Jump to content

Need help! puntea spate la pisici


Recommended Posts

Am gasit o punte spate cu discuri de pe un E36 325i ('95 cred). Se potriveste la pisica mea? (E36 318i 1996).

O sa dau la schimb farurile acestea:

link

 

Ce ma intereseaza este: e alt circuit de frana pentru puntea cu tamburi? Alta pompa de frana? O sa iau puntea cu bascule, discuri, etrieri si placute. Mai trebuie altceva? Se va potrivi la fix? Or fi aceleasi greutati? Sper sa nu fac mai mult rau decat bine.

A mai facut/vazut cineva asa ceva?

 

Multumesc mult, va rog.. luminati-ma repede, ca sunt in ceata. Ma uit in ETK ca pisica la calendarul pirelli.

Link to comment
Share on other sites

Schimbare de genul asta am vazut facuta aici la Cluj. Ii intreb pe prietenii mei cum au facut-o si ce probleme au intalnit. Chiar si la un E46 care si-a lovit puntea spate si si-a strambat-o. Nu avea discuri pe spate. Si nu au gasit punte decat cu discuri si au pus-o pe aia ca nu aveau altcumva ce sa faca.
Link to comment
Share on other sites

Merci mult wlf,

astept cu nerabdare. Mie mi se pare ok "trocul", ca tot ma straduiam sa scap de farurile alea. Oricum, astept raspunsul tau inainte sa fac vreo miscare, nu vreau sa o stric, sau sa o fac instabila. Stiu ca asa au proiectat masina asta, cu tamburi, dar .. sper sa fie doar tamburii diferenta, si toate celelalte sa fie constante. O fi mai grea/mai usoara puntea cu discuri? S-ar schimba centrul de greutate? Uff, pun cam multe intrebari, dar nu prea ma pricep, de asta.

 

 

10x, again. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca n-ar merge. Dar ma gandeam ca instalatia de franare este diferita la tamburi fatza de discuri. Sau puntea in sine e mai grea/usoara, nush.. m-am uitat in ETK, exista 2 diagrame: una pt. frane cu disc, si alta pt. frane cu tamburi. La prima vedere arata fix la fel, iar codurile sunt aceleasi. Dar realitatea poate sa fie cruda.. si sa ma lovesc de vreo problema. De asta am cerut parerea altcuiva, poate aflu si eu daca sunt pe cale sa fac o prostie sau un lucru bun. :blink:

La anul imi cumpar jante frumoase daca imi pun discuri pe spate.

Link to comment
Share on other sites

nu-i asa de greu de schimbat ... se potriveste fara probleme ...

dai si tu de nishte beri si o schimbam (dar w/end-ul celalalt, ca saptamina asta n-am cum)

o sa-ti mai trebuiasca nishte bucse (ma uit diseara si-ti spun exact de care), posibil un set de furtunase de frina, set de reparatie pt etrieri (macar garniturile de la culisante - ca nu stii in ce stare sunt), posibil placute de frina, si fff mult wd40.

cu uneltele ne descurcam (presa de arcuri - nu tb neaparat, dar decit cu ranga ...., presa de etrieri, etc .., Drapere :blink: )

Link to comment
Share on other sites

Pentru conductele de frane imi mai trebuiesc:

2 CLIP 34 34 1 163 565

2 PIPE M10/M10-205MM 34 32 6 755 550

1 BRACKET BRAKE PIPE LEFT 34 32 1 159 935

1 BRACKET BRAKE PIPE RIGHT 34 32 1 159 936

2 BRAKE HOSE REAR L=200MM 34 32 1 159 881

Astea le-am gasit ca fiind diferite in ETK intre sistemul cu tamburi si cel cu discuri.

Ma gandesc sa ma duc la un service al unui amic, sa folosesc sculele de acolo (elevator, prese) Cu berea aia merge si un gratar, ca presupun ca va dura o zi toata treaba, nu? :blink:

Link to comment
Share on other sites

din cite stiu (la e30 stiu sigur, banuiesc ca si la celalalte), iti trebuie repartitorul pentru puntea spate, din circuitul lichidului de frina. exista si un motiv, la tamburi spatele frineaza mai devreme, pentru ca pistonasul se intinde mult ca sa ii aduca in pozitia de frinare. daca nu il schimbi si pui discuri, iti va frina spatele primul si violent, cu consecinte banuibile :blink:

 

acum, daca pui discuri si etriere de 325, sint mai mari decit ce ai tu si e posibil sa nu faca fata pompa. vezi codurile de la pompa pentru 318i si 325i.

 

pentru repartitor, tot dupa coduri poti afla sigur. se afla undeva in zona puntii spate, prins pe caroserie. mergi pe traseul conductelor, o sa-l intilnesti.

Link to comment
Share on other sites

M-am uitat dupa repartitor.. ori nu stiu cum se numeste in engleza, ori nu am :blink:

Discurile si etrierele de 325 sunt aceleasi ca la 318. De fapt, la toate codurile de piese de 318 la care m-am uitat (discuri, pompa, unitate hydro ABS, etc) le-am gasit folosite si pe 325 (chiar si pe Z3).

Link to comment
Share on other sites

din cite stiu (la e30 stiu sigur, banuiesc ca si la celalalte), iti trebuie repartitorul pentru puntea spate, din circuitul lichidului de frina. exista si un motiv, la tamburi spatele frineaza mai devreme, pentru ca pistonasul se intinde mult ca sa ii aduca in pozitia de frinare. daca nu il schimbi si pui discuri, iti va frina spatele primul si violent, cu consecinte banuibile :blink:

acum, daca pui discuri si etriere de 325, sint mai mari decit ce ai tu si e posibil sa nu faca fata pompa. vezi codurile de la pompa pentru 318i si 325i.

pentru repartitor, tot dupa coduri poti afla sigur. se afla undeva in zona puntii spate, prins pe caroserie. mergi pe traseul conductelor, o sa-l intilnesti.

41854[/snapback]

nu cred ca repartitorul sa aiba vre-o treaba cu cit de repede frineaza o punte ... e doar un distribuitor de presiune (sa nu traga cite o conducta pentru fiecare etrier/tambur, au pus una comuna pana la mijlocul puntii)

pompa face fata fara probleme ... eu am pus etrieri de M3 pe 316i - si functioneaza impecabil ...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
SI DECI A MERS TREABA? SUNT SI EU INTERSAT DE AS CEVA MECI  MULT ASTEPT UN RASPUNS

68020[/snapback]

Cred ca da masina aia am vazut-o si eu si iesise destul de bine treaba cred :blink: .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.