Jump to content

Toate mi se Întâmplã numai mie


Romulus

Recommended Posts

Cu moartea toți suntem datori, indiferent câte pile avem acolo sus. Mai devreme sau mai târziu toți o sĂŁ o gĂŁsim ĂŽn prag, zâmbind cinic, iar ĂŽntrebarea „de ce eu?” ne va ara disperatĂŁ prin materia cenușie. De ce tocmai eu Doamne?

 

Șoselele noastre mustesc de sângele varsat de noi. Spitalele noastre gem de rĂŁnile pe care singuri ni le-am provocat. Nimic special, ne-am obișnuit deja cu asta. A intrat ĂŽn cotidian. Ne trezim de dimineațĂŁ și rĂŁsfoim zilnic impasibili printre pozele cu victimele ĂŽnsângerate ale neputinței noastre, cautând secțiunea de politicĂŁ sau de sport. Trei tineri au murit dupĂŁ ce mașina ĂŽn care goneau nebunește, s-a dezintegrat de un copac. Alți cinci s-au transformat ĂŽntr-un amalgam de fiare, carne sfașiatĂŁ și sânge, dupĂŁ râzând și glumind extaziați de aburii alcolului, se grĂŁbeau spre un alt local unde sĂŁ-și continuie petrecerea. O depĂŁșire hazardatĂŁ. TatĂŁl plânge lângĂŁ cadavrul copiilor sĂŁi. E prea târziu acum...

 

Nu demult, cineva se zdrobea cu mașina de un stâlp. Era bĂŁut și avea vitezĂŁ mare. Ieri, prietenul meu a fost la ĂŽnmormântarea unui amic. A murit de septicemie, ĂŽn urma unei ocluzii intestinale nedepistate la timp, provocate implacabil tocmai de centura care i-a salvat viața ĂŽn primĂŁ instanțĂŁ. Asta dupĂŁ ce viteza mult prea mare a mașinii ĂŽn care se afla, a fĂŁcut ca traiectoria acesteia ĂŽntr-o curbĂŁ sĂŁ fie una defectuoasĂŁ, lovind alte douĂŁ mașini de pe contrasens. Altul mai norocos, și-a facut zob mașina super tunatĂŁ, cu destui cai putere, derapĂŁnd necontrolat ĂŽntr-o curbĂŁ din cauza vitezei excesive.

 

Ironic, pentru cĂŁ zilele trecute, un mult prea zelos polițist vroia sĂŁ mĂŁ amendeze pentru un derapaj controlat, cu frâna de mânĂŁ. Eu doar ĂŽncercam sĂŁ parchez mașina printr-un mic drift aproape stând pe loc, prin zĂŁpada proaspĂŁt ninsĂŁ dintr-o parcare goalĂŁ. Am ĂŽncercat sĂŁ-l lĂŁmuresc cĂŁ nu am atins nicio frânĂŁ ci doar am pișcat puțin accelerația. Degeaba am ĂŽncercat sĂŁ mĂŁ lĂŁmuresc de ce e rĂŁu un derapaj controlat, spre deosebire de unul necontrolat. Poate cĂŁ unul e rĂŁu iar celĂŁlalt e și mai rĂŁu. Totuși eram curios ce va scrie pe procesul verbal de constatare. N-a scris nimic pentru cĂŁ n-avea ce sĂŁ scrie. Știam și eu asta, o știa și el. Nici mĂŁcar nu ĂŽnțeleg ce-a sperat prin intimidarea asta. CĂŁ voi trece de la derapajele controlate, la cele necontrolate?

 

Avem infrastructurĂŁ proastĂŁ. Haos pe șosele. Aglomerație. Mașini proaste și cu siguranțĂŁ zero. MultĂŁ lipsĂŁ de bun simț. Dar ĂŽn același timp, ne comportĂŁm ca și cum n-am ști asta. Ne prefacem cĂŁ nu vedem. Pai n-ar trebui sĂŁ ne comportĂŁm mai prudent, tocmai pentru cĂŁ știm ĂŽn ce junglĂŁ conducem?

