Jump to content

Masini sh Germania si Olanda - Mit sau Realitate !


DSF

Recommended Posts

Voi incerca sa descriu aici experienta acumulata in 3-4 luni de cautare a unei masini in Germania si Olanda.

Incep prin a preciza ca locuiesc in Olanda de 1 an de zile, si ca studiez piata din Olanda si Germania de tot atat timp.

Acum 2 saptamani am cumparat un 530D din 2001.

 

Poate in acest topic voi face niste afirmatii care nu vor fi pe placul tuturor celor care le vor citi dar sper ca in final imi veti da dreptate.

Incep prin a va explica un pic sistemul de taxe din Olanda.

Aici o masina noua are extra taxe pe pretul de baza intre 20-35 % in functie de gradul de poluare ( un logan nou e in jur de 12000-13000).

Ce trebuie platit pentru a circula cu o masina aici :

-taxa de drum - se plateste in functie de greutate si motor ( pentru diesel mai mult) - in cazul meu 530D - 375 euro la fiecare 3 luni- in total 1500 pe an,

Daca era benzina la aceeasi greutate 530i - 175 la 3 luni- 700 pe an

-asigurare obligatorie- in functie de anii de permis si accidente - intre 400 si 1000 euro pe an.

 

Deci in cazul meu fara casco - cheltuieli obligatorii ca sa pot circula 2000 euro pe an taxe , in Olanda.

 

Dupa indelungi cautari am gasit un 530D 2001- piele, navi mare, parktronic fata spate,TV,navi, xenon, clima bi-zone, etc 265000 km , la o persoana privata, masina a fost intretinuta numai la reprezentanta, masina arata super bine si merge bine ( spun asta dupa vreo 20 test drive numai cu 530d).

 

Cum am cumparat masina :

Am facut test drive, si am fost la Reprezentanta BMW unde masina a fost intretinuta in ultimii 3 anii: Am facut un full check al masinii (135 euro ) si am obtinut de la service inclusiv toate facturile masinii pe ultimii 3 ani de unde am aflat ca s-au schimbat pe masina anul trecut : turbina, intercooler, pompa motorina, catalizator, frane fata etc.

Masina a iesit perfect( 2 ore de teste) - nici o eroare in computer, totul bun - doar mici probleme - chedere putin uscate, lipsa DVD navigatie pe care cereau 250 euro - l-am downloadat in 1 ora dupa ce am cumparat-o.

Am negociat pretul la 12.000 euro si am cumparat-o.

 

Cred ca de cand caut BMW, am fost la cel putin 30 dealeri si am acumulat oarecare experienta pe care as dori sa o impartasesc aici:

 

1. Am inceput prin a va povesti de taxe la diesel ca sa va explic ca aici nu poti gasi masini din 2000-2003 fara cel putin 200.000 km

2. Ce este sub 200.000 km sunt cu cel putin 30-40% mai scumpe - deci in jur de 15000-16000

3. Orice dealer aici castiga cel putin 1000 euro la masina. De obicei investesc 200-500 in a pune masina la punct. Am gasit un dealer la care am fost si era o masina la 370.000 km, arata superb ( cel putin 200-300 euro in detailing) incat i-am cerut niste ziare sa pun pe podea la test drive . Masina arata impecabil ( piele crem si mochete deschise la culoare).Din pacate cutia scutura rau la schimbare de viteze.

4. Ganditi-va cand vedeti o masina mai ales diesel pe care vreti sa o cumparati la pret acceptabil la mai stiu eu ce 90000 km sau foarte putini, ca aici costa 2000 euro cel putin ( daca pun si casco vreo 30000 pe an) si aici se fac minim 20.000 -30.000 cu un diesel.

5. Am gasit un anunt un BMW 530 diesel, poate cel mai dotat e39 vazut de mine, tot electric, la 239.000 km. Ajung la dealer , arab banuiesc, masina avea 202.000 km la bord , il intreb ce e cu ei, spune ca a uitat sa updateze situ, in rest jale, fara carte service, butoane rupte etc. Dupa 5 min de test drive pretul coboara brusc cu 1000 euro. Deci va dati seama ce pocnitoare.

