Jump to content

Pornire la rece


alex

Recommended Posts

stiu ca nu e bine sa turez motorul la rece, dar ce influenta are faptul ca opresc motorul cand inca nu e cald si pe urma il pornesc la loc. pentru ca stau in bucuresti majoritatea timpului, mi se intampla des sa am nevoie sa opresc de mai multe ori motorul inainte de a fi cald.

 

stie cineva sa faca o dizertatie pe tema cat de nasol e pentru motor asta?

Link to comment
Share on other sites

Alex, oprirea / pornirea repetata a motorului, cand inca nu a ajuns la temperatura normala de lucru, poate provoca uzuri suplimentare din trei cauze:

1. Uleiul este inca prea vascos. La repornire, dureaza putin pana ajunge din nou la toate componentele interne - deci uzura suplimentara din cauza unei ungeri mai slabe. In principiu, un ulei sintetic isi arata avantajele, in astfel de situatii.

2. Motorul functioneaza cu amestec mai bogat. Pe langa un consum ceva mai mare, la oprire, benzina suplimentara din amestec poate "spala" peretii cilindrilor, provocand, la repornire, o deficienta de ungere. De asemenea, se poate scurge in ulei, diminuandu-i calitatea.

3. Intrucat motorul nu a ajuns la regimul termic normal, la oprire se formeaza condens in carter si pe traseul de evacuare, provocand coroziune.

 

Evident, pe termen scurt efectele sunt insesizabile. Te termen lung insa, se aduna.

Link to comment
Share on other sites

Pornirea sau oprirea nu au efecte eventual pentru baterie.

Dar un motor care nu ajunge la normal decat rar nu e bine incepe incet sa se strice ce si cum depinde de tipul si de uleiul folosit eu as indica o schimbare mai desa a uleiului a filtrului si daca poti sa incerci mai des sa ajungi la temperatura normala sigur ca la dublu vanos nu mai sunt asa probleme dar eu unul as vinde masina dupa 2-3-4 ani sa fiu sigur evident daca continiu problema asa.Si eu fac la fel am 4 km pana la lucru todeauna comand o baterie mai mare si evident si un alternator mai mare si masina o mai plimb cel putin odata pe saptamana mai mult 20-30km si in concediu dar nu o tin mai mult de 3 ani.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

stica si toba ca face condesn si nu se usuca face uzura la motor ca nu merge in parametri cu oprit pornit consuma si mai mult cand e rece si nu apuca sa se incalzeasca mai bine cand pleci dim o tii 5 min sa se incalzeasca singura la relati fara sa o turezi deloc

eu asa fac si multi din prieteni mei fac la fel.daca e ceva urgent pleci dar in general minim 5 min de incalzire pt motor sun t ok

e pus sa ti se para o vesnicie sa stai sa astepti dar ai faci un bine motorului si tobei de esapament

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Eu tot timpul dimineata, cand plec spre munca sau cu treburi sau cand vad ca temp motorului, dupa stationari, este undeva in patratelul albastru, pornesc motorul si stau cel putin 5 minute sa se incalzeasca putin acolo. Mi se pare normal chiar daca e BMW si nu mai e DACIA. Cateodata plec de pe loc in momentul cand ajunge la linia alba dinainte de mijloc !

 

Ce ziceti ?:blink:

Edited by oSerX
Link to comment
Share on other sites

Eu tot timpul dimineata, cand plec spre munca sau cu treburi sau cand vad ca temp motorului, dupa stationari, este undeva in patratelul albastru, pornesc motorul si stau cel putin 5 minute sa se incalzeasca putin acolo. Mi se pare normal chiar daca e BMW si nu mai e DACIA. Cateodata plec de pe loc in momentul cand ajunge la linia alba dinainte de mijloc !

 

Ce ziceti ?:blink:

32258[/snapback]

 

motorul se porneste, se lasa 1-2 minute si apoi se pleaca. se merge fin si fara turatii mari pina cind temperatura urca.

 

la modelele noi temperatura urca aproape instant asa ca nu sint probleme; la cele vechi urca mai greu

 

e mai rau pentru motor sa stai pe loc la relanti decit sa mergi usor. de ce ? simplu, fara sarcina motorul se incalzeste mai greu (daca n-ai incalzitor de bloc), deci va merge mai mult timp la temperatura scazuta, cu toate efectele negative. daca mergi motorul e in sarcina si se incalzeste rapid.

 

si eu stateam minim 5 minute pe loc, pina cind am citit explicatia asta si am testat-o. chiar merge mai bine motorul daca faci asa :)

Link to comment
Share on other sites

eu am vazut ca sunt pe marginea turometrului niste becuri/leduri in dreptul numerelor care reprezinta turatia... si cu cat se incalzeste motorul mai mult se sting becurile alea (M5)

 

(cine pana mea?!?), nu stiam ca nu trebuie stat mai multicel pe loc pt incalzire...oricum mie imi urca apa foarte repede... in 5 minute pot sa plec fara probleme, cred ca ajunge la prima linie alba, sau spre aceasta linie !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.