Jump to content

e39 523i


duxter

Recommended Posts

Aseara fiind zapada m-am cam distrat oleaca si fara sa vreau, probabil din cauza neatentiei si entuziasmului am ajuns in 7000rpm (6500 max) moment in care am simtit cum clima

a inceput sa bage aer mai fierbinte si din ce vad pe

a cam scos si ceva fumulet :blink: e normal oare sa bage aer mai cald asa deodata turata mai tare ????

Masina precizez ca mergea normal dupa faza respectiva...

Link to comment
Share on other sites

Pai asa e limita...asa stiam si eu.... dar numa ce am luat ochii din bord si...cand ma uit vad turatia pe la 7000 :blink: Oricum masina nu are nimic....doar ca nu stiam de ce a bagat de odata aer mai cald...
Link to comment
Share on other sites

Din ce am constatat eu: Daca merg usor prin oras, in turatii intre 1500 - 2800, caldura e satisfacatoare, dar daca o iau la incins in ture, incepe sa friga in interior. Probabil motorul incalzindu-se in parametri normali, sistemul de racire deschide termostatul pe maxim, pt. a asigura protectia motorului si automat caldura are alte valori in interior. Dat fiind faptul ca in aceasta perioada a fost foarte frig in zona noastra, motorul abia are timp sa se incalzeasca dupa ce parcurgi min. 3km la o turatie normala iar caldura baga proportional cu temperatura la care ajunge motorul.

 

Daca are cineva o explicatie mai buna, ascult! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca trebuia sa bage in viteza a doua :blink:))) Sa se invarta si mai tare rotile.

 

Pai e normal ca la turatii asa mari sa aiba loc arderi mai mari si vorba colegului de mai sus sa se deschida termostatul instantaneu. Chestia cu deschiderea termostatului "la maxim" nu stiu ce sa zic, eu stiu ca ori e deschis, ori oprit, nu se poate deschide la minim sau maxim. Poate gresesc eu.

Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca trebuia sa bage in viteza a doua :blink:))) Sa se invarta si mai tare rotile.

 

Pai e normal ca la turatii asa mari sa aiba loc arderi mai mari si vorba colegului de mai sus sa se deschida termostatul instantaneu. Chestia cu deschiderea termostatului "la maxim" nu stiu ce sa zic, eu stiu ca ori e deschis, ori oprit, nu se poate deschide la minim sau maxim. Poate gresesc eu.

 

 

Da, ai dreptate, poate fi ori inchis, ori deschis. Inseamna ca inainte de cerculete, masina avea termostatul inchis si abia dupa ture s-a deschis. Poate ne da duxter mai multe info, referitoare la pozitia indicatorului de temperatura din bord inainte de ,,invarteala".

Edited by -Felix-
Link to comment
Share on other sites

Era pe mijloc indicatorul de temp. insa nu am mers turat pana in acea parcare pt ca era zapada si mai mult de 20km/h nu aveam cum. Ideal ar fi fost sa fi oprit clima...dar am uitat :blink: Mi-a zis un prieten cu diesel ca a mai patit si el asa cand o tura mai tare....deci cred ca e ceva normal. Limtatorul de turatie nu a intrat deci banuiesc ca nu intra imediat ce ajungi pe rosu trebuie sa o tii cateva sec acolo nu ?
Link to comment
Share on other sites

Deja dau in Poltergeist.... ies in seara asta cu ea, prima data dupa cerculetele alea, era tapana masina...adica bocna inghetata toata. Ok, ies merg aprox 10 min nu se incalzeste motorul....normal, urca 30' pana la cineva ca sa rezolv ceva. Dupa ce ma sui in ea merg ~10km ajunge acul la lichidul de racire aproape de jumate (90) da ceva mai jos....bun merg...merg...merg...nimic. Zic hai sa o turez oleaca poate ajunge la 90 cum facea si pan acuma...ii dau cu a3a pana pe la 140 in oras la 5000rpm si merg o bucata buna turat si nimic. :blink: cand ajung prin fata blocului acul la 90, mai merg 3-4 min prin cartier iara scade sub 90...si cand ajung in parcare iara la 90...si tot asa. Ce naiba poate sa aiba ? Mie mi s-a parut ca mergea f bine...adica normal...

 

Edit: am scos si consum mediu de 18,5....ma rog nimic anormal asta era si pan acuma dar ca idee am reusit sa termin benzina si acu nu vroia sa stea tapan la 90 :)

Edited by duxter
Link to comment
Share on other sites

Deja dau in Poltergeist.... ies in seara asta cu ea, prima data dupa cerculetele alea, era tapana masina...adica bocna inghetata toata. Ok, ies merg aprox 10 min nu se incalzeste motorul....normal, urca 30' pana la cineva ca sa rezolv ceva. Dupa ce ma sui in ea merg ~10km ajunge acul la lichidul de racire aproape de jumate (90) da ceva mai jos....bun merg...merg...merg...nimic. Zic hai sa o turez oleaca poate ajunge la 90 cum facea si pan acuma...ii dau cu a3a pana pe la 140 in oras la 5000rpm si merg o bucata buna turat si nimic. :blink: cand ajung prin fata blocului acul la 90, mai merg 3-4 min prin cartier iara scade sub 90...si cand ajung in parcare iara la 90...si tot asa. Ce naiba poate sa aiba ? Mie mi s-a parut ca mergea f bine...adica normal...

