Jump to content

Masini sh Germania si Olanda - Mit sau Realitate !


DSF

Recommended Posts

Spune-mi te rog abia ce mi-am achizitionat un E46 din 2004 feb,diesel,masina arata foarte bine (cred eu) si avea in bord in momentul achizitiei 135000km,ar putea fi reali?,am dat destul pe ea cred 13650(negociere de la 13950),ms(apropo dealer-ul era intradevar turc,arab....)

Ms de inf

Ce ai fi putut sa faci cu sanse 99% sa fie adevarat, te duceai la unul din service-urile la care s-au facut reviziile, si puteai sa ceri o verificare ( max vreo 200 euro, eu am platit 135 euro pentru 2 ore de verificare serioasa). Atunci puteai sa intrebi ce apare in baza lor de date despre masina.

Mi-e mi-au dat toate facturile din ultimii 2 ani cu tot ce s-a schimbat pe masina.

Pe fiecare factura e trecut nr de kilometrii ( am impresia ca sunt obligati).

Daca o carte de service se falsifica, iti garantez ca falsificarea unei facturi e o "buba" mult mai mare, ca atrage dupa sine evaziune fiscala si nu prea se risca nici un om sanatos la cap pentru 1000-2000 euro sa falsifice facturi ca daca e prins are o problema mare de tot cu fiscul.

Link to comment
Share on other sites

Am un amic care si-a schimbat masina asta toamna. Dupa o lunga perioada de cautari prin tara ( masinile pe care le-a avut au fost luate toate din tara) si-a luat inima in dinti si a mers din Germania. S-a intors cu modelul dorit. Primul lucru care mi l-a spus la intoarcere a fost ca s-au scumpit masinile foarte mult acolo , chiar si alea cu multi km. :blink:

I-am replicat ca alea sunt preturile si de fapt la noi piata e poluata de bisnitari care colecteaza toate jafurile din Europa.

Edited by DGS
Link to comment
Share on other sites

Din experienta mea cu cat este mai mic pretul la masina ( in functie de model) cu atat riscul de a fi o rabla creste.

Vreau sa spun ca daca cumperi cu 10000 euro un Focus din 2002 ai 99% sanse sa iei o masina buna, dar daca cu aceeasi bani te lacomesti sa iei un 530d din 2002 ai , sa zicem , 50% sanse sa fie o masina buna.

De fapt asta e prostia la romani . Cu 20000 euro prefera sa-si ia 730d decat un 330d foarte bine intretinut.

Eu am cumparat si masina la vizionare de 20-30 minute , fara nici un test , din Germania . Dupa un timp cand i-am facut revizia in tara cei de la reprezentanta s-au uitat ,la sugestia lor, peste istoricul masinii. Tot ce-mi spusese neamtu era real , kilometraj real...etc.

De fapt, cei de la reprezentanta mi-au zis ca era cel mai intretinut sh care trecuse prin service (un prapadit de a4 cu 110000km de 5 ani).

Din punctul meu de vedere asta spune tot despre masinile care se aduc in tara.

Link to comment
Share on other sites

O intrebare pls!

Care stie....

 

Daca cumpar o masina din Germania , masina inmatriculata acolo pe persoana fizica, deci la care s-a platit TVA-ul, ai o aduc in Romania, inmatriculand-o tot pe persoana fizica, mai trebuie sa platesc TVA-ul inca odata in Romania?

Edited by Theo
Link to comment
Share on other sites

O intrebare pls!

Care stie....

 

Daca cumpar o masina din Germania , masina inmatriculata acolo pe persoana fizica, deci la care s-a platit TVA-ul, ai o aduc in Romania, inmatriculand-o tot pe persoana fizica, mai trebuie sa platesc TVA-ul inca odata in Romania?

Nu, nu mai platesti.

Link to comment
Share on other sites

O intrebare pls!

Care stie....

