Jump to content

Totul despre drifting


Romulus

Recommended Posts

Oricum, neavand un traseu specializat pentru teste, totul se face pe strazile patriei...care sunt pline de alti participanti la trafic, gropi...etc

Sper sa nu ma intalnesc cu tine pe strazile patriei, doar la intalniri unde masinile sint parcate frumos.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu exagera, nu vorbesc de oras, ci in afara orasului, si in general cand nu e nimeni pe strada...serpentine nu cred ca gasesti in Bucuresti

Pai oricand poti sa-mi apari dupa o curba pe Posada, sau pe Timis, etc. Eu nu vreau sa fiu acolo, atat.

Trebuie totusi subliniat faptul ca un drift nu este ceva stiintific, masurabil. Masina poate fi oricand scapata, fie din neatentie, fie din lipsa de experienta, fie doar pentru ca prinzi un firicel de nisip sub o roata, etc. Mie un drift pe drumurile publice mi se pare ruleta ruseasca pura, dar este doar parerea mea.

Link to comment
Share on other sites

Desi nu sunt expert, am avut foarte multe masini (vreo 14) si am cam inteles eu cum e cu tractiunea fata, spate, 4x4...etc

 

Cu penultima masina, un Golf 4 de 150cp, tractiune fata, mergeam extrem de tare pe serpentine, pot spune chiar un pic mai tare ca bmw-ul dar probabil si datorita faptului ca ajunsesem sa cunosc f bine masina....

 

La golf situatia era simpla...mergeam la limita aderentei abordand curba din interior spre exterior...cand pierdeam aderenta era doar o chestie de control ala volanului si intram intr-un drift cam powerless pentru ca masina derapa datorita fortelor laterale si nu datorita tractiunii. Oricum, in cele mai multe cazuri drfit-ul il porneam prin a forta masina in curba si apoi controlandu-l pe cat de bine posibil.

 

De cand am 528-ul s-a schimbat situatia pentru ca intampin foarte des fenomenul de subvirare pentru ca fiind obisnuit pe stilul golfului, reactionez prost. Asa ca am incercat la inceput cu Asc-ul pornit ca sa vad exact cum si ce se intampla...Ma arunc cu viteza in curba si cu pedala la fund in a 2a. la 193cp e destul de usor sa derapezi in cazul in care e uscat si gumele nu s-au incalzit. Pe ud, pot patina oricand, chiar si cu a 3a. Incepand sa inteleg mai bine situatia, am dezvoltat doua metode de abordare a curbei, dar de data asta fara ASC.

 

1. sa zicem ca am de luat o curba prin virare la dreapta. In mers, dau treapta inferioara (vit a2a) trag brusc de volan spre dreapta dupa ce am intrat in curba dupa care imediat corectez cu volan stanga si sprit-uri din acceleratie. Nu pot mentine un drift foarte lung, probabil din cauza faptului ca nu am autoblocant. Tendinta cateodata este ca masina sa se duca prea mult in stanga si sa o pierd insa asta o pot preveni cu o simpla ridicare a piciorului de pe acceleratie si control al volanului fara miscari bruste. In caz ca se pune frana, fenomenul se agraveaza, pentru ca tot centrul de greutate se duce pe fata si spatele care deja e lipsit de aderenta este incurajat sa se duca si mai lateral.

 

2.a doua varianta care am vazut ca merge este virarea inversa, care cred ca e mai folosita de expertii in domeniu decat prima. Practic, avem aceeasi curba la dreapta: exact la intrarea in curba fac un balans din volan intai virand spre stanga (partea opusa directiei curbei) si apoi imediat dreapta. Efectul este garantat 100%, masina va arunca spatele in directia de care ai tras de volan prima data. Totul e apoi sa controlezi masina din acceleratie.

 

 

Personal, a doua mi se pare mai profi, dar moral, mi-e greu sa o adopt tot timpul, pentru ca mintea si obisnuinta te indruma sa virezi in directia in care o iei, nu invers....Oricum, neavand un traseu specializat pentru teste, totul se face pe strazile patriei...care sunt pline de alti participanti la trafic, gropi...etc

 

Ce ne-ai scris aici este spus si de japonezul din filmul drift bible, pe care-l poti vedea pe youtube, iar fenomenul de a vira prea tare(cred ca la asta te-ai referit) nu apare pt. ca reactionezi tu prost, e din cauza ca motorul la BMW e pozitionat mai in spate decit la Golf,deci greutatea este mai egal distribuita.La golf motorul este mai in fata decit rotile fata si are tendinta de asi arunca botul inspre exteriorul curbei, datorita fortei centrifugale.