 

Concluzie: NU VA FACETI ILUZII : SE DAU KILOMETRII INAPOI FARA PROBLEME si in OLANDA si in GERMANIA. Vb cu un prieten dealer de masini si imi arata 3 articole din reviste germane de profil auto in care se discuta despre fraude cu kilometrii dati inapoi ( si aici se face puscarie pentru asta).

 

In Olanda se pot verifica KM, daca vreti sa achizitionati o masina cereti NAPA. ( La orice verificare tehnica km se transmit intr-o baza de date nationala si puteti cere verificarea). In Germania nu stiu.

Ceea ce am vazut in Germania si este cert este ca din 10 dealeri auto , 8 sunt fie turci sau arabi.

 

Deci : daca o masina are un pret care respecta media ( de pe mobile.de, autoscout.de) nu are cum sa aiba km putini, o masina de 6-7 ani are cel putin 200.000 km ( la diesel). Daca e sub atunci ori e cu 30-40 % mai mare pretul ori km sunt falsi.

 

Ganditi-va ca nu renteza in Olanda sa platesti 2000 euro pe an TAXE si sa tii masina in parcare. La diesel taxele sunt de 3 ori mai mari ca la benzina, deci cine isi ia diesel isi ia pentru ca face multi km pe an si atunci poate sa acopere diferenta din consum ( si cand spun multi stiu oameni care fac 60.000 km in 6 luni, si nu sunt soferi profesionisti). Eu fac 200 km pe zi ca sa ma duc la munca ( 100 dus , 100 intors. deci faceti calculul pe an cam cat vine).

 

Avand in vedere cele de mai sus cred ca intelegeti cam ce se intampla prin Romania unde vezi masini prin anunturi de 6-7 ani diesel cu 90.000 km.

 

Sfatul meu sincer este sa nu va uitati la km, verificati masina la reprezentanta, si daca este buna cumparati-o.

Chestiile cu uitatu la uzura din pedale etc sunt povesti, am vazut BMW-uri de 300.000 km care aratau superb ( Detailing profesional, produse de intretinere de calitate care fac minuni). Toti dealerii se ocupa cu asa ceva.

 

Dupa parerea mea o masina diesel de 6-7 ani de zile nu poate avea sub 200.000 km decat daca a circulat in Romania. Aici e imposibil, 95% din populatia Olandei, Belgiei si Germaniei fac cel putin 10-15 km pana la locul de munca ( faceti si voi un calcul).

P.S Aici firmele, uzinele etc sunt toate scoase in afara oraselor, exista zone industriale in care exista numai firme si asta la distanta de orase, deci cativa km!

 

Sper ca cele spuse mai sus sa va fie de folos si sa va ridice un semn de intrebare cand sunteti pe punctul de a achizitiona visul de o viata - proaspat adus din Vest cu "80.000" km -" ca noua dom'le" si sa nu va faceti iluzii.

 

Si inca ceva despre dealeri : Cand cumparati o masina un BMW de 14000 euro la un Autohuis , ea de fapt valoreaza cam 12000 la un particular. Singurul avantaj de a cumpara de la un dealer este pentru cel care locuieste in tara respectiva pentru ca in cele mai multe cazuri ofera garatie 3 luni la motor si cutie, dar nu cred ca va ajuta cu nimic in Romania.

Un seria 5 din 2000-2001 care se vinde cu 12000-14000 in Romania si este adus de aici este cumparat cam cu 9000, 10000 de aici si va garantez ca din 5000 de masini care sunt in specificatiile astea in Olanda la vanzare numai 1-5 % se incadreaza in pretul asta, restul sunt mult mai scumpe, deci sunt cel putin intr-o stare jalnica .( numai actele si drumul dus-intors pana in Romania costa 500-700 euro deci faceti si voi calculul cat castiga cei care aduc masini). Parerea mea ca tot ce se aduce in Romania sunt "fur export" + plus vreo 30 ore de munca ieftina pe masina ca sa arata binisor.