 

Daca cumpar o masina din Germania , masina inmatriculata acolo pe persoana fizica, deci la care s-a platit TVA-ul, ai o aduc in Romania, inmatriculand-o tot pe persoana fizica, mai trebuie sa platesc TVA-ul inca odata in Romania?

Nu, nu mai platesti.

Sigur? :blink:

 

Ai un link pe undeva? Nu de alta dar nu vreau sa iau masina, sa o aduc aici si sa ma trezesc ca mai am de plata inca nu stiu cat..... :) :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Sigur nu platesti nimic daca esti persoana fizica (PF) si cumperi de la PF, platesti TVA doar daca esti PF sau PJ neplatitor de TVA (adica daca nu ai C.U.I cu RO urmat de 8 cifre) si cumperi de la PJ (persoana juridica = dealer)

Apropo a fost o discutie despre TVA...eu am cumparat in decembrie un E46 320d din germania pe persoana juridica platitor de TVA, masina avea pretul 16.000 euro VAT reclaimable (adica cu TVA), am ajuns acolo si mi-a cerut certificatul fiscal pe care este si CUI (cod unic de inregistrare) a verficat a vazut ca sunt platitor de TVA si am facut transfer bancar pe 13.300 euro cu tot cu inspectia tehnica si numerele de Tzoll pe o luna. Cheltuiala mea cu masina pana acasa si inmatriculata 15000.

Problema a fost cand a trebuit sa o inregistrez in contabilitat pt ca, a aprut o lege economica noua referitoare la TVA si contabila mea nu o stia....a trebuit sa ma interesz ca nu era aceeasi suma de pe OP (ordinul de plata de la banca) cu cea de pe facura (Kaufertrag), se cheama "TVA cu taxare inversa" adica este direct colectat si dedus...cred ca decontul de TVA se face intre state adica eu platesc la statului roman TVA pt fiecare rulaj iar acesta la randul lui statului german pt ca am achizitionat eu ceva de acolo care avea TVA.

"TVA cu taxare inversa" = "TVA de colectat" - "TVA dedus"

Cand vand eu masina daca nu este amortizata complet trebuie sa ii pun pretul minim valoarea din contabilitate + TVA

 

PS: nu pierzi nu castigi nici un ban doar ca nu faci o cheltuiala mai mare pe moment cheltuiala este in timp

 

 

oooooffffff!!!!!!! sper ca am fost destul de explicit, este destul de greu de explicat, daca are cineva nevoie de explicatii mai in detaliu va stau la dispozitie!!!

Link to comment
Share on other sites

......

Problema a fost cand a trebuit sa o inregistrez in contabilitat pt ca, a aprut o lege economica noua referitoare la TVA si contabila mea nu o stia....a trebuit sa ma interesz ca nu era aceeasi suma de pe OP (ordinul de plata de la banca) cu cea de pe facura (Kaufertrag), se cheama "TVA cu taxare inversa" adica este direct colectat si dedus...cred ca decontul de TVA se face intre state adica eu platesc la statului roman TVA pt fiecare rulaj iar acesta la randul lui statului german pt ca am achizitionat eu ceva de acolo care avea TVA.

"TVA cu taxare inversa" = "TVA de colectat" - "TVA dedus"

Cand vand eu masina daca nu este amortizata complet trebuie sa ii pun pretul minim valoarea din contabilitate + TVA

 

PS: nu pierzi nu castigi nici un ban doar ca nu faci o cheltuiala mai mare pe moment cheltuiala este in timp

 

 

oooooffffff!!!!!!! sper ca am fost destul de explicit, este destul de greu de explicat, daca are cineva nevoie de explicatii mai in detaliu va stau la dispozitie!!!

 

Legea economica a aparut odata cu intrarea in UE, prin care se limiteaza dubla impunere intre state, si acum poti plati in de cu TVA, dar tva ul il vei recupera de la ei pe baza documentelor de cumparare.