La noi, la fiecare trei accidente, avem un mort pe șosea. Media UE este de un mort la 40 de accidente. Media ĂŽn Germania este un mort la 65. PânĂŁ și ĂŽn Ukraina e nevoie de 7 accidente pentru același rezultat nefast pentru care noi avem nevoie doar de 3 accidente. Noi suntem mult mai eficienți când e vorba de moarte. Munca e foarte grea, moartea e ușoarĂŁ. Și ce facem noi? Ne comportĂŁm ca și cum am fi pe niște șoselele perfecte. Conducem cu vitezĂŁ, nervoși, tot timpul ca și cum ar fi sfĂŁrșitul lumii. Ne ĂŽnjurĂŁm, ne batem chiar. Nu reușim sĂŁ ucidem cu mașina, ĂŽncercĂŁm cu arma. Am facut douĂŁ accidente și mai avem doar unul pentru a ĂŽndeplini planul.

 

Și paradoxal, puțini sunt cei interesați de cum se conduce cu adevĂŁrat. Ce ĂŽnvĂŁțĂŁm la școala de șoferi e doar un ĂŽnceput. De fapt la școala de șoferi nu ĂŽnvĂŁțĂŁm sĂŁ conducem. ÎnvĂŁțĂŁm cum sĂŁ trecem examenul. Habar n-am cum și când ĂŽnvĂŁțĂŁm noi sĂŁ conducem. ImagineazĂŁ-ți cĂŁ soldații ar ĂŽnvĂŁța sĂŁ tragĂŁ pe plaja de la Mamaia, cu țintele printre umbreluțele de soare...

 

Nu de multe ori am auzit expresia, „lasĂŁ-l cĂŁ o sĂŁ caștige el experiențĂŁ, ĂŽn trafic, pe șosea”. AdevĂŁrat, dar noi unde sĂŁ ne retragem pânĂŁ atunci? Cum ne ferim? Poate cĂŁ nu ne place ruleta ruseascĂŁ.

 

Da, așa e. N-avem cum sĂŁ ne protejĂŁm cu adevĂŁrat. Dar mĂŁcar am putea avea dorința de a ĂŽnvĂŁța mai mult. Ar fi un prim pas. BĂŁgĂŁm banii cu multĂŁ ușurințĂŁ ĂŽntr-un chip tuning profesional. Dar un curs de șofat, preocupĂŁ pe cineva? Ne punem elemente aerodinamice grețoase pe mașinĂŁ și ne upgradĂŁm softul la motor. Cineva tocmai ĂŽși face chip tuning la o mașinĂŁ care iese de pe poarta fabricii cu 507 cai putere. Alții vor sĂŁ vadĂŁ operațiunea, poate data viitoare când ĂŽși cumpĂŁrĂŁ o așa mașinĂŁ, le va fi mai ușor. 507 cai putere!!! De câte ori are nevoie de toatĂŁ hergelia? Poate cĂŁ niciodatĂŁ, jumĂŁtate pasc liniștiți așteptându-și moartea, zdrobiți de primul copac de dupĂŁ curbĂŁ. Unii stĂŁpânesc cu greu doi cai la cĂŁruțĂŁ. În schimb, majoritatea nu știm stĂŁpâni sutele de cai de sub capotĂŁ pe care-i hrĂŁnim din piciorul stâng, cu multĂŁ dare de mânĂŁ, oricând „vor mușchii noștri”.

 

Șosele mai bune, nu putem face. Radare n-avem voie sĂŁ punem ca haiducii. Pe ceilalți nu-i putem calma la volan. Nu putem sĂŁ ne rugĂŁm sĂŁ se meargĂŁ mai ĂŽncet pe anticele noastre drumuri. Gropile nu le putem astupa. Putem doar sĂŁ ne pĂŁzim singuri. Putem doar sĂŁ ne creștem șansele, ĂŽnvĂŁțând sĂŁ conducem mai bine, sĂŁ fim mai precauți, alocându-ne ĂŽn permanențĂŁ mari marje de eroare. Putem doar sĂŁ sperĂŁm cĂŁ vom fi pregĂŁtiți pentru clipa care cu siguranțĂŁ va veni. Clipa ĂŽn care vom fi implicați ĂŽntr-un accident grav. E doar statisticĂŁ, nu cinism.

 

Dar nu, noi nu facem asta. Noi suntem mai șmecheri. Ne tunĂŁm motoarele, ne ĂŽmpopoțonĂŁm mașinile, accelerĂŁm ĂŽn neștire și repetĂŁm ĂŽn gând: „Nu mi se ĂŽntâmplĂŁ tocmai mie”.

 

Îmi pare tare rĂŁu sĂŁ-ți dau tocmai eu vestea proastĂŁ: ți se ĂŽntâmplĂŁ și ție!