Edited by E90
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
o intrebare...cu un diesel (525 163hp @197)care sunt sansele de drifting?

 

Este foarte greu sa faci un drift cu o masina fara diferential autoblocant (LSD).

 

Este posibil atat cu o cutie manuala cat si cu o cutie steptronic insa nu vei putea mentine mult timp drift-ul.

 

LSD-ul este piesa esentiala nu cutia.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

mersi...

nu am facut niciodata asa ceva si cred ca e destul de riscant...ma tot chinui sa gasesc un loc fara denivelari si neaglomerat si nu gasesc(banuiesc ca trebuie o suprafata bitumata)

spuneti-mi daca pot pune doua cauciucuri de iarna uzate pe spate pt drift(nu stiu care e diferenta de aderenta fata de cauciucurile normale)

Link to comment
Share on other sites

mersi...

nu am facut niciodata asa ceva si cred ca e destul de riscant...ma tot chinui sa gasesc un loc fara denivelari si neaglomerat si nu gasesc(banuiesc ca trebuie o suprafata bitumata)

spuneti-mi daca pot pune doua cauciucuri de iarna uzate pe spate pt drift(nu stiu care e diferenta de aderenta fata de cauciucurile normale)

 

 

 

am incercat la parcul carol in fatza de multe ori noaptea e pustiu pustiu si in parcare la metro militari insa akolo e cam naspa betonu de pe jos sau ce e. In parcare la prisma merge ca uns , unde mai pui ca acolo este pustiu tot timpu sunt in falimet :twoup: ne strangem o data acolo ?? care se baga :D

PS: am fct cu japoneza nu cu 520d -u :twoup:

Link to comment
Share on other sites

in drum spre casa in fiecare noapte pentru ca este tarziu si este si o strada cu sens unic ,intru mai tare intro curba de 90grade, drumul este larg gen trei benzi de circulatie ,ai unde, si vreau sa spun ca cu cauciucuri de 275 latime si cu dsc activat drifteaza de numa pe uscat, pe umed ii nasol pentru ca fuge tare fata, nu este deloc aderenta pe fata si in consecinta fata merge inainte si spatele o urmeaza fara sa mearga in lateral ,asta pana sa intre dsc sa-si faca treaba. am incercat si fara dsc si vreau sa zic ca ma luat foarte tare prin surprindere asa incat am facut o pirueta, nu ma asteptam sa fie asa mare diferenta de cu sau fara dsc
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Pai ... hai sa incepem cu inceputul .. drift poti sa faci in doua feluri .. cu ajutorul franei de mana .. si fara ajutorul acesteia ...

Prima .. nu e deloc spectaculoasa ... sau .. cel putin mie nu imi place ...

Asa ca trec la a doua ..

 

Drift fara frana de mana...

Se suspenda asc, dsc .. sau ce aveti ..

Deci .. intr-o curba la stanga .. cand vrei sa intri in drift te incadrezi cat mai mult pe partea stanga.. pe contrasens ...

Motorul sa fie suficient de turat ..

Se schimba scurt treapta de viteza intr-o viteza inferioara si simultan se vireaza brusc stanga si inapoi.. cat sa iti plece spatele ...

Dupa ce a plecat spatele se continua accelerarea constanta a masinii ... si virezi usor dreapta in asa fel incat rotile din fata sa urmareasca pe cat posibil trasa curbei .. si se controleaza masina pe viraj din volan mentinandu-se o accelerare constanta....

 

Cam asa se face un drift ...

Cum se iese?

In doua moduri:

1. nu mai acelerezi si aduci masina in pozitie de mers normal .. schimbi treapta inferioara si cand e aproape de a se stabiliza accelerezi .. ca sa iesi frumos ...

2. Mai schimbi inca odata treapta de viteza .. simultan cu rotirea volanului puternic spre stanga dupa care dreapta .. ca sa iesi din drift si in acelasi timp accelerezi puternic .. e o senzatie de scuturare a masinii .. si revine pe traiectorie ...

Asta e foarte complicat de realizat .. pentru ca iti trebuie foarte mult spatiu .. ai sanse sa de duci in sant .. plus de asta .. trebuie sa cunosti foarte bine masina ...

Nu e de facut decat daca ai suspensii sport bune ... daca e barca .. nu ai nici o sansa ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.