 

"TVA cu taxare inversa" = "TVA de colectat" - "TVA dedus" ...nu exista aceasta inregistrare contabila, poate faci confuzie cu tva de plata= tva colectat-tva deductibil. Orice import-export intre state UE se declara lunar aici

 

Indiferent de valoarea amortizata peste valoarea care a ramas de amortizat vei pune 19%, TVA ul reprezinta prin denumire o taxa adaugata, de aceea nu se ia in calcul la vanzare sau cumparare. :twoup:

 

@Tien, poti aduce masina fara nici o problema si nu vei plati tva, inainte de 2007 platea i tva si acciza, odata cu UE pentru ca nu se mai puteau colecta la bugetul statului niste bani - s-a infiintat taxa de prima inmatriculare care este tot pe acolo, ca bani...ai de plata doar celebra taxa :twoup:

Edited by barry
Link to comment
Share on other sites

AM fost sigur ca nu m-am facut inteles...oricum importanta e prima parte :

 

Sigur nu platesti nimic daca esti persoana fizica (PF) si cumperi de la PF, platesti TVA doar daca esti PF sau PJ neplatitor de TVA (adica daca nu ai C.U.I cu RO urmat de 8 cifre) si cumperi de la PJ (persoana juridica = dealer)

 

Despre asta s-a intrebat mai sus....oricum ai zis acelasi lucru doar ca alte cuvinte....incercam sa explic si eu ce se intampla ca sa fie pe inteles de ce se plateste sau de ce nu!!!

 

se poate sa nu mai tin eu bine minte denumirea TVA-ului ala dar o sa intreb si o sa iti zic exact ce se intampla, oricum contabila mea nu a stiu atunci dar acum sigur stie!!!

 

 

Ms si scuze de detalii fara inteles prea mult!!!

Link to comment
Share on other sites

Cu ce am zis amandoi sper ca s-a inteles ceva, e forum :twoup: si incercam sa aducem informatii pentru cei care nu se lovesc de asemenea probleme, "pentru cunoscatori" :twoup: .

 

....platesti TVA doar daca esti PFA - pers fizica autorizata (smecheria samsarilor) sau PJ neplatitor de TVA....

 

Mi am permis sa intervin pentru ca lucrez in domeniu, contabila ta sigur nu are firme care fac import sau export, inveti cand te lovesti de ceva nou :D

Link to comment
Share on other sites

Stiuuuu.....acum o sa termin si eu si o sa fiu in complexul domeniu economic!!!

Si eu sper ca ma fost am fost folositori oricum daca are cinva nevoie ne poatea contacta!!!

Multa multa bafta!!!

Link to comment
Share on other sites

Da DSF are dreptate cu diesel-ul in Germania.Nu poti lua un diesel ieftin numai daca are la bord peste 150.000 km. Am un prieten care are un parc auto in NURENBERG (mai sunt cativa romani care au parcuri sh.acolo si toti se cunosc intre ei)-din experienta mea (am luat masini de acolo) pot spune-masini bune diesel cu pret foarte bun si km. putini nu exista ,fie au km. dati inapoi fie au un defect sau o problema ascunsa. O carte service ei o fac cu 5-10 euro, dat km. inapoi 25-30 euroi,multe masini daca le vezi inainte de polisare si curatare interioara zici ca au circulat in Romania,multe sunt luate de la firme si au la bord peste 250.000 km.(ASTRA,PASSAT,GOLF etc-companii de telefonie,service,itretinere etc.) Asa cum cautam noi in ROMANIA o masina buna si ietina pe MOBILE.DE asa cauta si ei acolo (arabi turci romani care au parcuri de masini sh.) De obicei ei cauta sa cumpere de la privati pentru ca pot negocia mult la pret si pot avea un castig mai mare. Cum apare o masina pe net cu un pret bun la un privat ei suna primii(puteti fii siguri de asta,)si numai daca masina este neinteresanta ca pret (castig prea mic in raport cu deplasarea)atunci masina ramane devanzaremai mult timp Mai nou participa la licitatii sau aduc ei masini din FRANTA SAU BELGIA si le vand in GERMANIA. Majoritatea dealerilor din oras se stiu intre ei isi plaseaza ponturi si au un comision daca duce un cumparator la o masina.Toti au reducere la numerele de export (exemplu -1 luna nr. rosii toll-100 euroi) dar ei o sa-ti ia 200 si multe alte chestii.Daca stai cu ei si vezi cand suna cineva din RO.intresat de o masina le lucesc ochii si zic suna fraierii din Romania. Am spus astea pentru ca am adus cateva masini si am luat si vre-o 2 tepe (m-am uitat la an) si am luat masina in care am bagat 700 de euro cum am ajuns acasa(volanta cu compensatie+discsi placa)sau una care cand se incalzea nu mai schimba vitezele. Am luat un opel CDTI AF.2005 care in 2007 cand l-am luat avea deja 198.000 (de firma) cum io fi facut nu stiu...
Link to comment
Share on other sites