Link to comment
Share on other sites

Da, așa e. N-avem cum sĂŁ ne protejĂŁm cu adevĂŁrat. Dar mĂŁcar am putea avea dorința de a ĂŽnvĂŁța mai mult. Ar fi un prim pas. BĂŁgĂŁm banii cu multĂŁ ușurințĂŁ ĂŽntr-un chip tuning profesional. Dar un curs de șofat, preocupĂŁ pe cineva?

Problema este intr-adevar de mentalitate.

 

Foarte multi au impresia ca sunt soferi innascuti, adevarata talente native si ca nu pot gresi.

 

Odata cu achizitia unei masini puternice, mai ales a uneia cu tractiune spate, trebuiesc ĂŽnsuÂşite cunostinte despre dinamica acelei masini, mult diferita fata de dinamica unei masini cu tractiune fata.

Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate Romulus,chiar foarte multa !

Dar,asta e...ce sa facem ? Tatal meu are o vorba : "Multi prosti umbla liberi pe sosele".Si el are dreptate.Insa,nu prea avem ce face...

Ar trebui sa se faca un fel de examen : vrei masina de pana la 150 cai ? Tractiune spate ? Trebuie sa treci un examen,foarte greu...si doar cei intr-adevar buni sa il poata lua....insa...e doar o idee...poate...cine stie ? In cativa zeci de ani...poate...se va realiza....

Inca o data iti dau dreptate Romulus ! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Adevarat ce spui la noi poti muri pe strazi mergand legal cuminte si corect.

Eu am pierdut 2 prieteni in accident de masina, primul acum 2 ani el standa in spate fiind proiectat afara din masina prin geamul din dreapta spate si masina invartindu-se a cazut pe el, soferul a lovit un cap de pod la 140km/h cu un Fiat Bravo de prin `97, iar al doilea anul trecut pe 25 mai el stand in dreapta, iar soferul n-a mai reusit sa ia o curba avand viteza tot cam de 140km/h si intrand intr-un copac de pe marginea drumului atat soferul cat si prietenul meu au murit dupa 5 minute de la accident.

Dumnezeu sa-i odihneasca in pace!

Link to comment
Share on other sites

Adevarat ce spui la noi poti muri pe strazi mergand legal cuminte si corect.

Eu am pierdut 2 prieteni in accident de masina, primul acum 2 ani el standa in spate fiind proiectat afara din masina prin geamul din dreapta spate si masina invartindu-se a cazut pe el, soferul a lovit un cap de pod la 140km/h cu un Fiat Bravo de prin `97, iar al doilea anul trecut pe 25 mai el stand in dreapta, iar soferul n-a mai reusit sa ia o curba avand viteza tot cam de 140km/h si intrand intr-un copac de pe marginea drumului atat soferul cat si prietenul meu au murit dupa 5 minute de la accident.

Dumnezeu sa-i odihneasca in pace!

 

Imi pare rau pt prietenii tai,intr-adevar....TRAGIC ce se intampla ! :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Sunt din ce in ce mai multi inconstienti pe soselele tarii si din pacate lucrul asta se vede!

Recunosc ca eu cam alerg masinuta, insa incerc intotdeauna sa nu fac depasiri riscante, chiar daca "duce" masina. Niciodata nu depasesc mai mult de 80-90 in localitati...Nu fortez masina in curbe, pe timp ploios, ceata sau ninsoare etc. Folosesc intotdeauna faza mica indiferent de starea vremii (am vazut multi fara lumini aprinse pe timp de ceata!!!).

 

Cu toatea astea oricat de mult ai respecta legea tot poti avea nesansa sa ti se intample ceva! Ideea e sa nu fortezi prea mult mana destinului!

Link to comment
Share on other sites

Multa lume vrea sa iasa in evidenta, dar din pacate nu cu ceea ce trebuie, unii vor sa fie pe primul loc pe sosele, mai bine ajungi cu 10 minute mai tarziu decit sa nu ajungi deloc!

Oricum ma surprinde placut faptul ca foarte multa lume de pe forum gandesc ok,si nu se incadreaza in imaginea generala alcatuita despre bimmeristi :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Statisticile astea au la baza multe motive.

