Jump to content

Ventilator E34


Recommended Posts

in fata radiatorului de ac este un ventilator cu 2 trepte de viteza si as vrea sa stiu daca si acela porneste pt racirea apei din radiator.

 

 

Asa da :blink:

 

Ventilatorul porneste pe prima treapta automat cand pornesti clima.

Da, ventilatorul porneste si pentru racirea apei chiar daca nu este folosita clima.

Link to comment
Share on other sites

Nu porneste automat cand pornesti clima...ambele trepte de mers ale electroventilatorului sunt comandate de termocontactul de pe radiator....

Scoate mufa din sonda si, fara frica, scurtcircuiteaza pe rand cate doua borne din interior cu un fir...unul dintre fire e masa si celelalte merg spre motoras, unul trecand si prin rezistenta de langa motoras, pt treapta mica...eu am probat asa daca-mi merge si e ok...daca-ti merge pe una dintre trepte, poate sa fie rezistenta aia..daca-ti dai seama si care dintre trepte e..atunci ai urmatoarele posibilitati...: daca merge pe treapta mica de viteza si nu merge pe cea mare ai ceva pe firul pana la motoras, daca merge numai pe treapta cea mare, e fie rezistenta aia, fie tot ceva pe fir...succes...

Link to comment
Share on other sites

motorasul ala are 2 trepte la mine :blink: , dar la mine nu cupleaza deloc sa fie de bai bulbul de pe radiatorul de apa ala in care intra 3 fire ? mersi

Salut , motorasul de care vorbesti ajuta si la racirea apei , atunci cand cupleaza termocupla . Cand cuplezi aerul conditionat , electroventilatorul cupleaza pe treapta 1 iar cand temperatura apei este mare cupleaza pe treapta a doua . De asemenea , daca presiunea in instalatia de clima e mare , cupleaza pe treapta a doua de viteza , prin intermediul presostatului cu doua cai de pe dryer . Daca la tine numerge deloc , incearca sa-l alimentezi direct , daca atunci merge , verifica siguranta 25 parca ( este de 20 sau 30 A ). De asemenea , verifica releele care comanda acest electroventilator ( pe aripa stanga , pe langa senzorul airbag-ului ar trebui sa ai o cutie neagra in care sunt doua relee , unul pentru treapta 1 si unul pt treapta a 2-a ) . Incerc sa-ti pun si schema .Bafta

Edited by Lancer
Link to comment
Share on other sites

Da, este racit de ventilatorul cu vascocuplu...inseamna ca la mine la e34 e defecta legatura aia dintre butonul de ac si treapta 1 a electroventilatorului....eu am pornit si acum iarna ac-ul si nici acum nu mi-a pornit electroventilatorul pe nici o treapta...oricum, electroventilatorul meu e descentrat...cand pornetste se simte in toata masina, chiar si pe treapta cea mai mica...avand in vedere ca am curatat radiatorul cu jet de aer comprimat dinspre motor spre fata masinii, nu se incalzeste, sau termocupla deschide tarziu...au fost momente de tranzit prin centrul Bucurestiului sau in aglomeratia de pe litoral cand a pornit, dar in general a stat pe stand-by...racirea facandu-se doar cu ventilatorul clasic al motorului...

PS acum iarna mie-mi cupla pt cateva secunde compresorul, dupa care-l decupla...ca au fost temperaturile de test mai scazute decat 16 grade cat poti sa-l setezi de la panou...

Link to comment
Share on other sites

Da, este racit de ventilatorul cu vascocuplu...inseamna ca la mine la e34 e defecta legatura aia dintre butonul de ac si treapta 1 a electroventilatorului....eu am pornit si acum iarna ac-ul si nici acum nu mi-a pornit electroventilatorul pe nici o treapta...oricum, electroventilatorul meu e descentrat...cand pornetste se simte in toata masina, chiar si pe treapta cea mai mica...avand in vedere ca am curatat radiatorul cu jet de aer comprimat dinspre motor spre fata masinii, nu se incalzeste, sau termocupla deschide tarziu...au fost momente de tranzit prin centrul Bucurestiului sau in aglomeratia de pe litoral cand a pornit, dar in general a stat pe stand-by...racirea facandu-se doar cu ventilatorul clasic al motorului...

