenta buna. cu lsd si masini puternice se pot negoicia viraje foarte largi, fara doar viraje mai inguste. cei care n-au incercat niciodata ar fi bine sa inceapa pe viraje largi, peste 90 de grade.
Link to comment
Share on other sites

1. Cred ca ar trebui impartita discutia in functie de tipul de tractiune. In general.. masina poate fi pusa in drift.. din cat am incercat eu.. ori din balans, ridicand putin frana de mana cat sa se "piarda" spatele (asa faceam la tractiunea fata), prin accelerare mai puternica la tractiune spate (pentru masinile cu o putere cat de cat mai mare si cu blocant) sau pur si simplu prin abordarea mai agresiva a unui viraj astfel incat sa-ti intre in derapaj spatele.

 

Pe tractiune integrala nu pot sa spun nimic deoarece nu am incercat.

 

2. Prin bracarea rotilor in directia in care este aruncat spatele si lasarea libera a acestuia (pana revine la pozitia 0) cand se simte ca spatele masinii revine la pozitia initiala sau chiar bracarea putin (jumatate de tura) in sens contrar, in cazul in care spatele are tendinta sa plece mai mult pe revenire. La toate acestea se adauga si modul in care simti acceleratia.. etc.

 

Pfuu.. e greu cu teoria asa ca ma las ca risc sa nu fiu inteles si sa pic in partea penibilului. Cert e ca fiecare situatie in parte e diferita si cred ca e foarte greu sa teoretizezi acest aspect.

Link to comment
Share on other sites

Cum scoti masina din drift?

 

se vireaza scurt spre exteriorul virajului, se decelereaza progresiv, masina va incepe sa se pozitioneze pe traiectoria normala, in acest timp se alinieaza pozitia rotilor... se va obtine o reincadrare lina.. fara kick.

 

Cum o arunci in drift in cealalta directie?

 

se vireaza scurt spre exteriorul virajului, se apasa ambreajul, masina se va repozitiona mai brutal pe trasa ideala a virajului, in momentul in care rotile din spate se alineaza cu cele din fata se va produce un "kick" in acel moment se deambreiaza si se accelereaza. masina va pierde aderenta iar puntea spate va pleca in directia opusa primului drift.

Link to comment
Share on other sites

Cum se fac cerculete?

 

Se accelereaza usor in treapta I pana la turatia cand masina are o putere suficienta sa arunce spatele (318i - 2000-2500rpm) se ia viraj stanga sau dreapta si sa face kick-down (accelerare brusca pana la podea) dupa care masina se tine din "sprituri".

Link to comment
Share on other sites

Drift am facut eu ...la urcarea dealului ca sa iesi din localitatea Baneasa, jud CT, pt cine cunoaste zona...acum 2 zile...mergeam cu fata cam 30-45 grade fata de directia drumului...., cu rotile intoarse usor spre directia drumului, masina cu 4 ocupanti, pe gheata si piatra cubica si panta...am atacat panta din demaraj, nici prea mare ca , pentru a intra in acest drum, vii de pe un drum cam la 70/80 grade curba la stanga...cu a 3-a pe la 50km/h...apoi am scazut la a doua pe la jumatatea pantei...si atunci a inceput driftingul...si oscilatii de-a lungul axului drumului...cand am oprit pe la 3/4 din panta ca parca nu mai ducea motorul, am pornit usor cu viteza I...aproape stateam pe loc...am luat-o usor cu a doua...a luat-o...am ciupit putin acceleratia dupa ce m-am pus in miscare...a reinceput driftingul....mentionez ca, inca, nu am autoblocant...dar tare m-au incercat emotiile ca o sa raman pe acolo si ca nu o sa pot urca panta aceea cu piatra cubica...era si 20:00 ceasul, si mai si ningea...si drumul, cel putin pana la Deleni, e plin de serpentine...si gheata la greu pe jos...dar nu am mai intalnit piatra cubica sa driftuiesc...asa ca prima mea experienta de drift, dupa lectiile invatate in 2 fast and 2 furios partea a 2-a, a fost cand nu ma asteptam... :blink:
Link to comment
Share on other sites

ca sa poti face tot ce scrie mai sus primul raspuns ar fi: Iti cumperi LSD ! (Limited Slip Diff) si dupa totul vi se va parea un mizilic...

