Jump to content

Problema cutie automata


Recommended Posts

Treaba sta cam asa: Acum 1 luna - 1 luna jumatate m-am hotarat sa fac schimbul de ulei si filtru la cutie; Toate bune si frumoase, am luat de la Benett auto 3 litri de ulei Aral nu_mai_stiu_cum Dexron II si un filtru si hop la service; au dat oamenii drumul la ulei, au scos filtrul, nici o problema pana la umplere cand.... stupoare!!! nu ai pe unde sa pui... Nu are joja, nu are nici un buson pe undeva pe sus, are 2 pe jos... In fine, au reusit sa puna cu o pompa improvizata uleiul, si totul s-a terminat cu bine; sau cel putin asa credeam. Masina facea figuri, nu cupla cand o puneam pe drive, sau in alta viteza, pleca dupa cateva secunde etc.

 

Asadar ma intorc, vb cu oamenii, mai pun 1L de ulei (am uitat sa va spun ca avea ~4L in cutie). In sfarsit, totul ok, 0 probleme, am plecat fericit.

 

Acum ca a dat frigul, din nou aceeasi problema: pana nu se incalzeste putin masina, din nou figuri: pun pe Drive si sta 2-3 secunde dupa care cupleaza; Daca apuc sa accelerez, bineinteles ca atunci cand cupleaza imi da un soc (care am inteles ca e foarte nasol pentru cutie, e ca si cum ai tura motorul la punctul mort, ca apoi sa bagi in viteza pe la 3000 de ture)

 

Am verificat uleiul la Bavaria, cica Aral-ul asta il recomanda si ei;

 

Asa ca... unde e buba? de ce face figuri? de ce numai cand e rece?

Ajutati-ma va rog ca am aflat cam cat costa o cutie automata :blink: si nu-mi trebuie asa ceva...

Link to comment
Share on other sites

Cristi, te rog sa precizezi exact ce model de BMW ai. Intrucat problema este la cutia automata, ar fi excelent daca stii si modelul de cutie de pe masina ta.

O sa incerc sa ma uit diseara pe manualele pe care le am, sa vad daca gasesc vreun sfat util (care sa se aplice la modelul tau de BMW).

 

Poate deja este enervant, dar am mai repetat si mai repet: atunci cand cineva ridica o problema tehnica, il rog sa specifice, in continutul mesajului, cat mai exact posibil la ce model de BMW se refera problema respectiva. Asta in cazul in care, in profile sau in semnatura, nu exista deja date suficiente de identificare a modelului.

Link to comment
Share on other sites

BMW 325iA coupe : 1992, 2496cmc, tip motor BMW 256S2 cu vanos (nu mai stiu exact daca e M50 sau M52), 141kw, Serie sasiu: WBABF41060EJ69363;

 

Greutate: 1330kg (proprie)

Lungime: 4433cm

Latime: 1710cm

Inaltime: 1366cm

 

Cutie:

 

No. 0126204

Mod: 1056000.82

5HP - 18

Eticheta Neagra

 

daca am uitat ceva spuneti-mi

Link to comment
Share on other sites

Cristi, manualele pe care le am se refera la cutiile automate 3HP si 4HP (deci cu 3 sau 4 trepte) montate pe modelele BMW cam de la mijlocul si sfarsitul anilor '80.

La sectiunea diagnosticare, am gasit o singura referinta oarecum apropiata de ceea ce descrii tu, anume "soc la introducerea din N in D sau R", iar la cauze posibile este mentionat (pe langa altele mult mai grave) si nivel ATF sub limita inferioara.

La toate cutiile pe care le-am mentionat mai sus exista joja. In plus, procedura de schimb ulei din manual specifica faptul ca trebuie sa dai jos baia de ulei ATF si sa o cureti, impreuna cu niste magneti care au rolul de a aduna "pilitura" de metal rezultata din uzura normala a componentelor interne ale cutiei.

Dar, repet, modelul tau este mai nou, deci este foarte probabil ca procedura de service sa fie diferita.

 

Dat fiind ca nu ai avut probleme inainte de schimbarea uleiului, dar ai avut dupa, ma gandesc la doua scenarii majore:

1. Nivelul ATF din cutie inca este sub cel minim (caz in care completarea acestuia ar putea rezolva problema);

2. Faptul ca ai mers o perioada cu nivel sub minim (cel putin 1 litru lipsa) a condus fie la colmatarea unor filtre / circuite hidraulice (caz fericit) fie la alte uzuri / defectiuni interne (cazul trist).

 

Te-as sfatui sa mergi imediat la un service BMW (Filaret, spre exemplu, sau altul in care ai incredere) sa faci o verificare / diagnosticare. E foarte posibil sa te coste ceva diagnosticarea, dar iti ofera sansa sa eviti sau macar sa limitezi stricaciunile pe care le poate suferi cutia daca vei continua sa mergi cu ea in starea in care este - impactul financiar putand fi, in acest caz, major.

Link to comment
Share on other sites

un nr de telefon si o persoana de contact de la Filaret? unde e mai exact acest service?

0723 - 609.807. Raspunde dl. Dan, sau altcineva, daca dansul este prins cu alte probleme. Sunt de regula foarte pozitivi si amabili.

Service-ul este la mama naibii (relativ la unde stau eu :blink: ): Str. Spataru Preda - o strada care uneste ceea ce se cheama "Trafic Greu" (Progresului) si Sos. Viilor. Are sens unic dinspre Viilor spre Progresului.

 

Vezi si informatiile din topicul: http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=147

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.