PS acum iarna mie-mi cupla pt cateva secunde compresorul, dupa care-l decupla...ca au fost temperaturile de test mai scazute decat 16 grade cat poti sa-l setezi de la panou...

La mine porneste odata cu clima

Link to comment
Share on other sites

eu am aceiasi problema .. la un e46 316 nu porneste ventilatorul decat pe treapta 1 adica cand dau drumu la ac.. plus ca mi se face presiune in radiator si imi da apa afara.......... am observat ca furtunu de tur de duce in motor frige si returul de langa senzoru de la ventilator de jos . e caldut un sfat are cineva ?
Link to comment
Share on other sites

Fenomenul este asa :

 

Pornesti clima , porneste si el pe viteza 1 .

 

Daca motorul ajunge la x grade porneste pe viteza 1 , daca motorul ajunge la y grade porneste pe viteza 2 :blink:

mersi ,dar la mine nu merge de loc sa fie bulbul de pe radiator

Edited by ariciul
Link to comment
Share on other sites

Scoate mufa de pe radiator si pune un fir intre pin-ul din centru si cel din dreapta si pe urma intre pin-ul din centru si cel din stanga . Daca nici asa nu porneste ori este stricat ventilatorul ori releele .

 

Bafta

asa merg cand le pun pe direct inseamna ca e bulbul

Link to comment
Share on other sites

asa merg cand le pun pe direct inseamna ca e bulbul

 

Nu neaparat.

Cand este pornita clima ventilatorul trebuie sa porneasca indiferent de senzorul montat pe radiator, bulb, cum ii spui tu.

Daca motorul se supraincalzeste dar ventilatorul tot nu porneste, este posibil ca radiatorul sa fie infundat.Pe senzor ar trebui sa scrie la ce temperatura deschide, 91C si 99C, sau cat o fi.

Demonteaza senzorul si verifica-l in apa clocotita daca deschide, cu un multimetru.Stiu, este o metoda rudimentara dar banuiesc ca nu ai la indemana un pirometru.

Daca functioneaza corect problema este la radiator, cum ar fi si de asteptat. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Fiind dispus in partea de sus a radiatorului...poate ai aer in elsi de aia nu porneste...verifica acel termocuplu cu metoda propusa de @bavaria...cu urmatoarele precizari....:

1 pune o oala de cel putin 2 litri pe foc cu apa la jumatate

2.pune niste papuci electrici pe contacte cu fire care ies intr-o zona de siguranta...sa nu te oparesti incercand sa masori

3.pune senzorul scufundat in apa doar cu partea metalica, partea cu contacte tineo departe de apa...oricum e cu contacte tot sau nimic...deci probabilitatea sa-ti dea semnal fals la masuratori e mica...dar mai bine fereste pinii de contact de apa.... Ca sa pui senzorul scufundat numai putin, pe buza cratitei pune in bat sau ceva mare, mai lung decat diametrul cratitei, de le la mijloc atarni senzorul legat cu o ata sau o sarma, apoiu pui apa pana se scufunda partea metalica in apa si aprinzi focul....la un moment dat, nefiind nevoie sa ajunga la fierbere apa, vei avea contact ferm intre doi pini, adica continuitate electrica, apoi intre alt pin si unul dintre cei de dinainte...si gata...daca merge corect asa trebuiesa mearga...daca nu...asta e...altul

Succese

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
eu am aceiasi problema .. la un e46 316 nu porneste ventilatorul decat pe treapta 1 adica cand dau drumu la ac.. plus ca mi se face presiune in radiator si imi da apa afara.......... am observat ca furtunu de tur de duce in motor frige si returul de langa senzoru de la ventilator de jos . e caldut un sfat are cineva ?

E termostatul. Si aici semecheria pe care nu am inteles-o. Lichidul de racire iese din motor intra in vasul de expansiune apoi in radiator apoi prin termostat in motor. Daca termostatul-termocupla nu functioneaza initial spargi vasul de expansiune apoi indoi radiatorul . Sistemul de racire lucreaza la 2 bari in mod normal. Termocupla da drumul la lichidul de racire in motor la 90 de grade celsius daca functioneaza bine. E termocupla cu sens de intrare in motor. Daca termocupla asta de 2 lei nu funtioneaza poti distruge tot motorul

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.