Cu toate ca au fost n posturi despre TVA...care mai de care mai bine argumentate...eu nu am reusit sa inteleg un lucru : Daca vreau sa achizitionez din Germania o masina pot sa fac cumva sa "ma scot" cu TVA-ul :twoup: adika sa "ma fofilez"... ( sa nu-l platesc )...Imi cer scuze daca par greu de cap :twoup:
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salut

 

Ai idee, de unde cumpara masini din Franta sau Olanda?

Am cautat pe Internet diferite saituri de vanzari-cumparari masini, dar nimic concret.

As dori sa imi cumpar un BMW din 2000 pe Benzina, eventual un 318 sau 320.

Astept un raspuns.

 

 

 

Da DSF are dreptate cu diesel-ul in Germania.Nu poti lua un diesel ieftin numai daca are la bord peste 150.000 km. Am un prieten care are un parc auto in NURENBERG (mai sunt cativa romani care au parcuri sh.acolo si toti se cunosc intre ei)-din experienta mea (am luat masini de acolo) pot spune-masini bune diesel cu pret foarte bun si km. putini nu exista ,fie au km. dati inapoi fie au un defect sau o problema ascunsa. O carte service ei o fac cu 5-10 euro, dat km. inapoi 25-30 euroi,multe masini daca le vezi inainte de polisare si curatare interioara zici ca au circulat in Romania,multe sunt luate de la firme si au la bord peste 250.000 km.(ASTRA,PASSAT,GOLF etc-companii de telefonie,service,itretinere etc.) Asa cum cautam noi in ROMANIA o masina buna si ietina pe MOBILE.DE asa cauta si ei acolo (arabi turci romani care au parcuri de masini sh.) De obicei ei cauta sa cumpere de la privati pentru ca pot negocia mult la pret si pot avea un castig mai mare. Cum apare o masina pe net cu un pret bun la un privat ei suna primii(puteti fii siguri de asta,)si numai daca masina este neinteresanta ca pret (castig prea mic in raport cu deplasarea)atunci masina ramane devanzaremai mult timp Mai nou participa la licitatii sau aduc ei masini din FRANTA SAU BELGIA si le vand in GERMANIA. Majoritatea dealerilor din oras se stiu intre ei isi plaseaza ponturi si au un comision daca duce un cumparator la o masina.Toti au reducere la numerele de export (exemplu -1 luna nr. rosii toll-100 euroi) dar ei o sa-ti ia 200 si multe alte chestii.Daca stai cu ei si vezi cand suna cineva din RO.intresat de o masina le lucesc ochii si zic suna fraierii din Romania. Am spus astea pentru ca am adus cateva masini si am luat si vre-o 2 tepe (m-am uitat la an) si am luat masina in care am bagat 700 de euro cum am ajuns acasa(volanta cu compensatie+discsi placa)sau una care cand se incalzea nu mai schimba vitezele. Am luat un opel CDTI AF.2005 care in 2007 cand l-am luat avea deja 198.000 (de firma) cum io fi facut nu stiu...
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.