 

P.P.S

Daca fostul proprietar al masinii a fost persoana juridica ( adica masina a fost vreun leasing pe firma, sau vreo firma) in Olanda , la venitul anual al proprietarului se adauga 25% din valoarea masinii noi ( 530d pe care l-am cumparat are valoare de catalog de noua aici 70.000 euro). Deci mai pe intelesul vostru ( am firma deschisa aici) daca trec masina pe firma mi se adauga la venitul anual 25% din valoare masinii noi, chiar daca are 7 ani adica vreo 17500 euro, la care trebuie sa platesc impozit minim 33 % deci 5500 euro dar deduc cheltuielile cu masina. In total un 530d 2001 costa vreo 4000 euro pe firma pe an, fara casco , motorina, si reparatii, numai taxe, deci va las pe voi sa apreciati cam cati km trebuie sa fac pe an sa-mi scot banii astia. !!!!!!

 

 

Daca va pot ajuta cu mai mult astept intrebari !

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

Mersi mult,

Marturisesc ca desi sunt software developer de meserie, nu mi-am dat seama. Probabil prietenul JB e de vina.

Apropo : am facut update de soft la MKIII, prima data esuat complet, adica computeru mort, si revitalizat fara probleme, nu stiu daca sa postez despre experienta, ca sa nu dau idei la cei ce se pricep mai putin decat mine , si sa planga dupa el dupa aia.

Link to comment
Share on other sites

Foarte buna initiativa ta, dar oare chiar nu exista masini in Germania intre 2001 si 2004 cu km putini si preturi acceptabile?

De exemplu un E39 525i cu 90.000 de km din 2002 la 12.500 euro?

 

la benzinare sunt sanse mai mari sa gasesti cu km relativ putini,mai ales cele cu motoare mari

la diesel...sunt de acord cu ce a postat @DSF

Link to comment
Share on other sites

In ce am postat m-am referit cu precadere la diesel. La benzina este alta poveste, le gasesti la preturi rezonabile in jur de 12000, cu 130.000km. Cele mai atractive dupa parerea mea sunt motoarele f.mari. Gasesti masini full 530, 535, 540 benzina cu km putini, f. bine intretinute , la preturi bune, totul este sa ai bani sa le intretii avand in vedere costurile de rulaj, si taxele in Romania care depind de capacitatea motorului.

Iar ca opinie generala , aria proprietarilor de BMW aici este un pic diferita fata de Romania in sensul ca nu prea vezi pustani cu seria 5, cu V8, de obicei sunt oameni de afaceri, cu ceva bani care le intretin corespunzator. Nu prea mi s-a intamplat sa vad posesori de seria 5 care isi cumpara un BMW si dupa aceea il repara prin parcare. ( Nu ca ar fi ceva rau in asta, dar de obicei pustanii aici se orienteaza spre masini japoneza, sau masinute mici in general (taxele te omoara nu achizitionarea masinii)), iar societatea este un pic diferita. ( Muncesc copii de la 12 ani indiferent de cati bani au parintii, iar la 18 ani isi fac valiza si se muta de acasa, nu prea primesc mult ajutor de la parinti).

Si inca un lucru important , dealerii SH in Germania si Olanda nu mai sunt ce erau acum 8-9 ani. Majoritatea sunt detinute de slujitorii lui Alah, si s-au specializat mai ales in ultimii 3 ani, ( Polonia a importat vreo 3-4 milioane de masini), si vand numa "Fur Export", adica aduna toate pocnitoriile de pe aici si le vand in Estul Europei, pentru ca nu trebuie sa dea garantie. Am vazut cu ochii mei stand de indreptat caroserii in spate la Autohuis.( Stiu pe cineva care a luat o Astra , ( frumoasa masina, impecabila), singurul defect era pana in Romania a schimbat omu vreo 5 cauciucuri, (sasiu indreptat).