 

Edit: am scos si consum mediu de 18,5....ma rog nimic anormal asta era si pan acuma dar ca idee am reusit sa termin benzina si acu nu vroia sa stea tapan la 90 :)

 

Mie la a a mea, pe frigul asta, nu urca temperatura peste 80 Grade Celsius numai daca ma duc tot cu a 1-a si a 2-a cu pornire-frana sau daca o tin peste 3500 RPM. Altcumva, in starea ei de gratie, sta cam la 70 Grade Celsius. Termostatul lucreaza bine, l-am verificat, sta inchis la rece si de abia cand se incalzeste se deschide.

 

Atunci de ce nu sta la 90 Grade Celsius ? Asta e Voodo adevarat :))))))

Link to comment
Share on other sites

Mie la a a mea, pe frigul asta, nu urca temperatura peste 80 Grade Celsius numai daca ma duc tot cu a 1-a si a 2-a cu pornire-frana sau daca o tin peste 3500 RPM. Altcumva, in starea ei de gratie, sta cam la 70 Grade Celsius. Termostatul lucreaza bine, l-am verificat, sta inchis la rece si de abia cand se incalzeste se deschide.

 

Atunci de ce nu sta la 90 Grade Celsius ? Asta e Voodo adevarat :) )))))

 

 

Nu e voodo...masina cand merge cu o viteza constanta ,primeste din fata o cantitate de aer rece in radiator ,in care se afla o parte insemnata din apa,mergand cu masina la turatii mai joase apa se incalzeste mai greu si ajunge mai greu la 90 grade Celsius...deci daca se merge mai "lento" cu masina , apa ajunge mai greu la 90 si astfel termostatul deschide mai greu ,termostatul prin deschidere da voie apei din radiator, care fiind atat de frig afara e aproape inghetata,intra peste cea fierbinte si o raceste instant,rezultand o scadere si la ceasul din bord...mergand cu masina turat apa ajunge mai repede la 90 astfel circuitul ramane practic deschis tot timpul si apa din radiator are aproape aceeasi temperatura cu cea din motor ..( deci voila) apa la ceasul din bord e la jumate...

 

eu m-am lamurit...rezolvarea este urmatoare : "FOLOSITI CARTONUL" si totul va fi o.k. pt ca nu se mai raceste apa din radiator atat de repede.. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Nu e voodo...masina cand merge cu o viteza constanta ,primeste din fata o cantitate de aer rece in radiator ,in care se afla o parte insemnata din apa,mergand cu masina la turatii mai joase apa se incalzeste mai greu si ajunge mai greu la 90 grade Celsius...deci daca se merge mai "lento" cu masina , apa ajunge mai greu la 90 si astfel termostatul deschide mai greu ,termostatul prin deschidere da voie apei din radiator, care fiind atat de frig afara e aproape inghetata,intra peste cea fierbinte si o raceste instant,rezultand o scadere si la ceasul din bord...mergand cu masina turat apa ajunge mai repede la 90 astfel circuitul ramane practic deschis tot timpul si apa din radiator are aproape aceeasi temperatura cu cea din motor ..( deci voila) apa la ceasul din bord e la jumate...

 

eu m-am lamurit...rezolvarea este urmatoare : "FOLOSITI CARTONUL" si totul va fi o.k. pt ca nu se mai raceste apa din radiator atat de repede.. :)

da-o in p...a masii de masina...daca si la bmw umblii cu cartonul in bot, sau mai bine zis cu vata-n nari, e grav...sa vezi un M cu carton...grav... :blink: :) :)

Link to comment
Share on other sites

da-o in p...a masii de masina...daca si la bmw umblii cu cartonul in bot, sau mai bine zis cu vata-n nari, e grav...sa vezi un M cu carton...grav... :blink: :) :)

 

:) sau poti sa mergi cu apa intre jumatete si sfert(temperatura indicata de ceas,bord) ...si e aceeasi treaba doar ca consuma putin mai mult...eu doar am explicat ce se intampla...nu iti face griji ca si la Mercedes e la fel...(in special diesel)

 

eu am pus carton intre piesa 3(difuzor) si radiator apa(nu se observa de afara )...rezultatul este ca apa sta la jumatate....

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=51&fg=75

sau se mai poate folosii prelata aia neagra, de se pune pe botul masinii...(ii pui si ei fular de gat)

 

p.s. se face cald, asa ca numai este problema :)

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Toata iarna si la -20 de grade a urcat la 90 nu a stat atata sub ... nu stiu ce a avut atunci. Zilele astea nu am apucat sa merg mult cu ea ca sa se incalzeasca...am avut de mers max 5' deci nus daca si-a revnit. Diseara am asa vad ca maine mi-am facut programare in service.

 

 

Edit: in legatura cu cartonul....nu-l pun neam ... poate sa explodeze motoru fara el si tot nu...macar sa moara onorabil :blink:

Edited by duxter
Link to comment
Share on other sites

Toata iarna si la -20 de grade a urcat la 90 nu a stat atata sub ... nu stiu ce a avut atunci. Zilele astea nu am apucat sa merg mult cu ea ca sa se incalzeasca...am avut de mers max 5' deci nus daca si-a revnit. Diseara am asa vad ca maine mi-am facut programare in service.

 

 

Edit: in legatura cu cartonul....nu-l pun neam ... poate sa explodeze motoru fara el si tot nu...macar sa moara onorabil :blink:

 

 

pt oras nu este nevoie de carton !!!( in oras apa sta la mijloc ,la cate semafoare sunt viteza medie este foarte mica) doar pt cei care merg foarte mult in afara orasului cu viteze peste 90km ,radiatorul este supus la mult debit de aer rece....

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.