 

 

Te pot contrazice, eu unul nu as monta pe masina LSD fara experienta la volan, te fura ff usor daca ai ceva putere. Eu nu am pe masina LSD (E30 320i) si spatele fuge uneori chiar si in viteza a-3-a (dif scurt 4,45), iar pentru drifturi nu trebuie neaparat un motor puternic, cu niste cauciucuri mai praf si inguste 175-185 si un diferential scurt fac cat multi cai de care nu poti dispune fara 4, 500 euro.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Desi nu sunt expert, am avut foarte multe masini (vreo 14) si am cam inteles eu cum e cu tractiunea fata, spate, 4x4...etc

 

Cu penultima masina, un Golf 4 de 150cp, tractiune fata, mergeam extrem de tare pe serpentine, pot spune chiar un pic mai tare ca bmw-ul dar probabil si datorita faptului ca ajunsesem sa cunosc f bine masina....

 

La golf situatia era simpla...mergeam la limita aderentei abordand curba din interior spre exterior...cand pierdeam aderenta era doar o chestie de control ala volanului si intram intr-un drift cam powerless pentru ca masina derapa datorita fortelor laterale si nu datorita tractiunii. Oricum, in cele mai multe cazuri drfit-ul il porneam prin a forta masina in curba si apoi controlandu-l pe cat de bine posibil.

 

De cand am 528-ul s-a schimbat situatia pentru ca intampin foarte des fenomenul de subvirare pentru ca fiind obisnuit pe stilul golfului, reactionez prost. Asa ca am incercat la inceput cu Asc-ul pornit ca sa vad exact cum si ce se intampla...Ma arunc cu viteza in curba si cu pedala la fund in a 2a. la 193cp e destul de usor sa derapezi in cazul in care e uscat si gumele nu s-au incalzit. Pe ud, pot patina oricand, chiar si cu a 3a. Incepand sa inteleg mai bine situatia, am dezvoltat doua metode de abordare a curbei, dar de data asta fara ASC.

 

1. sa zicem ca am de luat o curba prin virare la dreapta. In mers, dau treapta inferioara (vit a2a) trag brusc de volan spre dreapta dupa ce am intrat in curba dupa care imediat corectez cu volan stanga si sprit-uri din acceleratie. Nu pot mentine un drift foarte lung, probabil din cauza faptului ca nu am autoblocant. Tendinta cateodata este ca masina sa se duca prea mult in stanga si sa o pierd insa asta o pot preveni cu o simpla ridicare a piciorului de pe acceleratie si control al volanului fara miscari bruste. In caz ca se pune frana, fenomenul se agraveaza, pentru ca tot centrul de greutate se duce pe fata si spatele care deja e lipsit de aderenta este incurajat sa se duca si mai lateral.

 

2.a doua varianta care am vazut ca merge este virarea inversa, care cred ca e mai folosita de expertii in domeniu decat prima. Practic, avem aceeasi curba la dreapta: exact la intrarea in curba fac un balans din volan intai virand spre stanga (partea opusa directiei curbei) si apoi imediat dreapta. Efectul este garantat 100%, masina va arunca spatele in directia de care ai tras de volan prima data. Totul e apoi sa controlezi masina din acceleratie.

 

 

Personal, a doua mi se pare mai profi, dar moral, mi-e greu sa o adopt tot timpul, pentru ca mintea si obisnuinta te indruma sa virezi in directia in care o iei, nu invers....Oricum, neavand un traseu specializat pentru teste, totul se face pe strazile patriei...care sunt pline de alti participanti la trafic, gropi...etc

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.