Eu unu prefer persoanele fizice pentru ca pretul e cu 2000-3000 euro mai mic, si iti dai seama de multe lucruri cand vezi ce proprietar a avut , mai ales daca a avut masina de mai mult timp.

Chiar daca masina nu e atat de curata si unsa cu sulemeneli ca la un dealer, cred ca 2000 euro sunt destui bani ca sa investesti in produse de calitate sa ii faci dupa aceea un detailing de calitate.

 

Revenind la intrebarea cu benzina. Sunt 2 situatii :

1. Proprietarul face putini km pe an si costurile cu combustibilul sunt decente

2. Proprietarul are o situatie financiara foarte buna si nu conteaza consumul, a cumparat-o pentru ca ii place si restul nu conteaza.

 

La 50-60 mii km pe an - cu 13l /100 consum sunt in jur de 10.000 euro cheltuiti pe an cu benzina (1.5 euro litru)

 

sau 9l/100 consum motorina =5000 euro pe an (1.1 euro litru).

O persoana "above average" ca venituri face cam 4000 brut,deci in jur de 50000 anual .

Daca faceti diferenta intre benzina si motorina ( vreo 5000 euro), asta inseamna 10 % din venitul anual brut ( ceea ce cred ca e destul ca sa te motiveze spre o anume motorizare)

Link to comment
Share on other sites

TVA platesti doar daca o iei de la un platitor de TVA, un dealer de exemplu. Platesti si daca esti firma, doar ca ai intrari mai mari decat iesiri (in caz ca nu o si vinzi) si o sa ai TVA-ul respectiv de recuperat. Cand o sa o vinzi o sa il dai inapoi oricum.

da, dar il va da inapoi ptr o valoare mai mica.

Link to comment
Share on other sites

Tva-ul german il primesti de la autohuis pentru ca bunul respectiv iese din circuitul economic german unde a fost purtator de valoare adaugata ( TVA). Cand intri in Romania cu masina , din cate stiu eu daca esti persoana fizica nu ai treaba cu tva-ul, iar ca firma bunul intrat in patrimoniul tau este purtator de tva ( deci ai de recuperat 19% din valoarea de factura sau vama dar cand o vinzi ai de dat).Cand vorbesc de TVA in Romania ai de dat si primit de la statul roman. Deci cel mai avantajos este s-o iei de la dealer si s-o inscrii pe persoana fizica in Romania. S-ar putea sa ma insel , nu bag mana in foc. Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

Daca o iei pe persoana fizica platesti si TVA atentie. S-a modificat schimbarea de la 1 ian 2007. Daca o iei pe firma nu platesti tva nici la firma din germania nici in romania, in contabilitate vei fi 0 si tu si firma din germania.

 

Ex.: masina 20 000 cu TVA si 17500 fara : daca o iei pe pers. fizica platesti 20.000 ( nu o mai scoti din spatiul uniunii ) , daca o iei pe firma platesti 17500 daca faci dovada ca firma ta din romania exista, adica copie CUI pe care sa o puna sasul la dosarul de vazare.

 

Cand vii in roamania in contabilitatea ta vei avea si platit 2500 tva si scazut, e o conventie imtre statele UE cu tva-ul .

 

Succese. :blink:

 

Bun topicul, real si la obiect . Felicitari. :)

Link to comment
Share on other sites

Ahh, deci nu mai merge pe persoana fizica fara TVA?

:) :)

 

 

Nop ! din pacate , mergea inainte de 01.01.2007, cand ieseai din spatiul UE , pueai stampila pe un act , pe care il trimeteai inapoi in germania si sasul isi recupera tva pt ca masina era scoasa si radiata din spatiul UE.

 

De cand suntem europeni nu mai merge. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Spune-mi te rog abia ce mi-am achizitionat un E46 din 2004 feb,diesel,masina arata foarte bine (cred eu) si avea in bord in momentul achizitiei 135000km,ar putea fi reali?,am dat destul pe ea cred 13650(negociere de la 13950),ms(apropo dealer-ul era intradevar turc,arab....)

Ms de inf

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.