 

Sosele proaste si aglomerate. In Germania si alte tari civilizate daca te grabesti poti sa mergi pe autostrada oriunde ai nevoie si banuiesc (nu stiu sigur) ca numarul de accicente pe autostrada este mult mai mic decat cel de pe drumurile 'normale' din Romania (raportat la numarul de masini sau de km parcursi).

 

Masini proaste. Parcul auto din Romania e dezastruos.

 

Lipsa unui cadru legislativ serios. A durat cateva luni sperietoarea cu carnetul luat si obligativitatea luarii unui examen. S-au gandit probabil legiuitorii ca nu da bine la alegeri si au scos prevederea. Amenzile sunt o gluma. Politia la fel - nimeni nu respecta un politist si nu-l ia in serios pentru ca stie ca banii sau pila rezolva ORICE. Cred ca nu exista politist in tara asta care sa nu raspunda la una sau la alta.

 

Prostia si lipsa de experienta. Si-a luat copilul carnet hai sa-i dau masina mea veche cu 200 de cai ca si asa mi-am luat una noua (asta e prostia). Am luat carnetul? Sunt cel mai tare sofer si nimic nu-mi sta in cale. Mai ales daca am masina lu' tata. Scoala de soferi ar trebui dupa parerea mea sa includa si ore de informare asupra statisticilor privind accidentele raportat la experienta soferului+filme/poze pe aceasta tema. Nu ai cum sa-i dai unui proaspat sofer experienta insa poti sa-l informezi cat mai bine asupra pericolelor si riscurilor pe care si le asuma daca nu respecta regulile de circulatie.

 

 

Din toate astea insa cel mai grav mi se pare cel legat de nerespectarea regulilor de circulatie. Daca autoritatile ar rupe pisica si ar trece la masuri drastice impotruva celor care nu respecta regulile atunci sigur rata de accidente ar scadea. Macar pentru ca in timp cei tentati sa nu respecte legea s-ar frige suficient de rau sau ar afla de la altii ca te poti frige rau.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
...nimeni nu respecta un politist si nu-l ia in serios pentru ca stie ca banii sau pila rezolva ORICE.

Nu asta e motivul. Asta e doar efectul. Daca politistii vor sa fie respectati, atunci sa ma ajute. Sa ma avertizeze (ca urmeaza nu-sce naspa pe drum). Sa ma indrume. Sa ia macar tractoarele nesemnalizate nopatea de pe sosea, daca pe mine ma opresc in centru unde-i lumina ca ziua sa imi schimb un bec de pozitie in speranta ca nu am chef si le dau ceva - l-am schimbat, acolo cu ei, duh!). Sa faca circulatia mai sigura. Si o sa-i respect si admir. Daca insa stai ca sobolanul ascuns pe singura portiune de drum mai buna la pinda cu radarul desi cu doua curbe mai incolo, unde asfaltu-i franjuri si e accident urit la care ajunge smurdul, salvarea ruginita si pompierii cu jumatate de ora mai repede, si pe urma apar si ei cu masina cu borcanu'... deci singurul lor motto e sa faci niste bani (mai legal-dar-imoral sau chiar ilegal-cu-spaga), atunci asta o sa primeasca. Lipsa respect.

 

Din toate astea insa cel mai grav mi se pare cel legat de nerespectarea regulilor de circulatie. Daca autoritatile ar rupe pisica si ar trece la masuri drastice impotruva celor care nu respecta regulile atunci sigur rata de accidente ar scadea. Macar pentru ca in timp cei tentati sa nu respecte legea s-ar frige suficient de rau sau ar afla de la altii ca te poti frige rau.

Corect. Insa oricit de rai vor deveni, masura asta nu valoeaza doi bani daca nu se aplica la toti. Indiferent cum te cheama sau pe cine cunosti. Altfel.... e doar gargara goala.

Edited by test225
Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate Romulus. E dezastru pe ºosea. Merg f des Fãgãraº -Braºov ºi stiu ce vorbesc.. E trist ce se Întâmplã. Totul porneºte de la proasta educaÞie a ºoferilor români. Unii nu au nici cele mai elementare noÞiuni de conducere preventivã, de aici ºi haosul Întâlnit pe ºosele
Link to comment
Share on other sites

E greu sa-ti imaginezi masina ta facuta prastie, cu serviciile de urgenta roind in jurul masinii tale si tu prins inca in masina si plin de sange... Desi vedem tot timpul asa ceva in presa, e greu sa-ti imaginezi ca esti chiar tu acela...
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.